Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#421 Nový příspěvek od Navarson »

Tak jsem tam ten válec včera po baště nasadil (moc mi to nešlo, páč jsem se s plným bachorem nemohl předklonit k dolnímu oku), zaplnil olejíčkem, počkal chvilku až se to ovzdušní a vyzkoušel. Zase každou stranu zvlášť, podepřením úplně sklopenýho upínáku na špalek, až visel předek stroje ve vzduchu, napřed pod jednou pak pod druhou pístnicí, a měřil chromovanou část písnice, o kolik zajede do válce. Levej, ten spravovanej zalezl za půl hodiny o 2mm, pravej o 4mm. Myslím, že to mě nerva netrhá, protože nepředpokládám, že převést něco na vidlích nebo v lopadě, bude trvat takovou dobu. Taky mě napadlo přes noc vyzkoušet pístnice výložníku, nabráním trochy štěrku a zvednutím metr nad zem. Přes noc klasla lopata o 3cm, sice nevím jestli na výložníku nebo na upínáku, ale to taky řešit nebudu.
Když jsem montoval tu pístnici, takl jsem našel malou, asi 4cm dlouhou trhlinu ve sváru na dolní levé straně příčné výztuhy, která spojuje dolní část ramen výložníku. O víkendu obrousím barvu na svárech pro jistotu na obou stranách a prohlídnu to lupičkou...možná jak nechodila ta pístnice a nějak se to kroutilo...uvidím, když tak sundám celej výložník, přádně ho prohlídnu a při tý příležitosti bych hned vykroužil díry pro futra paralerogramu a hned je i navařil, když už to vaření bude venku.
Ach jo, přesně jsem věděl, že až mi to rapne, tak to bude mazlík sem, a mazlík tam, a na barák nezbyde čas. To bude mít zas drahuše ze mě radost.
Když tak, jestli můžu spojení na ty Chrášťany, jeden neví, kdy co rupne. Jestli nechceš sem, tak prosím, prosím do SZ. Díky.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#422 Nový příspěvek od mape »

Se nám tu ty témata a těch UNC docela rozjeli....jsem rád že nejsem sám takto postižen. :D :D :smich: :smich: :potlesk:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#423 Nový příspěvek od koprkam »

Osobně mám zkušenost tu, že pokud jde věc opravit doma, dělám ji doma. Ať už jsou to hydraulický písty z UNCčka, různý rozvaděče DHčko a spol, nebo hevery z náklaďáku. Mám zcela opačnou zkušenost, co dovezu z opraven, obzvlášť výměnej fond, to stojí vždycky za pí.. Teď jsem třeba spěchal a potřeboval jsem rychle náhonovou spojku na 16145, no takovou kurvu, co jsem dovezl, jsem snad ani neodvezl, pokud se vysype, tak ju zgenerálkuju doma a pořádně. Prostě dneska to každej akorát zgenerálkuje kyblíkem barvy. To samo kompresor na Krystala, kiksnul, když jsme dělali s lisem sena, no šel tam výměnej fond a zase na figu, hevery na 18.13 - to bych si nejraději naliskal, bylo nám zdechlo se v tom vrtat, tak jsme dali krásný hevery na výmenej fond, ta pístovina byla exkluzivní, fakt skoro bez poskvrnky a dostali jsme takový vyhnilý ludry - tečou zase a to ten tandem skoro nejezdí, že nikdy víc, devítku už jsem dělal na koleně doma. Těsnivo kupuju v Alfa Agro v Brně a jsem vždycky spokojenej.
Motory a převodovky dělám z principu doma, když jsem se motal po družstvu a vozily se motory do G.O., tak třeba se dala klikovka, která měla mít I. přebrus a poslali kliku, která měla pátej přebrus, tak tam vedoucí udělal takovou rutiku, že najednou byla naše klika na světě, to měli parchoši schovaný pro nějakýho kámoša. Bohužel už si nepamatuju, kam to tehdy vizili, ale podstatný je, že takhle to bylo se vším, vesměs, jak tam člověk neměl známího, tak ho dycky vojebali.

Takže já bych si do opravny nikdy nic nedal. Prostě těm lidem nevěřím.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#424 Nový příspěvek od mape »

Já si toho dělám taky hodně sám...dokonce i na osobních autech.
Písty ale vozím do této opravny.... Se mi líbí že udělá co je potřeba, vyzkouší.
Vozil jsem tam i písty dříve když jsme měli traktorbagr... Postupně se pretesnovali. A to už je asi 10 let.
Já bych to doma asi taky opravil ale třeba hlavu náhradní nemám , pístnici také neudělám a než bych shanel materiál pro který musím celkem daleko tak to raději dám do této opravy. Má tam i zkušebnu právě na pístová čerpadla a hydromotory.... takže asi solidní záležitost..... Písty co mi tam dělali od té doby netekli.... A třeba píst co máme na dílně v heveru byl problemovej a i servis zvedáku s tím bojoval ....tak jsem se naštval a odvezl ho tam ... Borec říkal že to bylo uvnitř špatně sesazený a že to bude teď paráda a ať přivezeme i ten druhý že je vyladí stejně .... Od té doby pokoj.
Můj názor je že je to jedna z mála firem co to prostě umí.

