UNC 060,061

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: UNC 060,061

#121 Nový příspěvek od koprkam »

Jirko, amen, bereš mi slova z úst. Problémy v hydraulice jsou na mrtvici. Zatím mě jich moc nepotkalo, snad ani nepotká, generálkovat motor není problém, hydrauliku už by to bylo horší, ale v návodu je to taky hezky popsaný.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#122 Nový příspěvek od mape »

Problémy na hydraulice jsou šílené.... Ale pořád je to třeba daleko přístupnější než třeba vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo, olejová vana,vodni pumpa kdy musí dolů buď chladiče nebo je to očistec....
Je mi jasné že ten motor opraví kde kdo.... Ale ani generálka motoru dnes není zadarmo.
Ale je to věc názoru...... Obecně po mých zkušenostech s hydraulikou nevidím vůbec nic co by mělo být problém protože jsem si prošel velkou řadou závad a záhad.
Musel jsem si sice pořídit věci na to měření ale dneska toho nelituji. Vše chodí velmi pěkně a tak jak má.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#123 Nový příspěvek od Mič »

Chlapi tak Vas zdravim jiz s nove porizenym strojem. Snad se povedlo dle Vasich rad poridit aspon v ramci moznosti dobry stroj. Jelikoz nemam zadny manual prosim o zakladni info kdy menit jake oleje a ted predevsim jaky olej dolit a kudy do pojezdů. Dle kontrolky na boku jsem pod pulkou. Neda se sehnat papirovy manual? Diky

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 827
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: UNC 060,061

#124 Nový příspěvek od Navarson »

A do jakého stroje si nakonec teda šel? Pochlub se...nejlépe nějaké foto :potlesk:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#125 Nový příspěvek od mape »

Boží.... Další unc....
Čím více nás bude tím lépe se předávají zkušenosti.
Pokud nemáš info od bylo co měněno tak výměn všechno..... V prevodovkach je obyč pp80h. Myslím.... Já tam léků to co do Avie do diferaku..... Pozor bývá tam voda.... Takže je lepší vypustit a dát jiný.
Klidně hod někam mail pošlu ti vše co mám....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: UNC 060,061

#126 Nový příspěvek od frturek1 »

Jj pp80h na 750 pisou do prevodovek 8 l, ja z kazdy vypustil mozna 20. Pobon cerpadel taky pp80h 2 litry.

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#127 Nový příspěvek od Mič »

Tak prvni "problem" leva pistnice se mi hýbe viz video. Je to normalni? Nebo tam chyby nejake vymezovaci podlozky. Je mi divne ze to tak za provozu muze narazet a za nedloho se muze proklepat dira do hadice.

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#128 Nový příspěvek od Mič »

Mape ja predtim nenarazil na tve vlakno mapovo UNC. Je to super čtení 8) bavi me to. Ted dam obed a letim do dilny zkoumat. Mimo jine zatim z toho co jsem se docetl zkontroluju vsechny srouby na pojezdech. Jiz vcera jsem si vsiml ze minimalne jeden na kazdem kole chybi tak jsem zvedavy co me tam čeká.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#129 Nový příspěvek od mape »

Tak je jasný že tyhle letitý stroje nebudou bez újmy..... Já měl vy převodovky dost špatný a tak jsem to udělal vše a nelituji toho....
Mám tam šrouby M14 tak jak radil tomas6.... A je pokoj. Dal jsem trochu zajišťovacího tmelu a snažím se mít kola správně nafouknuté....
Mě by docela zajímalo jak dlouho tyhle stroje přežijí..... Koncepce celkem solidní ,stále slušná a cenově pohodová opravitelnost a práci to zastává celkem bravurně.
Díky novým technologiím a materiálům se dají i úniky oleje celkem řešit a třeba lžíce s hardoxovym břitem je celkem odolná.
Vím že nástupem bobcatu a jiných značek se toho spousta firem celkem zbavovalo ....
Tady nedaleko ho jeden má a má i Bobcat a říká že i přez malou nosnost na vidlich je stále v provozu a právě jeho nízkým nárokům na servis se ho rozhodně zbavovat nehodlá....
Já sám mám třeba oba hydromotory a všechny čerpadla náhradní.... Takže kdyz začne být problém tak to nechám komplet opravit a pak to jen prehodim a jede se dál.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5375
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: UNC 060,061

#130 Nový příspěvek od Tomas6 »

