UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Moderátor: Franta.cz
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
A co barvička? Levobok červená, pravobok zelená?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Navarson: Popravdě netuším, co tim myslíš. Vše čistim, abych viděl, kde bude propouštět olej. Protože i tak po všem prostě bude. Předtim to byla kopa hnoje, oleje, šmíru a ještě spousta mokvajících věcí. Zelená barva byla původně na repas mého soustruhu z kterého prozatím sešlo, černou mám vlastně stále doma a šedou na motor jsem dostal. Nejsem zastánce toho, sestavit to a pak to poblejt všechno barvou. Poctivě vše očistím a když je možnost, tak to hodim do barvy. Ono to nejni jen o tom, že to doře vypadá, má to i další celkem dobré vlastnosti... Ale to je jedno. Ne, pravobok ani levobok se barvit nebude, bude to jak to je, jestli teda myslíš ty hydrogenerátory a...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Na tom UNC zatím jen věci ubírám. Možná si někdo všimnul, že na spojkovém přítlačáku neni ani pružina ani packa, ani hřídelka na vypínací ložisko. Že jsem na frémě převodového soukolí udělal záslepky a pod. Měl jsem tam jen tu ručku v kabině a pak hřídelku s vypínacím ložiskem. Tak jsem to zrušil celý, stejnak to min 20 let nemohlo z nekompletnosti součástek fungovat.
Chystám se na tu hydrauliku a mám dva dotazy na ochotný lidi, co s tim něco nadělali:
1) Levý pedál na podlaze, je, co jsem pochopil, jakási parkovací brzda. Ta zřejmě vypne najednou přísun tlaku nebo tak něco a prostě to zastaví, protože to nemá přísun energie. Pedál se nechá zamknout podle katalogu na zámek a má to fungovat jako zajištění proti odcizení nebo co... Netuším. Já to měl jako většinu věcí, odpojeno/zrušeno. Má cenu to dávat nějak vše zpět do kupy? Je ta funkce k něčemu? Vyplatí se to vlastně celý od nuly dělat, kvůli tomu co to dělá a umí?
2) Mám kompletně vyřazenou funkci na přídavné zařízení, třetí funkce nebo jak se to správně nazývá. Vzadu na rozvaděči jsem měl na sekci dvě udělané zátky a vepředu mi zbyl jen ten ovladač orsta, bez pák do kabiny, prostě nic jiného.
Chtěl bych si tu třetí funkci obnovit a mám možnost to vlastně udělat úplně celé znova a i jinak. Jaké nářadí potřebuje u UNC 060 obě ruce na ovladačích a šlapat na pedál na zem? Nešlo by to řešit normálním dvousekčním pákovým rozvaděčem? Nebo jiné lepší řešení než originál? Popravdě tomu moc nerozumím, nechám si poradit a vlastně ani není nakonec problém, to udělat jako originál.
Děkuji za konstruktivní a dobře míněné rady
Chystám se na tu hydrauliku a mám dva dotazy na ochotný lidi, co s tim něco nadělali:
1) Levý pedál na podlaze, je, co jsem pochopil, jakási parkovací brzda. Ta zřejmě vypne najednou přísun tlaku nebo tak něco a prostě to zastaví, protože to nemá přísun energie. Pedál se nechá zamknout podle katalogu na zámek a má to fungovat jako zajištění proti odcizení nebo co... Netuším. Já to měl jako většinu věcí, odpojeno/zrušeno. Má cenu to dávat nějak vše zpět do kupy? Je ta funkce k něčemu? Vyplatí se to vlastně celý od nuly dělat, kvůli tomu co to dělá a umí?
2) Mám kompletně vyřazenou funkci na přídavné zařízení, třetí funkce nebo jak se to správně nazývá. Vzadu na rozvaděči jsem měl na sekci dvě udělané zátky a vepředu mi zbyl jen ten ovladač orsta, bez pák do kabiny, prostě nic jiného.
