DH 112 r.v. 1990

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

DH 112 r.v. 1990

#1 Nový příspěvek od FandaP »

Přidávam (na radu Johnyho1490) své DH 112 z roku 1990.

Mám k němu několik lopat vč. svahovky, kladivo, velký a malý drapák, studnový drapák.
Přílohy
DH112zmenseno.JPG

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: DH 112 r.v. 1990

#2 Nový příspěvek od Johny1490 »

CHodiš snim aj na kšefti?
Nejake video z prace nemaš?? :friends:

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#3 Nový příspěvek od FandaP »

Video jsem měl z nějaké demolice, zkusím najít. :)

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1170
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: DH 112 r.v. 1990

#4 Nový příspěvek od Lišák1 »

Udej cenu
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#5 Nový příspěvek od FandaP »

Lišák1 píše:Udej cenu
Cenu čeho?

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: DH 112 r.v. 1990

#6 Nový příspěvek od Johny1490 »

Čaw, no čo maš aj nejake nove foto DHčka? :)

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#7 Nový příspěvek od FandaP »

Johny1490 píše:Čaw, no čo maš aj nejake nove foto DHčka? :)
Nemám, DH stojí a nepracuje. :(

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: DH 112 r.v. 1990

#8 Nový příspěvek od Leo »

Tady je trochu historie o těchto strojích:

Francouzská firma Poclain, výrobce zemědělské a lesnické techniky, se pustila do výroby rýpadel v roce 1951. Jednalo se o Poclain TU, kolové rýpadlo s částečně otočným svrškem.

Rýpadlo s plně otočným svrškem začal Poclain vyrábět o 10 let později a neslo označení TY45. Podvozek byl tříkolový, avšak zanedlouho se zrodily dvě další varianty - pásová TC45 a čtyřkolová TY2P. Vyráběly se nejen ve Francii, ale i v pobočkách Poclainu ve Velké Británii, Austrálii, Argentině, Brazílii a Mexiku. Navíc se tato rýpadla vyráběla licenčně pod různými značkami v Japonsku, Velké Británii, Austrálii a také v tehdejším Československu, kde uzavřel Poclain dohodu o technické spolupráci se Závody ťažkého strojárstva (ZTS).

V roce 1970 tedy začaly Turčianske strojárne (součást ZTS) ve slovenském Martině vyrábět Poclain TY45 pod názvem TEES-Poclain TY45. Obchodní název TEES byl odvozen z výslovnosti počátečních písmen názvu výrobce. Později byla přidána varianta TC45 na pásovém podvozku a TY2P s pohonem čtyř kol. Po sedmi letech byla výroba v Martině ukončena a přestěhovala se do ZTS Dubnica nad Váhom. Zde se tyto stroje přejmenované na ZTS-Poclain vyráběly od roku 1978 do roku 1980. Během těchto dvou let se vyrobilo celkem 213 ks typů TY45/-2, TC45/-1 a TY2P.

Roku 1980 došlo k zahájení výroby modifikovaných modelů pod značkou ZTS Dubnica a poprvé se objevilo označování strojů písmeny DH. Jednalo se o tři typy s objemem základní lžíce 0,335 m3: DH 111 na pásovém podvozku, čtyřkolové DH 112 a tříkolové DH 113. Hydraulické komponenty se vyráběly v Brně a v Bratislavě, výložníky v Bardejově. Naftové, čtyřválcové, vodou chlazené motory Zetor o objemu 3,6 l produkovala Zbrojovka Brno. Mechanická pětistupňová převodovka G5S-N pocházela z automobilů IFA vyráběných v bývalé NDR, nápravy značky Rába dodával jejich maďarský výrobce. Kromě hydraulického okruhu s průtokem 40 l/min byla rýpadla vybavena také pneumatickým okruhem, který prostřednictvím stlačeného vzduchu ovládal provozní a nouzové brzdy, řazení náhonu a uzávěrky diferenciálu zadní a u DH 112 i přední nápravy. DH 112 s podkopovou lžící mělo hmotnost 11,19 t. K rýpadlům bylo možno doobjednat velké množství přídavných zařízení pro různé speciální práce. Během prvních dvou let bylo vyrobeno 1391 ks DH113 a 206 ks DH 111 a DH 112 dohromady. V roce 1984 odpadlo z obchodní značky slovo Dubnica a zůstalo pouze ZTS. DH 112 se v období od poloviny osmdesátých let do roku 1991 vyrábělo také v obci Slovenská Lupca v závodě ZTS Obchodný podnik Banská Bystrica s.p.

V roce 1993 vznikla společnost ZTS Dimex s.r.o. jako nástupce divize stavebních strojů ZTS Dubnica nad Váhom. Zde nadále probíhala výroba DH 112 a DH 113 pod obchodní značkou Dimex. Čtyřkolové DH 112 se vyrábělo až do roku 1998, zatímco výroba tříkolové varianty DH 113 byla ukončena o rok dříve.

Populární "déháčka" jsou stále na našich stavbách zastoupena v poměrně hojných počtech. Protože je však jejich hydraulika v dnešních měřítcích velice pomalá, využívají se většinou už pouze ve spojení s hydraulickými kladivy na lehčí bourací práce.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: DH 112 r.v. 1990

#9 Nový příspěvek od Leo »

DH - 113
Obrázek
DH - 112
Obrázek
DH - 112 - řez
Obrázek
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: DH 112 r.v. 1990

#10 Nový příspěvek od Leo »


V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: DH 112 r.v. 1990

#11 Nový příspěvek od Dvordy »

Zdravím, mám možnost koupit DH 112 za šrotovou cenu. Přemýšlím, že bych ho vyměnil za Hon 053, kterého mám teď. Potřebuji ho hlavně na stavbu a terénní úpravy kolem baráku. Láká mě totiž ta otoč, kvůli místu. Myslíte, že je to dobrá volba? Jaké jsou na tom poruchy? Dají se sehnat náhr. díly?
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: DH 112 r.v. 1990

#12 Nový příspěvek od Leo »

Zkus se mrknout sem - http://www.bagry.cz/cze/content/search? ... ext=dh+112
Náhradní díly se na to prodávají, taky jsou tam někde odkazy na firmy, které díly prodávají.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#13 Nový příspěvek od FandaP »

Nějaká fota a videa z dneška....

Obrázek

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#14 Nový příspěvek od FandaP »

Obrázek

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: DH 112 r.v. 1990

#15 Nový příspěvek od FandaP »

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“