HON 053
Moderátor: Franta.cz
Re: HON 053
Bych se asi po... Kámoš tak jezdil vykvaltem se 12045 s dvouma devítkama obilí do výkupu. Jednou ho překvapilo auto na krajnici, ale tím že jel rychle jako prase, tak to vzal do protější škarpy a traktor trhl v půlce a ulomil jenu půlku nápravy, no a vlečky dovohýbal v rámu, že jsme je pak nějak rovnali a byly z nich vlečky na hnůj.
Takže já jsem od té doby velice opatrnej, co se týká brzd.
Takže já jsem od té doby velice opatrnej, co se týká brzd.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: HON 053
Neměl jsem k tomu daleko, byl jsem hrdým majitelem asi hodinu a asi jsem nedoradil. Navic to nejezdilo asi 10let, možná 15.
Jinak taky byl zlomenej, zastehováno přeplátováno, a zadny problem. Mezi věží a kabinou je to slabý stačí kdyz to jezdilo po panelech.
Jinak taky byl zlomenej, zastehováno přeplátováno, a zadny problem. Mezi věží a kabinou je to slabý stačí kdyz to jezdilo po panelech.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
-
- Příspěvky: 467
- Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: HON 053
Ahoj, budeš tam muset nechat vyrobit - vypálit nebo vyříznout vodou takový mezikruží, suprácký motor má jinak šrouby a dál od sebe než ta 72, mě to kdysi vyřezávali v Havl Brodě v bývalým zetoru, nakreslil jsem si to na karton a ten palič mě s tím tenkrát málem poslal do pr.... ale povedlo se to na první dobrou.Petr zp3 píše:Zdravím, potřeboval bych radu. Mám HON 051 a chtěl bych vyměnit motor SUPER 50 za Zetor 7211? Máte s tím někdo zkušenost?
bohužel mi ten karton už nevrátil, taky je to víc jak 15 let, je to jen z 12 plechu vypálený plech s dvojicí vypálených děr dokola.
Re: HON 053
Ahoj, díky za radu, přemýšlel jsem o tomhle, bratranec má plazmu tak to tak asi udělám. Ještě jsem slyšel, že existuje nějaký mezikus. Co jsi tam dal za spojku a ložisko, supráckou a nebo zetoráckou? Říkal jsem si, že nejhorší bude trefit střed.Asi nejdřív napasuju střed se spojkou a pak to obkreslím. Ještě se zeptám na písty zvedání ramena. Mám tam nečekaně 2 druhy, jeden slovenský a jeden bulharský. Už jsem je jednou přetěsňoval a zase tečou okolo pístní tyče. Tak nevím, zda mi nedaly nějaké špatné stírací manžety. Díky za radu Petr.
-
- Příspěvky: 467
- Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: HON 053
asi mezikus nějaký bude, dělalo se víc typů, já měl čerpadlo hydrauliky vzadu na řemenici klikovky, ale viděl jsem že ty poslední kusy těhle mechanických Honů už je měli na té přídavné převodovce jako to má ten novější a dokonce možná šli i vypnout, třeba při startování. jeden motor i s touhle převodovkou tu kdysi nabízel Shrek a byla to tuším 6711 - nevím jestli tam byla origo, nebo ji tam někdo dodal.
na tom mezikuse dohromady nic není, je to jen plech který vyřízneš podle tvaru převodovky a uděláš podle ní díry a vnitřek zas obšlehneš podle motoru i s dírama, ideálně pokud máš možnost se dostat k rozpůlenýmu traktoru tak jen obkreslíš převodovku, co si pamatuji tak je tam dost veliký rozdíl a šrouby si navzájem nepřekáží, no a pak ho jen našroubuješ na motor šrouby s nižšší hlavou a nasadíš převodovku na ty venkovní díry, akorát tam jsou díry skrz tak tam musíš dát šrouby s matkama. jo a jelikož ten plech je tak z 10, nebo z 12 tak mám posunutou reverzní převodovku a lamela je tedy o 10 mm na trnu převodovky míň.
spojku musíš dát z 72, já tam mám motor z 5511 a řeším to tak že koupím lamelu na 5511, odnýtuji střed s tisícihranem a známý na děličce mi udělá nový střed podle trnu na tu supráckou reverzní převodovku a ten tam opět na rozklepávací nýty nanýtuju. trochu nevýhoda je že mi ten střed dělá z obyč železa, takže musím v závislosti jak jezdím jednou za čas 4 - 5 let to opět nechat udělat nově, protože ten středový tisícihran v lamele se úplně vyžvejká a zuby protočí, ale většinou je to životnosně s lamelou a ložiskem tak to měním komplet. možná bych tu jeden starý střed, už teda vymletý našel, že bych ti ho poslal aby jsi měl mustr.
co se týče pístnic jsem na tom stejně jako ty, každou jinou a tu slovenskou už se snažím 15 let vyladit aby přes hlavu nepropouštěla olej a zatím se mi to nepodařilo, stále kapá, stále kapá - vlastně přimazává
na tom mezikuse dohromady nic není, je to jen plech který vyřízneš podle tvaru převodovky a uděláš podle ní díry a vnitřek zas obšlehneš podle motoru i s dírama, ideálně pokud máš možnost se dostat k rozpůlenýmu traktoru tak jen obkreslíš převodovku, co si pamatuji tak je tam dost veliký rozdíl a šrouby si navzájem nepřekáží, no a pak ho jen našroubuješ na motor šrouby s nižšší hlavou a nasadíš převodovku na ty venkovní díry, akorát tam jsou díry skrz tak tam musíš dát šrouby s matkama. jo a jelikož ten plech je tak z 10, nebo z 12 tak mám posunutou reverzní převodovku a lamela je tedy o 10 mm na trnu převodovky míň.
