UNC 060,061

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
unc-060
Příspěvky: 11
Registrován: pát srp 30, 2019 7:53 pm
Bydliště: tt

Re: UNC 060,061

#106 Nový příspěvek od unc-060 »

na vyhorenie je to jedine ak mi to prides podpalit. Ale ak sa tomu rozumies viac,kludne dojdi, zaplatim ti primeranu cenu a povies co treba dat do poriadku a dohodneme a opravis

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#107 Nový příspěvek od mape »

Unc-060.... Víš ono se dost špatně dávají rady lidem co o tom stroji ví jen to že to nakládá ....
A když nepoznáš alternátor od startéru a nevíš kde je na stroji + a - v elektroinstalaci tak je to ještě o to víc složitější....
A k tomu ohni..... Věř že stroji jako je unc které je obalené prachem s olejem a naftou opravdu moc nechybí aby začal někde doutnat.
A už jen bezpečnost je nadevše......
Vím jeden případ kdy to chlapovi začalo hořet a on to v panice chcipnul tak neatastne že měl lžíci před kabinou a nešli mu otevřít dveře...... Málem v tom zůstal protože jak známo když to chcípneš tak nic nefunguje..... Ani spuštění dolů.
Takže elektro na unc vždy ve 100% stavu nebo raději žádnou... Jen tři kabely ke spínací skříňce... Samozřejmě přez pojistky.
Jinak pokud dáš dokupy tak je to parádní pomocník.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unc-060
Příspěvky: 11
Registrován: pát srp 30, 2019 7:53 pm
Bydliště: tt

Re: UNC 060,061

#108 Nový příspěvek od unc-060 »

ked to zhori,tak ked vtom tiez zhorim, bude to zasah vyssou mocou :D aj feliciu mam 20 rocnu a co narobim ak sa ma pokazit tak sa pokazi :D
aj ked idem do roboty neviem ci na mna nepadne meteorit :)
a nie,niesom automechanik, ale keby davam vsetko odbornikom,tak sa nedoplatim ani za dom do konca zivota ....

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: UNC 060,061

#109 Nový příspěvek od Tomas6 »

Víš já dělal servis stavebních strojů cca 10 let. Z 90ti procent unc 060 a následně 750. Dvě šedesátky jsem od elektriky vyhořené viděl. Jednu jsem dokonce hasil,hořela dost rychle a štěstí, že jsem měl auto plné hasičáků které jsem vezl na revizi. Ideálně jak se šoupnou dráty co jdou z kabiny na rám,nebo pak ještě od baterky ke startéru... Jenomže jak s tím někdo něco dělá nechá to ležet přes hydromotor a pak je oheň jedna dvě.
Kdybys byl.tady někde poblíž,jo klidně ti na to mrknu,poradím, ukážu,ale nemám tolik času jet někam daleko. Můžu ti domluvit kolegu,který to dělá,ale on se tím živí a samozřejmě si to nechá náležitě zaplatit.A to se ti samozřejmě nevyplatí. Takže ideální stav supky dupky do hospody a sehnat nějakého traktoristu,který neviděl na traktoru jen kapotu. A nebo sednout k netu a studovat.ň
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

unc-060
Příspěvky: 11
Registrován: pát srp 30, 2019 7:53 pm
Bydliště: tt

Re: UNC 060,061

#110 Nový příspěvek od unc-060 »

pokial poznate niekoho od Trnavy,tak mozte prosim napisat na neho kontakt - a radsej skuseneho ako krcmoveho :) , tiez sa mi nepaci,ze napriklad aj v kabine ide zvazok kablov pod nohami .
A co sa tyka toho nestartovania, stacilo ako som sa docital a poradil mi aj chalan od ktoreho som to kupoval natlakovat palivo v motore cez rucnu pumpu.

