Servis Zetor v okolí
Moderátor: Lukashil
Re: Servis Zetor v okolí
Děkuju za ujištění, že v tom nebyl problém.
Vzal jsem to do terénu a brzdí to perfektně, tyčky jsou o tři závity povolený oproti předchozím paknám, ale to díky rozdílu tloušťky obložení.Kola brzdí naprosto souměrně. Krok prasátek v klidu cca.3-4mm.
I tak nástup flokování je ve 2/3 zdvihu pedálů. Vyzkoušel jsem i brždění na zpátečku, někdo tady uvedl kousání paken ve zpětném chodu.
Vše OK.
Při jízdě z kopce bez kvaltu se z levého ozývalo pískání, tak jsem to ještě dal na hever a zkusil volnost otáčení koly, bez závad, asi se jedna z paken lehce dotýká bubnu, ale to se časem srovná jejím otěrem.
Přetěsnil jsem víko L portálu, neteče a oleje je víc jak kontrol. otvor. Kovových pilinek minimum, olej stále světlý, bez příměsi mikročástic kovu.
Jen mi nejde na rozum proč se teď ty nový pakny dělají se zahloubením o ty 4-5mm k ose čepů míň a vlastně tím donutí všechny majitele v původním složení kupovat nový držáky čelistí. Vždyť cenou se rovnají nákupu nových neorig.bubnů za 1500 /kus. Ty pakny byly za 400, teda standard, žádnej šunt a v porovnání se starou, byla nová materiálem robustnější.
Ještě mě čeká asi poladit servo, ale na to si sám těžko troufnu, čerpadlo posilovače je už vyšší dívčí, to doma sám nespáchám.
Zatím alespoň trochu volantu pomáhá a nemusím to rvát plnou silou.
Ještě jednou děkuju, zvlášť Pavlovi za nápomocné rady.
Vzal jsem to do terénu a brzdí to perfektně, tyčky jsou o tři závity povolený oproti předchozím paknám, ale to díky rozdílu tloušťky obložení.Kola brzdí naprosto souměrně. Krok prasátek v klidu cca.3-4mm.
I tak nástup flokování je ve 2/3 zdvihu pedálů. Vyzkoušel jsem i brždění na zpátečku, někdo tady uvedl kousání paken ve zpětném chodu.
Vše OK.
Při jízdě z kopce bez kvaltu se z levého ozývalo pískání, tak jsem to ještě dal na hever a zkusil volnost otáčení koly, bez závad, asi se jedna z paken lehce dotýká bubnu, ale to se časem srovná jejím otěrem.
Přetěsnil jsem víko L portálu, neteče a oleje je víc jak kontrol. otvor. Kovových pilinek minimum, olej stále světlý, bez příměsi mikročástic kovu.
Jen mi nejde na rozum proč se teď ty nový pakny dělají se zahloubením o ty 4-5mm k ose čepů míň a vlastně tím donutí všechny majitele v původním složení kupovat nový držáky čelistí. Vždyť cenou se rovnají nákupu nových neorig.bubnů za 1500 /kus. Ty pakny byly za 400, teda standard, žádnej šunt a v porovnání se starou, byla nová materiálem robustnější.
Ještě mě čeká asi poladit servo, ale na to si sám těžko troufnu, čerpadlo posilovače je už vyšší dívčí, to doma sám nespáchám.
Zatím alespoň trochu volantu pomáhá a nemusím to rvát plnou silou.
Ještě jednou děkuju, zvlášť Pavlovi za nápomocné rady.
Re: Servis Zetor v okolí
Tak ještě další-
zjistil jsem, že z převodovky v místě kde je vyústění hřídele pedálů brzdy začal mírně prosakovat olej.
Dosud jsem si zakládal na tom, že to žádná kapačka nebyla.
Při prověrce jsem tomu asi dal víc za uši, než za posledních 20 let.
Bude stačit nějaký venkovní zásah, nebo je nutný sundat celou tu kostku s pedálama a brzd. válcema z hřídele? Mám kvůli hydraulice ještě max hladinu oleje v převodovce, možná by stačilo upustit na min. +, vyvážečku už provozuju na vlastní okruh s externím čerpadlem a venkovní hydr. používám minimálně v 7tuně (maximálně jednou za dva roky když potřebuje někdo cizí něco odvézt).
Nerad bych to zase celý kuchal.
zjistil jsem, že z převodovky v místě kde je vyústění hřídele pedálů brzdy začal mírně prosakovat olej.
Dosud jsem si zakládal na tom, že to žádná kapačka nebyla.
Při prověrce jsem tomu asi dal víc za uši, než za posledních 20 let.
Bude stačit nějaký venkovní zásah, nebo je nutný sundat celou tu kostku s pedálama a brzd. válcema z hřídele? Mám kvůli hydraulice ještě max hladinu oleje v převodovce, možná by stačilo upustit na min. +, vyvážečku už provozuju na vlastní okruh s externím čerpadlem a venkovní hydr. používám minimálně v 7tuně (maximálně jednou za dva roky když potřebuje někdo cizí něco odvézt).
Nerad bych to zase celý kuchal.
Re: Servis Zetor v okolí
Napsal jsem kravinu.
Ten hřídel je v nejnižším bodě skříně, tedy odpouštění oleje je blbost.
Podíval jsem se do sestav a ta hřídel by u pedálů brzd měla být nastavená.
Tak že předpokládám, že po vypuštění oleje a demontáži podlahy kabiny a kostky držící válce a pedály by bylo možný to gufero vydloubnout a vyměnit bez vytažení celé hřídele od spojkov. pedálu.
Je to reálný??
Může mi někdo poradit?
Ten hřídel je v nejnižším bodě skříně, tedy odpouštění oleje je blbost.
Podíval jsem se do sestav a ta hřídel by u pedálů brzd měla být nastavená.
Tak že předpokládám, že po vypuštění oleje a demontáži podlahy kabiny a kostky držící válce a pedály by bylo možný to gufero vydloubnout a vyměnit bez vytažení celé hřídele od spojkov. pedálu.
Je to reálný??
Může mi někdo poradit?
Re: Servis Zetor v okolí
Áno dáju sa vymeniť bez vytiahnutia tej hriadele. Na ľavej strane sú na samotnej hriadele aj 2 o-kruzky ktoré tesniace brzdicku predlohy pokiaľ ju na traktore máš.
Re: Servis Zetor v okolí
Dík za ujištění, že je to možné, nerad bych kuchal převodovku kvůli jednomu guferu.
Ještě se zeptám na tu uzávěrku, zkoušel jsem ji v lese s nákladem i uvázáním traktoru k velkýmu topolu- hrabe oběma, žádný pazvuky to nevydává.
Poznal bych, kdyby byla uzávěrka špatně daná na hřídel i když na první zdání pracuje jak má (není-li pootočená mimo zuby)???
Snažil jsem se ji dát podle návodů a zarazit pedál, ale měl jsem pravej portál 6x dole a nábojem jsem při sesazování jistě pohnul, snad se to naposledy podařilo správně.
A k těm paknám, nechápu proč je taď dělají se zahloubením pro tyčky prasátka o ty 4-5mm níž, pokuď bych chtěl zachovat původní držáky čelistí, znamenalo by to jedinou možnost: nechat přelepit původní pakny obložením, co kdo na to?
Ještě se zeptám na tu uzávěrku, zkoušel jsem ji v lese s nákladem i uvázáním traktoru k velkýmu topolu- hrabe oběma, žádný pazvuky to nevydává.
Poznal bych, kdyby byla uzávěrka špatně daná na hřídel i když na první zdání pracuje jak má (není-li pootočená mimo zuby)???
Snažil jsem se ji dát podle návodů a zarazit pedál, ale měl jsem pravej portál 6x dole a nábojem jsem při sesazování jistě pohnul, snad se to naposledy podařilo správně.
