Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
m645
Příspěvky: 44
Registrován: úte kvě 12, 2020 8:49 am
Bydliště: Brno

Re: Mapovo UNC

#601 Nový příspěvek od m645 »

No jo, jenže já tam mám motor 5201, který má převodové kolínko na mechanický otáčkoměr na dva šrouby, tohle:
https://www.zetor-shop.cz/prevodove-kol ... -3142cz74/
A to přece za elektrické čidlo otáčkoměru nejde vyměnit, to má úplně jiné uchycení.
Jaký to má řešení?
Na altíku W vývod nemám a rozdělávat ho kvůli tomu?
Sorry, pokud je to blbý dotaz :roll:

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#602 Nový příspěvek od koprkam »

Já si v UNC k levýmu rajčáku dodělal otáčkoměr z T815, mechanickej. No a bowden jsem natáhl zezadu, pak jako kdyby okolo hadic do kabiny k rajčákům. Použil jsem bowden z DH112. Funguje dobře a kdyby měl někdo zájem, můžu nafotit. :)
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

m645
Příspěvky: 44
Registrován: úte kvě 12, 2020 8:49 am
Bydliště: Brno

Re: Mapovo UNC

#603 Nový příspěvek od m645 »

Dík. Mám větší problém:
Na UNC061 (zetor 5201 starší) mi ze vstřikovacího čerpadla teče olej. :nene:
Řekl bych, že z toho šroubu s drážkou na plochý šrubovák - to je na seřízení plynu, pokud se nepletu.
Nemáte s tím někdo zkušenosti, proč to teče? Motor chytá na drc a to i v zimě. Ale po celodenní práci dolévám litr oleje :shock:
Je to čerpadlo na opravu? :(

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#604 Nový příspěvek od mape »

Koukám jak se to vlákno pěkně rozrostlo.....
A já na tom mým strojku neudělal skoro nic....
:'(
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

drpepa
Příspěvky: 664
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: Mapovo UNC

#605 Nový příspěvek od drpepa »

máte prosím někdo postup, jak sundat/demontovat pojistný ventily na rozváděči? Vlastním německou kopii mzg 40, rozváděč je pod kabinou a pojistné ventily pod rozváděčem a je velký problém vůbec se k těmto ventilům dostat. Když povolím toto pouzdro ventilu (2 imbusy do kříže), tak pouzdo vysunu max. o 1cm dolů a nic víc.

haven
Příspěvky: 157
Registrován: úte črc 25, 2017 3:15 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Mapovo UNC

#606 Nový příspěvek od haven »

Zdar chlapi,
Taky sem pořídil UNC 060 :prace: a potře buju poradit něco sem tady četl. Kolik nalít oleje do vstřikovacího čerpadla nikde sem nenasel šroub :-/ jak je třeba na Zetoru, potom pohon čerpadel tam patří pp80h 2 litry ale kde najdu vypoušták a Kama ho nalít :-/ byla by dobrá nějaká fotka ;-) a este jedna věc když zahýbu z unc tak pravá strana se ani nehne a levá se hýbe jakoby byla vule mezi zuby :-/ někde kde je hydromotor. DÍKY

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#607 Nový příspěvek od mape »

Pěkně mi teď potrápili hlavy na motoru... Úplně se rozpadli vložky vstřiku

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
DEF110
Příspěvky: 368
Registrován: stř lis 15, 2017 1:21 pm
Bydliště: okr. Benešov

Re: Mapovo UNC

#608 Nový příspěvek od DEF110 »

Jojo, já je teda až takhle neměl, ale taky byly pěkně zeslabený. Hlavně mě překvapilo, že ty vnitřní mrazovky byly už jen a jen proreznout. Nejdřív jsem ani nechtěl dělat tyhle vložky, ale byl jsem přesvědčen, ať to udělám komplet celé. Tak pokud to budeš dělat, udělej to vše, ta voda sežere vážně hodně a to vím, že tam byl vždy poctivej fridex a stejně...

