Historická lesnická technika
Moderátor: Franta.cz
Re: Historická lesnická technika
Na takovém "ERŤáku" jak je o dva příspěvky výš na třetí fotce jsem chvíli tahal lana jako závozník při nakládání. Měl ty samé dvoububnová navijáky jak jsou vidět na těch véskách na druhé fotce. Tehdy se dělali délky od 6m po 14m a tak jsme většinou
měli skládky roztříděné 6-10m a 10-14m zkrz to roztahování soupravy aby byl ten oplen a auto rovnoměrně zatížen a krátké kusy náhodů nepropadávaly.
měli skládky roztříděné 6-10m a 10-14m zkrz to roztahování soupravy aby byl ten oplen a auto rovnoměrně zatížen a krátké kusy náhodů nepropadávaly.
Re: Historická lesnická technika
A v kterym to bylo roce?
Re: Historická lesnická technika
Taky jsem jezdil, ale už s erťákem a 60 harou v 89.
Re: Historická lesnická technika
Bylo to v 78, a i na té vésce jsem dělal závozníka. Nejhorší třeba bylo když listnaté suráky nakládals s opačné strany než je rampoval traktor-blbě se dělal balík který se natahoval. Taky byla sranda když jsme se na fajront někde zdrželi a dojels třeba na pilu kde byl už jenom vrátný a fůru musels ručně shazovat jenom obracákama.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned pro 02, 2012 12:53 pm
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Historická lesnická technika
Díky za věnovaný čas Blondy - ty videa s PV3S jsou super, znal jsem jen jedno z nich.
Co se týče DAV-7 a jeho modernizací s pevnou přípojnou ojí, po které se posunoval vozík - nápravy tohoto vozíku by měly +- odpovídat tomu, co vyráběly BSS a jak pak modernizovali. Stejně jako DA-7 i DAV-7 se nejprve vyráběl s nápravami s trilexovými náboji a až poté se přešlo na nápravy RÁBA s klasickým nábojem jako je vidět na fotkách, popřípadě na podobně vypadající nápravy přímo z BSS (ve stejném časovém období se zejména návěsy BSS vybavovaly jak nápravami domácí výroby, tak dovezenými nápravami Rába).
Díky také za objasnění dvojího typu patek na Harách, každopádně po dalších podrobnostech (příručky, nákresy, katalogy, licence Hiab stále pátrám...). Ten Loglift co jsi sem vložil jeho prospekt jsi sem vložil jen pro příklad patek nebo to i nějak hlouběji souvisí i s Harama?
Jinak trochu z jiného soudku přidám několik článků z dobové literatury - časopis Lesní práce (1970):
Co se týče DAV-7 a jeho modernizací s pevnou přípojnou ojí, po které se posunoval vozík - nápravy tohoto vozíku by měly +- odpovídat tomu, co vyráběly BSS a jak pak modernizovali. Stejně jako DA-7 i DAV-7 se nejprve vyráběl s nápravami s trilexovými náboji a až poté se přešlo na nápravy RÁBA s klasickým nábojem jako je vidět na fotkách, popřípadě na podobně vypadající nápravy přímo z BSS (ve stejném časovém období se zejména návěsy BSS vybavovaly jak nápravami domácí výroby, tak dovezenými nápravami Rába).
Díky také za objasnění dvojího typu patek na Harách, každopádně po dalších podrobnostech (příručky, nákresy, katalogy, licence Hiab stále pátrám...). Ten Loglift co jsi sem vložil jeho prospekt jsi sem vložil jen pro příklad patek nebo to i nějak hlouběji souvisí i s Harama?
Jinak trochu z jiného soudku přidám několik článků z dobové literatury - časopis Lesní práce (1970):
Re: Historická lesnická technika
Prospekt HARA 60
http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/ ... 0-prospekt
Prospekt HARA 80
http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/ ... 0-prospekt
http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/ ... 0-prospekt
Prospekt HARA 80
http://www.zelenka-veterani.cz/katalog/ ... 0-prospekt
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned pro 02, 2012 12:53 pm
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Historická lesnická technika
Ano tyto prospekty znám, bohužel není tam ani slovo o licenci Hiab a hlavně - u prospektu HARA 60 (která mě zajímá hlavně) je nákres HARA 80. Jsou tam sice zajímavé technické údaje nebo například označení drapáků, ale nákres rozhodně neodpovídá realitě a proto bych se ani nedivil, kdyby ty rozměry byly špatně... Bohužel no... Každopádně přesně něco takového by se hodilo!
- Juraj Suhaj
- Příspěvky: 389
- Registrován: pát pro 28, 2007 8:21 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Historická lesnická technika
Páni ako sem vložím PDFko?
dávnejšie som si prešiel celé vlákno a je tu fakt mnoho zaujímavého, tak by som chcel prispieť aj ja.
Dostala sa mi do ruky jedna brožúrka z ´81 o činnosti výskumnej stanice lesného hospodárstva v Oravskom Podzámku, tak som ju naskenoval, ale neviem to priložiť.
J.
dávnejšie som si prešiel celé vlákno a je tu fakt mnoho zaujímavého, tak by som chcel prispieť aj ja.
Dostala sa mi do ruky jedna brožúrka z ´81 o činnosti výskumnej stanice lesného hospodárstva v Oravskom Podzámku, tak som ju naskenoval, ale neviem to priložiť.
J.
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Historická lesnická technika
doporučuju všem v zimě parkovat lkt120 se zvedlim šprajcem,kdyby líp se pak jde k baterkám
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
- Juraj Suhaj
- Příspěvky: 389
- Registrován: pát pro 28, 2007 8:21 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Historická lesnická technika
ten Oravsky Podzamok ma velmi zaujima, šup, šup sem s tym
Re: Historická lesnická technika
Vieš tu pripnúť pdfko?
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan