Továrna Zetor Brno
Moderátor: Lukashil
Re: Továrna Zetor Brno
Oco ještě k jeřábu. Takhle to je běžná věc. Ve firmě byl jeřáb Tatra 138. Když to přivezli dali papíry do depozitu. Ale na tu nástavbu byly papíry platný. Každý přesný termín, nevím možná 1x ročně jezdil na tu nástavbu technik a dělal revizi. Nikdo si to nevzal na tryko, nikdo se pod to nepodepsal, aniž by třeba snad malinkatý čidlo něčeho bylo špatný. Kolega z mašiny s ťím jeřábem po areálu jeřáboval. Tak vím co mi říkal. Technim přijel a zkoušel u nástavby uplně všechno, podle předpisu té revize. Protože v dnešní době to není prdel, podepsat se a dát razítko pod tu revizní zprávu. Když tenkrát prasklo šasy u toho jeřábu a kontejnr sebou fláknul na zem, nic se nikomu nestalo. Ale řešil to jen pojišťovák kvůli platbě za opravu kontejneru a poškozeného jeřábu. První co chtěl předložit byla revizní zpráva, papír o proškolení jeřábníka a vazače. Kdyby chyběl jedinej podpis, nic by pojišťovna neuhradila. To byla jen uplně ninimální věc co se stala. Ale kdyby to někoho přimáčklo, tak to je jinej průser. Proto si dnes nemůže nikdo dovolit mít třeba jeřáb nástavbu když jeřábuje někde u cizího v bordelu. Kdyby něco, vše jde za ním a nikdo by se ho neptal na půl slova. Ty časy jsou už dávno pryč co bývalo.
Re: Továrna Zetor Brno
Oto ano na skúšky toho žeriavu chodil technik, lenže ten nemeral emisie.
Inak s kolesami som dlho predlho robil to, že na STK som si požičal rozmer ktorý bol v TP u mojho servisáka. Manželkin peugeot 206 jazdil celý život na bežných 14kach ale v TP mal zapísané len 17ky na ktorých ho volakedy doviezli. Autorizák tiež chcel 50ojro, ale túúúdle, ja ako kolenovrt by som to auto radšej zapálil ako im zaplatiť.
Proste je to na každom aby si zrátal čo ho ktorá vec bude stáť. Lebo lahko doadne ako ja - toho roku som v dieloch do zgarbákov zaplatil malého japončíka. Takže na rok dostanú trt makový.
Inak s kolesami som dlho predlho robil to, že na STK som si požičal rozmer ktorý bol v TP u mojho servisáka. Manželkin peugeot 206 jazdil celý život na bežných 14kach ale v TP mal zapísané len 17ky na ktorých ho volakedy doviezli. Autorizák tiež chcel 50ojro, ale túúúdle, ja ako kolenovrt by som to auto radšej zapálil ako im zaplatiť.
Proste je to na každom aby si zrátal čo ho ktorá vec bude stáť. Lebo lahko doadne ako ja - toho roku som v dieloch do zgarbákov zaplatil malého japončíka. Takže na rok dostanú trt makový.
Re: Továrna Zetor Brno
Oco víš jak to říkám jo? ,, chceš mít doma opice, musíš mít na banány. Čím víc opic, ťím víc banánú"!
Jestli mě šéf vyšahne že si vzpomene že mám doma ten minibagr, tak Ti vyfoťím pořádnýho opičáka, nebo spíš goriláka. Bo mu máme oplocovat celej ten jeho pavlon, co jsme pomáhali stavět v Zoo. Taky tam mají opičácí a museji mít na banány a musejí mít i pro Otu Korunky!
