UNC 045 Detvan
Moderátor: Franta.cz
Re: UNC 045 Detvan
Nechtělo se mi vyrábět nový nosník otoče podkopu ze silnějšího materiálu, tak jsem trhlinu probrousil a zavařil, a přidal oplátování z celkem cca 30kg 8mm plechu.
Ještě jsem to natřel štětkou, aby to hned nerezavělo a zítra ten podkop znovu zkompletuji.
Hádám, že po tomhle opanceřování už dá uchycení otoče už pokoj
Ještě jsem to natřel štětkou, aby to hned nerezavělo a zítra ten podkop znovu zkompletuji.
Hádám, že po tomhle opanceřování už dá uchycení otoče už pokoj
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
Ahoj, hezká práce a líbí se mi, že to dotahuješ do konce. Přidám ti zkušenost ohledně dimenzace materiálu. Taky tahám pařezy, mám jich na pozemku docela dost, především jasan. Až jsem si na to nechal vyrobit "trhací nástavec" na podkop, najdeš to v mém vlákně. Ale taky se mi povedlo rozlomit otoč a to na továrním podkopu KRA-603 maďarské výroby, dle mého názoru asi nejbytelnější provedení na UNC. Říznul jsem se mi čep na otoči, cca půl metru dlouhý a 6-7cm v průměru, rozmlátil futro v horní části, vnitřní ocelové uložení na střepiny a vymačkal vlastní nálitek otoče.
Tady máš pro představu fotky před a po opravě. No co jsem tím chtěl říci, samozřejmě, že záleží na dimenzi materiálu, ale také i na způsobu práce s hydraulikou. Jak píše mape, má to ohromnou sílu a ve spolupráci s fyzikálními zákony dokáže zničit i třeba takhle masivní věc jako je ta má otoč. Myslím, že je nejlepší použít co nejkratší vyložení pístnice a nejbližší k lopatě kvůli zmenšení síly na páce. Tedy kořeny se snažím trhat, ale zrovna tak i nabírat lopatou hlínu, pokud možno jen pohybem lopaty, tj. pístnící vyklápění lopaty. Jsem amatér, tak se omlouvám všem co toto považují za samozřejmost. Samozřejmě, že tu otoč jsem si zlomil vlastní blbostí, když jsem to tahal ramenem, abych nemusel popojet
Tady máš pro představu fotky před a po opravě. No co jsem tím chtěl říci, samozřejmě, že záleží na dimenzi materiálu, ale také i na způsobu práce s hydraulikou. Jak píše mape, má to ohromnou sílu a ve spolupráci s fyzikálními zákony dokáže zničit i třeba takhle masivní věc jako je ta má otoč. Myslím, že je nejlepší použít co nejkratší vyložení pístnice a nejbližší k lopatě kvůli zmenšení síly na páce. Tedy kořeny se snažím trhat, ale zrovna tak i nabírat lopatou hlínu, pokud možno jen pohybem lopaty, tj. pístnící vyklápění lopaty. Jsem amatér, tak se omlouvám všem co toto považují za samozřejmost. Samozřejmě, že tu otoč jsem si zlomil vlastní blbostí, když jsem to tahal ramenem, abych nemusel popojet
Re: UNC 045 Detvan
Jj, díky. Hák jsem vyráběl také. Mám ho trochu kratší, aby na špici byla větší trhací síla,
Je to celé posvařované z 20mm oceli, tvary vypálené plasmou. Špice je tvořena destičkou z hardoxu 500 o síle 12mm...a stejně se dost rychle opotřebovává...tuta je už druhá. Výměnu špice nemám tak sofistikovanou jako Ty, ale zato perfektně drží...když jí potřebuju vyměnit, tak musím flexou přebrousit sváry a navařit novou.
Tady je rozdil mezi novou deskou a deskou po vylámání cca 100m2 nearmovaného, asi 6cm silného betonu.
Jinak samo, že se snažím rýpat pístnicí lopaty...ale tohle byla moje blbost...snažil jsem se vyndat asi 300kg šutr z výkopu na smyčce z provazu zaháknuté za zub lopaty, a pak se to tak nějak zhouplo, zapružilo, a šutr klesl zpátky do výkopu, bohužel i s výložníkem podkopu
Je to celé posvařované z 20mm oceli, tvary vypálené plasmou. Špice je tvořena destičkou z hardoxu 500 o síle 12mm...a stejně se dost rychle opotřebovává...tuta je už druhá. Výměnu špice nemám tak sofistikovanou jako Ty, ale zato perfektně drží...když jí potřebuju vyměnit, tak musím flexou přebrousit sváry a navařit novou.
Tady je rozdil mezi novou deskou a deskou po vylámání cca 100m2 nearmovaného, asi 6cm silného betonu.
Jinak samo, že se snažím rýpat pístnicí lopaty...ale tohle byla moje blbost...snažil jsem se vyndat asi 300kg šutr z výkopu na smyčce z provazu zaháknuté za zub lopaty, a pak se to tak nějak zhouplo, zapružilo, a šutr klesl zpátky do výkopu, bohužel i s výložníkem podkopu
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned říj 04, 2020 4:30 pm
- Bydliště: Ilava
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned říj 04, 2020 4:30 pm
- Bydliště: Ilava
Re: UNC 045 Detvan
Chcem sa pridat kupil som takuto masinku natocil som na nej cca 10 hodin a konec.Mam ju v servise som zvedavy ci este niekedy pojde.Pre zaujimavost aky rozmer pneu mate?
Re: UNC 045 Detvan
Ahoj,
Mám nazutý rozměr 7,00-12, ale plnogumy (supereal). Byli tam už při koupi.
Originál podle katalogu mají být 7,00-12 PR14 s duší. Tuty co mám jsou sice těžší, ale zase se nemůžou píchnout.
A copa se Ti přihodilo...motor, hydraulika ovládání...nebo pojezd?
Mám nazutý rozměr 7,00-12, ale plnogumy (supereal). Byli tam už při koupi.
Originál podle katalogu mají být 7,00-12 PR14 s duší. Tuty co mám jsou sice těžší, ale zase se nemůžou píchnout.
A copa se Ti přihodilo...motor, hydraulika ovládání...nebo pojezd?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned říj 04, 2020 4:30 pm
- