Továrna Zetor Brno
Moderátor: Lukashil
Re: Továrna Zetor Brno
red.bill, proč neodpovídáš na otázky přitom po jiných to vyžaduješ?
Jinak já si myslím, že nefňukám, jen konstatuju co bylo. Nebo ty to znáš jinak?
Jinak já si myslím, že nefňukám, jen konstatuju co bylo. Nebo ty to znáš jinak?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Továrna Zetor Brno
souhlas . Pochopitelně převod výroby na SK byl nutnej politickej krok v době, kdy zbrojní výroba stagnovala a tak se hledala náhradní náplň....https://www.youtube.com/watch?v=p5vzJCMrZ4wred.bill píše: ↑stř kvě 26, 2021 8:15 pm Stále jsem nedostal odpověď proč si teda ten Zetor nekoupil ty, když oni dělají všechno tak blbě a ubližují ti tím... Převod výroby na Slovač šel zhora, to si měl tenkrát brečet jinde... Stejně by ti to bylo prd platný jako dnes, zbrojní výroba klesala a co jinýho s těma fabrikama tam? Zetor není sám který tam předal nějakou produkci...
Super video, ikdyž jak to komouši vedli je normálně smýšlejícím jasný, ten zbytek nostalgicky vzpomíná...
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: Továrna Zetor Brno
Tak jistě jim na tom Slovači někdo stanovil plán výroby a ten museli plnit, takže jsi je tam jen jezdil přemlouvat plnit plán na 150%... Proč si dobrovolně kur... normy když nemusíš, tak to prostě tehdá chodilo...
Re: Továrna Zetor Brno
ZETOR mál problémy z odbytom aj v dobe sudruha v r. 1987.
https://www.youtube.com/watch?v=N8ehDk3_RK0
https://www.youtube.com/watch?v=N8ehDk3_RK0
Re: Továrna Zetor Brno
V Proximě končí zetorácký motor, nahradí ho Deutz.
https://www.agroportal24h.cz/clanky/tra ... se-zmenilo
https://www.agroportal24h.cz/clanky/tra ... se-zmenilo
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5
Re: Továrna Zetor Brno
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5
Re: Továrna Zetor Brno
Cize zo Zetora uz ostane len napis. Uz budu len skladacky s nalepkou Zetor. Gratulujem sudruhovia. Jeden z dodavatelov vypovie zmluvu a budete vyrabat ... a nie traktory.
Re: Továrna Zetor Brno
Dnes tak fungujú všetky automobilky a nevyzerá to, že by im ten model škodil. Prečo by tak nemohli fungovať traktory? Alebo si myslíte, že taký mercedes, BMW majú vlastné továrne s lismi, zlievarne, textilky? Všetko pre nich vyrábajú špecializované firmy. Úplne normálne je výroba dielov BMW vedľa dielov na Daciu. Tie automobilky zaplatia vývoj, linku, zajednajú si počet kusov, ktoré firma dodá. A zadajú normy pre kvalitu výroby - to je práve ten hlavný rozdiel v cene napr. medzi Mercedesom a Fiatom. Prémiová značka si kludne zadá 100% kontrolu každého technologického postupu (napr. sa kontroluje každý šrobik a to, či je správne zašrobovaný). Bežná značka (menovať nebudem) si zadá akurát tak sledovanie, či sú tam napatlané všetky diely. Či je tam napr. mazivo, alebo dodržaný postup skladania, ich nesere. Hlavne, že sú kusy. To je potom rozdiel v cene výrobnej linky v stotisícoch eur na jeden zložitejší diel (prevodovka, el. okno....). A to sa samozrejme prejaví v cene vozidla. Už som videl aj požiadavku kvality pre diel osobného auta na úrovni military výroby.
Re: Továrna Zetor Brno
Ale ved v minulosti to tiez bolo podobne. Ved niejaka pridruzena vyroba bola takmer v kazdom väcsom JZD (JRD) alebo mestecku co vyrabali komponenty pre velke podniky ako Zetor. V Zetore tiez nemali komplet vsetko. Strechy s laminatu vyrabali inde, tapaciry, calunenia tiez. Gumene diely takisto nesekali v Zetor Brno. Tazke napravy v Havličkovom Brode, kabiny Letovice a VLAD Prešov. Pneumatiky sekal napr. BARUM. Napriklad u nas v casoch JRD, sme tiez mali pridruzenu vyrobu. Vyrabali sa niejake koncove minispinače neviem do čoho (par ich mam este doma) a zvarali sa u nas niejake radlice pre tanky pre strojarne Martin a do Dubnice n/Vahom. Ta pridruzena vyroba na tu dobu celkom slusne sypala peniaze do druzstva. Zial vsetko je v prdeli. Zostala len prazdna hala v arealy druzstva .
Re: Továrna Zetor Brno
U nás družstvo lisovalo a zváralo podvozky paleťákov. Potom všetko rozpredali, lebo sa to vraj neoplatí a súkromníkov, čo to odkúpili, tie mašiny u nás živia dodnes Tam boli ohraňováky, nožnice na 5+mm plech, zváračky MAG a pod.