Taky když jsem kdysi kupoval auto bylo z Německa a mělo kola na placku sjetý. No při koupi mi dal slevu, jakože na nový gumy. Přijel jsem s autem ke gumaři a on tyhle bych tam dal. Cena snad 2200 Kč/kus. Koukám na kraj a tam za 1100 Kč/kus. A co tyhle? Na ty ani nekoukej, mají trochu jinej rozměr a jinej rychlostní index. Ale to by nevadilo. A on vadilo, budeš mít bouračku, trefíš na blbýho právníka a pojede všechno za tebou. Dal jsem ty dražší. Nema cenu šetrit. Ale Oco abych si půjčoval kola kvůli technický? To zaplaťím za to co tam má bejt a je. Předloni jsem koupil jestě jednu sadu litejch disků, stejnejch co tam jsou a co jsou v techničáku. Nastříkal je, byly trochu odřený, proto byly laciný, ale jinak v pořádku a dal nazout zimáky. Měl jsem je na plecháčích a ty byly rezatý jak liška. A měli malinko jiné ET a mezi třmenem a diskem bylo asi 5 mm místo. Když jsem dal nové desťičky bylo tam snad 1 mm místo. Proto jsem to i vyměnil. Tyhle litý nezreznou.
Jestli mě šéf vyšahne že si vzpomene že mám doma ten minibagr, tak Ti vyfoťím pořádnýho opičáka, nebo spíš goriláka. Bo mu máme oplocovat celej ten jeho pavlon, co jsme pomáhali stavět v Zoo. Taky tam mají opičácí a museji mít na banány a musejí mít i pro Otu Korunky!
Taky když jsem kdysi kupoval auto bylo z Německa a mělo kola na placku sjetý. No při koupi mi dal slevu, jakože na nový gumy. Přijel jsem s autem ke gumaři a on tyhle bych tam dal. Cena snad 2200 Kč/kus. Koukám na kraj a tam za 1100 Kč/kus. A co tyhle? Na ty ani nekoukej, mají trochu jinej rozměr a jinej rychlostní index. Ale to by nevadilo. A on vadilo, budeš mít bouračku, trefíš na blbýho právníka a pojede všechno za tebou. Dal jsem ty dražší. Nema cenu šetrit. Ale Oco abych si půjčoval kola kvůli technický? To zaplaťím za to co tam má bejt a je. Předloni jsem koupil jestě jednu sadu litejch disků, stejnejch co tam jsou a co jsou v techničáku. Nastříkal je, byly trochu odřený, proto byly laciný, ale jinak v pořádku a dal nazout zimáky. Měl jsem je na plecháčích a ty byly rezatý jak liška. A měli malinko jiné ET a mezi třmenem a diskem bylo asi 5 mm místo. Když jsem dal nové desťičky bylo tam snad 1 mm místo. Proto jsem to i vyměnil. Tyhle litý nezreznou.
Re: Továrna Zetor Brno
Dočkaj Otíku jak nás odtialto poženú Zetoráci.
Práve s tou 206kou mala žena v srpnu búračku - stretli sa dve totalne blbé baby na ceste. Policajt prišiel spísal, potom domov prišiel piošťovák pofotil spísal. A čakali sme dlho predloho. Až koncom listopadu mi zrazu prišli prachy na účet - poisťovňa. Tak tam volám, že ako to. No pane videl to náš technik a videl aj to druhé auto a zhodnotil že to bolo pol na pol. Tak sme vám aj jej poslali peniaze. Takže technik z poisťovne je lepší ako policajti - tí ešte doteraz ani ťuk.
Aby si mohol dať čo tam patrí tak musíš mať v tom správnom šuflíku peniaze. Ja mám najväčší šuflík s nápisom zgarbáci. Na autá je len taký celkom malilinký šuflíček. A keď sú v ňom len drobáky tak potom listujem bazoš a číham.