Chtěl bych si tu třetí funkci obnovit a mám možnost to vlastně udělat úplně celé znova a i jinak. Jaké nářadí potřebuje u UNC 060 obě ruce na ovladačích a šlapat na pedál na zem? Nešlo by to řešit normálním dvousekčním pákovým rozvaděčem? Nebo jiné lepší řešení než originál? Popravdě tomu moc nerozumím, nechám si poradit a vlastně ani není nakonec problém, to udělat jako originál.
Děkuji za konstruktivní a dobře míněné rady
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Ahoj, pochvaluji poctivou práci. Taktéž mám výše zmíněné vyřazené, už to tak ke mě přijelo. 3. Funkce na nohy je super. Já bych tam určitě nedával pákový rozvaděč. Rukama řídíš/pohybuješ výložníkem a nohama zároveň zaviram drapák na hnůj/ klapačku. To samé při vysypávání. S pákovým rozvaděčem bych si to neuměl představit. Potřebuješ nějaký foto jak je to udělané? Dej vědět.
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Jestli ti můžu poradit, jakože si asi nenecháš, já bych určitě zprovoznil to odpojování čerpadel. Pokud ten stroj chceš užívat i v zimě, což já, když s tím každý druhý den navážím krmení pro dobytek musím, bez odpojení čerpadel je to startování někdy zážitek, či spíš skoro nemožné.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
To samý HON.
Zbytečná zátěž na baterku.
Zbytečná zátěž na baterku.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Na baterku, startér, každý spoj mezi baterkou, startérem, motorem. I ten zmrzlý motor je vděčný za každou chvilku co nemusí tu zátěž táhnout. I teď když je kolem nuly tak odpojuju.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
No však.
Já i za tepla. Proč tomu neulevit.
Za studena tomu chybí dost otáček když neodpojis náhon.
Já i za tepla. Proč tomu neulevit.
Za studena tomu chybí dost otáček když neodpojis náhon.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob čer 23, 2012 4:56 pm
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
U hona taky bez odpojení nenastartuji. Tam mi to funguje bez toho by to v zimě fakt nešlo. Já právě krmím honem tak ten musí startovak kdykoliv. Unc mám jen na kydání tak jsem to zatím neřešil ale až bude čas tak to je taky na pořadu..
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
S těma barvičkama to byl jen pokus o žert...jako že lodě a letadla maj poziční světla levobok červeně, pravobok zeleně.
Souhlas s klukama ohledně zachování spojky na čerpadla. Mám sice UNC 045, takže ovládání spojky je řešeno trochu jinak, ale jeden čas jsem měl ožvíkaný tisícihran na vypínací osce, takže čerpadla nešli odpojit, a při teplotách kolem nuly jsem musel používat pomocný startovací zdroj. Děsně tím trpí nejen startér, ale celá kabeláž, které se to týká, a to jsem měnil lana od baterky, propojení motoru a rámu, vypínač baterie i svorky na kontakty baterky. Pěkně se ty přechody hřejí.
Hydraulika: pedál brzdy ovládá kostku, která v normální poloze (nesešlápnutý pedál) přepouští ovládací tlak při nastartovaném motoru (to menší zubové čerpadýlko) především do brzdičú u motorů pojezdu, kde píst odtlačí pružinu lamel a odbrzdí soukolí v bočních převodovkách, dále je tlak rozdělen do křížových ventilů pod ovládacíma pákama, a taky do kostky pod pedálama ovládání přídavného pracovního okruhu (ty dva pedály mezi pedály brzdy a plynu). Sešlápnutí levého pedálu tlačí olej do rychlospojky vlevo, pravýho pedálu vpravo (např ovládání vrtáku). Jeden z těch pedálu má aretaci, abys na něj nemusel šlapat, když potřebuješ trvalý tlak v přídavném okruhu (třeba připojení rozvaděče podkopu).
Pokud šlápneš na brzdový pedál při spuštěném motoru,(běží čerpadlo ovládacího tlaku) kostka nasměruje tlak do zpátečky. Ztráta ovládacího tlaku za kostkou umožní
talířovým pružinám v brzdičích stisknout lamely a tím zablokovat soukolí v pojezdech. Zajištění brzdového pedálu západkou umožní, aby stroj byl zabržděný i když běží motor. Pokud motor neběží, tak není tlak na odbrždění a je jedno jestli je pedál zajištěný západkou nebo není. Některé UNC mají ještě jednu takovou kostku jako je pro brzdy, kterou ale ovládá hrazda před sedadlem. Pokud není hrazda přiklopena, nepustí kostka ovládací tlak pro pojezd a pracovní hydrauliku.
Jen ještě takovou zajímavost (třeba mape to tak má), Dají se přepojit hadičky pod křížovýma ovladačema tak, že jeden (zpravidla levej) je na ovládání pojezdu a pravej na ovládání výložníku a lopaty. (někdo je tak prostě zvyklej).
Souhlas s klukama ohledně zachování spojky na čerpadla. Mám sice UNC 045, takže ovládání spojky je řešeno trochu jinak, ale jeden čas jsem měl ožvíkaný tisícihran na vypínací osce, takže čerpadla nešli odpojit, a při teplotách kolem nuly jsem musel používat pomocný startovací zdroj. Děsně tím trpí nejen startér, ale celá kabeláž, které se to týká, a to jsem měnil lana od baterky, propojení motoru a rámu, vypínač baterie i svorky na kontakty baterky. Pěkně se ty přechody hřejí.
Hydraulika: pedál brzdy ovládá kostku, která v normální poloze (nesešlápnutý pedál) přepouští ovládací tlak při nastartovaném motoru (to menší zubové čerpadýlko) především do brzdičú u motorů pojezdu, kde píst odtlačí pružinu lamel a odbrzdí soukolí v bočních převodovkách, dále je tlak rozdělen do křížových ventilů pod ovládacíma pákama, a taky do kostky pod pedálama ovládání přídavného pracovního okruhu (ty dva pedály mezi pedály brzdy a plynu). Sešlápnutí levého pedálu tlačí olej do rychlospojky vlevo, pravýho pedálu vpravo (např ovládání vrtáku). Jeden z těch pedálu má aretaci, abys na něj nemusel šlapat, když potřebuješ trvalý tlak v přídavném okruhu (třeba připojení rozvaděče podkopu).
Pokud šlápneš na brzdový pedál při spuštěném motoru,(běží čerpadlo ovládacího tlaku) kostka nasměruje tlak do zpátečky. Ztráta ovládacího tlaku za kostkou umožní
talířovým pružinám v brzdičích stisknout lamely a tím zablokovat soukolí v pojezdech. Zajištění brzdového pedálu západkou umožní, aby stroj byl zabržděný i když běží motor. Pokud motor neběží, tak není tlak na odbrždění a je jedno jestli je pedál zajištěný západkou nebo není. Některé UNC mají ještě jednu takovou kostku jako je pro brzdy, kterou ale ovládá hrazda před sedadlem. Pokud není hrazda přiklopena, nepustí kostka ovládací tlak pro pojezd a pracovní hydrauliku.
Jen ještě takovou zajímavost (třeba mape to tak má), Dají se přepojit hadičky pod křížovýma ovladačema tak, že jeden (zpravidla levej) je na ovládání pojezdu a pravej na ovládání výložníku a lopaty. (někdo je tak prostě zvyklej).
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4190
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Vložím se také do debaty A jak píšou kluci to odpojení čerpadel je opravdu náhodou dobrá věc Dělám to na Honu každej studenej start a je to opravdu znát na švihu startu. V mrazu když je olej stuhlej si nedokážu představit startovat s těma všema čerpadlama..... A to mám velikou baterku a reduktor starter
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Odpojení čerpadel je asi dobrá věc ale přiznám se že co ten stroj mám tak mi to nefunguje a startuje celkem dobře.....
Ten pedál odpojení ovládacího okruhu bych určitě zprovoznil protože třeba já když lezu do kabiny tak občas závadim o páku a hned to něco dělá.... Takže v zájmu bezpečnosti iu to odpinam..... Funguje to jednoduše přes e jak je tu řečeno.... Prostě to pošle olej do zpátečky .....
