Historická lesnická technika

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Codza
Příspěvky: 1001
Registrován: pát lis 07, 2008 10:37 pm
Bydliště: nedaleko Luhačovic

Re: Historická lesnická technika

#511 Nový příspěvek od Codza »

Na takovém "ERŤáku" jak je o dva příspěvky výš na třetí fotce jsem chvíli tahal lana jako závozník při nakládání. Měl ty samé dvoububnová navijáky jak jsou vidět na těch véskách na druhé fotce. Tehdy se dělali délky od 6m po 14m a tak jsme většinou
měli skládky roztříděné 6-10m a 10-14m zkrz to roztahování soupravy aby byl ten oplen a auto rovnoměrně zatížen a krátké kusy náhodů nepropadávaly.

Blondy
Příspěvky: 132
Registrován: sob kvě 22, 2010 9:42 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Historická lesnická technika

#512 Nový příspěvek od Blondy »

A v kterym to bylo roce?


pavel sk
Příspěvky: 12732
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Historická lesnická technika

#514 Nový příspěvek od pavel sk »

Stare foto od nas :) . P-V3S oplen + LKT Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8742
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Historická lesnická technika

#515 Nový příspěvek od Franta.cz »

Taky jsem jezdil, ale už s erťákem a 60 harou v 89.

Uživatelský avatar
Codza
Příspěvky: 1001
Registrován: pát lis 07, 2008 10:37 pm
Bydliště: nedaleko Luhačovic

Re: Historická lesnická technika

#516 Nový příspěvek od Codza »

Bylo to v 78, a i na té vésce jsem dělal závozníka. Nejhorší třeba bylo když listnaté suráky nakládals s opačné strany než je rampoval traktor-blbě se dělal balík který se natahoval. Taky byla sranda když jsme se na fajront někde zdrželi a dojels třeba na pilu kde byl už jenom vrátný a fůru musels ručně shazovat jenom obracákama.

Tomáš Straňák
Příspěvky: 35
Registrován: ned pro 02, 2012 12:53 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Historická lesnická technika

#517 Nový příspěvek od Tomáš Straňák »

Díky za věnovaný čas Blondy - ty videa s PV3S jsou super, znal jsem jen jedno z nich.

Co se týče DAV-7 a jeho modernizací s pevnou přípojnou ojí, po které se posunoval vozík - nápravy tohoto vozíku by měly +- odpovídat tomu, co vyráběly BSS a jak pak modernizovali. Stejně jako DA-7 i DAV-7 se nejprve vyráběl s nápravami s trilexovými náboji a až poté se přešlo na nápravy RÁBA s klasickým nábojem jako je vidět na fotkách, popřípadě na podobně vypadající nápravy přímo z BSS (ve stejném časovém období se zejména návěsy BSS vybavovaly jak nápravami domácí výroby, tak dovezenými nápravami Rába).

Díky také za objasnění dvojího typu patek na Harách, každopádně po dalších podrobnostech (příručky, nákresy, katalogy, licence Hiab stále pátrám...). Ten Loglift co jsi sem vložil jeho prospekt jsi sem vložil jen pro příklad patek nebo to i nějak hlouběji souvisí i s Harama?

Jinak trochu z jiného soudku přidám několik článků z dobové literatury - časopis Lesní práce (1970):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Blondy
Příspěvky: 132
Registrován: sob kvě 22, 2010 9:42 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Historická lesnická technika

#518 Nový příspěvek od Blondy »

Pokud HARA dnešní ESSEL byla nějaká licence HIAB nebo jen kopie tak parametry HARA 60 a HARA 40 budou podobný s Logliftem 60. HIAB pod kterej spadá LOGLIFT neboli FISKARS je púvodní pojmenování pro kategorii lesnických ruk pro Finsko a JONSERED pro švédsko v 60tých letech
Obrázek

Blondy
Příspěvky: 132
Registrován: sob kvě 22, 2010 9:42 pm
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Historická lesnická technika

#519 Nový příspěvek od Blondy »


Tomáš Straňák
Příspěvky: 35
Registrován: ned pro 02, 2012 12:53 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Historická lesnická technika

#520 Nový příspěvek od Tomáš Straňák »

Ano tyto prospekty znám, bohužel není tam ani slovo o licenci Hiab a hlavně - u prospektu HARA 60 (která mě zajímá hlavně) je nákres HARA 80. Jsou tam sice zajímavé technické údaje nebo například označení drapáků, ale nákres rozhodně neodpovídá realitě a proto bych se ani nedivil, kdyby ty rozměry byly špatně... Bohužel no... Každopádně přesně něco takového by se hodilo!

Uživatelský avatar
Juraj Suhaj
Příspěvky: 389
Registrován: pát pro 28, 2007 8:21 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Historická lesnická technika

#521 Nový příspěvek od Juraj Suhaj »

članok LKT 120 v novom časopise MOTor 11/2017

Obrázek

Obrázek

janci86
Příspěvky: 174
Registrován: pon lis 06, 2017 9:25 pm
Bydliště: Namestovo

Re: Historická lesnická technika

#522 Nový příspěvek od janci86 »

Páni ako sem vložím PDFko?

dávnejšie som si prešiel celé vlákno a je tu fakt mnoho zaujímavého, tak by som chcel prispieť aj ja.

Dostala sa mi do ruky jedna brožúrka z ´81 o činnosti výskumnej stanice lesného hospodárstva v Oravskom Podzámku, tak som ju naskenoval, ale neviem to priložiť.

J.
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Historická lesnická technika

#523 Nový příspěvek od pawka »

doporučuju všem v zimě parkovat lkt120 se zvedlim šprajcem,kdyby líp se pak jde k baterkám
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
Juraj Suhaj
Příspěvky: 389
Registrován: pát pro 28, 2007 8:21 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Historická lesnická technika

#524 Nový příspěvek od Juraj Suhaj »

ten Oravsky Podzamok ma velmi zaujima, šup, šup sem s tym

janci86
Příspěvky: 174
Registrován: pon lis 06, 2017 9:25 pm
Bydliště: Namestovo

Re: Historická lesnická technika

#525 Nový příspěvek od janci86 »

Vieš tu pripnúť pdfko?
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“