železný kuň
Moderátor: Franta.cz
Re: železný kuň
Zeman není můj prezident. http://www.youtube.com/watch?v=UEHkoHZg50M
Re: železný kuň
Nejak to tu zamrzlo.
Robi este niekto na zeleznych konikoch?
Uvazujem ,ze nieco pasove by my dost ulahcilo zivot.
Neviete o niecom nevydojenom/bojaschopnom na predaj?
Pripadne do coho noveho ist?
D.
M.
Robi este niekto na zeleznych konikoch?
Uvazujem ,ze nieco pasove by my dost ulahcilo zivot.
Neviete o niecom nevydojenom/bojaschopnom na predaj?
Pripadne do coho noveho ist?
D.
M.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Skutočne to tu umrelo čo sa týka železného koníka.
Som tu viac menej nový tak to tu skúsim trochu oživiť.
Kúpil som cca pred pol rokom jedného koníka ,v skutočnosti keby bol živý tak by šiel rovno na porážku-tým chcem povedať že bol skutočne v dezolátnom stave.
Skúšal som s ním pracovať,priebežne som ho opravoval ,upravoval,vylepšoval a tu je finálny výsledok.
Ak máte otázky k úpravam rád poradím ,ale ako prvú úpravu som musel vyriešiť prácu vo svahu,mám na mysli svah väčší ako povecme 10 percentné.
Prirobil som tam nádrž a momentálne nie je problém pracovať alebo aj cúvať do svahu aj 40 precentného.
Samozrejme dôvod je veľmi prozaický-originál nádrž je vo svahu dole a ani palivo nedokáže tiecť hore brehom-samozrejme myslím tým státie zadnou časťou proti svahu.
Tých vylepšení je samozrejme viac ale to skusim neskôr...
Som tu viac menej nový tak to tu skúsim trochu oživiť.
Kúpil som cca pred pol rokom jedného koníka ,v skutočnosti keby bol živý tak by šiel rovno na porážku-tým chcem povedať že bol skutočne v dezolátnom stave.
Skúšal som s ním pracovať,priebežne som ho opravoval ,upravoval,vylepšoval a tu je finálny výsledok.
Ak máte otázky k úpravam rád poradím ,ale ako prvú úpravu som musel vyriešiť prácu vo svahu,mám na mysli svah väčší ako povecme 10 percentné.
Prirobil som tam nádrž a momentálne nie je problém pracovať alebo aj cúvať do svahu aj 40 precentného.
Samozrejme dôvod je veľmi prozaický-originál nádrž je vo svahu dole a ani palivo nedokáže tiecť hore brehom-samozrejme myslím tým státie zadnou časťou proti svahu.
Tých vylepšení je samozrejme viac ale to skusim neskôr...
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Ďalšia veľká zmena a s tým súvisiace množstva úprav je výmena motora.Pôvodný Honda 270-9HP bol už značne opotrebovaný,Pravdepodobne od výroby teda ročník 2002.Nový motor samozrejme Čína momentálne v zábehu ale som s ním v celku spokojný-objem 423 cm3 a výkon 15HP.Tu je link ak by niekto chcel vedieť viac o ňom /https://www.kamot.sk/benzinovy-motor-15 ... ke-v60261/.
Vošiel tam LTT s potrebnými úpravami.
Dôležitý faktor pri kúpe bolo že má hriadeľ 25,4mm čo je priemer otvoru na hnacej časti variatoru.
Na obrázku je vidieť že som tam musel vložiť pomocnú montážnu platňu,motor je väčší a zmenila sa aj osová vzdialenosť variatoru .
Vošiel tam LTT s potrebnými úpravami.
Dôležitý faktor pri kúpe bolo že má hriadeľ 25,4mm čo je priemer otvoru na hnacej časti variatoru.
Na obrázku je vidieť že som tam musel vložiť pomocnú montážnu platňu,motor je väčší a zmenila sa aj osová vzdialenosť variatoru .
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Výmena motora bol skutočne veľmi tvrdý oriešok.Základný problém bol variator a teda osová vzdialenosť s ohľadom na remeň variátoru.
Ako som spomínal motor je nový.Má mierne vyššie voľnobežné otáčky čo má nakoniec vplyv na hnaciu/otáčkovú/časť variatoru-je tiež pravda že je starší a teda vnutorná časť odstredivého mechanizmu je už tak trochu opotrebovaná a teda zaberá už pri nižších otáčkach motoru.
