Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Moderátor: Lukashil
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Chlapi dá se do motoru 7001 naimplantovat Klikovka ze 7701? Písty výbrusy jasné. Blok je použitelný? Má jiné katalogové číslo jak 7201? Nebo je to nesmysl a klika tam nevejde?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Klika vejde, vlozene valce ai nejsem jist ktere se na tuto prestavbu pouzijou ale pistum se stopro musi ubrat vrsek a mozna i spodek......
Stydím se za tuto zem
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Ptám se jen tak z blbosti. Já o tom uvažoval když jsem dělal horala. Dokonce už jsem měl sehnanou i kliku, borec mi tvrdil že v tom není problém, no mohl kecat. Já jsem to nakonec vzdal, nemělo to pro mne význam, mi ta 7001 bohatě stačí, ale dneska jsme se o tom bavili tady s kolegou, ten mi tvrdil že to nejde. Ale podle mne pokud bych použil válce, písty, kliku z 7701, tak to fungovat musí. Ale koukal jsem do katalogu a 7701 má jiné objednací číslo bloku jak 7201, tak nevím no...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
77 má o 10 mm vyšší zdvih. Tudíž má jinou kliku a jiný blok. Taky to je důvod proč má 77 o cca 400 kubíků víc. Vrtání mají všechny stejné
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Ale mnoho firem nabizelo prestavbu 7201 na 7701 zpusobem co jsem psal vyse
Stydím se za tuto zem
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Zajímal by mne rozdíl v tom bloku.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Ti to kolegove rekli.
69tka 70tka a 72ka ma blok temer stejny, minimalne jsme je vzajemne zamenovali jak bylo treba.
77ka ma blok vyssi kvuli vetsimu zdvihu, proto kdyz kliku nacpes do bloku 7001 musis nahore a mozna i dole sundat material z pistu
69tka 70tka a 72ka ma blok temer stejny, minimalne jsme je vzajemne zamenovali jak bylo treba.
77ka ma blok vyssi kvuli vetsimu zdvihu, proto kdyz kliku nacpes do bloku 7001 musis nahore a mozna i dole sundat material z pistu
Stydím se za tuto zem
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Blok je o 5 mm vyšší.. Ostatní se kvůli souososti - unifikaci nezměnilo. Nikdy jsem kliky neporovnával- zda li se opsana kružnice namontovanych závaží zvětšuje ale hádal bych že ne, ( pokud nejsou jiná závaží) takže bude jen o těch 5 mm pístní čep vně..
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Prelozeno do blbstiny pist staci srovnat nahore??
Spis je dilema jestli vlozeny valec 110 nebo 120mm, ten 1cm uz by spodni kolizi ovlivnit mohl
Spis je dilema jestli vlozeny valec 110 nebo 120mm, ten 1cm uz by spodni kolizi ovlivnit mohl
Stydím se za tuto zem
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Hele podle katalogu je závaží stejné, motory mají stejné otáčky, tzn klika má prostě o těch 5 mm posunuté čepy ale na na úkor "průměru " kružnice který opisuje- to odhaduji, neměřil jsem to. Ano píst by šel snížit ale zmenis tím tvar spalováku. Jestli by to vyšlo dole nevím- spíš myslím že ano pokud je moje teze s velikostí kliky správná.
Jinak nechápu proč tuhle akci dělat- nikdy jsem neměřil kompresní poměr- nebyl důvod, traktor není motorka, ale odhaduji že zetor bude mít cca 1:17 ( záleží dle komurky a velikosti těsnění). Když ale najednou máš o 10 mm vyšší zdvih - my pocitame s nizkym blokem a snizenym pistem tak ( vycházím z 1:17 zdvihu 110mm) tak se dostaneš na cca 5,5 % nárůst kompresního poměru. Tj nárůst na cca 1:18. Ano , na nafťáka je to pořád " málo" ale na koncepčně prehistorický motor od ktereho chces spolhelivost, na který neseženeš kvalitní ND je to skoro dost.
Píšu to v rychlosti a před kafem tak snad jsem nevyplodil nějakou blbost- jsou to jen úvahy..
Jinak nechápu proč tuhle akci dělat- nikdy jsem neměřil kompresní poměr- nebyl důvod, traktor není motorka, ale odhaduji že zetor bude mít cca 1:17 ( záleží dle komurky a velikosti těsnění). Když ale najednou máš o 10 mm vyšší zdvih - my pocitame s nizkym blokem a snizenym pistem tak ( vycházím z 1:17 zdvihu 110mm) tak se dostaneš na cca 5,5 % nárůst kompresního poměru. Tj nárůst na cca 1:18. Ano , na nafťáka je to pořád " málo" ale na koncepčně prehistorický motor od ktereho chces spolhelivost, na který neseženeš kvalitní ND je to skoro dost.
Píšu to v rychlosti a před kafem tak snad jsem nevyplodil nějakou blbost- jsou to jen úvahy..
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Jinak nevím ktere vložky by se tam vešly- jistý je to že vzhledem k výšce bloku jsou pro 77 taky vyšší- tzn tutově nebudou sedět těsnění dole- O kroužky ( v nízkém bloku) a naopak těch 5 mm kdy pist nebude veden jak má v dolní uvrati povede k výraznějšímu opotřebení pístní skupiny právě dole. S větším zdvihem ale stejnými obratkami se totiž mění střední pístová rychlost to znamená i větší "tlaky" do stran v DÚ. Ale to uz je teorie a urcite to nikdo neměřil- výsledek dlouhodobého provozu..
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Já to dělat nechci. Jen to byla kdysi úvaha, teď debata. Měl jsem za to že bloky jsou stejné. Např u felicie výměnou klikové hřídele a pístů s vložkama šlo zvednout objem na 1.4 v původním bloku. A taky má vyšší zdvih. Ale takhle je to rozhodně nesmysl.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Vložky jsou úplně stejný... zajímalo by mě jak to může jezdit s utočeným pístem, tu komůrku úplně rozhodíš...
Fabie klika se ale ve feldě fávu musela utočit na závaží jinak se v bloku neotočila, píst u fábky má jinou kompresní výšku než píst u feldy(nevím jestli by u traktoru šel posunout čep v pístu s ohledem na komůrku atd... ale asi ne když natáhli blok), proto jsou bloky stejně dlouhý, ojnice byly myslím stejný dýlkově...
Fabie klika se ale ve feldě fávu musela utočit na závaží jinak se v bloku neotočila, píst u fábky má jinou kompresní výšku než píst u feldy(nevím jestli by u traktoru šel posunout čep v pístu s ohledem na komůrku atd... ale asi ne když natáhli blok), proto jsou bloky stejně dlouhý, ojnice byly myslím stejný dýlkově...
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
nebo použít kratší ojnici, ale kde jí vzít
malej traktorista v malým traktoru
Re: Přestavby zetor - záměny motorů, náprav, podvozků, pneu
Ahoj všichni.
Mám dotaz ohledně zapsání sedačky spolujezdce na můj Zetor 7011?
Má někdo nějaké info popř. zkušenosti.
Mám dotaz ohledně zapsání sedačky spolujezdce na můj Zetor 7011?
Má někdo nějaké info popř. zkušenosti.
malotraktor Zetor 175 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=62184
Zetor 25K http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 30&t=64018
Zetor 3011 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=62903
Zetor 25K http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 30&t=64018
Zetor 3011 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=62903