Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Mapovo UNC

#1 Nový příspěvek od mape »

Tak jsem se stal majitelem UNC 060. Sice jsou tu témata o tomto stroji ale rozhodl jsem se že mu založím samostatné.
Je docela umění dnes koupit starší fungující a nerozlámané unc 060. 061 je v inzerci i mimo docela dost. Pokud jsem se jel podívat na šedesátku narazil jsem vždy na stejný problém... utahanej čoudící motor, rozlámaný a posvařovaný co se dalo a pístnice tekoucí jako kropáč a vždy za to chteli div ne tyč zlata. Nakonec se mi povedlo sehnat docela dobrej kousek co startuje,funguje,není rozlámaný a hydraulika má jen pár uniků převážne na spojích a pístnice po umytí jsou docela dobré i když nějakej povlak se tam taky objeví.
Protože na něj mám práci až v létě tak jsem se rozhodl pro malou repasi.
Zatím jsem začal jen opravy funkčnosti. Motor jakoby šel huře do otáček a přišlo mi že nejde ani na plnej plyn. když jsem mu přidal přímo na čerpadle bylo to lepší. Nakonec stačilo vykydat podlahu v kabině aby šel přidat plyn až na podlahu a bylo vyřešeno.
To že někdo nečistil skleničku asi hodně dlouho ani nemluvím. Sítko bylo vcucnuté uplně do placky. Takže ještě asi dám i filtry aby se to dobře "dokrvovalo" naftou. Motor jde ted daleko líp a má i lepší chut jit za plynem.
Ted to chci někde pořádně umýt abych líp viděl co všechno teče a utěsnil to.
Taky na joystickách jsou docela vůle taak to chci zkusit rozebrat a vymezit.
Přední sklo u dveří klasika rozbité
Ještě je horší elektroinstalace a jinak je to docela v pohodě.
Jako výbavu mám hladkou lopatu a vidle.
Zatím jen noční foto.
Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060 částečná repase.

#2 Nový příspěvek od mape »

Dnes jsem ho začal trochu prohlížet a dobry. Jedna pístnice trochu kape, A levá převodovka má utrhaný šrouby co za ně drží v rámu. Tak budu muset vytočit ty zbytky a pořádně přidělat. Kabina je dost popraskaná ale nic hroznýhotak jem povarit udělat trochu pohodlí uvnitř a bude to.
Konečně foto ve dne.
Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#3 Nový příspěvek od mape »

Tak jsem to zakriknul... První trochu problem . Utrhané šrouby na stranové převodovce a to dost neštastně. Ve čtyřech je jen tělo bez hlavy a zbytek a to je horší... servanej závit. Takže asi převodovka ven a bud vyvložkovat nebo proříznout větší . Celá převodovka držela na 2 šroubech z deseti.
Pár fotek pro zasmání.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
jurex
Příspěvky: 1007
Registrován: sob pro 13, 2008 10:41 am
Bydliště: Jestřabí(zlínsko)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#4 Nový příspěvek od jurex »

No máš se čím bavit, budu sledovat jak postupuješ s opravami :) tyto stroječky mám rád a už je to nějaký ten pátek co jsem s ním jezdil na brigádě :D

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8742
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Mapovo UNC

#5 Nový příspěvek od Franta.cz »

mape píše:Tak jsem to zakriknul... První trochu problem . Utrhané šrouby na stranové převodovce a to dost neštastně. Ve čtyřech je jen tělo bez hlavy a zbytek a to je horší... servanej závit. Takže asi převodovka ven a bud vyvložkovat nebo proříznout větší . Celá převodovka držela na 2 šroubech z deseti.
Pár fotek pro zasmání.
Já osobně jsem pro závitové vložky
Obrázek

Uživatelský avatar
Jaryn82
Příspěvky: 2840
Registrován: sob črc 03, 2010 3:10 pm
Bydliště: Příbram

Re: Mapovo UNC

#6 Nový příspěvek od Jaryn82 »

Moc hezkej strojek,také po něčem pokukuju :)

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#7 Nový příspěvek od unčo »

Nazdar.Som rád, že si založil túto tému, pretože tiež som si zaobstaral jedného takéhoto krásavca ktorého akurát skladám.nabudúce pridám aj nejaké fotky 8)

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#8 Nový příspěvek od mape »

