Zetor 25 z Valach
Re: Zetor 25 z Valach
Pluh je konečně rozdělaný a očistěný to byl teda boj momentálně bojuji s dvěma problémy jeden problém je, že na tělesech byly navařeny kusy železa nevím jestli je to těleso už tak "vydřené" nebo ne... Kvůli tomu ani nemůžu zkontrolovat jestli je stranice nataženy, jelikož nemám jak zkontrolovat rovnoběžnost stranic a tělesy vůči zemi.
Můžete mi někdo prosím změřit tyto rozměry, popř. kterékoliv jiné podle kterých zjistím, zda je pluh natažený či nikoliv?
Můžete mi někdo prosím změřit tyto rozměry, popř. kterékoliv jiné podle kterých zjistím, zda je pluh natažený či nikoliv?
Re: Zetor 25 z Valach
Ahojte, práce pokračuje dále nakonec jsem napsal na facebook rozměry jsem zjistil nicméně jsem se nedopracoval k výsledku. Začal jsem tedy měřit a podkládat milimetry a měřit ztrávil jsem tím asi 4 hodiny. Byl to boj tedy a záda mě bolely jako sedmdesátiletého.
Nakonec jsem si poměřil jak má vypadat ostří, jelikož mám ostří od Roba, bohužel nepasuje problém je nejspíše v tom, že mám tělesa z nějakého podobného pluhu. Kdyby někdo chtěl ostří neni problém je to hardox 400 nabroušený na 50° podle výkresu. Výkresy pro "můj" mám hotové kdyby někomu neseděli Robovi lemeše a chtěl výkresy neni problém je sdílet. Také jsem měřil plazy a budu je nechávat vypálit z hardoxu.
Došli mi elektrody UTP DUR600 tyto elektrody jsem využil pro návary všech hřídelí, hřídel kola byla sjetá o 4mm. Navařoval jsem pomalu vždy po částech na 6x kolem dokola, kvůli teplotě, jelikož svár okolí sváru by nemělo dosáhnout teploty 250°C píšů u elektrod tak snad to bude OK. Ocelové pláty které drží hrídele budu nechat vystružovat a následně budu vkládat vložky z ocelových trubek, aby byla větší plocha styku doufám, že to pomůže.
Snad to bude orat!
Nakonec jsem si poměřil jak má vypadat ostří, jelikož mám ostří od Roba, bohužel nepasuje problém je nejspíše v tom, že mám tělesa z nějakého podobného pluhu. Kdyby někdo chtěl ostří neni problém je to hardox 400 nabroušený na 50° podle výkresu. Výkresy pro "můj" mám hotové kdyby někomu neseděli Robovi lemeše a chtěl výkresy neni problém je sdílet. Také jsem měřil plazy a budu je nechávat vypálit z hardoxu.
Došli mi elektrody UTP DUR600 tyto elektrody jsem využil pro návary všech hřídelí, hřídel kola byla sjetá o 4mm. Navařoval jsem pomalu vždy po částech na 6x kolem dokola, kvůli teplotě, jelikož svár okolí sváru by nemělo dosáhnout teploty 250°C píšů u elektrod tak snad to bude OK. Ocelové pláty které drží hrídele budu nechat vystružovat a následně budu vkládat vložky z ocelových trubek, aby byla větší plocha styku doufám, že to pomůže.
Snad to bude orat!
Re: Zetor 25 z Valach
Tento týden jsem štípal dřevo štípal jsem něco kolem 2 a půl hodiny, ale vždy 30 minut poté pauza 20 minut poté pauza traktor běžel zhruba na 1000-1300 ot. Už jsem byl unavený tak si říkám, že na to kašlu sednu na traktor a podívám se a na kapotě olej :O :O v ten moment jsem myslel, že si dám mašlu. Hlava je komplet udělaná motor naběhal něco kolem 300mth. Voda v chladiči je čistá bez emulze, tak předpokládám, že těsnění pod hlavou by to nemělo být.
Kudy se mohl dostat olej do válce? Nevím čím to může být.
Kudy se mohl dostat olej do válce? Nevím čím to může být.