Spodná časť variatoru-hnaná/momentová/je nová.Takže keď chcem zaradiť tak len cez zuby,čo vôbec nie je dobré..
Vyriešil som to jednoducho tak že som na spodnú remenicu variatoru dal takú malú brzdu.
Ovláda sa veľmi jednoducho,na okamih zabrzdím variator ktorý ešte nie je v pracovnom zábere ale už sa točí a zaradím.
Otáčkový variator/hnací/je aj preto v zábere lebo tam nie je originál remeň,hlavne čo sa šírky týka.
Mal by tam biť tuším 18-19mm a je tam 20mm.Bolo veľký problém nájsť remeň ktorý tam pasoval aby som využil všetky možnosti varitorovej prevodovky a to silu a rýchlosť.
Ako som spomínal motor je nový.Má mierne vyššie voľnobežné otáčky čo má nakoniec vplyv na hnaciu/otáčkovú/časť variatoru-je tiež pravda že je starší a teda vnutorná časť odstredivého mechanizmu je už tak trochu opotrebovaná a teda zaberá už pri nižších otáčkach motoru.
Spodná časť variatoru-hnaná/momentová/je nová.Takže keď chcem zaradiť tak len cez zuby,čo vôbec nie je dobré..
Vyriešil som to jednoducho tak že som na spodnú remenicu variatoru dal takú malú brzdu.
Ovláda sa veľmi jednoducho,na okamih zabrzdím variator ktorý ešte nie je v pracovnom zábere ale už sa točí a zaradím.
Otáčkový variator/hnací/je aj preto v zábere lebo tam nie je originál remeň,hlavne čo sa šírky týka.
Mal by tam biť tuším 18-19mm a je tam 20mm.Bolo veľký problém nájsť remeň ktorý tam pasoval aby som využil všetky možnosti varitorovej prevodovky a to silu a rýchlosť.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Ďalším takým miernym vylepšením je štartovanie,ja viem pre niekoho uplne zbytočné ale pre mňa až tak nie.Mám za sebou pár operácii na rameno a tento spôsob je pre mňa menej namáhavý.
A tiež keď je studený motor tak je to rýchlejšie.
Len to má jeden háčik,tá skrutkovačka musí mať trochu vyšší kruťák,táto konkrétne má 60N.
Samozrejme sa dá tento motor kúpiť aj zo štartérom ale obávam sa že by tam už určite nevošiel a tiež je drahší o 150Eur.
A tiež keď je studený motor tak je to rýchlejšie.
Len to má jeden háčik,tá skrutkovačka musí mať trochu vyšší kruťák,táto konkrétne má 60N.
Samozrejme sa dá tento motor kúpiť aj zo štartérom ale obávam sa že by tam už určite nevošiel a tiež je drahší o 150Eur.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Dalšie vylepšenie je pomocný ručný plyn na pravej strane-strana kde sa nachádza ovládanie navijaku -bolo to dosť nevhodné ovládať navijak na pravej strane a biť prevesený cez koňa pridávať plyn.Pritom som tiež predlžil radiacu páku navijaku ktorá bola pôvodne do výšky karburátora.
Na foto IH 7 je vidieť ako tesne tam ten motor vošiel.
Na foto IH 7 je vidieť ako tesne tam ten motor vošiel.
Re: železný kuň
Pekne si si to upravil k obrazu svojmu . Veľa mth bez poruchy prajem. Ešte by to chcelo video pri práci.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Jedno staršie videjko,to bol ešte pred opravou podvozku-všetko tam komplet vrzgalo,a na starom motore ktorý tie jasene ledva ťahal...
https://www.youtube.com/watch?v=i91-jrvtYiY
Toto je najnovšie foto..
https://www.youtube.com/watch?v=i91-jrvtYiY
Toto je najnovšie foto..
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř říj 14, 2020 9:37 pm
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: železný kuň
Ťahanie surový smrek,nový motor.Dlhšie trvajuce klesanie,musel som prepnúť pomocnú nádrž.
https://www.youtube.com/watch?v=esZZrvN8Wos
https://www.youtube.com/watch?v=esZZrvN8Wos
Re: železný kuň
Chcelo by to dlhšie videjko
Re: železný kuň
Ahoj, přemýšlím nad koupí Železného koně. Co by jste doporučili? KAPSEN, mk18 nebo něco jiného? Diky