spojku musíš dát z 72, já tam mám motor z 5511 a řeším to tak že koupím lamelu na 5511, odnýtuji střed s tisícihranem a známý na děličce mi udělá nový střed podle trnu na tu supráckou reverzní převodovku a ten tam opět na rozklepávací nýty nanýtuju. trochu nevýhoda je že mi ten střed dělá z obyč železa, takže musím v závislosti jak jezdím jednou za čas 4 - 5 let to opět nechat udělat nově, protože ten středový tisícihran v lamele se úplně vyžvejká a zuby protočí, ale většinou je to životnosně s lamelou a ložiskem tak to měním komplet. možná bych tu jeden starý střed, už teda vymletý našel, že bych ti ho poslal aby jsi měl mustr.
co se týče pístnic jsem na tom stejně jako ty, každou jinou a tu slovenskou už se snažím 15 let vyladit aby přes hlavu nepropouštěla olej a zatím se mi to nepodařilo, stále kapá, stále kapá - vlastně přimazává
Re: HON 053
Díky za radu, pak se ozvu jak jsme na tom...
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053
Děkuji za pomoc, hona jsem zatim nekoupil a řekněme scháním dál, ale mám dotaz, vím že tadyněkdo má hona postaveného na značkách, a chtěl jsme se zeptat co k tomu presne potřebuju a na kolik to prihlaseni zhruba přijde peněz?
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Re: HON 053
Musis sehnat schválení technické způsobilosti, pokud ho máš tak ani znacky nepotřebuješ, uděláš pojistku a jezdíš, to schválení je dvoudílné v podstatě "malý a velký TP" velkej mas doma malej se zelenou kartou vozis s sebou, potřebuješ řidičák T a ideálně strojní průkaz na nakladače příslušné kategorie.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: HON 053
Zdravím vás,
stal jsem se majitel 053.1, kterého jsem sehnal za šrotovou cenu, je sice pojízdný, ale je na něm mrak práce. Kdyby někdo věděl o pořádném pneu dopředu a dozadu budu rád za info. Dále uvažuji že si vyrobím rychloupínač. Fotky dodám. práci zdar
stal jsem se majitel 053.1, kterého jsem sehnal za šrotovou cenu, je sice pojízdný, ale je na něm mrak práce. Kdyby někdo věděl o pořádném pneu dopředu a dozadu budu rád za info. Dále uvažuji že si vyrobím rychloupínač. Fotky dodám. práci zdar
Re: HON 053
Rychloupínač je dobrá věc, taky ho mám, koupil jsem ho nový za 5 tis. Jinak zadní kola na hona pasují z V3S. Ty přední někdo prodával nedávno na bazoši...
Re: HON 053
tak budeme muset vyhodit motor ven a udělat na něm generálku, což jsem tak nějak předpokládal, dále jsem sehnal za hubičku podkop, což byl můj primární cíl abych vykopal odvody vody ze stodoly a zahrady. Jinak ty maximální rozměry gum co se vlezou na Hona jsou vzadu 8,25-20 a vpředu 14-24 nebo víte i o větších? Někdo tady totiž psal i o 26 dopředu. Rád bych sehnal nějaké balony ať nemám tak pooranou zahradu díky za každou radu
Re: HON 053
Na truck-foru někdo dával na hona (ale myslím si, že na toho staršího, nevím přesně) přední kola z řezačky SPS 420, což je, pokud se nepletu, rozměr 18,4x30, prej to s tím pak peláší 30-35 km/h
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: HON 053
Někde na bazoši plavou Ruský z kombajnu Niva, nebo Kolos. Ty vydrzí svět. Ale cena byla dohodou.
Ještě hodně dobry jsou z Torona. Ty mají taky mrtě platen. Taky jsem je na honovi už viděl.
Oboje stredy pro nasazení se musí asi upravit. Nepásne to rovnou nasadit. Tady ty Ruský měli jak na hona, tak na škodovce.
Ještě hodně dobry jsou z Torona. Ty mají taky mrtě platen. Taky jsem je na honovi už viděl.
Oboje stredy pro nasazení se musí asi upravit. Nepásne to rovnou nasadit. Tady ty Ruský měli jak na hona, tak na škodovce.
Re: HON 053
na hona pasujou i kola ze 180
Re: HON 053
Do zadu by som väcsie alebo sirsie pneu ako su napr. V3S ani nedaval. Ta naprava celkovo dostava na prdel aj stym co je na nej origo (upravena naprava+ naboje S5T). Pozri si zvysle loziska na nej a uchytenie pák riadenia. Hned pochopis. Nic do terenu! Na UN053.1 davat do predu siroke balony je podla mna krok spät. Ak sa nepohnes na origo rozmere, tak na balonoch ani tak nepôjdes hlavne v mäkom mokrom terene do kopca. Keby to bol UN 053.2 (4X4) tak by to bola ina vec.