Inak nepoznate nejaku fintu ako nahodit na unc 060 podkop ?
co som cital po forach,je stym vseobecne problem,niekto si vyrobil nato aj rychloupinak ako na lyzicu/vidli. Minibager je vraj mnohonasobne efektivnejsi,ale ja to mam zatial len pre seba a nie na podnikanie.
mal som podkop teraz nahodeny, na ram horne uchyty je to ako na lyzicu lahko pripojitelne(su to vsak vyssie uchyty),ale spodne capy je problem nahodit. Jeden sa mi podarilo zasunut,no druhy cap stale nepasoval otvor,
Napadli mi moznosti - dat si vysustruzit zrezany valec - z vnutornej strany tym padom by som najprv kladivom zabuchal aby sa nastavil otvor podkopu a spodneho uchytu unc do spravnej polohy prave tou zrezanou castou vysustruzeneho valca. Nasledne zvonka uz vytrieskal ten original cap (ale ci to bude o daco lepsie neviem,lebo tusim aj cap uz je zrezanie po hranach - mozno len poskusat spravne zmenit to zrezanie bude prave najdolezitejsie)
druha moznost, kupil som pakovy utahovak / alebo aj klasickym zdvihakom na auto- a tym skusit druhe otvory na cap nasmerovat potrebnym smerom.

unc-060
Příspěvky: 11
Registrován: pát srp 30, 2019 7:53 pm
Bydliště: tt

Re: UNC 060,061

#111 Nový příspěvek od unc-060 »

mozno najlepsie bude dat si spravit valec z jednej strany spicaty ale s co najmensim sklonom - a nechat tam tento valec a original čap tam vobec nedavat ,aj ked ten originalny ma este aj poistnu maticu,ale nato kaslat,obcas len pozriet pri zalozenom podkope,ci sa nevysunul na jednu stranu viac ....
tusim som vynasiel koleso,heureka :D za odskusanie to stoji - ako sa babrat a vymyslat tu druhu moznost...

unc-060
Příspěvky: 11
Registrován: pát srp 30, 2019 7:53 pm
Bydliště: tt

Re: UNC 060,061

#112 Nový příspěvek od unc-060 »

taketo nieco
Přílohy
IMG_20190927_055552.jpg
IMG_20190927_055552.jpg (9.99 KiB) Zobrazeno 3302 x

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#113 Nový příspěvek od Mič »

Ahoj chlapi,

Prosim o radu. Chystam se koupit asi UNC 60. Na co si dat pozor pri nákupu? Je lepsi joystick nebo paky vzhledem k poruchovosti? Jaka je dostupnost dilu a pripadne servisu? Stroj potrebuji predevsim na nakladani hlíny a sutě na avii, pripadne do drticky a tridicky. Použití spise obcasne nezivim se tim, provoz cca 6 hodin tydně. Je to vhodna volba? Jeste jsem zvazoval HON 053. Jsem z Pardubic. Diky

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#114 Nový příspěvek od koprkam »

Mič píše:Ahoj chlapi,

Prosim o radu. Chystam se koupit asi UNC 60. Na co si dat pozor pri nákupu? Je lepsi joystick nebo paky vzhledem k poruchovosti? Jaka je dostupnost dilu a pripadne servisu? Stroj potrebuji predevsim na nakladani hlíny a sutě na avii, pripadne do drticky a tridicky. Použití spise obcasne nezivim se tim, provoz cca 6 hodin tydně. Je to vhodna volba? Jeste jsem zvazoval HON 053. Jsem z Pardubic. Diky
Poněkud si pleteš pojmy s dojmy. UNC má vždy joystik, dřív na tom byl takej zahlej klacek, potom rovnej klacek . Rozvaděče jsou buďto typ Bardějov, nebo Orsta. V podstatě je to úplně buřt, jsou to oboje stejný krámy. Jenom do Bardějováku jde sehnat ty pístky, jak je na tom Orsta nevím, to by ti napsal Mape, ten je má - teĎ se bavím o verzi 060 a prvních 750, který měly Krupinský výložníky, né 061 z Detvy s mechanickým paralelogramem, s tím jsem v životě nejsel. Jinak to chce projít, jestli to není moc svařovaný (když je to svařený dobře, tak to nevadí, když to svařoval světoznámej svařeč Prskolíny, tak je to o ničem) Motor nesmí hulit, jak ArcelorMittal, když je 5201 jakš, takš v kondici, tak teplá nekouří vůbec. Jinak zkusit zabrat proti nějaké kypě nebo pangejtu, jestli ti budou prokluzovat kola, když ne a hydraulika bude jenom tak divně kňourat, tak si piš, že do toho nasypeš dalších 50 táců za GO pojezdu. Pak samože gumy. Když u toho budeš stát, tak se mrkni, jestli jsou všechny kola kolmo k zemi, nesmí jít šikmo, jinak te čeká GO bočních převodovek (dělal jsem loni, počítej ca 7 táců za převodovku - jenom matroš). Sklop kabinu, mrkni na příruby hydro motorů - generátorů, jestli tečou, obecně mrkni, jak moc teče z hydrauliky olej.

