Továrna Zetor Brno
Moderátor: Lukashil
Re: Továrna Zetor Brno
Já nemluvil o výrobku jako celku, ale o výrobku jako jednotlivý součástky kterou někomu zadáš do výroby. Že se testuje kompletní výrobek na funkčnost je snad každýmu jasný. Těch důvodů proč nakupovat komponenty je celá řada a není to nic novýho, jen to má i negativní stránky.
Re: Továrna Zetor Brno
To je důsledek zastavení vývoje vlastních částí. Jasně, teď už nikdo motorárnu nerozběhne, protože tam je mezera ve vyvinutých motorech, stálo by to prachy, které nikdo už nedá. Jak jsem psa dřív, jednou na něco rezignují (třeba na výrobu motorů) a od té doby navždy budou závislí na tom, co jim kdo a za kolik prodá.
Re: Továrna Zetor Brno
red.bill Tos mě teda překvapil a prostě jsem nepočítal s tím, že bude někdo vyjmenovávat věci jako jsou ventilky, duše, písty s kruhy apod. Jasně že to dělal někdo jiný. No já psal spíše o odlitkách od slévárny přes opracování až po náplň včetně ložisek. Tou náplní nemyslím olej aby zase nedošlo k nedorozumění. Kapoty se lisovali na lisovně a stříkali tamtéž. Takže kus plechu, ty vyrobili hutě, na konci kapota - bočnice - čelo. A Kabiny? Letostroj Letovice? To je něco podobnýho, jako Zetor Havl. Brod. Ani v Letovicích neměli sklárnu
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Továrna Zetor Brno
Přesně tak, jde o zásadní části dělající kvalitu a životnost stroje. Jako šmejdská duše naštve, ale jde poměrně snadno vyměnit. Ale když je ošizený motor, převodovka či nápravy......
Re: Továrna Zetor Brno
Celej problém je v tom, že takovej lis, nedejbože slévárna a kovárna má nějaký fixní náklady a pokud fabrika nedokáže tyhle provozy využít sama, musí pro ně buď hledat využití (dělat pro někoho jiného) a nebo prostě nakupovat jinde.
Stejně tak výroba motorů - kromě traktorů je jinam nemontovali. Ani tradiční zákazníci, LKT, UDS atd atd už nemontovali Zetory, takže rentabilita vývoje nových motorů v háji. Tatra si drží výrobu svých motorů se zamrzlým vývojem pro hasiče, armádu a náhradní díly.
Je furt stejná písnička: Pokud fabrika neumí prodat, jde to všechno do háje. Pokud jsou prodeje, je možné udržovat velkou fabriku. Když se neprodává, jde to do háje, i kdyby měla fabrika vlastní vysokou pec a důl na železnou rudu.
Mimochodem, i třeba Siemens v Mohelnici zrušil vlastní slévárnu a kupuje odlitky někde z Turecka. Nejsou lidi a ti kteří jsou je potřeba vytížit na finální montáži, která přináší největší zisk - a o ten jde ve fabrice především.
Stejně tak výroba motorů - kromě traktorů je jinam nemontovali. Ani tradiční zákazníci, LKT, UDS atd atd už nemontovali Zetory, takže rentabilita vývoje nových motorů v háji. Tatra si drží výrobu svých motorů se zamrzlým vývojem pro hasiče, armádu a náhradní díly.
Je furt stejná písnička: Pokud fabrika neumí prodat, jde to všechno do háje. Pokud jsou prodeje, je možné udržovat velkou fabriku. Když se neprodává, jde to do háje, i kdyby měla fabrika vlastní vysokou pec a důl na železnou rudu.
Mimochodem, i třeba Siemens v Mohelnici zrušil vlastní slévárnu a kupuje odlitky někde z Turecka. Nejsou lidi a ti kteří jsou je potřeba vytížit na finální montáži, která přináší největší zisk - a o ten jde ve fabrice především.
Re: Továrna Zetor Brno
Jak píše DYK
pokud se obal převodovky odlije někde
hřídele do převodovky zase jinde
a kolečka zase jinde, těžko z toho bude festovej a dlouho trvanlivý výrobek.
navíc pokud pro 80k traktor pro českýh otraktoristu dimenzuju převodovku na 80k tak asi tušíte jak to bude vypadat.
kolik z vás mělo 120tku do orby přestavěnou na tříkvalt.
naproti tomu 30tková převodovka zvládne 77čku s turbem. atd atd......
pokud se obal převodovky odlije někde
hřídele do převodovky zase jinde
a kolečka zase jinde, těžko z toho bude festovej a dlouho trvanlivý výrobek.
navíc pokud pro 80k traktor pro českýh otraktoristu dimenzuju převodovku na 80k tak asi tušíte jak to bude vypadat.
kolik z vás mělo 120tku do orby přestavěnou na tříkvalt.
naproti tomu 30tková převodovka zvládne 77čku s turbem. atd atd......