Práve s tou 206kou mala žena v srpnu búračku - stretli sa dve totalne blbé baby na ceste. Policajt prišiel spísal, potom domov prišiel piošťovák pofotil spísal. A čakali sme dlho predloho. Až koncom listopadu mi zrazu prišli prachy na účet - poisťovňa. Tak tam volám, že ako to. No pane videl to náš technik a videl aj to druhé auto a zhodnotil že to bolo pol na pol. Tak sme vám aj jej poslali peniaze. Takže technik z poisťovne je lepší ako policajti - tí ešte doteraz ani ťuk.
Aby si mohol dať čo tam patrí tak musíš mať v tom správnom šuflíku peniaze. Ja mám najväčší šuflík s nápisom zgarbáci. Na autá je len taký celkom malilinký šuflíček. A keď sú v ňom len drobáky tak potom listujem bazoš a číham.
Re: Továrna Zetor Brno
to by byl sám proti sobě, pracovní stroj je lepší než traktordoca píše:Když třeba najdeš ve družstvě starý vybírač siláže naroubovaný na 7245 která šla už z výroby bez TP, tak musíš hodně zaplatit aby Ti dali glejt že to můžeš přihlásit po sundání frézy jako normální traktor.
malej traktorista v malým traktoru
Re: Továrna Zetor Brno
To vysvětluj pak hlídce, kor jestli to vůbec nebylo schváleno do provozu...
Re: Továrna Zetor Brno
správně, škodovka na stará auta razítko nedává a proto já co???? nikdy nekoupim auto u nich, a když nás bude víc, brzy jim dojde jací jsou................................
a když kupuju nové vozidlo jako naposled vozík, nechám si do tp napsat věcí, že se tam ani nemůžou vejít, a protože jsou rádi, že ten šunt koupim za hotový, tak píšou zadarmo až se z nich kouří
a co se českých zákonů týče, navrhnul bych jednoduché pravidlo, dokaž že továrna vyrobila aspoň jeden kus s touto výbavou a rádi ti jí zapíšem........................
a když kupuju nové vozidlo jako naposled vozík, nechám si do tp napsat věcí, že se tam ani nemůžou vejít, a protože jsou rádi, že ten šunt koupim za hotový, tak píšou zadarmo až se z nich kouří
a co se českých zákonů týče, navrhnul bych jednoduché pravidlo, dokaž že továrna vyrobila aspoň jeden kus s touto výbavou a rádi ti jí zapíšem........................
Stydím se za tuto zem
Re: Továrna Zetor Brno
V tom objemu výroby by vás muselo být a to se nestane... navíc doba pokročila a těch individuálních zápisů bude čim dál míň... Nikdo nebude prohazovat motory atd... jako se to dělalo když se ze 105 stavěla 136...
Jak budeš dokazovat, že se to vyrábělo? Letákem? Těch si můžeš nadělat... Pokud budeš oslovovat fabriku nechá si to zaplatit... Ty ceny jsou napálený schválně aby tam otravoval jen ten co to nutně potřebuje a ne někdo z nudy...
Jak budeš dokazovat, že se to vyrábělo? Letákem? Těch si můžeš nadělat... Pokud budeš oslovovat fabriku nechá si to zaplatit... Ty ceny jsou napálený schválně aby tam otravoval jen ten co to nutně potřebuje a ne někdo z nudy...
Re: Továrna Zetor Brno
dokazoval bych TP ve kterém to je.......
jako to fungovalo hooooooooooooooooooodně let
co konkrétně je úprava z nudy?
to by se taky mohla auta dělat jen v jedné barvě a výbavě ne? to je přece taky výmysl z nudy, že zrovna někdo chce liťáky, červenou barvu a lakovaná zrcátka ne?
5000 je cena aby to nebylo z nudy 30000 je lichva, nenažranost a provokace
jako to fungovalo hooooooooooooooooooodně let
co konkrétně je úprava z nudy?
to by se taky mohla auta dělat jen v jedné barvě a výbavě ne? to je přece taky výmysl z nudy, že zrovna někdo chce liťáky, červenou barvu a lakovaná zrcátka ne?
