JCB udajne 3D

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
petr laz
Příspěvky: 1106
Registrován: pát lis 07, 2008 10:58 am
Bydliště: Borová u Poličky

JCB udajne 3D

#1 Nový příspěvek od petr laz »

Kamarad privezl udajne jcb 3d na prave strane radici paka asi 4 rychlosti v levo paka revers a vedle paka prirazovani predni napravi je mozne z tohodle popisu poznat jestli ano fota snad dame ale ne hned
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: JCB udajne 3D

#2 Nový příspěvek od Jiřin »

mam to tak stejne

petr laz
Příspěvky: 1106
Registrován: pát lis 07, 2008 10:58 am
Bydliště: Borová u Poličky

Re: JCB udajne 3D

#3 Nový příspěvek od petr laz »

cim se ovlada posun rame v lyzich
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: JCB udajne 3D

#4 Nový příspěvek od Jiřin »

Ze strany ode skla (pod hlavnima pakama podkopu) je takova nenapadna packa. Ta se musi pootocit, tim dojde k uvolneni oleje z hydraulickych brzdicek. Je dobre jeste rameno natahnout pred sebe, aby se olej vytlacil vsechen. Pak pomoci ramene dojde k posunu. Clovek si to musi trosku natrenovat. Optimalni pohyb je "cik cak" :) , pomahat si oteviranim lzice a soucasne prizvedavat a povolovat vyloznik a jeste odtahovat nasadu. Az se podkop presune, vrati se ta mala paka do puvodniho stavu a nasledne se jeste musi natlakovat hydraulicke brzdicky. Staci treba prizvednout nasadu.

petr laz
Příspěvky: 1106
Registrován: pát lis 07, 2008 10:58 am
Bydliště: Borová u Poličky

Re: JCB udajne 3D

#5 Nový příspěvek od petr laz »

mas SZ
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.

petr laz
Příspěvky: 1106
Registrován: pát lis 07, 2008 10:58 am
Bydliště: Borová u Poličky

Re: JCB udajne 3D

#6 Nový příspěvek od petr laz »

Dale me zajima je problem se spojkou dopredu to trva strasne dlouho nez zabere je tam mechanicka klasicka lamela nebo v prevodovce olej dokonce sem si vsiml ze kdyz ji podeberu nohou zabere drive spatrecka skoro hned kdyz se doleval olej tak zacal tect mezi motorem a prevodovkou a paka reverzu me pripada do predu zarazi se o neco ted nevpomenu o co a nema jcb silu.
Jirine ja zas nerad pisu kvuli chybam nevnimam iy
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.

petr laz
Příspěvky: 1106
Registrován: pát lis 07, 2008 10:58 am
Bydliště: Borová u Poličky

Re: JCB udajne 3D

#7 Nový příspěvek od petr laz »

Ahoj prave proto ze pres forum je to na dlouho, mohl bych poslat sms takto nemuzu nic
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: JCB udajne 3D

#8 Nový příspěvek od Jiřin »

JCB 3D ma misto spojky hydrodynamicky menic. Nasleduje reverzni prevodovka, ktera je plne ovladana hydraulicky. A jako posledni je prevodovka pro razeni rychlosti. Uvnitr reverzni prevodovky jsou dve treci spojky (v olejove lazni), na ktere tlaci hydraulicke pisty. Prvni spojka propoji hridel a prenos krouticiho momentu je ve stejnem smyslu otaceni. Druha spojka roztaci planetovou prevodovku a vystupni hridel se toci obracene. Reverzni prevodovka ma na vstupni hrideli (ta co jde od hydrodynamickeho menice) olejove cerpadlo, ktere zajistuje tlakovy olej pro ovladani spojek. Paka pojezdu vlevo od volantu ovlada hydraulicky rozvadec, kterym se privadi olej k jednotlivym pistum trecich spojek. Pedal spojky rovnez ovlada hydraulicky rozvadec a to tak, ze z nej odkloni tok oleje.

Funkce je asi takova: presunutim paky pojezdu do pozadovaneho smeru se naplni olejem prislusny pist ovladajici treci spojku. Ve chvili, kdy se slapne na pedal spojky, dojde k odteceni oleje z daneho pistu a pruzina uvolni tlak na treci lamelu, cimz dojde k prokluzu. Povolenim pedalu spojky se okruh opet naplni olejem a spojka sepne.

Ja na teto prevodovce resil 2x zavadu. Pricinou byla praskla talirova pruzina, ktera vraci pist. Tusim, ze se jedna o spojku pro pohyb vpred. Kdyz to prasklo podruhe, zacal jsem resit pricinu. Tezko rici, jestli to bylo ono, ale dela jsem tam maly operny krouzek, ktery pruzinu nedovolil promacknout do protismeru. Nicmene od te doby to zatim slouzi. Matne si pamatuji, ze nez to zkolabovalo uplne, taky ten pojezd zacal vykazovat zvlastni chovani. Spatna zprava je, ze se ta prevodovka musela rozsroubovat do posledniho kousku, nez se clovek k te pruzine dostal.
Nicmene tech zavad tam muze byt vice. Tlakovy olej se k jednotlivym pistum dostava pres dutou hridel, ktera je tesnena pomoci specialnich krouzku. Kdyby byly poskozene, nedojde k natlakovani pistu a dochazi k prokluzu treci spojky. Teoreticky muze byt zavada i na ovladani hydraulickeho rozvadece, pripadne u pedalu "spojky". Uz je to strasne davno, co jsem se v tom vrtal, ale mam pocit, ze i pro ten pedal jsem pridaval vratnou pruzinu, ktera vracela ovladanou paku do vychozi polohy. Dalsi zavada muze byt na zubovem cerpadle. Kdyz to nebude davat tlak, rovnez nedojde k natlakovani pistu.

Jako prvni bych zkontroloval vnejsi stav. Tj. projit vsechny tahla ovladacich prvku a zjistit, jestli nejsou nejake vule (vhodne umistnit tazne pruziny). Kdyz to nepomuze, bude se muset provest kontrola reverzni prevodovky zevnitr, coz znamena kurva hodne prace :( (podlozit motor, sundat rychlostni prevodovku, sundat reverzni prevodovku, provest kompletni rozborku). Je to uz dost stara vec a vi buh, jestli se k tomu jeste daji sehnat dily. Neco se da udelat v replice, ale treba ta talirova pruzina, to uz by bylo horsi. I kdyz, dnes jsou jine technologie - nakreslit ji v 3d, pak to nechat vypalit na laseru, vypalek prohnotu a nasledne zakalit. Zubove cerpadlo by se asi dalo prebrousit. Na vydreny rozvadec by mohl pomoci tvrdochrom. Kazdopadne jsou to starosti navic.

Myslim, ze ta reverzni prevodovka je asi u tohoto stroje nejvetsi slabina. Kdyz me zdechl motor, bez vetsich problemu jsem ho nahradil motorem z td Avie. Jo a pak si jeste vzpominam, ze se me rozvalil diferencial. Vypadl me z kose cep, co drzi satelitni soukoli a vylamalo me to zuby. Nastesti se me to soukoli podarilo sehnat.

Jiřin
Příspěvky: 1281
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: JCB udajne 3D

#9 Nový příspěvek od Jiřin »

Jeste me tak napada, jestli nemuze byt zavada v samotnem hydrodynamickem menici. Ale kdyby byla chyba v nem, pak by to nemelo silu v pojezdu v zadnem smeru (dopredu ani zpet). Normalne to funguje tak, ze pri volnobeznych otackach a zapnutem pojezdu by to nemelo zadusit motor, ale musi byt citit, ze je to tak trochu jako v tahu. Az po zvyseni otacek by mel narustat kroutici moment, ktery stroj uvede do pohybu. Dokonce mam takovy pocit (fakt si to moc nepamatuji), jestli nahodou ten menic nezasobuje olejem i ono cerpadlo reverzni prevodovky. Nicmene, ze tohle ruku do ohne nedam. Kazdopadne se do toho lije nejaky specialni olej.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“