UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Moderátor: Franta.cz
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
No podle reakcí jsem dospěl k tomu, že nátrubek je asi originál a slouží zřejmě jako nějaký přepad. Je to usazeno ve stejném víku a vedle hrdla je ta zmačklá trubka, která slouží jako filtr odvzdušnění si myslim. Uvnitř trubky je vycpávka/filtr. S manželkou jsme se shodli, že je to vatelín, co se dřív používal jako výplň ve vaťákách, ve... Vlastě skoro ve všem, protože dřív toho moc nebylo. Asi se to nechá nahradit nějakým moderním materiálem, já však vatelín mám, tak tam vystřihnu novou vycpávku.
Jelikož pod tou filtrační trubkou je navařený plech, aby to nešlo rovnou do té trubky, myslim si, že ten nátrubek je prostě přepad, když začne olej pěnit, aby to nešlo do toho vatelínu, ale někam pryč...
Takže tam udělám zátku, je tam závit M12x1,5, a zaslepím to. Pokud olej vypění až do do té filtrační trubky, tak vatelín vyměním, mám ho přesně tolik, kolik ho moje babička použila, když mi ze zmačkaného šusťáku šila "moderní" zimní zateplenou lyžařskou bundu
Jinak ta filtrační trubka je nasazená jen na dvouch o-kroužkách, aby těsnila. Já jí měl tak zadělanou a zalepenou, že jsem jí marně šrouboval hrubě velkýma sikovkama.
Jelikož pod tou filtrační trubkou je navařený plech, aby to nešlo rovnou do té trubky, myslim si, že ten nátrubek je prostě přepad, když začne olej pěnit, aby to nešlo do toho vatelínu, ale někam pryč...
Takže tam udělám zátku, je tam závit M12x1,5, a zaslepím to. Pokud olej vypění až do do té filtrační trubky, tak vatelín vyměním, mám ho přesně tolik, kolik ho moje babička použila, když mi ze zmačkaného šusťáku šila "moderní" zimní zateplenou lyžařskou bundu
Jinak ta filtrační trubka je nasazená jen na dvouch o-kroužkách, aby těsnila. Já jí měl tak zadělanou a zalepenou, že jsem jí marně šrouboval hrubě velkýma sikovkama.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
No a zatím stále čistím hydraulickou nádrž. Je to... prostě voser a nebaví to a tak to jde pomalu.
Tak jsem začal dělat vzduchový filtr. Původní byl předělán dozadu na prostřed, protože ho prej pořád urazily o futra nebo jinde. Už tam byla několikátá polská náhrada. Naštěstí pro mě celkem zachovalaá. Akorát kluci na údržbě u polské náhrady museli vždy držák odvrtat a převařit o 90 stupňů, aby ho mohli usadit dozadu a nahoru a trubka seděla. No já ho zase musel odvrtat, a převařit zpět, což u materiálu 1mm i s barvou není nic moc. Nevadí, filtr u motoru ani nechci, myslím, že tenhle vzduchový olejový systém je stejně nejlepší a nejsem ochoten vrážet další tisíce do dalších novejch blbostí. Takže jsem jen udělal nový držák na ten polskej šmejd, trochu to vyvařil a zušlechtil barvou. Už tak to leze do peněz čím dál víc...
Tak jsem začal dělat vzduchový filtr. Původní byl předělán dozadu na prostřed, protože ho prej pořád urazily o futra nebo jinde. Už tam byla několikátá polská náhrada. Naštěstí pro mě celkem zachovalaá. Akorát kluci na údržbě u polské náhrady museli vždy držák odvrtat a převařit o 90 stupňů, aby ho mohli usadit dozadu a nahoru a trubka seděla. No já ho zase musel odvrtat, a převařit zpět, což u materiálu 1mm i s barvou není nic moc. Nevadí, filtr u motoru ani nechci, myslím, že tenhle vzduchový olejový systém je stejně nejlepší a nejsem ochoten vrážet další tisíce do dalších novejch blbostí. Takže jsem jen udělal nový držák na ten polskej šmejd, trochu to vyvařil a zušlechtil barvou. Už tak to leze do peněz čím dál víc...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Jo jo, každej takovej projekt vleze do peněz. Děláš to ale hezky. U těch odvzdušňováků a krkacích otvorů je dnes možné použít systém s olejovým filtrem co se používá u osobáků či motorek. Samozřejmě upravit šroubení pro připojení. Filtr usadit tak, aby byl šroubením dolů a je to vyřešený i před děšťovou vodou.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Ahoj já ti tu měrku zmerřím, ale nejde mně sem dát fotky PC nějak zlobí, tak jestlik máš Whatsapp tak ti je pošlu.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Širon: Našel jsem ještě jeden katalog náhradních dílů a návod k použití, kde je i tahle stará šroubovaná hydraulická nádrž, ale tam žádnej nátrubek není, udělám zátku a zavřu to...