Re: Zetor 25 z Valach
Ahoj.... Kruci Ty máš smolu na ten stroj. Neni to nafta s karbonem? Že by Ti čerpadlo a vstřiky dávaly příliš nafty? Jestli máš motor udělaný tak kroužky to nebudou....
Libor :-)
Re: Zetor 25 z Valach
Keď to hádže olej do výfuku, tak to bývajú zvyčajne vybehané krúžky (valce), prípadne zlomený stierací krúžok, vybehané vodítka ventilov alebo vykorodovaná vložka. Hlavne ak traktor dlho stál (roky), tak sa stáva že na nejakom mieste napr. okolo krúžkov, kde sa dostala vlhkosť to vyhrdzavie. Vložka sa zdá v pohode, lebo to môže byť úplne dole, kde ani v dolnej úvrati piestu nevidíš.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
Teoreticky to může být, jelikož mi čerpadlo trošku zlobí elementy už jsou asi KO, opravdu už nevím kde by mohl být problém. Polomotor byl dělaný komplet v AGM, podstivě jsem ho zaběhl 60ti litry nafty, po startu vždy čekám 5-10 minut než řadím rychlost a jedu, nevím kde dělám chybu, hlavu jsem dělal komplet na vodítkách jsou guferka ty jsem zkontroloval a vypadají v pořádku, zkusím sundat ještě svody a podívat se jestli neuvídím odkud to šlo. Motor jsem zkoušel po zhruba 10-20 minutách znovu nastartovat a naskočil dobře, předpokládám tedy, že voda to nebyla.
Re: Zetor 25 z Valach
Mohl by byt problém toho, jak byla prasklá hlava tak to udělalo mapu z boku na válci ve vrchní části válce.
Ale prstem to nešlo poznat a nehtem to bylo jakoby "matné", žádné vyžrané hlava jela 3/4 roku, byla to hlava "zašitá" z AGM, také byly volné vodítka a do válce šel olej, na válci bylo tak 1 mm karbonu všechno jsem to vyčistil a dal druhou hlavu.
Traktor od té doby co mám gufera kouří minimálně a žádný modrý dým opravdu je mi to záhadou co se mohlo stát. Je možné, že by se připekly za tu dobu kroužky, nebo že by šel olej kolem kroužků aniž by traktor kouřil? Mám doma nové kroužky zkusit je přehodit jak budu dělat olej a nezajet to znovu? Nebude ve vložkách ještě ovalita, že by ty nové kroužky neměly smysl?
Ale prstem to nešlo poznat a nehtem to bylo jakoby "matné", žádné vyžrané hlava jela 3/4 roku, byla to hlava "zašitá" z AGM, také byly volné vodítka a do válce šel olej, na válci bylo tak 1 mm karbonu všechno jsem to vyčistil a dal druhou hlavu.
Traktor od té doby co mám gufera kouří minimálně a žádný modrý dým opravdu je mi to záhadou co se mohlo stát. Je možné, že by se připekly za tu dobu kroužky, nebo že by šel olej kolem kroužků aniž by traktor kouřil? Mám doma nové kroužky zkusit je přehodit jak budu dělat olej a nezajet to znovu? Nebude ve vložkách ještě ovalita, že by ty nové kroužky neměly smysl?
Re: Zetor 25 z Valach
Tá mapa na vložke to asi nie, to by muselo byť hlbšie. Ale je možné, že keď tam bola voda ktorá vytvorila tú mapu, tak mohol prihrdzavieť stierací krúžok a ten púšťa olej. Ak je tam dobrá kompresia, ten olej zhorí aj bez výrazného modrého dymu, ale čo sa dostane nad piest pri výfukovom zdvihu, to nezhorí a vyletí výfukom. Vytiahni piesty a poriadne skontroluj a rozhýb krúžky.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
Co znamená poctivý záběh se 60ti litry nafty? Spálil jsi 60 litrů nafty na volnoběh? To by mohl být kámen úrazu. Když jsem si přebíral polomotor po GO, tak jsem dostal rady, jak na záběh. Cituji: hlavně se prý vyvarovat dlouhého běhu na volnoběh - motor se prý hůře chladí a maže, než když se s ním jede. Dost často se ten motor prý potom kousne na zadním ložisku a mohou se zakarbonovat pístní kroužky. To by mohl být tvůj případ... Já plánuju záběh tak, že jej samosebou nechám chvíli klapat, ale jak se ohřeje, hned se pojede. Pěkně zlehka, určitě ne narvaná vlečka kamením, ale aby se zlehka točil, postupně přidávat...