Barvičky parádní..... Já to měl v úmyslu taky fesakovat a dokonce jsem ty boky vytmelil že z toho udělám lestenku....
Dva kšefty v krkosich a změnil jsem názor ....bagr pokud není jen nekam na rovnou plochu a v suchu je po prvním dnu jak kdyby se nic nedělo.... Vše okolo kol podrapane a odrene od hlíny co ulpi na kolech....
A to jsem tam jel s.novym lakem stříkáním....
Dnes už jen oprava štětkou a to ještě jen něco.....
Motor chápu.... Je pak dobře vidět únik oleje ......
U toho unc se vždycky nejvíce bojím že naplním hlínou prostor pod motorem tou dírou u vypouštění oleje..... Je to pak hrozná práce to odtud vyčistit.....
Největší mazec je v případě když pak musím vylézat z kabiny ..... To mám za chvíli koberec na podlaze plnej bláta nebo hlíny....
Ten pedál odpojení ovládacího okruhu bych určitě zprovoznil protože třeba já když lezu do kabiny tak občas závadim o páku a hned to něco dělá.... Takže v zájmu bezpečnosti iu to odpinam..... Funguje to jednoduše přes e jak je tu řečeno.... Prostě to pošle olej do zpátečky .....
Barvičky parádní..... Já to měl v úmyslu taky fesakovat a dokonce jsem ty boky vytmelil že z toho udělám lestenku....
Dva kšefty v krkosich a změnil jsem názor ....bagr pokud není jen nekam na rovnou plochu a v suchu je po prvním dnu jak kdyby se nic nedělo.... Vše okolo kol podrapane a odrene od hlíny co ulpi na kolech....
A to jsem tam jel s.novym lakem stříkáním....
Dnes už jen oprava štětkou a to ještě jen něco.....
Motor chápu.... Je pak dobře vidět únik oleje ......
U toho unc se vždycky nejvíce bojím že naplním hlínou prostor pod motorem tou dírou u vypouštění oleje..... Je to pak hrozná práce to odtud vyčistit.....
Největší mazec je v případě když pak musím vylézat z kabiny ..... To mám za chvíli koberec na podlaze plnej bláta nebo hlíny....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Děkuji za názory...
Předně, podletoho jak jsem vyřešil spojku, je jasné, že jsem to nehodlal obnovovat. A ani jsem to řešit nechtěl, teda vlastně původně chtěl, ale bylo mi vysvětleno, že to je to poslední, co by mě mělo trápit. Nefungovolo to tam 100% 20 let. Za tu dobu párkrát mrzlo hodně a nikdy nebyl prý problém to nastartovat (to jsem tam teď dal novej startér s reduktorem a mám tam písty, za který jsem dostal pojeb, to jsem se tady nepochlubil, ale jestli mi za něco pojebali, tak za ně. jediná prej výhoda, že při startu dostanou mnohem menší odpor... a takový to tachnický blabla, seš pitomeček,nedávej je tam ). Vyhoď to, ten malinkej zbytek jsou věci navíc, co se vozej... Navíc, po doufám "užkonečnějednoužetobudefachat" ten krám bude ustájen pod střechou, vlastně v teple a ... No výsledek je takovej jakej je, čas ukáže...
Předně, podletoho jak jsem vyřešil spojku, je jasné, že jsem to nehodlal obnovovat. A ani jsem to řešit nechtěl, teda vlastně původně chtěl, ale bylo mi vysvětleno, že to je to poslední, co by mě mělo trápit. Nefungovolo to tam 100% 20 let. Za tu dobu párkrát mrzlo hodně a nikdy nebyl prý problém to nastartovat (to jsem tam teď dal novej startér s reduktorem a mám tam písty, za který jsem dostal pojeb, to jsem se tady nepochlubil, ale jestli mi za něco pojebali, tak za ně. jediná prej výhoda, že při startu dostanou mnohem menší odpor... a takový to tachnický blabla, seš pitomeček,nedávej je tam ). Vyhoď to, ten malinkej zbytek jsou věci navíc, co se vozej... Navíc, po doufám "užkonečnějednoužetobudefachat" ten krám bude ustájen pod střechou, vlastně v teple a ... No výsledek je takovej jakej je, čas ukáže...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Ještě jednou díky a jelikož jsem obráběč kovů předělanej na dřevorubce, tak udělám tu 3.tí funkci na přídavné zařízení jako byl originál, dává mi to smysl.
Zato ten nožní pedál vlevo, jakože parkovací brzda nebo co, vyřadím. Mě to bylo doporučeno hned, nefunguje to, je to tam navíc a dělá to akorát problémy v okruhu. To samý mi bylo řečeno i o pojistných ventilech, co je jeden na tom kaslíku baterky a druhej... No to je jedno, ty už jsem tam nechat prostě chtěl Ale prej je to slabý místo i po přetěsnění. Já vím, že jste tady spíš pro to, ty věci zachovat, ale já podle toho co jsem viděl, si nemyslím, že je to nějak extra geniálně vyřešenej stroj!
Jak řikám, každý ať si to dělá podle sebe. Tak to má být. Já třeba po drtivé kritice si chci dát po všech těch věcech nakonec, když se ta dřina a pot povede, na střechu maják. Dostalo se mi opravdu velmi velkého výsměchu A mě to nevadí...
Zato ten nožní pedál vlevo, jakože parkovací brzda nebo co, vyřadím. Mě to bylo doporučeno hned, nefunguje to, je to tam navíc a dělá to akorát problémy v okruhu. To samý mi bylo řečeno i o pojistných ventilech, co je jeden na tom kaslíku baterky a druhej... No to je jedno, ty už jsem tam nechat prostě chtěl Ale prej je to slabý místo i po přetěsnění. Já vím, že jste tady spíš pro to, ty věci zachovat, ale já podle toho co jsem viděl, si nemyslím, že je to nějak extra geniálně vyřešenej stroj!
Jak řikám, každý ať si to dělá podle sebe. Tak to má být. Já třeba po drtivé kritice si chci dát po všech těch věcech nakonec, když se ta dřina a pot povede, na střechu maják. Dostalo se mi opravdu velmi velkého výsměchu A mě to nevadí...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Já bych ti poradil akorát jednu věc. Toho člověka co ti radí, se velmi rychle zbav. Páč zrušit pojistné ventily, zvlášť ten na baterce, ten člověk neví o čem mluví.
Neber to osobně, vidím že do toho vkládáš velké úsilí a obrovské peníze, nicméně po tobě bych ten stroj koupit nechtěl. Půlka věcí tam nebude druhá bude nefunkční, vyřazená. Ten stroj geniálně řešený není, je poplatný době ve které vznikl. Navíc ZTS bylo proslulé tím že dělali z toho co zrovna našli na dvoře nebo pod ponkem. Ale každá ta věc která tam je má svůj účel, svoji funkci. Auto když si koupíš, tak z tama taky nevystřiháš ABS, airbagy, nevyházeš obložení dveří a koberce. Pilu co máš taky jsi z ní neodstranil např. brzdu řetězu atd. Na jednu stranu to děláš důkladně a na druhou vynecháš spoustu důležitých věcí.
Neber to osobně, vidím že do toho vkládáš velké úsilí a obrovské peníze, nicméně po tobě bych ten stroj koupit nechtěl. Půlka věcí tam nebude druhá bude nefunkční, vyřazená. Ten stroj geniálně řešený není, je poplatný době ve které vznikl. Navíc ZTS bylo proslulé tím že dělali z toho co zrovna našli na dvoře nebo pod ponkem. Ale každá ta věc která tam je má svůj účel, svoji funkci. Auto když si koupíš, tak z tama taky nevystřiháš ABS, airbagy, nevyházeš obložení dveří a koberce. Pilu co máš taky jsi z ní neodstranil např. brzdu řetězu atd. Na jednu stranu to děláš důkladně a na druhou vynecháš spoustu důležitých věcí.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233