Dneska moje písty konečně nabarvim když už a dám zpět na stroj..... Musím se zbavit těchto ozdob.... Všemožně svařovaných.
Obrázek
Obrázek
Budu tam dávat normálně koleno.

Obrázek

Některé trubky jsou hrozně špatně průchozí.... Když jsem to rozřízl v těch svárech tak byli skoro zavařené ..... Ted když jsem to zkoušel s novým osazením tak to je úplně jiná situace..... Chodí to pěkně rychle a dobře to reaguje..... To jsem před tím neznal....
Čím dál více se utvrzují v tom že i přesto že je je to vytvor socialismu kde byl vlastně splněn stranickej úkol zadání na malou stavební techniku.... A přesto že to má moře konstrukčních nedostatku ..... Tak když se to opraví a pár věcí vylepší tak je to stroj celkem na úrovni.
Ano dost se tím zabývám a piplam.... Jak řekl tomas6 ...kdybych to měl platit v servise tak by mě to brzy přestalo bavit.
Ale zatím mě ten stroj nepřestává bavit a hlavně mě spíše stále překvapuje. 8) 8) 8)

Dokonce tu za mnou byl pan co si mě našel přez bagry cz a přez tohle fórum a že mu to skoro nechodí a neví co s tím a servis udělal rozpočet na 125 tisíc že mu to zrepasuji.
Tak s tím přijel , seridili jsme tlak v ovládání , na 30 bar .... to čerpadlo už nemá nejlepší protože dalo už jen 45 bar .....moje dává pohodlně přez 50.....
Dále seridili tlak na hydraulice .....z původních 110 které jsem tam paradoxně měl taky na 160 a pak ještě vyčistili a nově ogumickovali stop ventil pod kabinou .... Pořádně rozhybali , zaslepili jsme okruh pomocného obvodu protože tam má asi problém na ovladaci který mu pořád upouštěl ovládací tlak ( podobně jako u mě) , rozhybali šoupě v rozvaděči na pomocném pohonu .... Bylo stále v jedné poloze(motor pořád strašně zabíral a pokuroval a na pracovní hydraulice i v klidu plnej tlak) a najednou ti chodí..... Bylo to jedno dopoledne , materiál asi za 20 korun.
A vlastně stejné nebo podobné příznaky jako já a téměř stejné závady..... A stačilo vzít jen ten tlakoměr a měřit.
Troufám si tvrdit že by se dala udělat tabulka a na základě tlaků a měřicích bodů sestavit diagnostické postupy.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#425 Nový příspěvek od koprkam »

Taky se musím povrtat v hydraulice. Schválně si projdu ten návod od tebe, abych si to poměřil. Jinak Mape, kolik ot. ti točí UNC na volnoběh? Já mám volnoběh nastavenej na 900-1000 min-1, přijde mi to hodně v návodu je napsanejch zhruba 700 ot pro atmosféru, ale mě to při tak nízkejch otáčkách hrozně vibruje, ale to by se to snad rozpadlo :D

Některý potrubí musím taky vyměnit. Spadl na mě balík tak mám trubky na výložníku taky trochu zmajdlý. Dával jsi nový lamely na ty brzdy co jsou navrchu nad převodovkama?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#426 Nový příspěvek od Navarson »

Hmm, hmm...krásný kolínka...bude i elegantní hadicový oblouček? :wink:
A ten válec jak je pečlivě očištěný 8) ...dáš metalízu, nebo rovnou chrom? :)
Závidím, taky bych si raděj hrál s mazlíkem :ano: Ale dopoledne jem hrabal díru pro septik (potupně zapůjčeným minibagrem :red: ) a teď po obědě půjdu vybetonovat dno výkopu pod nádrž. Ale na to už použiju mazla :friends: . Po třech míchačkách betonu rovnou do lopaty, a šup s tím kolem baráku, vylejt rovnou do výkopu (doufám že tam nezahučím i s mazlem :-/ )
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#427 Nový příspěvek od koprkam »

... a pak dvě hodiny pucovat lopatu, aby v ní nezůstal zaschlej beton. To už mám za sebou a když to jde, stavím si míchačku tak, abych byl kousek od místa určení.