S honem ti neporadím, jezdil jsem s ním kdysi chvilku v družstvu a ničím mě nenadchl,... Osobně si myslím, že na přepravu je UNC šikovnější.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#115 Nový příspěvek od Mič »

Super jsem o 99% chytrejsi nez vcera. Prosimte jeste jsem na videu v tomto vlakně videl nejakeho rusaka jak testuje 060. https://www.youtube.com/watch?v=CioCT_3NEYA. On tam jeste dela to, ze pri sundane lzici hybe ramenem a obe strany (pistnice) se hybou jinak ne soumerně. On tam k tomu cosi povida ale rusky končím u DA. Predpokladam, ze by se obe pistnice meli hybat stejně nebo to neni tak podstatne? A jeste k joystickum - na nekterych fotkach me prijde ze je vylozene páka z hydrauoickeho rozdelovace a nekde se mi zda ze jsou skutecne elektricke joysticky. Je teda pravda ze vsechny 060 maji paku primo do mechanickeho hydraulickeho rozdelovace? Diky moc!

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#116 Nový příspěvek od koprkam »

Takhle, když začínaly 060, tak začínaly s Orstama, tam byly klacky, jako kdyby do vnitřku. Pak se začly dávat Bardějováky. Ale vesměs je to tak, že jsou ty joystiky konstrikčně stejný a ovládány vlastně úplně stejně. Kdyby jsi prošel vlákno Mapového UNCčka, tak by jsi viděl, jak ty Orsty vypadaj.
Co se týká hydrauliky, ty pístnice chodí opravdu každá jinak, dáno tím, že má každá trochu jiný odpor a tak olej jde cestou nejmenšího odporu. To není problém, ale charakteristická vlastnost.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#117 Nový příspěvek od mape »

K těm ovladačům....
unc 061 měla táhla dolů pod kabinu ... Nahoře měla jen páku.... Já ten stroj moc neznám,znám jen ten můj.....unc060
Jinak ještě i těm kolům.....
Když dáš špalek pod zadek a zvedneš celý stroj do výšky tak můžeš s kolama volně hýbat..... Pokud v tam byla vůle je to na výměnu ložisek..... Nemusí být ty ložiska třeba úplně vysypány ale stačí pak jeden váleček venku a když ho nabere kolo v převodovce je hotovo.....
Co se týká ostatního.... Není třeba to tu opakovat.... Já sám jsem napsal celkem hodně.... Přečti a uvidíš....taky tomas6 ví hodně..... Dokáže poradit.....
Taky chci říct to že servis u nás se na to dost špatně hledá..... KdZ ho najdeš počítej s tím že to není nic levného.... U mě byla závada kterou nikdo nechtěl hledat a hned výměna čerpadla, rozvaděče,.... Takže 20 tisíc plus práce a nijak nezaručené že to bude fungovat.....
Zkušenost hrozná.....
O těch loziskach v převodovce už tu mluvil koprkam..... Já dával jen ty na kolovych hřídelích a dával jsem to nejkvalitnější a pod rukou cena jednoho byla skoro 2000,-
Je jich tam 8 kusů.....
Za další..... Počítej s tím že elektroinstalace pokud to nebude zachovalej kus bude taky na kaši.....
Motor je základ...... Mě tekla vana.... Povedlo se utáhnout ale jinak je to na vyndání motoru
No já tě odrazovat nechci ..... Je to velký pomocník a dříč..... Ale třeba já jsem si myslel jak jsem koupil levně, dobře a i přesto že ten můj je celkově v dobrým stavu a asi by i bez nějaké opravy fungoval i když by se průběžně opravoval tak i přesto bylo těch problémů hodně a stalo to hromadu peněz...
A stále ještě dodělávám a vylepsuji....
Takže to spíše znamená že ideálně si toho o tom stroji zjistit co nejvíce a co nejvíce si pomoci sám.....
Pokud máš Avii a nemáš zrovna něco modernějšího jako Déčko s Cummins motorem tak seš asi zvyklej ..... Jen to UNC trochu větší adrenalin.... Když se to zastaví tak s tím nic nehne , pokud se to zastaví se lžící před dverma a ty seš v tom zavrenej tak nevylezes..... Prostě si zvyknout na to že třeba zdyz to chci pá tak lžící rychle dolů......
Zní to vtipně..... Mám tu zkušenost když jsem si tento stroj který byl v ne zrovna super stavu půjčoval od jednoho známého.....
Ale fandím každému kdo má tu chuť si to pořídit..... Mě už prošlo rukama za celou moji stavební éru hodně strojů ať už soukromých nebo z půjčoven a musím říct že to unc i přez nízký uživatelský komfort a vyzsi spotřebu dokáže celkem držet krok co se týká práce a využití při nasazení .....
Toť můj názor a zkušenost kterou sám mám a nechci nic nikomu zošklivit
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#118 Nový příspěvek od Mič »

