HON 053

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#691 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Zdravím chcete koupit novej nebo opravenej? Něco jsem našel na internetu mrkně te


http://www.levels.cz/katalog/hlavni-a-p ... brzdice-9/ (je to třetí od spodu)



http://www.podhoran.cz/eshop/69193.peda ... index.html

jmh
Příspěvky: 15
Registrován: sob říj 31, 2009 2:29 pm

Re: HON 053

#692 Nový příspěvek od jmh »

Nový pedálový brzdič jsem taky našel, v ČR v APM kolem 3 750,- + DPH a na Slovensku bez DPH za 150 Eur, což je skoro stejná cena. Bohužel ten starý brzdič je totálně zničený a tak nemůžu jít do výměny za GO, protože nemám co vyměnit. Mám pedál z V3S ale ten vypadá maličko jinak a tak si nejsem jistý, zda bych ho mohl předělat. Spíš se mě jeví jako nejvíce podobný pedál z Š 706 MTSP ale je dvouokruhový a na 8 atm. max. tlaku. Nemáte někdo starý nefunkční ale teoreticky opravitelný brzdový pedál, který bych mohl za rozumnou cenu odkoupit?

Díky

Josef

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20859
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: HON 053

#693 Nový příspěvek od ota »

Dvě nejetý funglovky gumy na Hona. Tedy na mechanickýho. Tyhle Ruský jsou dost dobrý a mají pěknej záběr. Cena je hodně dobrá 2000 Kč/kus.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1154388 ... raktor.php

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#694 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Tak ty byli rychle v řiti. Ale to bylo jasné za takovou cenu takovou gumu dnes už nikde nekoupíme :) Když by to byli ty 21,3-24 tak pro ně jedu okamžitě. To jsou ty ruský širší balony ty mám na Honu a paráda 8)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20859
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: HON 053

#695 Nový příspěvek od ota »

Kdysi jsem je tu nabízel a nikdo je nechtěl. Jo pak si pro ně kdosi přijel. To byly jak ty z SK 4, tak Kolos. Sice oboje předělaný na V3Skovou rozteč šroubů. Planoval jsem velkej domádo traktor a sešlo z toho. Nebo spíš na to není čas a stejně kam pak s tím možnost jet? Po silnici to už přecijen tak nejde.

Uživatelský avatar
drevakm
Příspěvky: 247
Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
Bydliště: Domažlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#696 Nový příspěvek od drevakm »

Zdravím pánové po nějaké době, jsem se připravoval k tomu že si chci zase pořídit Hona. Dřín jsem měl klasického mechanického, ale teď mám vyhlídnutou UN ml. Každopádně k mému dotazu je možné že by tam byl sériově namontovány motor z 55 zetora? A ještě se chci zeptat majitel říkal že tam není a je sundány chladič oleje, ale normálně s tím jezdí. Je to velký problém.? Používali ho na pile. Také bych se chtěl zeptat na někdo zkušenosti s tou rychlo upínací přechodnou jak někdo ze Slovenska prodává na bazosi? A taky jsem chtěl poprosit kdyby někdo věděl o nějakém příslušenství to budu schanet k honu budu mít asi jen hladkou lopatu. Děkuji.
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#697 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Ahoj hele motor do těhle s hydropojezdama dávali 6901 a potom 7201. Takže 5501 origo určitě nebyla to už někdo měnil :) Jinak chladič oleje nevím jesi je potřeba na provoz, ale určitě je lepší když tam je. V létě když s tím jezdím delší dobu tak na olejové nádrží moc ruku neudržíš....Ty pojezdy tomu daj čouda (neporovnávej s mechanickým honem) takže asi tak.
K tomu rychloupínáku ze Slovenska já ho mám a parádní věc. To neustálí přečepovávání by mě přivedlo do blázince.....
Příslušenství nevím tady u nás o nikom takže jedině bazoš a tak 8)
Ať se daří a dej pak fotky :friends:

radek.bazant
Příspěvky: 277
Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: HON 053

#698 Nový příspěvek od radek.bazant »