Re: Továrna Zetor Brno
to pavel sk: Lenze to bol iny ekonomicky model. Vtedy sme boli ekonomicky izolovany a nase hospodarstvo nezaviselo od kdeakych grafov na burze. Proste 5rocnica bola dana a nemohlo sa stat zeby napr. zlievaren Havlickuv Brod z nejakeho dovodu nedodala PHN pre ZKL N.P. Brno. Cely retazec bol presne naplanovany od zaciatku do konca. Preto sa musela 5rocnica plnit a nebol priestor na nic ine. Pretoze keby jeden neplnil plan tym padom dalsi nadvazujuci na neho by tiez logicky nemohol splnit plan. Subdodavatelia boli samostatne zavody ktore striktne plnili stanoveny plan. Pridruzena vyroba bola nieco celkom ine. Ta s 5rocnicou nemala nic spolocne. V tej si mohol vyrabat kto chcel co chel a kolko chcel, hlavne aby to bo bolo ekonomicky rentabilne a aby ludia z rastlinnej vyroby mali stalu pracu aj v zime ( to je na dlhu diskusiu ). Ale dneska zakolise dajake percento na dajakej amercikej burze a hned je velky problem. Vid. dnesna doba napr. problem s polovodicmi a pod.
Re: Továrna Zetor Brno
Vyroba funguje uplne rovnako aj dnes a ziadna burza na to nema vplyv (za normalnych okolnosti). Aj dnes musi mat tovaren zaznluvnene dodavky. Len v trznom prostredi sa dolezite diely objednavaju od viacerych subdodavatelov prave kvoli tomu, aby pri vypadku u jedneho nepostala cela vyroba. A hlavne ti subdodavatelia sa snazia drzat kvalitu taku, aby neboli reklamacie, lebo to su straty
Re: Továrna Zetor Brno
Tak v tom nemas pravdu. Dnes je problem s umelo vytvorenym nedostatkom takmer vsetkeho. A subdodavatel dodao cokolvek. Kvalita je na poslednom mieste. Znamy robi OTeKara v jednej firme ktora dodava diely pre automotive. Kontrolu kvality robia namatkovo. Zistia, ze vyrobili zmatky. Za normalnych okolnosti by sa mala cela seria vyradit do zlomu. No skutocnost je taka, ze zmatok sa vyexpeduje k odberatelovi, lebo zazmluvnena pokuta za nedodanie dielu je omnoho vyssia, ako naklady spojene s reklamaciou.
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Továrna Zetor Brno
Tak "vedení" ZT opět urychluje konec firmy. Masivní propouštění z konstrukce před Vánoci...
Největší dvě rány pro Zetor byly 1) Násilné převedení UŘII na Slovensko, tím došlo prakticky k jejímu zničení, ztráta velmi podstatného portfolia, žádaného trhem 2) Pochybný prodej za velmi nízkou cenu podezřelým rozprodávačům fabrik. Rozprodávač vidí pouze pozemky v průmyslové zóně, nějaké strojní vybavení, nějaké železo za Xkč/kg. Neumí inovovat, neumí vyvíjet, vše podstatné, co vývoj přinesl, bylo rozprodávačům navzdory a bylo toho málo, vlivem klacků pod nohama. Rozprodávačovi je to jedno, on má kachní žaludek, ono mu to prochází i u jiných fabrik, bohužel.
Největší dvě rány pro Zetor byly 1) Násilné převedení UŘII na Slovensko, tím došlo prakticky k jejímu zničení, ztráta velmi podstatného portfolia, žádaného trhem 2) Pochybný prodej za velmi nízkou cenu podezřelým rozprodávačům fabrik. Rozprodávač vidí pouze pozemky v průmyslové zóně, nějaké strojní vybavení, nějaké železo za Xkč/kg. Neumí inovovat, neumí vyvíjet, vše podstatné, co vývoj přinesl, bylo rozprodávačům navzdory a bylo toho málo, vlivem klacků pod nohama. Rozprodávačovi je to jedno, on má kachní žaludek, ono mu to prochází i u jiných fabrik, bohužel.
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Továrna Zetor Brno
Co vím, tak končí zetorácké motory do Proxim, nesplňují zpřísňující se emise, Budou tam motory Deutz,
Říkám to stále, největší chyba byla, že se neprodal v devadesátých Zetor John Deerovi, který o to měl zájem. Sháněl výrobní kapacity pro Evropu. Značku Zetor by zachoval (jednoduché, levné traktory do celého světa) a na druhé lince špičkové JD a fabrika by dnes vyráběla tisíce traktorů.
Dnes je Zetor jen montovna žijící ze své historie.
Říkám to stále, největší chyba byla, že se neprodal v devadesátých Zetor John Deerovi, který o to měl zájem. Sháněl výrobní kapacity pro Evropu. Značku Zetor by zachoval (jednoduché, levné traktory do celého světa) a na druhé lince špičkové JD a fabrika by dnes vyráběla tisíce traktorů.
Dnes je Zetor jen montovna žijící ze své historie.
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5