Tak co si budeme nalhávat.Ty stroje jsou už za zenitem, mají roky,svoje mouchy dané nedokonalostí a věkem,na nějaké velké podnikání to není. Možná tak pro někoho jako je třeba mape,kdy vrtání se v tom je zároveň koníčkem. Ale pokud by měl platit servis za každou prkotinu co na tom musí udělat,tak by ho to velmi rychle přešlo. Svoji práci si to udělá,to nepopírám,ale dělat s ním denně 8-10 hod v kuse... Vidím to z pohledu kdy jsem ještě dělal kolegovi co má půjčovnu servis. Ty stroje jely fakt celý den. A to bylo furt něco,, tím jak to začal obměňovat za novější, práce ubývalo. Teď nemá stroj starší 5-6 let a jen mění oleje a gumy.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#131 Nový příspěvek od Mič »

Tak chlapi, moje nadšení trošku opadává, ale optimizmus neztrácím. Přidávám pár fotek v jaké jsem aktuálně stavu. Takže prvně jsem zjistil, že za jedním kolem má pojezd utrhané 3 šrouby z 5. Tím jsem se dostal do fáze pojezd dolů. Vypustil jsem cca 6 litů olejovody. Když jsem sundal pojezd zjistil jsem praské víčko zezadu jednoho kola a tuším (to jdu ted zkoumat), že hydrogenerátorem (zda správně nazývám) nebylo vůči pojezdu žádné těsnění. Co tam prosím má být? byl tam jen napatlaný červený silikon. To samé bylo na obou víkách ozubených kol (pouze napatlaný silikon) navíc polovina šroubů povolená a 2 kusy zalomené - takže to horko těžko těsnilo. Má zde být také nějaké originál těsnění a jde sehnat, nebo to skutečně stačí pořádně odmastit a utěsnit motorovým silikonem? Sundal jsem víčka a jen vizuálně zkontoloval ložiska unašečů kol. Vypadají co je vidět celkem v pořádku bez známek opotřebení. Co mě ale celkem hodně děsí je vůle "poloosy" vůči ozumenému kolu. Tady Vás prosím o odborné rady a zkušenosti. Pokusím se popsat: Na hřídeli unašeče kola je na tisicihranu velké ozubené kolo. Toto velké zubené kolo (katalog dílů označení č. 16) má vůči hřídeli vůli cca 2mm. Je to poznat tak, že si podržím rukou ozubené kolo a hýbu si hřídelí za šrouby ke kolům. Hřídel se hýbe a ozubené kolo stojí. Víceméne všechna ozubená kola které jsou spojeny k sobě mají vůči sobě takovou vůli. Co to prosím znamená? Je to špatně, nebo je to normální?
Aha tak obrázky nepřipojím - píše mi to neplatný obrázek. vkládám obyč jpg. jak to mám provést?

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#132 Nový příspěvek od mape »

Vůbec se toho neboj.
Pokud jsou šrouby utrhane tak vytočit ten zbytek a pořádně přišroubovat.
Já veškerá víka tesnil jen silikonem a drží to.
I pod hydromotory jsem dával silikon.
Co se týká ty vůle asi by chtělo zjistit co je opotřebovaný... Jestli hřídel nebo kolo.
Já to měl bez vůle a jen malou vůli jsem měl v rámci ozubení. Pastorky jsem měl venku jen kvůli kontrole.
Hřídel stojí kolem 4 tisíc kolo bude tak cca 3tisice.... Je otázkou když je to venku jestli to neudělat.
Já raději udělal co bylo nutné.... Když už to bylo venku....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#133 Nový příspěvek od Mič »

Zkusim to dnes natocit. Je to celkem dost penez tak pokud by to nejakou dobu slouzilo. Odlozil bych to. Muzu sem nejako vlozit video?

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: UNC 060,061

#134 Nový příspěvek od mape »

Video vlozis ... Pohledej- někde je tu návod na foto i video....
Já jsem v tomhle trochu negramot a jsem rád že vložím foto. :-/
Jinak si.myslim že to určitě chvíli vydrží....
Ono když bys oholil drážky tak se to kolo prostě přestane točit.....
Tam je problém když se vysype ložisko ....
To říkal i tomas6 .... Dobře počítej abys tam něco nenechal jinak je to pak rychlá smrt celé převodovky.... Ta je jen obal myslím za 20 tisíc...
Já když jsem to přivezl tak všude vůle a hrozný pazvuky.... Teď je to krásné pevný a potichu.
Chápu ty finance..... Mě to taky bolelo hned po koupi tahat prachy.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Mič
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 24, 2020 9:49 am
Bydliště: PARDUBICE

Re: UNC 060,061

#135 Nový příspěvek od Mič »

Nejaka finta jak povolit matku na hřideli? Zkousim tupim majzlikem ale ani se to nehne. Tu matici spise roztlucu nez povolim, ohřivat se mi to kvuli lozisku nechce.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“