Jen tak mě napadlo, Mape, nevyměnil by jsi se mnou to tvoje UNC? Ty už ty opravy znáš a já bych se v tom nemusel vrtat :friends:
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#428 Nový příspěvek od Navarson »

Pche!!!...wapkou za 10 minutek i s odpolední kávičkou :ano: ...před cvhílou jsem to dodělal :co?:
A japak mám připojit míchačku až v zahradě za barákem? :-/ To bych musel sousedojc zrekvírovat kabel na třífáz...víš vůbec jaká se tu dává pak pokuta? :pohlavek: ...Už tu byl případ, že i pět plnotučných a k tomu dva velký :shock:. To teda nedám :nene:. To je jedna nová hadice pro mazlíka :obchod:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#429 Nový příspěvek od mape »

Koprkam... Volnoběh mám jak ho nastavím.... Ale taky se to třese.....
Unc si nech ...... Já nic měnit nebudu..... Víš jak už se těším až to bude hotový a bude to jen dělat.
Navarson..... Písty půjdou do barvy to je jasný .... Když už jsou venku .... Mytí lopaty když je hadice nebo wapka tak je to paráda.....
Horší je to na stavbě kolikrát je tam jen voda v sudu někdo ani to....
Já má doteď tu lžící od betonu od bývalého majitele..... Bojím se že když ji očistím tak se rozpadne. Moc pěkná není.... Aleusi ještě držet..... Budu dělat do budoucna klapacku.
Já se okolo toho dneska tak s přestávkami motal taky.
Nabarvil písty
A dělal zase nějaké nové trubky.
Do toho ještě přišla led lišta co chci dát na kabinu jako pracovní....

Obrázek
Svítí to pěkně konečně bude světlo.

Obrázek

Obrázek
Chci to dát i dozadu a přez to udělat nějaký kryt normálně v vinglu .

Obrázek

Obrázek
Tyhle parády se teď zbavim.

Ještě jak to svítí....
Obrázek
U nás není veřejné osvětlení a tak je tu fakt tma jak pytli.
A když to rozsvitim
Obrázek
Docela mazec.....
K tomu autu je to tak 12-15 metrů.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#430 Nový příspěvek od koprkam »

Já mám doma zásoby v celku pořádný :) Takže kolem domu se dostanu všude. Ale jo Wapka je dobrej nápad.

To Mape:
Jasný, já si dělal srandu. To víš no, taky už jsem si na ten svůj střep zvyknul. Ale ne zase takovej horor to není. Už jsem odstranil úniky oleje (ty majoritní), furt mi teče olej z ventilu pod kabinou (ten od parkovačky). No a pak ten rozvaděč pod hydraulickým chladičem, ale to jsou vesměs jenom takový drobný průsaky, takže to budu řešit až s lakem a to je výhledově. Jo vlastně tečou mě dekle od stranovejch převodovek.

Jinak Mape já jsem si myslel, že to máš po celolaku? Jinak díval jsem se, že vyvařuješ nějaký praskliny, my jsme museli dva roky nazpět úplně zavařit ty čepy, na kterejch drží táhla ke lžíci. Furt se vyklepávaly.

Jinak neměnili jste někdo uložení čepů vzadu ve výložníku? Chci ho vyměnit, ale mám obavu, že jak do toho hrábnu, abych tam pak na nový furto nepotřeboval výstružník, či co.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#431 Nový příspěvek od mape »

No ten lak byl původně v plánu. Něco mám i obroušeny a v základu, něco mám už v laku... Ale ten zbytek jsem si řekl že to nejprve všechno opravím a povarim a pak ho udělám pěkně....bohužel mi ten stroj stále více přesvědčuje o tom že je to přecejen stavební stroj a když ten lak udělám sebelepší ..... Tak to stejně nějakému sramu neubranim.... Tak chci jen boky zadní krovky a rameno udělat pěkný a ostatní bude jak bude.
Já jsem se namlsal u náklaďáku.... Tam jsem si dal záležet a pár lidí co to dělali souběžně se mnou už několikrát dělali nově podvozek a já ho mám pořád parádní. Téměř po 5ti létech.
Nová iveca jsou orezly už po třech od nova.

Já teď řeším lzici.... Možná že budu vypadat jako punťa ale když jsem to přivezl tak ty vůle na čepech lžíce a domrseny závěs lžíce dělali to že na rovině ryla jedna strana lžíce v zemi....
Já to pak vše pracně narovnal a opravil....
Teď když se v dílně postavím na rovinu tak je vše v pohodě ......
Ale mám problém s nabiranim..... Mám ten břit zespodu už tak dokulata že kdyz chci dělat rovinu při nabírání tak musím zvedat hodně vysoko.... No je to prostě naprt....