Take diky, kazda zkusenost a rada na zlato. Mam 75 Avii takže deně něco, na to zvyklí jsem. Ale porad na te Avii neni nic a vsechno stoji par korun :) pocitam s tim, ze servis neco stat bude, ale diky Vam aspon co nejvice eliminuji to, ze servis prijde za tyden od nákupu. Mozna se pojedu na jedno UNC podivat v patek do Olomouce. Kazdopadne chci zkusit zvednout ty kola. Jak to udelam? Jak velky spalek si mam nachystat abych to vzadu podlozil a zvedl?

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: UNC 060,061

#119 Nový příspěvek od jiriSBS »

...mape, vše co tady píšeš,tak s tím souhlasím,ale nesouhlasím s tím,že zákad je motor a pokud je to Zetor,tak ten Ti opraví každý druhý mechanik.Hydropojezd, to už je jiná kapitola, je málo těch ,kteří při poruše vědí kde a jak změřit tlaky na určení diagnozy.Tady jsou čtyři hydraulické okruhy,které se navzájem ovlivňují,a to je problém určit správně vadný díl,nebo příčinu poruchy.Pokud je tomuto stroji dána základní péče,tak má solidní životnost,prvek základní kontroly je vakuometr (často nefunkční,stržený a mnozí o něm ani neví,protože je schován pod krytkou),udávající stav filtru hydr. oleje, olej je krví tohoto stroje,kvalita oleje určuje životnost a poruchovost všech hydr. okruhu a to si uvědomuje málo uživatelů strojů.Takže raději koupim stroj,který má pokulavající motor,ale má v pořádku hydrauliku,ale nikdy na opak,protože cena oprav hydropohonů je o mnoho drahší než cena oprav motorů.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#120 Nový příspěvek od mape »

Máš samozřejmě pravdu....
Já to myslel tak že pokud je ta hydraulika třeba i špatná tak se to vzd aspoň trochu hýbe..... Ale když ten motor někdo nedá do chodu nebo je to žebrák tak je to hodně špatný a musí z toho ven a generálka.....
A to je celkem mazec práce..... Já měl při pretesnovani venku všechny čerpadla a můžu růst že rano jsem začal a večer už se to zase hýbalo.... Přitom kontrola stavu ložisek převodovky..... Všechno uneses v ruce a rozeberes bez nějakého speciálního nářadí. Když jsem to vrátil tak zapojení bylo za pár hodin hotové.....
Vysapat z toho motor je daleko náročnější i když mi spousta lidi řekne že ho z toho vyndá jeřábem nebo rukou raz dva.....
Jinak ta čerpadla a hydromotory pojezdu taky nejsou problém .... Těch firem co to dělá je plno a komplet celá sestava 2x smf+ 2x spv vychází do 40 tisíc..... Což je oproti zahraniční konkurenci legrace.
Jeden znamej to nechal dělat nějak nedávno a mluvil dokonce nějak o 28 tisících.......
Vakuometr ti řekne jak je ucpanej filtr sání oleje případně stav oleje jako takového.
Ostatní je pouze otázka měření tlaků.... A to věř že vím o čem mluvím neboť jsem absolvoval tyto věci snad na všech měřicích bodech...ostatně spoustu toho popisuju ve vlákně o mém strojku.. Je toho fakt hodně co bY se dalo napsat......
Je to stroj jako každý a péče je vždy potřeba.....
Jinak je celkem dobře napsána servisní příručka a dá se z ní čerpat spousta informací....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“