Re: Zetor 25 z Valach
abushrek, mne sa moc nepozdáva ani vnútro vložky na tomto obrázku, ten "polmesiac" nad piestom v strede vložky. Vidno to po zväčšení obrázku. Ale takto na diaľku, keď to človek nemá v ruke .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25 z Valach
Ja mám ten istý problém. Motor po GO, čerpadlo po GO, a z prvého valca mi tiež hádže olej do výfuku. Menil som aj vodítka, a robí to zase. Meral som dávku nafty vyzerá to byť v poriadku. Olej mám M7adx. Neviem či to není tým že keď sa zohreje tak je veľmi riedky a vôľa na vodítku to nemusí zadržať. Piesty sa mi nechce vyberať.
Re: Zetor 25 z Valach
M7ADX nie je do tohto motora moc dobrý, lebo ako píšeš, je moc riedky. Anton30 s ním mal dosť veľký problém.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
Mám tam M7ADX 15W40, trieda asi CD. Je to asi celoročný olej. Budem už musieť meniť olej a chcel by som dať hustejší. Mne by stačil iba letný nakoľko v zime nechodím nikde. Len neviem aký bude vhodný a aby to išlo v pohode cez plnoprietokový filter.
Re: Zetor 25 z Valach
Jaro, ja som mal problem s olejom M7ADS3. Ten mi nevedelo olejové čerpadlo natiahnuť. Ked som dal olej M7ADX tak zrazu nebol problem.
Re: Zetor 25 z Valach
Nemyslím, si ze je to olejom. Ja mam v oboch m7adiii a bežia mi oba motory v pohode.
Olejom by som z toho vynechal.
M6a je SAE 40, takže za horúca sa bude chovať rovnako ako 15W40. M7adx je trieda CD takže nie je ďaleko od M6ad.
Tu bude iný problém. Kľudne ta vyzrata vložka. Stačí keď je plocha nerovnosti 2 cm2 a hĺbka nech bude 0,05 mm. Objem olej skrytý v tejto nerovnosti je 200x0,05=10 mm3 oleja. Pri 1000 otáčkach je to 10 000 mm3 co je 10 cm3. Takže ak by teoreticky sa táto medzera zakaždým naplnila a vyprazdnila tak to výfuk von jednu 10ml striekačku za minútu.
Samozrejme ster krúžkami bude menší, ale za hodinu môže kľudne vychádzať nejaký olej vonku.
Krúžky na motore nie sú gumené, že dokážu vytesnit vyzrate miesto. Motor s takouto stopou je zrelý na prevlozkovanie. Prekruzkovanie asi nepomôže, akurát, sa dajú okrúhle kruzky do ovalnej vložky, navyše vyzratej. Tomu vyzrate u miestu nové krúžky nepomôžu vôbec.
Toľko môj názor.
Olejom by som z toho vynechal.
M6a je SAE 40, takže za horúca sa bude chovať rovnako ako 15W40. M7adx je trieda CD takže nie je ďaleko od M6ad.
Tu bude iný problém. Kľudne ta vyzrata vložka. Stačí keď je plocha nerovnosti 2 cm2 a hĺbka nech bude 0,05 mm. Objem olej skrytý v tejto nerovnosti je 200x0,05=10 mm3 oleja. Pri 1000 otáčkach je to 10 000 mm3 co je 10 cm3. Takže ak by teoreticky sa táto medzera zakaždým naplnila a vyprazdnila tak to výfuk von jednu 10ml striekačku za minútu.
Samozrejme ster krúžkami bude menší, ale za hodinu môže kľudne vychádzať nejaký olej vonku.
Krúžky na motore nie sú gumené, že dokážu vytesnit vyzrate miesto. Motor s takouto stopou je zrelý na prevlozkovanie. Prekruzkovanie asi nepomôže, akurát, sa dajú okrúhle kruzky do ovalnej vložky, navyše vyzratej. Tomu vyzrate u miestu nové krúžky nepomôžu vôbec.
Toľko môj názor.