Stydím se za tuto zem
Re: Továrna Zetor Brno
trochu odběhnu od tématu....je to jako s jawou, škodovkou a se vším, hodně se po internetu mluví o tom aby se vyrobila nová 7745 a že by se prodávala a ted ruku na srdce kolik by tenhle traktor podle vás měl stát a kolik z vás by si ho opravdu pak koupilo...
Re: Továrna Zetor Brno
Vem to dle toho, za kolik se prodávaji jeté 7745 a dle toho, že nová 7745 už by byla z hlediska nákladů na vývoj dávno splacená, takže o tuhle částku levnější.
- MeNadruhou
- Příspěvky: 376
- Registrován: pát led 07, 2011 12:39 pm
- Bydliště: Znojemsko
Re: Továrna Zetor Brno
Ruku na srdce, rozběhnout znovu výrobu 5711 až 7745 , tak ten traktor by byl dost drahý. Přípravky pryč, paveska a jiné technologie jsou pryč, upínace pro obráběcí centra by se navrhovali od píky. .. a to nejpodstatnější odborní lidi pryč.
Re: Továrna Zetor Brno
Kde pak ty věci!!! Rozběhnout výrobu je zcela nereálné. Ale když jsme v těch spekulacích, dalo by se spekulovat o tom, jak by to vypadalo, kdyby Zetor patřil John DEERovi. S ohledem na to, kam to ti už totalitní hrobaři značky dovedli by se na to mohlo pohlížet pod jiným úhlem, než kdysi. Myslíte třeba, že by taky prošvihli termíny změn u motorů a jejich emisních hodnot, že by se na to nepřipravili a vymlouvali se na to stejně, jako ti současní amatéři ze slovenska?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Továrna Zetor Brno
MeNadruhou: to je to co jsem se snažil napsat, výroba 77 v dnešní době i kdyby na to měli vybavení, by dle mého stála víc jak dříve tudíž i ta cenovka toho traktoru by byla možná vyšší jak major...s tím pak souvisí kupní síla atd, to je jen k tomu jak se povídá že zetor nevyrobí jednoduchý traktor který by všichni kupovali...nekupovali, jen o tom mluví u piva že by ho kupovali
Re: Továrna Zetor Brno
jak by to vypadalo, kdyby Zetor patřil John DEERovi.:
No, jou tady modely:
Škoda Auto - značka zachována, část vlastního vývoje, společné platformy, rozvoj
Avia: šolichání, šolichání, náznak rozvoje a pak bum přesun do Indie
ČKD DS - Siemens Zličín - Rozvoj, plno zakázek a pak manažerské rozhodnutí, buch konec fabriky i s rozpracovanou výrobou (metro M1 se dodělávalo v dílnách DP)
OEZ - rozvoj, výroba vlastní značky i pro koncern
A tak dále, všechno jsou spekulace a nikdo neví, co se mohlo dít. Obecně je ale vidět, že fabriky prodané někomu, kdo byl schopen do nich investovat přežily, kde byl partner slabý a neinvestovalo se, nic moc.
No, jou tady modely:
Škoda Auto - značka zachována, část vlastního vývoje, společné platformy, rozvoj
Avia: šolichání, šolichání, náznak rozvoje a pak bum přesun do Indie
ČKD DS - Siemens Zličín - Rozvoj, plno zakázek a pak manažerské rozhodnutí, buch konec fabriky i s rozpracovanou výrobou (metro M1 se dodělávalo v dílnách DP)
OEZ - rozvoj, výroba vlastní značky i pro koncern
A tak dále, všechno jsou spekulace a nikdo neví, co se mohlo dít. Obecně je ale vidět, že fabriky prodané někomu, kdo byl schopen do nich investovat přežily, kde byl partner slabý a neinvestovalo se, nic moc.