Obrázek

Vzhledem k tomu že dělám samé srovnavacky a podobně tak to je docela problém..... Než vytvořím novou bude muset tahle ještě sloužit..... Mám v úmyslu odpálit ten břit a prozatím ho navařit opačně.....
A teď..... Nemám moc rád když něco kouká na lžíci dospod...... Tak bych ho chtěl navarit tak aby byl ve stejné rovině a necumel tak jak je to teď...... Nebo jít do nového a udělat ho šroubovací?
Já jsem takovou lžící dělal jen jednou pro sebe a to jsem to vařil takhle nadivoko protože ten stroj měl jinou přední nápravu a byl tam problém s geometrií tě lžíce vůbec....
Stejně chci do budoucna klapacku....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#432 Nový příspěvek od Navarson »

Ále wapka...jsem tak prostě zvyklý mejt mýchačku, tal lopata se s tím zkrátka svezla. Ještě že jsem neměl tak dlouhý kabel, musel bych tu míchačku zase táhnout nazpátek k písku a štěrku.
Teda, ty světýlka jsou super, jeden by neřekl, jak to šajní...no zapisuju další nápad do pořadí čekajícího tuningu. Ale ta barva na těch válcích :zapomel:, nešlo by to nějak vylepšit...alespoň žlutý puntíky :chytry:
S tím stružením těch pouzder nevím...nedokážu si představit jak by to šlo na stroji provést, aby oba byly souosý. Včera jsem si u souseda vytočil čepy, futra i trubky ložiska na paralerogram z hlazenky, Čepy jsem nechal přímo průměr jak hlazenka byla (dělám 35mm jako jsou ostatní čepy na stroji) příložky dělám ze 4mm plechu, tvar podle originálu. Futra dělám z 60mm hlazenky, široká 20mm s osazením 10mm na průměr 50mm (na osazení a přivaření do otvoru bočnic trojůhelníku a ramen výložníku). Vnitřní průměr je hlazenka čepu plus 0,2mm. Trubky ložiska jsou z 50mm hlazenky a vnitřní průměr je hlazenka čepu plus 0,4mm. Pár protilehlých futer budu navařovat tak, že je navlíknu na hlazenku co dělám čepy, přiheftuju k plechům a z obou stran každý futro obvařím dokolakol. Jinak nevím co by se s tím dalo dělat.
S tím břitem nevím, já ho mám zatím jak z fabriky. Koukals na Hardox...asi nejspíš bude na starou lopatu cenově nerentabilní. Co zkusit pasovinu z nějaké pružinové oceli, nebo jiné uhlíkové oceli. Ta je tvrdá sama o sobě, akorát se blbě vaří...ale když to máš jen dočasně, tak by možná stačila jen šroubovací. Díry pro šrouby by do toho vypálit šly.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Tomas6
Příspěvky: 5308
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#433 Nový příspěvek od Tomas6 »

Na břit zkus zavolat do renomag. Kontakt najdeš na netu. Mají jak hardox,tak určitě doporučí i něco levnějšího. Taky jsem tam bral. Ale já tehdá dával hardox. Zespodu dna lžíce se vaří pasoviny po kterých se pak lžíce šoupe. Břit je trochu níž oproti dnů a v jeho rovině jsou ty pasoviny. Já tam vařil taktéž hardox.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#434 Nový příspěvek od mape »

Aha už tomu rozumím.... No břit asi seženu....o renomag u vím ti dělají vše okolo lžic.... Dokonce umějí i opravy těch pouzder....
Myslím že přijedou přímo na místo.... To by se hodilo koprkam.
To já budu muset asi udělat celý dno na nový a pak i horní výztuhu..... Ta lopata je tragická ale teď si úplně nechci pořizovat jinou nehledě na to že bych si ji asi raději udělal sám tak jak chci.
Ono jak ta lopata nedrží rovinu tak je to pak hrozná práce....
Znám ty strojníky co začnou nakládat z haldy a za chvíli jsou buď v zemi nebo tam udělají hrozný kotary ..... Mám rád když to polozis na silnici ze základní polohy a ono to zamete dočista. Samozřejmě s opotřebováním pneumatik se trochu prizvedava.

Navarson..... Žádný puntíky nebudou :tyty:
Písty všechny v červené :ano: stroj žlutý, kabina černá polepy do budoucna taky černý.
V tom mám jasno :co?:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#435 Nový příspěvek od Navarson »

Jo až takhle?! No to pak bude v barvách němce? Pán míří hóóódně vysoko, čecháček už mu nevoní... :typek:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“