5000 je cena aby to nebylo z nudy 30000 je lichva, nenažranost a provokace
Stydím se za tuto zem
Re: Továrna Zetor Brno
Jak budeš z TP dokazovat změny výroby? Ono tam sice je číslo schválení ale je otázkou jestli se mění nebo se provede jen nějaká dílčí homologace... a to ví jen výrobce jestli to či ono lze nebo ne... není auto jako auto...
Pokud to budeš mít zadarmo, budou tě otravovat lidi co tam budou chtít zapsat kola, jen tak protože to hezky vypadá když je tam toho víc... Tak nastavíš nějakou cenu, to už jejich věc kolik si za to razítko řeknou, nikdo tě nenutí to platit...
Pokud to budeš mít zadarmo, budou tě otravovat lidi co tam budou chtít zapsat kola, jen tak protože to hezky vypadá když je tam toho víc... Tak nastavíš nějakou cenu, to už jejich věc kolik si za to razítko řeknou, nikdo tě nenutí to platit...
Re: Továrna Zetor Brno
já mluvim o věcech, co byly od výroby montované, a díky vydání nového tp z důvodu ztráty, pošlkození, nebo výměny popsaného se ty data jaksi ztratily (kunda za přepážkou byla příliš unavená to přepisovat protože to přece nikoho nezajmá) a ono ejhle.
ono uteče 5 let a nechte si to tam dopsat.......
a co se týče výměny přední nápravy za hnanou, dělalo se to několik desetiletí jen za 50kč pro úřad, pak za 2500 pak za 10000 a furt bych to bral.
ale 30? pro někoho kdo nemá na nový traktor ani 30 není číslo, které ho přinutí koupit novej, přinutí ho akorát dát vydělat překupníkům dokladů, nebo nepoctivému úředníkovi.
a taky podpořili pár velkých bazarů protože od tebe rádi tvůj traktor VÝHODNĚ vykoupěj a prodaj ti hotovej PO GO ÚPLNĚ KAŽDÝHO ŠROUBU
doklady 7245 stojej 45 000, doklady 7211 25000 - 30000 takže celková cena 15000 - 20000 a hromada běhání, ale furt do toho ty lidi jsou radši.
takže ideální cena razítka, aby to lidi motivovalo platit je 15 - 18000
ono uteče 5 let a nechte si to tam dopsat.......
a co se týče výměny přední nápravy za hnanou, dělalo se to několik desetiletí jen za 50kč pro úřad, pak za 2500 pak za 10000 a furt bych to bral.
ale 30? pro někoho kdo nemá na nový traktor ani 30 není číslo, které ho přinutí koupit novej, přinutí ho akorát dát vydělat překupníkům dokladů, nebo nepoctivému úředníkovi.
a taky podpořili pár velkých bazarů protože od tebe rádi tvůj traktor VÝHODNĚ vykoupěj a prodaj ti hotovej PO GO ÚPLNĚ KAŽDÝHO ŠROUBU
doklady 7245 stojej 45 000, doklady 7211 25000 - 30000 takže celková cena 15000 - 20000 a hromada běhání, ale furt do toho ty lidi jsou radši.
takže ideální cena razítka, aby to lidi motivovalo platit je 15 - 18000
Stydím se za tuto zem
Re: Továrna Zetor Brno
Sorry, ale kvůli pár tisícům absolvovat nákup nových dokladů, když stačí jeden dopis z Brna? Když si někdo neváží sveho času, budiž mu přáno.
Když je poptávka, rostou ceny...
Mimochodem, u nás v JZD mi popisovali, že v 80. letech jim chodily z fabriky 7011 a po zajetí šel na přestavbu na 7045 v dílnách JZD. To se vyplatilo, nebo to byla prostě vlatnost plánovaného hospodářství?
Když je poptávka, rostou ceny...