Re: Továrna Zetor Brno
Neberte to jako faul, ale pro mě k pousmání tadle debata . je to jako vzpomínání na zlatý dobrý časy když si člověk mohl nakrást valník plnej cihel někde u plechový kolny a nikomu nic nechybělo ...vy jako myslíte, že 7745 tady vyrobí za 150tis jak v roce 1987 a vy si ji koupíte a bude vysmátý jak jste dobře pořídili ....dolů z hrušky......komunismus jako dotovanej bordel byl založenej na tom, že zem.podniky bez koruny nájmu hospodařili na cizím a stát jim ještě vše nadotoval - viz tzv. záporná daň+ je podporoval nesmyslně nízkejma cenama vstupů/vysokejma prodejníma cenama produktů pro zpracovatele - maso mlíko erteple obilí.........proberte se ze svých mokrých snů a welcome to the reality!!!!!! ta fabrika bohužel skončí (radost z toho určitě nemám ale vše tomu nasvědčuje), páč není konkurenceschopná a celej areál koupí někdo na jinou výrobu...bežná realita v kapitalismu....tak to v něm chodí......když tady furt hořekujete jak je na tom špatně tak ji pomožte koupí novýho Zetůrku a nemelte ty svý pseudoodborný blitky o výrobě odlitcích atp.....jste jak malý děcka.....buď prosperujou a mohou investovat do vývoje, propagace, sítě dealerů anebo skončí...vše je jen o tom, kdo z vás si něco od nich koupí a nechá jim vydělat Tak kdo to udělá??? vím...nikdo...jen melete a čekáte jak to skončí
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: Továrna Zetor Brno
chuck77: s tvym doporucenim nesouhlasim. Aktualne zetor vlastni a vede klasicka kapitalisticka spolecnost, ktera se ty firmy kdykoliv zbavi, at uz pred krachem, nebo pri dostatecnym zhodnoceni. To si nedelejme iluze, jde jim jen o penize...
Aktualne tuhle spolecnost nema smysl podporovat, to jsou vyhozeny penize. Naopak, pokud ma byt nejaka nadeje na vzkriseni znacky, tak je potreba nechat je krachnout a doufat, ze to koupi nekdo, kdo vztah mel a ma. Je to sice asi utopie, ale horsi uz to bejt stejne nemuze...
Aktualne tuhle spolecnost nema smysl podporovat, to jsou vyhozeny penize. Naopak, pokud ma byt nejaka nadeje na vzkriseni znacky, tak je potreba nechat je krachnout a doufat, ze to koupi nekdo, kdo vztah mel a ma. Je to sice asi utopie, ale horsi uz to bejt stejne nemuze...
Re: Továrna Zetor Brno
chuck77 už nikdo celou fabriku nekoupí!!! Je z velké části rozprodaná už teď.
honzasl je vidět, že kolem Zetoru nevíš a jen taháš obecné příklady odkudsi kde se co nějak událo.
Já mám taky jednu povídačku: Existuje kdesi v Itálii jedna továrna na výrobu traktorů. https://www.goldoni.com/
Ta vyrábí každý rok pro JD dohodnutý počet traktorů určité výkonové řady. Samozřejmě v jejich barvách a jejich konfiguraci, barvě a vším, co k JD patří. Dodávají jim i některé komponenty pro výrobu. Po splnění závazků k JD tato továrna po zbytek roku vyrábí stroje ve své barvě a pod svým názvem. No a tehdy měl Zetor tuto italskou továrnu nahradit - podle mne, ale nejen podle mne, jedinečná příležitost!!! A jak se dnes ukazuje bylo by to to nejlepší řešení. Pro JD nebyl problém poskytovat určité části agregátů i dlouhodobě a nejen do "svých" traktorů. Tím by se dalo, za tu dobu, vyřešit spousta evropských problémů s předpisy ohledně ekologie provozu a prodeje nových strojů. Například. A není to žádné područí!!! Obchoďáci od Glodoni nenabízejí JD stejně jako JD nenabízí Goldoni ani jiné značky, co pro ně dělají.
Tak co myslíš, šlo by to?
honzasl je vidět, že kolem Zetoru nevíš a jen taháš obecné příklady odkudsi kde se co nějak událo.
Já mám taky jednu povídačku: Existuje kdesi v Itálii jedna továrna na výrobu traktorů. https://www.goldoni.com/
Ta vyrábí každý rok pro JD dohodnutý počet traktorů určité výkonové řady. Samozřejmě v jejich barvách a jejich konfiguraci, barvě a vším, co k JD patří. Dodávají jim i některé komponenty pro výrobu. Po splnění závazků k JD tato továrna po zbytek roku vyrábí stroje ve své barvě a pod svým názvem. No a tehdy měl Zetor tuto italskou továrnu nahradit - podle mne, ale nejen podle mne, jedinečná příležitost!!! A jak se dnes ukazuje bylo by to to nejlepší řešení. Pro JD nebyl problém poskytovat určité části agregátů i dlouhodobě a nejen do "svých" traktorů. Tím by se dalo, za tu dobu, vyřešit spousta evropských problémů s předpisy ohledně ekologie provozu a prodeje nových strojů. Například. A není to žádné područí!!! Obchoďáci od Glodoni nenabízejí JD stejně jako JD nenabízí Goldoni ani jiné značky, co pro ně dělají.
Tak co myslíš, šlo by to?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod