UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Moderátor: Franta.cz
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Děláš to perfektně.....
Já jsem to taky takhle začal....
Pak dva kšefty a veškerá radost pryč.....
Kružnice za kolama, všude bordel.....
Asi dva roky jsem se snažil to mít a čistit A teď už jsem rezignoval....
Ale pomocník to je......
Mě teď zlobím motor takže ho asi taky budu dělat komplet....
Já jsem to taky takhle začal....
Pak dva kšefty a veškerá radost pryč.....
Kružnice za kolama, všude bordel.....
Asi dva roky jsem se snažil to mít a čistit A teď už jsem rezignoval....
Ale pomocník to je......
Mě teď zlobím motor takže ho asi taky budu dělat komplet....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
mape: Tvoje vlákno jsem sledoval poctivě. Až budu dělat hydrauliku, tak se tam zase rychle vrátim
Myslim, že to moje unc je extrém, ale chci právě ukázat, co všechno se může skrývat za problémy a skryté vady
Přeju Ti, ať máš motor v lepším stavu a nemusíš řešit až tak velký brikule...
Ať se daří...
Myslim, že to moje unc je extrém, ale chci právě ukázat, co všechno se může skrývat za problémy a skryté vady
Přeju Ti, ať máš motor v lepším stavu a nemusíš řešit až tak velký brikule...
Ať se daří...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Přesně tak najít limit mezi leštěnkou a pracantem bývá to nejobtížnější.
Přeci jen uprednostnuju tu techniku před estetikou a moc nechápu jak to dělají někteří co to mají jako ue salonu, a chodí v čistých nažehlených monterkach.
Přeci jen uprednostnuju tu techniku před estetikou a moc nechápu jak to dělají někteří co to mají jako ue salonu, a chodí v čistých nažehlených monterkach.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
No a při všom tom nas...štvání jsem zapoměl objednat ty hlavní ložiska na kliku. Axiální a ojniční mám. Takže znova objednávka, doprdele, kupuju kliku na tříválec, nenabídne mi to nic k tomu, ojniční ložiska jsem musel koupit sadu na 4válec, takže mi jedno zbyde... No tak zase chvilku počkám než ten motor dám dokupy...
Nevadí. Mezitím vám ukážu, jak jsem zrepasoval svépomocí pracovní sekci rozvaděče RS16.
Netvrdím, že je to správně, že je to manuál. Nikoho nepřesvědčuju, že to tak má být. Zajímal jsem se, jak to přetěsnit a odpověď do toho se nehrabej, nech to být, nebyla pro mě
Jak jsem psal dříve, nechal jsem všechny sekce přelíznout na magnetce, aby se srovnaly.
Očistil jsem sekci od hrubých nečistot a vypláchnul v naftě. Pak ofoukal vzduchem...
Opět jsem vše očistil v čisté naftě, dával si pozor, abych vše poskládal stejně jako před rozebráním...
Při čištění jsem dal pod nádobu silný magnet. Především kvůli bordelu z chlazení při broušení na magnetce a vlastně i preventivně, aby se chytil bordel...
Pak jsem nasadil opatrně hřídel zpět, jak byla a zajistil zpátky ségrovkou... Dal místo starých strhaných šroubů na plochý šroubovák šrouby nové na imbus...
Nevadí. Mezitím vám ukážu, jak jsem zrepasoval svépomocí pracovní sekci rozvaděče RS16.
Netvrdím, že je to správně, že je to manuál. Nikoho nepřesvědčuju, že to tak má být. Zajímal jsem se, jak to přetěsnit a odpověď do toho se nehrabej, nech to být, nebyla pro mě
Jak jsem psal dříve, nechal jsem všechny sekce přelíznout na magnetce, aby se srovnaly.
Očistil jsem sekci od hrubých nečistot a vypláchnul v naftě. Pak ofoukal vzduchem...
Opět jsem vše očistil v čisté naftě, dával si pozor, abych vše poskládal stejně jako před rozebráním...
Při čištění jsem dal pod nádobu silný magnet. Především kvůli bordelu z chlazení při broušení na magnetce a vlastně i preventivně, aby se chytil bordel...
Pak jsem nasadil opatrně hřídel zpět, jak byla a zajistil zpátky ségrovkou... Dal místo starých strhaných šroubů na plochý šroubovák šrouby nové na imbus...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Aspoň máš možnost si kliku pečlivě proměřit a poskládat tam ty ideální futra. Zavoďák to není, nicméně si pamatuju jak se při skládání motorů kupovalo několik sad a po pečlivém měření byla treba z 6ti seskládaná jedna. Pak je rozdíl zda motor vydrží závod nebo sezónu. Uhlovat a vyvažovat budeš?
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Fizz: Jo, ten motor už vydrží mojí sezonu, doufám, že na něj už do smrti nešáhnu
Když jsem nastínil, že nakonec vyndám i kliku, tak mi bylo řečeno, doufám že nechceš nic vyvažovat vole... Je vyzkoušená polská klika nandaná na hulváta a slouží už spoustu let, tak si nevymejšlej...
Až tam našroubuju starý protizáváží, jsem ochotnej to upnout do soustruhu mezi hroty a zkusit to, jak to hází... To je asi tak všechno. Pochopení od dílenských praktiků na to nemám...
Když jsem nastínil, že nakonec vyndám i kliku, tak mi bylo řečeno, doufám že nechceš nic vyvažovat vole... Je vyzkoušená polská klika nandaná na hulváta a slouží už spoustu let, tak si nevymejšlej...
Až tam našroubuju starý protizáváží, jsem ochotnej to upnout do soustruhu mezi hroty a zkusit to, jak to hází... To je asi tak všechno. Pochopení od dílenských praktiků na to nemám...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Já teda myslel spíš ojniční sady, kliku bych bral jako samozřejmost...
Není to jen o motoru, kdy podstatně míň trpí šály a samozřejmě vse ci s tím souvisí ake taky i mašině které ratlík styl úplně neprospívá, co se obsluhy týče to uzt je dke chuti, ... Já treba v kámošovi do bobka už nelezu, drnčí tak že po půl hodině me bolí ruky a sotva chodím. Podle něj dobrý.
Horší byl už jen pásový bagr vedle vibrační třídičky, tam to šlo ale vydržet den.
Není to jen o motoru, kdy podstatně míň trpí šály a samozřejmě vse ci s tím souvisí ake taky i mašině které ratlík styl úplně neprospívá, co se obsluhy týče to uzt je dke chuti, ... Já treba v kámošovi do bobka už nelezu, drnčí tak že po půl hodině me bolí ruky a sotva chodím. Podle něj dobrý.
Horší byl už jen pásový bagr vedle vibrační třídičky, tam to šlo ale vydržet den.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Tak nechat ojnice ojnicama a dát novou kliku a nové písty je blbost. Na tom toho už moc neušetříš, tím spíš když do toho sypeš takové prachy. Ten motor to ustojí, určitě se nerozsype po prvním startu, samozřejmě životnost nižší bude. To je jasné. Nehledě na to že vibrace, hluk...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Přesně, udělat to pořádně jako zbytek, jinak ti bude na úrovni předchozích "oprav" a to by byla škoda.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Hoši, popravdě vůbec netuším, o čem mluvíte. Ojnice dávám uplně jiný, než tam byly. Zopakuji, že tam byla každá ojnice jiná a u jedný vypadlo futro u pístního čepu. Dávám starý komunistický, což je pro mě podle zkušenosti lepší jak dnešní nový. Jako skládat motor jako nějakej závoďák nebo co? Je to 40 let starej tříválec, kterej vám odpustí vážně hodně. Tak co řešíte? Že to bude oprava jako ze statku? Nevim, asi netušíte, co znamená opravit průser hned, aby to zejtra jezdilo. Proto to kolikrát vypadalo jak vypadalo. Ale ten krám fungoval dál, hned ten druhej den. Nemám s tim problém. Klika je nová polská, mám kvůli tomu kupovat 10 sad ložisek? Proč? Mám doma stařičkou 3011 a tam jsem na rychlo kliku zrepasoval páskama z alobalu podle citu, protože vyváží hnůj a je bez TP, jen pracant. A funguje prostě. Netočí teda jako závoďák, to ne , ale brblá na alobalu už 4 roky. Jo slíbil jsem jí, že až dodělám unc, tak tu 30tku taky polepšim.
Popravdě mám v plánu upřednostnit hydrauliku než motor,ale i tak si myslím, že ten můj motor bude lépe zrepasovnej, než se nabízí na bazoši za 30tisíc, s tim, že jim dáš ten svůj. Pochybuju, že tam udělali takový věci jako já. Jako obvykle zopakuju, každý ať si to dělá podle sebe a jak chce...
Popravdě mám v plánu upřednostnit hydrauliku než motor,ale i tak si myslím, že ten můj motor bude lépe zrepasovnej, než se nabízí na bazoši za 30tisíc, s tim, že jim dáš ten svůj. Pochybuju, že tam udělali takový věci jako já. Jako obvykle zopakuju, každý ať si to dělá podle sebe a jak chce...
Re: UNC 060 - další kus ve výslužbě...
Mě stálo srovnání bloku, přebroušení hlav a k tomu ještě srovnání sekcí rozvaděče na magnetce dohromady 1900.- kč Takže mi do těch 30 ti tisíc schází ještě spousta peněz Hlavně vim, co se udělalo, co se vylepšilo a taky kde jsou skryté vady... Kterýma se nikdo u repasovanýho motoru výměnným způsobem asi chlubit nebude Proto nechci nic řešit výměným fondem. I přes vaše námitky, to nikdo nezrepasuje jako já Teda za tu cenu...