Ten chladic, záleží jak ho budeš honit a jal dlouho, ale asi by to chtělo, sehnat se to dá. Spousta lidí hony porcuje. Třeba u Kolína je borec co má mraky dílu a na bazoši najdeš.
Rychloupínák vřele doporučuji. Nejlíp utracený peníze hned po nakladači. Kdo nemá nechápe. Dokud to nemáš tak nevíš jak moc to potřebuješ :friends:
Byl jsem pro něj osobně na slovensku u výrobce, barva ještě lepila :) ale za ty 2 nebo 3 roky co ho mam tak bez zavady. Do všeho vercajku jsem si nadělal čepy z 60 hlazenky a jen přecvakavam. Je to opravdu hned, je to trochu pomalejší než třeba euro upinani nebo to co je na manipulatorech.

Ještě zvaž slovák dělá i upinaní hon/euro, podle toho co budes kupovat a potřebovat za vercajk. Ja šel do automatu jeliž jsem měl 6 přislušenstvi na uchyt hona.. TAkze kdyz koupim nejaky dalsi kram tak musim dělat uchyty co má hon..

Uživatelský avatar
drevakm
Příspěvky: 247
Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
Bydliště: Domažlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#699 Nový příspěvek od drevakm »

Zdravím ještě jednou a zase mám trochu dotaz. Tento typ Hona má dvě rychlosti, rychlejší a pomalejší a reverz to znamená dopředu a dozadu. Nic jiného. Hydropohony vyzkouším jízdou do kopce? Nemáte někdo v digital i podobě návod k použití? Mam nábytku ještě na jednoho Hona kde je 69 motor ale už teď je na několika místech dost převařování rám a výložník a plátování to asi není moc dobře? A ještě jsem se chtěl zeptat používáte u svého Hona brzdy? Byl jsem se s tím jedním projet a ten majitel mi tvrdil že brzdy nefungující že je nepoužívá protože při vyřazení sám automaticky zastaví. Omlouvám se pokud se ptám jako úplněk hlupák že potřebuju vysvětlit základy. A děkuju za pomoc a za radu...
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.

radek.bazant
Příspěvky: 277
Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: HON 053

#700 Nový příspěvek od radek.bazant »

Mám stejný nakladač ozn un 053. Jestli je přeplátovaný tak to znamená že asi dostaval za uši, i když asi kažný se trochu škubal. Ten muj je taky vařen. Mezi otočí a kabinou z obou stran.

Manuál myslím je na agportal.cz

Bez brzd bych do toho nešel. Ono brzdit ocima moc nejde.. A u nakladace se ma menit smer jizdy v klidu, ne to pouzivat jak brzdu :-/

Pojezdy vyzkousej pri jizdě jak píšeš. Každopádně to zkus i opřít o hromadu a zabrat, zatlačit no a uvidíš jak se bude chovat. Podle mě ho musíš zabořit do hromady a musí zabrat tak, ze zadek jde do nebe.. I při práci se ti to mockrát povede.. Nejdřív ho ohřej.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: HON 053

#701 Nový příspěvek od koprkam »

Dovolím si přispět svojí maličkostí. Asi takhle, chladič oleje vždy a všude, v zimě a na nějaký crčačky asi ne, ale v pokud se s tím chystáš překládat nějakou kypu hliny, nebo tak, tak hydrauliku vyrágluješ. Ona totiž optimální teplota je okolo 60°C, což vem v potaz, že není zase tak moc, např u unc (stejnej, resp podobnej systém pojezdu) a v letě mám hydrauliku v senách ohřátou na 60°C celkem pravidelně, jednou sem spěchal, sklízeli jsme z 30 ha slámu a tam jsem se měl kurňa co otáčet, tak nebyl problém hydrauliku rozhycovat na 80°C. (pro šťouraly jsme tam 400 hranatejch balíků 120x80x250 sklízeli 4 dny) Takže za mě chladič 8)

Brzdy, přijde na to, kam s tím budeš jezdit. Pokud se budeš motat po dvoře, budiž, ale pokud se s tím máš v plánu motat někde nedej bože na silnici, tak to musí brzdit. Mám tendle problém u DH, který mi fou v převaděču, ale stejně jsem si opravil alespoň ručku, bez toho to bylo fakt o držku a stejně budu tahat ven i ten převaděč, brzdy jsou základ a to je bez diskuze.

