UNC 060,061

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#346 Nový příspěvek od koprkam »

Záleží na vkusu každého soudruha, já ji nepoužil nikdy, byť na ni mám i nože i kabely. Magnetky z HDD znám, to je kvalita. Co se týká toho, jestli ty velký gáble letovat, nebo ne, tak těžko říct, já to znám akorát že se to lisuje, nikdy jsem je nepájel, ani nevím, kde bych bral tak silnou pájku, pokud se nepletu, tak 250W je tak na pájení okapů. Ale jak říkám, těchdle gáblů jsem ještě moc neudělal :D Ale třeba ani Fastony jsem nikdy neletoval. Je jasný, že jak to zakápneš ještě cínem, tak ta vodivost bude lepší, hlavně u těch našich zgerbů, kdy to vypláchneš Wapkou a ten spoj může zoxidovat.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#347 Nový příspěvek od mape »

Já to letuju normálně hořákem a používám pastu na letování měděných trubek.... Je to hned a pořádně..... pájkou je to na dlouho
Jen se musí konec buzirky něčím obalit aby se nespálil a plamen mířit co nejdál ..... A taky je dobrý to mít třeba ve svěráku upnuté okem dolů jinak se proletuje u kus toho kabelu a pak to nejde ohnou těsně za okem...konec oka pak pretahnu smrstovackou s lepidlem a nikdy nebyl problém....
Jinak ty elektroinstalace jsou na těch strojích Fak šílený díky různým kutilskym zásahům.... Ty lidi co to takhle opravuji by potřebovali urazit ruce.... Když je špatnej kus kabelu tak dneska přece není problém tam naletovat jinej a sprstovackou přetáhnout spoj a je to na furt.....
Jasně že v terénu je to problém ale přijedu domů a je to záležitost na 5 min.
Já to unc taky natahují postupně nové....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#348 Nový příspěvek od koprkam »

Borci mám takovej dotaz:
Na UNC jsem vyměnil hydraulický olej za HM 46, dal jsem nový filtry hydrauliky, takový ty kovový, prodávají je na stetexu, no a když jsem dal UNC dohromady, tak byl běžně podtlak na filtrech okolo -20kPa, když se to ohřálo, nebyl tam podtlak vůbec, teď když nastartuju tak maximálně -5kPa a jak se ohřeje není tam podtlak vůbec, je to normální? Všechny těsnění na filtrech jsem taky vyměnil.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#349 Nový příspěvek od mape »

To je normální.....
Podtlak ve studeném stavu je proto že má olej horší tekutost a filtrovatelnist....
Pak se ohřeje a jde filtrovat už dobře.
Já mel teď v mrazech i 30 a po 2 min to spadlo třeba na 5
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#350 Nový příspěvek od koprkam »

Hošci, jakou máte hadici na vratce chladiče, tedy dole u rozvaděče? Včera mi praskla, ale nevšiml jsem si teho, drželo to furt osmdesát, tak jsem ještě dodělal, cca deset minut, snad to neodnesl motor. Ale asi stejně budu muset dat novej chladič, ta vratka je celkem fest dobitá.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#351 Nový příspěvek od koprkam »

Tak se mi povedlo snad konečně utěsnit olej v motoru, ale tak jak mi trochu tlakoval motor do kliky, tak teď už je to takřka neúnosný. Když vypnu motor, tak ještě tak minutu syčí z toho hrdla. Motor hrozně modře pokuřuje i teplej. Asi to dopadne tak, že motor zrepasuju a dám i nový hlavy, ale co mě děsí je to, že se mi nedaří nastavit předvstřik, mám podezření, že bude buď střižený pero na rozvodech a nebo bude zkřivená hřídel k čerpadlu. Už mě ten střep fakt sejří.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

kepep
Příspěvky: 24
Registrován: pon bře 07, 2011 11:13 am
Bydliště: Jihlava

Re: UNC 060,061

#352 Nový příspěvek od kepep »

Dobry den. Tak jsem dneska vyrazil s unckem na prácičku vzdálenou cca 1,5 km. Jednalo se jemom rozhrnout suť. No a co se nestalo, v půly cesty téměř přestal jet. Mrknu na budík, kterej mám natahlej do kabiny od tlaku ovládání a z 30 barů tam leze sotva 10 bar. No pomaličku se mi podařilo dojet. Vypl motor, zapl motor, rafika na 15 bar. a dolů. Taky se mi zdálo, že motor nejde vůbec do otáček, jako když někde musí hodně tlačit. No nic rafika na 10 bar., ale jinak všechno šlapalo tak jsem se dal do práce. A zjistil jsem, že když jsem hejbal z výložníkem, nebo lopatou tak mi rafika od ovladacího tlaku houpala nahoru a dolů. No prácičku jsem udělal a domů. Jenže kolečka se téměř netočila, přidal jsem na plynu a motor pořád stejný otáčky. Vůbec se nechtěl nechat vyhnat do otáček. No tak jsem ještě zkusil za jízdy zvednout výlžník a ono to jelo. Tak jsem celou cestu hejbal s výložníkem a s lopatou tak se ten ovladací tlak trošičku zvedal. Když jsem dojel dom tak jsem mrknul na budíky od filtrů a na levém bylo -30 kPa a na pravém 0 (byly celkem novén). No a protože nevím, kolik tam má být a filtry jsem měl doma, tak jsem je pro jistotu vyměnil. Jenomže po výměně na budíčkách od filtrů pořád -30 a 0. Ale na budíku od ovladacího okruku je zpátky 30 barů. Vůbec netuším co s tím může být. Docela se děsím zase někam jet. Až to kiksne tak s tím nehnu. Neměl tady někdo něco podobného, nebo co by to mohlo být? Nehorší je že doma je ůplně v pohodě. Je to jako živé zvíře. Diky za návrhy.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: UNC 060,061