A k těm paknám, nechápu proč je taď dělají se zahloubením pro tyčky prasátka o ty 4-5mm níž, pokuď bych chtěl zachovat původní držáky čelistí, znamenalo by to jedinou možnost: nechat přelepit původní pakny obložením, co kdo na to?
Re: Servis Zetor v okolí
Zubovej spojke uzavierky je uplne jedno ako ju das voci difu. Pri preklze alebo zemene rychlosti otacania jedneho kolesa a jej naslednom zosliapnuti furt zaskoci do zaberu. Ona zubami totizto zapada do klietky diferaku a nie do planetoveho kolesa do ktoreho triafas portal pri montazi.
Re: Servis Zetor v okolí
Dík za odpověď.
Tedy by mělo být vše OK.
To gufero k L pedálu brzdy si koupím a příležitostně to přehodím. Ztráta oleje převodovky je nicotná, jde spíš o ten pocit, že něco z traktoru zbytečně ukápne.
Někde tady na N T pán radil použít při navlékání gufera slídu, která zabrání stržění břitu gufera.
Co si mám představit pod pojmem "slída", ta se dávala do omítky břizolitem, nemyslel nějaký igelit (šprcku), po kterým to gufero při navlíkání přes hřídel sklouzne a ochrání břit?
Tedy by mělo být vše OK.
To gufero k L pedálu brzdy si koupím a příležitostně to přehodím. Ztráta oleje převodovky je nicotná, jde spíš o ten pocit, že něco z traktoru zbytečně ukápne.
Někde tady na N T pán radil použít při navlékání gufera slídu, která zabrání stržění břitu gufera.
Co si mám představit pod pojmem "slída", ta se dávala do omítky břizolitem, nemyslel nějaký igelit (šprcku), po kterým to gufero při navlíkání přes hřídel sklouzne a ochrání břit?
Re: Servis Zetor v okolí
Tak to gufero podle sestav poz. 94 KROUŽEK 25X35X7 ČSN 02 9401.0.
Ale zetor shop uvádí jiný
Ale zetor shop uvádí jiný
Re: Servis Zetor v okolí
Na pravej strane prevodovky je gufero ako si napisal 25x35x7. Na lavej strane kde je aj brzdicka predlohy je gufero 32x45x7, a na samotnej hriadeli su dva O-kruzky 25x21. Hriadel a bryt gufera staci pred montazou namazat vazelinou a nic sa nestrhne.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: úte led 31, 2012 12:16 pm
- Bydliště: Opava
Re: Servis Zetor v okolí
Ahoj. Byl by tady někdo z okolí Krnova, kdo by byl schopen dát do kupy Majora 4011?
Traktor funguje, krásně startuje ale potřebuje servis.
Konkrétně uložení předních kol (kmitají), předělat řízení z kamenů na ložiska, přeměnit hydrauliku, vyčistit palivové filtry, přetěsnit ruční naftové čerpadlo (teče kolem pumpičky při pumpování), seřídit a odvzdušnit brzdy možná i přetesnit spodek motoru (rosí se). To by bylo vše z mechaniky, pak ještě vyměnit a popřepojovat přístrojovku (neukazuje téměř nic. Jen dobíjení a tlak) No, je toho dost a naneštěstí nemám garáž, kde bych si s tím mohl přes zimu hrát...
Dík za tipy
Traktor funguje, krásně startuje ale potřebuje servis.
Konkrétně uložení předních kol (kmitají), předělat řízení z kamenů na ložiska, přeměnit hydrauliku, vyčistit palivové filtry, přetěsnit ruční naftové čerpadlo (teče kolem pumpičky při pumpování), seřídit a odvzdušnit brzdy možná i přetesnit spodek motoru (rosí se). To by bylo vše z mechaniky, pak ještě vyměnit a popřepojovat přístrojovku (neukazuje téměř nic. Jen dobíjení a tlak) No, je toho dost a naneštěstí nemám garáž, kde bych si s tím mohl přes zimu hrát...
Dík za tipy