Továrna Zetor Brno

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sedlák
Příspěvky: 1133
Registrován: sob bře 10, 2012 3:07 pm
Bydliště: Krnov

Re: Továrna Zetor Brno

#796 Nový příspěvek od Sedlák »

Tomas6 píše: čtv lis 16, 2023 7:14 pm Jakou dobu? Kdo je donutí? Změní název společnosti z Zetor tractors na Zetor traktors a nemusí nic. Mám z toho taky celkem lufty, proximu doma máme, zatím nic krom spojky nechtěla,ale až to přijde aby to nebylo jak s 9541 apod. Na to údajně taky nejde nic sehnat.
Naštěstí to je opravdu jenom údajně ;-) , a výrobě nevím dílů nevím no předpokládám že to tak jednoduché nebude že by jen změnili jméno a hotovo, to by pak dělali všichni. Aktualně je v tom zákonu myslím že minimálně 10let od skončení produkce ? :-/
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T

Uživatelský avatar
Sedlák
Příspěvky: 1133
Registrován: sob bře 10, 2012 3:07 pm
Bydliště: Krnov

Re: Továrna Zetor Brno

#797 Nový příspěvek od Sedlák »

A ještě celkově, bohužel dneska už je velmi málo výrobců kteří by dokázali jet solo.... CNH je jeden koncern a tři značky se dělí o know-how , AGCO to znamená MF, fendt a dnes už i valtra to samé. Všichni si dříve vše vyráběli sami jako zetor ale postupně se museli buď sloučit nebo zanikli a zetor může být rád že to dotáhl až sem ( bohužel se pohřbil sám a buhví kde mohl být kdyby už dříve razantněji inovoval a vstoupil do něj nějaký lepší investor nebo partner). I když si ty značky snaží zachovávat nějakou autonomii a know how postupně dochází k velké unifikaci napříč výrobci i mimo tyto koncerny (claas používá například zadní mosty MF a motory JD, cnh a jd používali plynulé převodovky ZF ). A musím uznat že aspoň ten výběr komponent pro novou serii vypadá slibně (deutz fahr s obsahem přes 4 litry a převodovka ZF která má strašně moc variant do budoucna). A pokud by se do firmy dostal jako investor i někdo jako CZechoslovak group tak by to snad i mohlo v budoucnu znamenat nějaký vlastní vývoj a pokračování v know-how :)
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T

Uživatelský avatar
Joachim
Příspěvky: 89
Registrován: čtv srp 02, 2012 6:52 pm
Bydliště: Leipzig
Kontaktovat uživatele:

Re: Továrna Zetor Brno

#798 Nový příspěvek od Joachim »

Podle zprávy v Irish Farmer Journal je nová řada Zetor Forterra plánovaná na rok 2024 se 4 modely od 120 do 171 k jen začátkem redesignu velké modelové řady.
https://www3.farmersjournal.ie/machiner ... ent-795364

Podle zprávy nová řada Zetor Crystal nahradí v roce 2025 řadu Zetor Crystal, která se dříve skládala pouze z jednoho modelu, a doplní řadu Forterra, která byla nově představena v roce 2024.
Hovoří se o 3 modelech se 190 až 250 k, motory Deutz, převodovkami ZF powershift a předními nápravami Carraro, jak již bylo oznámeno pro budoucí Zetor Forterra.

Zetor tím opět více dbá na své staré přednosti a minimálně dále standardizuje sortiment dodavatelů, aby snížil výrobní náklady a zároveň rozšířil modelovou řadu.

Spekulace:
To by znamenalo, že s 300 k se zpočátku nepočítá. Zetor by však později mohl přidat další modelovou řadu, která by se pak mohla jmenovat Maxterra a cílí na magických 300 koní. Deutz, ZF a Carraro mají ve svém sortimentu vhodné komponenty. ;-)
V první řadě nezbývá než doufat, že aktuálně plánovaná série bude mít na trhu dobrý ohlas a vrátí Zetor do starých kolejí.
s pozdravem, Joachim
Môj Zetor 5011: Môj Zetor 5011, 1984 (remont)
Môj Zetor 2011: Zetor 2011, 1967 (remont)
Môj Zetor 3045: Zetor 3045, 1967 (remont)

jojo7011
Příspěvky: 1074
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Továrna Zetor Brno

#799 Nový příspěvek od jojo7011 »

Len aby sa nedopadol ako LIAZ. Ten sa tiez pchal k tym na ktorych nemal. LIAZ na to doplatil so Xenou, kedze sa pchal do segmentu premiovych znaciek ako napr. Scania. A proste na to nemal. Keby bol ostal v segmente lacnych tahacov ako napr. Iveco, tak by pravdepodobne prezil. A Zetor rovnako ako LIAZ nema nato aby patril k premiovym znackam.

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Továrna Zetor Brno

#800 Nový příspěvek od red.bill »

Liaz byl v řiti dávno před Xenou, však jich vzniklo pár kusů asi nejspíš jen z ověřovací serie... hlavně se ho nepovedlo s nikým oženit, takže nebyly prachy na investice... druhak se měli vyprdnout na tahače a sekat místo toho levný komunální podvozky, tam by se nějaký nedostatky přehlídli... motory docela uměly(taky měly svoje mouchy) v porovnání s tatrou, vždycky to ale zabila převodovka. To spojení s pragou bylo o ničem... celkově pak měl liaz tak trochu schízu s výrobou... viz. třeba společná výroba 3 řad(110, 250, 300), ač v lecčem podobná tak rozdíly byly... později už teda jela jen 300 ale zase to zabíjeli s možností motorů od DD... motory to nebyly špatný ale drahý, neexistující servis, DD nechtěl homologovat na e3 takže slepá větev... s těma kumunálama by jim stačili vlastní motory(stejně je pořád do tahačů montovali)... když se tedom pokoušel vzkřísit foxe bylo už pozdě, touhle cestou měli jít hned nazačátku...

Zetor aspoň bere komponenty na který existuje servis, jestli nebudou brát nějakou exotiku a povede se jim to odladit aby to spolu nějak fungovalo, mohla by to pro něj být cesta. I za cenu, že to uplácají v jedný hale z dovezených komponentů... ale o všem rozhodne cena, jestli bude podobná jako u jelena a spol. nikdo to moc kupovat nebude...

Tomas6
Příspěvky: 5406
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Továrna Zetor Brno

#801 Nový příspěvek od Tomas6 »

No právě. Cena a nějak to odladit aby to spolu nějak fungovalo. A to si myslím že bude problém, páč to začalo už dpf a scr u Zetor motorů, to samo elektronický reverz u proxim kdy nebyli schopní to vyladit tak aby to nějak fungovalo. No uvidíme. Já ač mám doma proximu a nemůžu si ju vynachválit, tak novější už bych asi nechtěl
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Továrna Zetor Brno

#802 Nový příspěvek od red.bill »

Problémy s motorama a převodovkou by teoreticky neměly být, pokud tedy nevezmou něco poddimenzovanýho... a ani bych se nedivil kdyby spojení motoru a převodovky co bude brát zetor nebylo i jinde... takže zůstane otázkou kabina a hydraulika a výsledná cena...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby -ZETOR“