Motor 5501 je málo, budeš nešťastnej, co si pamatuju z družstva, tak i ta 69/72 byla někdy trapně málo. Další problém jsou sváry, jde o to, kdo a jak to vařit. Pokud to vařil pan Svařeč, tak to bude cajk, bo ti to už nikdá nepraskne. Pokud to paplal světoznámý svařeč Prskolíny, tak ruce pryč od Koreje a nebo to odbrousit a začít znovu a lépe, ale to jenom pokud se cítíš. Jinak se mi osvědčila metoda, kterou mi radil kdosi na fóru a to, konec praskliny odvrtat, prasklinu vybrousit a potom to pořádně zatáhnout nejlépe invertorem a Bazickou elektrodou a na proudu nešetřit 8)
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

doca
Příspěvky: 472
Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: HON 053

#702 Nový příspěvek od doca »

mohu potvrdit - mám v mechanickým HONu 5501 a je to málo, na vidlích nebo podkopu to nepoznáš, ale pokud máš v plánu se vrtat v zemi čelní lopatou, tak buď jedeš, nebo čuchníš hydraulikou, na oboje naráz nebude dost sil.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: HON 053

#703 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Ano má dvě rychlosti jedničku a dvojku. Nebo silniční a terení jak chceš 8) Na dvojku se vlastně jenom přesouváš. Víceméně jezdíš většinou na jedničku. Takže to jede rychle jak dopředu tak dozadu.
Jinak vyzkoušet někde opřít a trochu porajblovat s tím no. Ono na tu dvojku neměj obavy to není tahoun do kopců žádnej Hon je to prostě hned znát na kopečku.
Motor mám taky 6901 a původní nebylo na něj sáhnuto vlastně celkově ten můj hon byl v originálu a nikde nebylo nic dělaný ani bastlený. Akorát SPV je v jiné barvě takže to někdo měnil jinak nic. Nikde není ani milimetr sváru a to je to první hon UN 050 z roku 1980. Když jsem ho přivezl prd jsem o tom věděl a tak přijel na obhlídku pán to celej život se motal kolem Honů. Vyzkoušel ho,prolezl něco někde sem tam přenastavil a říkal že tohle hodně dlouho neviděl v takovým původním zachovalím nedobitým stavu. Ptal se kde ten hon jezdil řikám že nevim přesně, ale buď něco přihrnoval v cukrovaru a nebo v mlýnech. Ted už si přesně nepamatuju co mě řikal majitel předešlí. Ale buď jedno nebo druhé.
Takže jsem s ním naprosto spokojený 8)
Jo a k těm brdám na doma je nepotřebuješ jak ubereš plyn tak to brzdí hydraulika a zastavuje to. To jedině jestli máš velký kopce někde a nebo s tím budeš hodně jezdit po silnici tak to radši jo. Muže se stát že ti z kopce vyskočí kvalt a to seš pak v prdeli když ti nepudou brzdy zpatky tam kvalt nenarveš kdyby ses posral :D

Petr zp3
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 25, 2020 10:44 am
Bydliště: Stráž nad Nežárkou

Re: HON 053

#704 Nový příspěvek od Petr zp3 »

Zdravím, potřeboval bych radu. Mám HON 051 a chtěl bych vyměnit motor SUPER 50 za Zetor 7211? Máte s tím někdo zkušenost?

Fizz
Příspěvky: 7964
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: HON 053

#705 Nový příspěvek od Fizz »

Joo jednou mi vypadl z kopca kvalt, a vono se to jako umí rozjet, naštěstí jsem priplacl lopatu k zemi, strhl rizeni do leva a věž doprava. Jináč sem na brzdy na un053 nikdy nechytl uberes a stojíš, na rovině, z prudkyho kopce nezastavis.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“