#353 Nový příspěvek od Navarson »

Řek bych, že 10bar na ovládačce je málo. Pak se ti nenafouknou brzdiče a motor se s nima přes hydro pojezdu přetlačuje. Ten pokles tlaku bych typnul na tesnění pístku v kostkách, nebo nedojetí pístku do základní polohy. Myslím tím kostku ovládacího obvodu brzd, nebo kostku pedálů přídavný pracovní hydrauliky. Pak se ti ztrácí tlak ovládačky do přepadu. Tím bych asi začal. Taky bejvaj vyběhaný pístky pod ovládacíma pákama. V neposlední řadě i čerpadlo pomocňáku.
Jestli máš manometr, zkus samotný čerpadlo a pak připojuj odbočku po odbočce, dokud nepřijdeš na tu, která utíká.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

kepep
Příspěvky: 24
Registrován: pon bře 07, 2011 11:13 am
Bydliště: Jihlava

Re: UNC 060,061

#354 Nový příspěvek od kepep »

Díky za odpověď. Vzhledem k tomu, že kostku na brzdu nemám tak by to mohla být jenom kostka přídavné hydrauliky. To by mohlo bejt, protože ten motor se zdál jako když někam tlači olej. Vlastně podobně to vypadalo když sešlápneš pedál přídavné hydrauliky a nemáš nic připojenýho taky se to začne dusit ten olej končí v trubce. No jo, ale když sešlápnu pedál tak se mi přece ovladací tlak nestráci. Nevím dost dobře co by se tam muselo podělat. No vzhledem k tomu že už zase tlačí 30 baru tak bych řek, že čerpadlem to nebude. Odpoledne jsem to zase zkoušel a budíky na filtrech 0 kPa a ovladací tlak 30 bar. Takže všechno jak má. Taky je zajímavý, že když jsem hýbal výložníkem, nebo lopatou tak se tlak zvyšoval. No nevím. Nejhorší je, že teď to zase jede a já to nenajdu. Naposledy když mě to zlobilo tak jsem taky chtěl změřit tlak čerpadla a dopadlo to tak ,že jsem budík přetáhl a nevšim sem si, že vedou trubky k hydromotorům jako brzdy a jeden litinovej blok od té brzdy úplně puknul asi byl načatej. To jsem to našel rychle vychlejstalo tryskem asi 5l oleje. Novej blok cca 3,5 tis.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#355 Nový příspěvek od koprkam »

Borci vysvětlete mi jednu věc. Dal jsem nový pístky do Barďějováků a jeden mi hned od začátku tekl, jako Dunaj. Mají nějaký speciální postup na výměnu nebo je to prostě jen nekvalita? Když jsem se díval na pístek, zdál se mi úplně malinko podřenej, ale nic extrémního, řekl bych stejně, jako ostatní, který netečou. Nevíte někdo?
Jinak jsem se včera konečně dokopal k dopojení kontrolek a už to funguje... konečně :smich:
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

kepep
Příspěvky: 24
Registrován: pon bře 07, 2011 11:13 am
Bydliště: Jihlava

Re: UNC 060,061

#356 Nový příspěvek od kepep »

Ahoj. Za mě je to nekvalita, reklamace😩. Musí držet.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#357 Nový příspěvek od koprkam »

Tak to bych musel vyhodit asi dalších pět nebo šest, protože drží snad jenom dvě, každá byť minimálně, ale přece trochu prolíná. Jako ne tak, že by se mastila přístrojovka, ale když nadzvednu manžetu, tak je jako kdyby okolo toho gufera malý mastný oko.
Jinak mě zlobí elektrika, mám opravdu velkou chuť to celý vytrhat a začít s čistým štítem, protože to se fakt nedá.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

kepep
Příspěvky: 24
Registrován: pon bře 07, 2011 11:13 am
Bydliště: Jihlava

Re: UNC 060,061

#358 Nový příspěvek od kepep »

Ahoj. Já jsem elektriku dělal skoro celou novou. Byloto v ubohém stavu. Jediné co šlo, tak nastartova a dobíjení. No a ty pístky to netuším, za mě to jsou šmejdy.😭

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#359 Nový příspěvek od koprkam »

No jsem na tom malinko líp, ale popravdě, vždy když otevřu kastlík a něco opravím, tak něco dalšího přestane fungovat 8) Takovej jako kdyby výměnnej obchod a hlavně všechny káble totálně opálený. Pokud bych měl nechat H3 světla, tak to půjde překopat na relátka, jako u Liazu a ke světlům to půjde alespoň 4mm2 káblem a bude klid. Třeba teď se potýkám s tím, že topení mám na stejné pojistce, jako teploměry a když zapnu topení vypálí to 16A pojistku jako prd, někde to jde do zkratu, takže zase otevřít, najít odstranit. No vyprdnout bych se na to mohl :D
Jinak ty pístky, no už jsem si zvykl, že to teče, teď teda se to hodně spravilo, ale pokud by to začlo lít znova, jedou tam okamžitě nový rajčáky.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Thomso
Příspěvky: 82
Registrován: úte dub 19, 2016 8:45 pm
Bydliště: Bylnice
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#360 Nový příspěvek od Thomso »

Zdravím :idea:
Nemá někdo výkres nebo rozměry upínání na lžíci? :help:
VykopTom
Zemní a výkopové práce
Vrtání zemním vrtákem
https://www.vykoptom.cz/
Brumov-Bylnice a okolí..

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“