haven: jestli myslíš tu měrku na palivo, šup sem s tim dej prosím rozměry. Já mám tlačítkovej telefon pro důchodce za 400kč a stolní počítač, kterej nabíhá asi "půl hodiny" a chytrý věci neumim a ani nechci, proto sem odpovídám takhle málo, radši jsem v dílně...
haven: jestli myslíš tu měrku na palivo, šup sem s tim dej prosím rozměry. Já mám tlačítkovej telefon pro důchodce za 400kč a stolní počítač, kterej nabíhá asi "půl hodiny" a chytrý věci neumim a ani nechci, proto sem odpovídám takhle málo, radši jsem v dílně...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Děkuji moc!
Věřím, že to pomůže i ostatním, ale za sebe oceňuji Tvou snahu.
Věřím, že to pomůže i ostatním, ale za sebe oceňuji Tvou snahu.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Když jsem to vzal poctivě tu opravu převodovek a počítal, klikal v e-shopu do košíku, vyskočila na mě cena přes 150000kč. Takže zase místo výměny dílů, bude navařování hřídelí, pak stočení na soustruhu pak navařování odlitku a pak broušení do roviny a pod...
Už jenom povolit všechna víčka byl zážitek. Děkuji opět uderovému šroubováku Kennedy a Dremelu, který mi tam na těch šroubech se zápustnou hlavou vybrousil novou drážku a já to pak nakonec vše povolil.
Už jenom povolit všechna víčka byl zážitek. Děkuji opět uderovému šroubováku Kennedy a Dremelu, který mi tam na těch šroubech se zápustnou hlavou vybrousil novou drážku a já to pak nakonec vše povolil.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Teď jsem ve stádiu kontrolování/měření dílů. Ložiska většinou nechám, jen dvě vážně šustěj a zadrhávaj, takže dám nový. Zajímavý, že jsou to ložiska už Made in slovakia, ty ČSSR stále držej. Pak dva drážkovaný hřídele maj už vážně vůly a jeden pastorek je bohužel KO. K tomu jedno malé ozubené kolo s přímejma zubama (z=22)
Zbytek je v rámci možností ok, prošlo to mojí výstupní kontrolou a omlácený zuby jednotlivě opatrně zabrousim dremelkou a dám zpět. Ten krám jezdí nejvíc 15 km/hod z kopce a já ho nebudu honit denně.
Zbytek je v rámci možností ok, prošlo to mojí výstupní kontrolou a omlácený zuby jednotlivě opatrně zabrousim dremelkou a dám zpět. Ten krám jezdí nejvíc 15 km/hod z kopce a já ho nebudu honit denně.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Na jednu převodovku potřebujete 24 velkejch ložisek. Mám tam už udělaný ty kuželíkový ložiska na výstupní hřídel na kola. Jako kroutící moment je jako zvíře, ale většina smykových nakladačů tam má řetěz a řetězový převod. Pak když se tam něco podělá, nemusíte měnit 20 ozubených kol a ložisek
No některý ložiska šli bohužel sundat rukou, některý jsem stahnul normálním stahovákem a jedno jsem musel stáhnout hydraulickým stahovákem 20t
No některý ložiska šli bohužel sundat rukou, některý jsem stahnul normálním stahovákem a jedno jsem musel stáhnout hydraulickým stahovákem 20t