Továrna Zetor Brno
Moderátor: Lukashil
Re: Továrna Zetor Brno
Ano politická podpora chyběla, ale hlavní problém byl v tom, že spousty podniků stálo a padalo s minulým režimem. Odbyt byl zajištěn a nikdo neřešil detaily. Kvalita výroby/montáže taky nebyla na bůhví jaký úrovni. Chyběla konkurence... Po revoluci se to všechno projevilo. I s politickou podporou by řada podniků padla.
- MeNadruhou
- Příspěvky: 376
- Registrován: pát led 07, 2011 12:39 pm
- Bydliště: Znojemsko
Re: Továrna Zetor Brno
Zetor přežil do dneška zejména díky rozprodeji a pronájmu jeho pozemků v Líšni. (Prodej ostatního majetku okolo je drobností ).
Re: Továrna Zetor Brno
Jaká je situace ve fabrice teď? Nakonec snížení zaměstnanců není tak velké, jak oznamovali. Asi jim došlo, že kdyby se trhy rozjely, tak nové lidi neseženou.
Rozhovor s ředtelem: https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... e-reditele
Rozhovor s ředtelem: https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... e-reditele
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: Továrna Zetor Brno
Kvalita výroby/montáže určitě nebyla tak špatná, když se tehdy např. Zetory vyvážely do řady zemí (i mimo komunistický blok) a jsou schopny s nějakým základním servisem jezdit 50 let po uvedení do provozu.
Re: Továrna Zetor Brno
V dobach kedy boli tieto fotky urobene, tak ta praca bola remeslo ktore ludi bavilo a rozumeli tomu. Na konci kazdej linky za nimi boli tzv. OTK-ri (Odborna technicka kontrola), ktory tomu aj rozumeli. Vtedy aby sa clovek stal OTK-rom, musel si skôr prejst vo fabrike od zaciatku vsekym postupne aby sa vypracoval a mal prehlad. V dnesnej dobe sa len sekaju kusy a kvalita je na 5mieste s 5.
Re: Továrna Zetor Brno
No, v Zetoru chodili OTKři po linkách jako dozorci a to i v osmdesátých letech. Toto jsou fotky z tehdy jediné montážní haly 31, kde pak zůstal jen "rychlák", zbytek se montoval na Nové hale. Jedna třicítka se pak po přestěhování zaplnila obráběcími centry odlitků převodovek, rozvodovek a třeba portálů. Vyřádily se tam tehdy nejen TOSky, ale třeba i OLIVETTI.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Továrna Zetor Brno
Je pravda,že jsem tam obráběcí linku montoval a ta nám na rozdíl od Olivetti fungovala.Za celé dva roky trvající montáže jsem ji neviděl v provozu.
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Továrna Zetor Brno
Chlapi, Blaškovič postupně rozprodává fabriku na pozemky. Už zbyla jenom 31 a LM5. O drahách nemluvím, tam to zase zeje prázdnotou. A to nikdo neví, jestli ten pozemek, na kterém je jednatřicítka už není taky prodaný (a pronajatý zpátky).
Je to hrozné to sledovat.
Fabrika s takovým potenciálem, v oblasti, kde pro automobilové, traktorové, strojní a hydraulikářské pracovníky, inženýry, zkušebáky a konstruktéry, jako je Brno, potažmo celý jih republiky, není jiného uplatnění, kromě Zetoru a takhle ji dokurvit. Brno má univerzity s obory vozidlového zaměření (Mendelu, VUT), spousta techniků, vhodných pro vývoj, tak ztratí uplatnění, pokud se nepřestěhují např. do Boleslavi.
Nechat tunelovat jednu svou dceru akciovku pro zisk druhé, prodat si pozemky z jedné zadlužené dceřiné do druhé profitující dceřiné těžce pod cenou a pak si je pronajmout zpátky... To všechno je asi v mezích zákona... Jak to můžeme napadnout, jak se proti tomu můžeme bránit?
Je to ve státním zájmu? Kamarádíčkové jsou Babiš i Zeman. Je to v zájmu zachování pracovních míst? Po takových propuštěných pracovnících je teď všude zájem, řeknou vám, tak vo co gou? Řekne vám to i odborář, který by měl proti tomu všemu bojovat jako první...
Když se dívám na ty fotky o pár příspěvků výš, tak je mi smutno. Já se už nějak uživím, ale ta ikona české strojírenské a traktorové historie bude pryč, rozšlapána, zničena, rozkradena a s ní i naše hrdost na řemeslnický um našich předchůdců, na který nemáme kde navázat.
Za Blaškovičem zůstanou jen haldy rozbité suti, které se potom rozhrnou pásákem a pozemek se prodá, třeba na supermarket.
Zajímalo by mě, kde na to ten kotrmelec vzal peníze, když to kupoval s cílem rozbít, rozebrat a po kouskách rozprodat, jak nějaké kradené auto. Musel to dostat pod cenou, aby se to vyplatilo.
Fakt smutné, lidi z vývoje už odchází sami...
Je to hrozné to sledovat.
Fabrika s takovým potenciálem, v oblasti, kde pro automobilové, traktorové, strojní a hydraulikářské pracovníky, inženýry, zkušebáky a konstruktéry, jako je Brno, potažmo celý jih republiky, není jiného uplatnění, kromě Zetoru a takhle ji dokurvit. Brno má univerzity s obory vozidlového zaměření (Mendelu, VUT), spousta techniků, vhodných pro vývoj, tak ztratí uplatnění, pokud se nepřestěhují např. do Boleslavi.
Nechat tunelovat jednu svou dceru akciovku pro zisk druhé, prodat si pozemky z jedné zadlužené dceřiné do druhé profitující dceřiné těžce pod cenou a pak si je pronajmout zpátky... To všechno je asi v mezích zákona... Jak to můžeme napadnout, jak se proti tomu můžeme bránit?
Je to ve státním zájmu? Kamarádíčkové jsou Babiš i Zeman. Je to v zájmu zachování pracovních míst? Po takových propuštěných pracovnících je teď všude zájem, řeknou vám, tak vo co gou? Řekne vám to i odborář, který by měl proti tomu všemu bojovat jako první...
Když se dívám na ty fotky o pár příspěvků výš, tak je mi smutno. Já se už nějak uživím, ale ta ikona české strojírenské a traktorové historie bude pryč, rozšlapána, zničena, rozkradena a s ní i naše hrdost na řemeslnický um našich předchůdců, na který nemáme kde navázat.
Za Blaškovičem zůstanou jen haldy rozbité suti, které se potom rozhrnou pásákem a pozemek se prodá, třeba na supermarket.
Zajímalo by mě, kde na to ten kotrmelec vzal peníze, když to kupoval s cílem rozbít, rozebrat a po kouskách rozprodat, jak nějaké kradené auto. Musel to dostat pod cenou, aby se to vyplatilo.
Fakt smutné, lidi z vývoje už odchází sami...
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Továrna Zetor Brno
Omezení prodeje-insolvence-krach-holý zdi a vyčorovaná fabrika a rozkradené know how včetně patentů a vše za pusu insolvenčním správcem prodaný do Chiny či Indie následně -koupě ruiny fabriky od J&T nebo Ivan Passer Group nebo Czechoslovak Group a restart výroby..vyber si...…..Tatra a podobný značky CSG zachránila, Avie nevyšla.....ale potenciál značky je stejně jako u Tatry ve speciální malosériové výrobě-podvozky pro cokoliv, hlavně obranný průmysl......
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: Továrna Zetor Brno
avia nevyšla myslím díky homologačním nesmyslům evropské unie resp. nová homologace by se nikdy z výrobků nezaplatila.
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda
Re: Továrna Zetor Brno
Ine sa ani cakat nedalo v dobe neobmedzeneho importu a myziveho exportu. Skoncia ako Praga, LIAZ.
Re: Továrna Zetor Brno
Aj slovenské noviny píšu o Zetore!
http://www.hlavnydennik.sk/2019/05/23/l ... ude-dalej/
Ale podobné problémy, možno nie až také ma aj Poľský Ursus a aj Holanďania majú problémy z predajom traktorov.
http://www.hlavnydennik.sk/2019/05/23/l ... ude-dalej/
Ale podobné problémy, možno nie až také ma aj Poľský Ursus a aj Holanďania majú problémy z predajom traktorov.
Re: Továrna Zetor Brno
Mysleli si ze kazdy rok si farmar kupi novy traktor ako baterku do hodinok. U nas posledne kusy kupili pred 10 rokmi a podla situacie u nas najblizsich 30 rokov zase nic nekupia.