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#609 Nový příspěvek od mape »

Tak moje představa rychlé opravy se nakonec zvrtla v generálku všech třech hlav....
Původní záměr že opravím to špatné nevyšel.....
Zjistilo se že každá hlava je jiná....
Každá jinak vysoká, z každé koukal vstřikovač jinou délkou,
Každý ventil jinak zapuštěn....
Prostě trochu prasárna....
Takže jsme s pěti hlav které mám k dispozici vybrali tři nejlepší adepty a ty se udělali stejné....
A to bych nebyl já aby nebyl nějaký zádrhell.....
Pouzdro vstřikovače jsem z jedné hlavy neskutečně doloval....
Nejprve se mi přetrhlo těsně pod navařeným šroubem, když se mi povedlo šroub navařit na tu zbylou část tak jsem ho vytáhl jenom půlku protože se přetrhlo v půlce.... Bylo totálně obalené bordelem že jsem ho musel malým sekáčkem rozsekat na mraky přímo v té dutině abych ho vysypal ven.....
Prostě se ani nedivím že to byla tak rychlá smrt když se tam tohle odehrávalo...
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Mies
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 24, 2023 4:00 pm
Bydliště: Fin

Re: Mapovo UNC

#610 Nový příspěvek od Mies »

Můžete mi dát tip, kde začít hledat problém? Na videu jedu do kopce a potřebuji se otočit, ale nakladač se otáčí jen velmi obtížně.
https://www.youtube.com/watch?v=qpM9EvI6rmo
Používám ChatGPT k překladu z finštiny do češtiny. Pokud můžete reagovat anglicky, byl bych velmi vděčný.

tomz
Příspěvky: 98
Registrován: úte kvě 22, 2012 9:13 pm
Bydliště: Bystřice nad Pern.

Re: Mapovo UNC

#611 Nový příspěvek od tomz »

Dobrý den, předělával někdo prosím, soudečková ložiska za kuželíková? Není mi jasné jak to složit, jedna díra(u kola) je průchozí. Vnější kroužky opřít o deklíky? Pochybuji, že deklíky ty ložiska udrží? Hledal jsem ve fóru, ale nikdo to nepopisuje.

Uživatelský avatar
DEF110
Příspěvky: 368
Registrován: stř lis 15, 2017 1:21 pm
Bydliště: okr. Benešov

Re: Mapovo UNC

#612 Nový příspěvek od DEF110 »

Funguje to stejně jako sudečková. Ložisko je natlačené do obalu převodovky a axiální vůli vymezuješ podložkama. Jelikož je kuželíkové ložisko širší, tak se musí zakrátit rozpěrná trubka, co je na poloose. Ty víčka, co jsou na poloosách jsou přece mnohem robustnější než ty ostatní, ty mám dokonce ještě originál většinou z hliníku.

Ještě dodám, že mám někde napsaný čísla těch ložisek a i rozměry po zakrácení těch trubek. Jelikož mám na jedné straně starý typ a na jedný už novější typ obalu, rozměry se lišily...

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#613 Nový příspěvek od Navarson »

Estli ti to k něčemu bude, tak tady mám na disku nějaký dokumenty k 060.
https://drive.google.com/file/d/14RWjhU ... drive_link
Tuším, že je tam návod, něco o údržbě, nějaký katolog ND.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

tomz
Příspěvky: 98
Registrován: úte kvě 22, 2012 9:13 pm
Bydliště: Bystřice nad Pern.

Re: Mapovo UNC

#614 Nový příspěvek od tomz »

Jestli najdete čísla ložisek, byl bych rád. Co jsem objednal podle průměru, tak jsou poloviční šířkou než soudečková. Ten návod na opravu je super. Díky.

Uživatelský avatar
DEF110
Příspěvky: 368
Registrován: stř lis 15, 2017 1:21 pm
Bydliště: okr. Benešov

Re: Mapovo UNC

#615 Nový příspěvek od DEF110 »

Měl jsem tam tyhle ložiska předělávali to předemnou, já si jen dělal nové rozpěrné trubky.

Pravá strana, starší typ obalu 1984 - https://imgbank.cz/image/9rkw

Levá strana, novější typ obalu 1987 - https://imgbank.cz/image/9rky

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“