Všem dík za Příspěvek.
Franta.cz...Přesně takovou sadu vložek mám na mysli.
Jinak jsem trochu v nesnázích protože to budu muset z toho stroje vyndat a vytahnout z toho ty unačeče od kol .Jinak to nenavrtám a neopravím. Taky nezi rámem a převodovkou je dost hlíny která brání tomu aby si to sedlo jak má..
A mám taky trochu dilema jestli to nepředělám na jednopákovej pojezd. Když jsem to přivezl tak jsem tu s tím chvíli jezdil a jsem z toho trochu neštastnej nebot doted jsem jezdil a pujčoval si samé jednopákové mašinky bud 752 nebo cat 226.
Prostě bych si ho chtel udělat k obrazu svému tak jak mi to vyhovuje. Sice jsem ho vlastně koupil jen na pár kšeftů ale čím víc tu okolo něj chodím tím víc mi něco říká "nech ho doma a raději ho vymazli...bude ti pomahat"
Jinak jsem ještě zjištoval uniky oleje a zjistil jsem že teče jeden horní vyrovnávací píst ... no a teče to po rameni na zvedací píst a hydromotor a po hadicích az na dno rámu a pak na zem. Ted mám zvedlnuté rameno a už to neteče do stoje a není pod ním nic.
Takže si myslím že až ho pořádně vypařím vapkou tak to bude ok i pod kabinou což je dobrá zpráva. Jediné co uniká je nafta na vysokotlaké trubce u prvního a třetího a paradoxně i u čerpadla i u trysky. Přitom je to utažený jak hrom.
Asi zkusit dát novou.
Jinak je pod motorem ukrutnej bordel .Skoro si myslím že ho nikdo nečistil co je to vyrobený. Když jsem to trochu proškrabal tak to přestalo mít i vibrace. asi motor sedí v tom bordelu.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#9 Nový příspěvek od Tomas6 »

Vibrace motoru=pravděpodobně utržené silentbloky.Klasika.Převodovku vyndej,šrouby navař matku a půjdou.Všechny je prevrtej a přeřízni na m14.Budeš mít na dosmrti pokoj.Teď už si moc nevybavuju, ale tuším stačilo vyrazit šroub.Pojezd na jednopáku.No jezdil jsem i cat 226,ale moc na chuť jsem tomu nepřišel.Jinak sehnat dneska něco slušného je problém.Kdo má tak neprodá.A když prodá tak za moc peněz.Poptávka je výrazně větší jak nabídka.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#10 Nový příspěvek od mape »

Pod tím motorem byli normálně kameny a divím se že to neudělalo díru do vany.Si lentbloky jsou dobrý. Jediný silenty co budu řešit jsou na kabině.Ta sedí v horních závěsech natvrdo. Závity nějak vyřeším to myslím že problém nebude.
Jinak co se týká těch unašečů já mám provedení kde je vcelku hřídel s tím štítem šroubů takže to budu muset rozebrat.
To předělání na jednopáku jse spíše otázkou zvyku.
Když clovek 15 let dělá s jedním systemem tak už je ve stádiu že ruce jedou sami. Měl jsem to samé při přechodu z JCB na cat. To byly muka... A dneska po 6ti letech na Cat jsem docela žádanej mezi zahradnickejma firmama na modeláž terenu(tim se samo nechci chlubit.. jen příklad) A po celou tu dobu jezdím i nakladače Avant 635 nebo cat 226 nebo locust 753 a ty smykáče jsou prakticky stejného ražení
Tak o tom dost uvažuju.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
jurex
Příspěvky: 1007
Registrován: sob pro 13, 2008 10:41 am
Bydliště: Jestřabí(zlínsko)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#11 Nový příspěvek od jurex »

Co ta přestavba na jednopáku obnáší? Nestačí jenom přehodit hadice u rozvaděčů?

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#12 Nový příspěvek od mape »

Přestavba obnáší jednak přehození hadic mezi ovladačema a pak je možnost bud dát ovladač s pomocným blokováním a přepouštěním,nebo mechanicky a to tak že se ovladač natočí tak že se pri pohybu páky dopředu spouštějí dva obvody najednou.
První je lepsí a citlivější na ovládání,druhý je jednoduchý ale není tak citlivý.
Je ale fakt že se dostávám už i s dvojpákou do docela dobrých výkonů.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#13 Nový příspěvek od Tomas6 »

Já mám taky náboj dohromady s hřídelí. Ale tuším že jsem vyrazil kolový šroub dostal jsem.se tam vzniklou dírou a díry jsem dělal m14.Nejsu si vědomý že bych tahal osu ven.Ale už je to dlouho no.Od té doby je pokoj.Jestli budeš razit ven poloosu těžko říct jestli to unesou ložiska.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#14 Nový příspěvek od mape »

Dneska jsem na to koukal a asi by to dírou v náboji šlo. Jen dlouhej vrták. Ted tu řeším debordelizaci a pak se do toho pustím. stejně to musím vyndat protože je mezi převoodovkou a rámem strašne bordelu.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#15 Nový příspěvek od Tomas6 »

Převodovku sundáš jednoduše.Odšroubuješ hydromotor,povytáhneš z drážek, ale necháš ho na hadicích, zaslepíš trubičku od brzdičky aby ti z ni netekl tlakový olej,sundáš kola,prdel podložíš trámkem, to samo převodovku,odšroubuješ zbylé šrouby a ramenem se zvedneš a převodovka ti zůstane na zemi.Je dobré mít helfra, který když převodovka nebude chtít zůstat na zemi,tak ji pomůže nějakým pajsrem.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“