Mimochodem, u nás v JZD mi popisovali, že v 80. letech jim chodily z fabriky 7011 a po zajetí šel na přestavbu na 7045 v dílnách JZD. To se vyplatilo, nebo to byla prostě vlatnost plánovaného hospodářství?
Re: Továrna Zetor Brno
přestavby byla vlastnost plánovaného hospodářství.
bez bilance se pro podnik neprodalo ani "kolo" a ani podnik, když už na něco dostal bilanci, třeba po několika letech, kdy stroj už nepotřeboval, musel ho odebrat a mohl jej neoficiálně po nějaké době směnit za jiný.
proto pamatuju z doby, kdy jsme budovali socializmus, že když se dva podniky domluvily a jeden potřeboval třeba nějakou obráběčku, tak mu jí výrobce dodal jako sadu náhradních dílů. potom taková sada šla mimo bilanci.
bez bilance se pro podnik neprodalo ani "kolo" a ani podnik, když už na něco dostal bilanci, třeba po několika letech, kdy stroj už nepotřeboval, musel ho odebrat a mohl jej neoficiálně po nějaké době směnit za jiný.
proto pamatuju z doby, kdy jsme budovali socializmus, že když se dva podniky domluvily a jeden potřeboval třeba nějakou obráběčku, tak mu jí výrobce dodal jako sadu náhradních dílů. potom taková sada šla mimo bilanci.
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda
Re: Továrna Zetor Brno
A nebyl důvod jinde ?
Pokud by na traktory s předkem byly delší dodací lhůty, umím si představit jako řešení koupit traktor bez předku a sám si udělat přestavbu. Tenkrát to nebyl problém, dílny mělo každé družstvo.
Pokud by na traktory s předkem byly delší dodací lhůty, umím si představit jako řešení koupit traktor bez předku a sám si udělat přestavbu. Tenkrát to nebyl problém, dílny mělo každé družstvo.
Re: Továrna Zetor Brno
U nas sa do druzstva kupovali traktory podla pripisu s okresu pripadne krajskej spravy. Ste JRD v horach a kopcoch, tak dostane traktory horal system a bodka. Tak sme ich aj dostali ale nikto sa nepytal ci potrebujeme a hlavne vyuzijeme na nich aj predny TBZ+ PTO, co bolo na traktore hned o par tisic draksie (priplatkova vybava). Proste toto budete mat a hotovo. Prisli 7245 horaly s prednymi parohamy a vyvodom PTO, ktore nikdy nikto u nas nevyuzil. Mali sme ku nim len dve obrovske diskove kosi velke ako dnes lesna freza a stali za hovno ako aj cely predny trojbod. V kopcoch to traktor stavalo na predok, motory 7201 to nezvladali tocit tych 1000 PTO. Na nerovnostiach to nedostatocne kopirovalo v tych ušiach a hned sa to poohynalo. Tak to aj odstavili. Niektore tie TBZ blbo fungovali hned za nova na traktoroch. Bud to nechceli padat dole ramena alebo to blblo dvihalo. S tym škrtiacim ventilom sa nalaborovali. Napokon sa to dodnes pouziva len ako drziak zavazia na predku. Skrine PTO su davno bez privodu vzduchu a bez kardanov. Kludne stacili klasika horaly ako boli prve dve 7045 a vysli by urcite lacnejsie. Ked chodili chlapi po ne do Brna, tak tam bolo traktorov s predkom na pol dvora. Bolo s coho vyberat. Stali uz len na dvore uz boli pod niektorymi mlaky oleja, kolesa na rafoch sfuknute, niektorym chybali cele drziaky zrkadiel aj so zrkadlamy. Na niektorych dokonca aj svetla, zavesy. Ked nieco chybalo, tak sa to riesilo štylom dajte s toho vedla . Neviem ako mohli v tych dobach 1983-1989 OTK-ri pustit s linky . Ak to aj dnes tak funguje, tak sa nečudujem ze je Zetor tam kde je.