Servis Zetor v okolí

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#31 Nový příspěvek od Málek »

Děkuju za ujištění, že v tom nebyl problém.
Vzal jsem to do terénu a brzdí to perfektně, tyčky jsou o tři závity povolený oproti předchozím paknám, ale to díky rozdílu tloušťky obložení.Kola brzdí naprosto souměrně. Krok prasátek v klidu cca.3-4mm.
I tak nástup flokování je ve 2/3 zdvihu pedálů. Vyzkoušel jsem i brždění na zpátečku, někdo tady uvedl kousání paken ve zpětném chodu.
Vše OK.
Při jízdě z kopce bez kvaltu se z levého ozývalo pískání, tak jsem to ještě dal na hever a zkusil volnost otáčení koly, bez závad, asi se jedna z paken lehce dotýká bubnu, ale to se časem srovná jejím otěrem.
Přetěsnil jsem víko L portálu, neteče a oleje je víc jak kontrol. otvor. Kovových pilinek minimum, olej stále světlý, bez příměsi mikročástic kovu.
Jen mi nejde na rozum proč se teď ty nový pakny dělají se zahloubením o ty 4-5mm k ose čepů míň a vlastně tím donutí všechny majitele v původním složení kupovat nový držáky čelistí. Vždyť cenou se rovnají nákupu nových neorig.bubnů za 1500 /kus. Ty pakny byly za 400, teda standard, žádnej šunt a v porovnání se starou, byla nová materiálem robustnější.
Ještě mě čeká asi poladit servo, ale na to si sám těžko troufnu, čerpadlo posilovače je už vyšší dívčí, to doma sám nespáchám.
Zatím alespoň trochu volantu pomáhá a nemusím to rvát plnou silou.
Ještě jednou děkuju, zvlášť Pavlovi za nápomocné rady.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#32 Nový příspěvek od Málek »

Tak ještě další-
zjistil jsem, že z převodovky v místě kde je vyústění hřídele pedálů brzdy začal mírně prosakovat olej.
Dosud jsem si zakládal na tom, že to žádná kapačka nebyla.
Při prověrce jsem tomu asi dal víc za uši, než za posledních 20 let.
Bude stačit nějaký venkovní zásah, nebo je nutný sundat celou tu kostku s pedálama a brzd. válcema z hřídele? Mám kvůli hydraulice ještě max hladinu oleje v převodovce, možná by stačilo upustit na min. +, vyvážečku už provozuju na vlastní okruh s externím čerpadlem a venkovní hydr. používám minimálně v 7tuně (maximálně jednou za dva roky když potřebuje někdo cizí něco odvézt).
Nerad bych to zase celý kuchal.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#33 Nový příspěvek od Málek »

Napsal jsem kravinu.
Ten hřídel je v nejnižším bodě skříně, tedy odpouštění oleje je blbost.
Podíval jsem se do sestav a ta hřídel by u pedálů brzd měla být nastavená.
Tak že předpokládám, že po vypuštění oleje a demontáži podlahy kabiny a kostky držící válce a pedály by bylo možný to gufero vydloubnout a vyměnit bez vytažení celé hřídele od spojkov. pedálu.
Je to reálný??
Může mi někdo poradit?

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Servis Zetor v okolí

#34 Nový příspěvek od pavel sk »

Áno dáju sa vymeniť bez vytiahnutia tej hriadele. Na ľavej strane sú na samotnej hriadele aj 2 o-kruzky ktoré tesniace brzdicku predlohy pokiaľ ju na traktore máš.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#35 Nový příspěvek od Málek »

Dík za ujištění, že je to možné, nerad bych kuchal převodovku kvůli jednomu guferu.
Ještě se zeptám na tu uzávěrku, zkoušel jsem ji v lese s nákladem i uvázáním traktoru k velkýmu topolu- hrabe oběma, žádný pazvuky to nevydává.
Poznal bych, kdyby byla uzávěrka špatně daná na hřídel i když na první zdání pracuje jak má (není-li pootočená mimo zuby)???
Snažil jsem se ji dát podle návodů a zarazit pedál, ale měl jsem pravej portál 6x dole a nábojem jsem při sesazování jistě pohnul, snad se to naposledy podařilo správně.
A k těm paknám, nechápu proč je taď dělají se zahloubením pro tyčky prasátka o ty 4-5mm níž, pokuď bych chtěl zachovat původní držáky čelistí, znamenalo by to jedinou možnost: nechat přelepit původní pakny obložením, co kdo na to?

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Servis Zetor v okolí

#36 Nový příspěvek od pavel sk »

Zubovej spojke uzavierky je uplne jedno ako ju das voci difu. Pri preklze alebo zemene rychlosti otacania jedneho kolesa a jej naslednom zosliapnuti furt zaskoci do zaberu. Ona zubami totizto zapada do klietky diferaku a nie do planetoveho kolesa do ktoreho triafas portal pri montazi.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#37 Nový příspěvek od Málek »

Dík za odpověď.
Tedy by mělo být vše OK.
To gufero k L pedálu brzdy si koupím a příležitostně to přehodím. Ztráta oleje převodovky je nicotná, jde spíš o ten pocit, že něco z traktoru zbytečně ukápne.
Někde tady na N T pán radil použít při navlékání gufera slídu, která zabrání stržění břitu gufera.
Co si mám představit pod pojmem "slída", ta se dávala do omítky břizolitem, nemyslel nějaký igelit (šprcku), po kterým to gufero při navlíkání přes hřídel sklouzne a ochrání břit?

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#38 Nový příspěvek od Málek »

Tak to gufero podle sestav poz. 94 KROUŽEK 25X35X7 ČSN 02 9401.0.
Ale zetor shop uvádí jiný

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Servis Zetor v okolí

#39 Nový příspěvek od pavel sk »

Na pravej strane prevodovky je gufero ako si napisal 25x35x7. Na lavej strane kde je aj brzdicka predlohy je gufero 32x45x7, a na samotnej hriadeli su dva O-kruzky 25x21. Hriadel a bryt gufera staci pred montazou namazat vazelinou a nic sa nestrhne.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Servis Zetor v okolí

#40 Nový příspěvek od Málek »

Díky

Samcheater
Příspěvky: 23
Registrován: úte led 31, 2012 12:16 pm
Bydliště: Opava

Re: Servis Zetor v okolí

#41 Nový příspěvek od Samcheater »

Ahoj. Byl by tady někdo z okolí Krnova, kdo by byl schopen dát do kupy Majora 4011?

Traktor funguje, krásně startuje ale potřebuje servis.

Konkrétně uložení předních kol (kmitají), předělat řízení z kamenů na ložiska, přeměnit hydrauliku, vyčistit palivové filtry, přetěsnit ruční naftové čerpadlo (teče kolem pumpičky při pumpování), seřídit a odvzdušnit brzdy možná i přetesnit spodek motoru (rosí se). To by bylo vše z mechaniky, pak ještě vyměnit a popřepojovat přístrojovku (neukazuje téměř nic. Jen dobíjení a tlak) No, je toho dost a naneštěstí nemám garáž, kde bych si s tím mohl přes zimu hrát...

Dík za tipy :)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby -ZETOR“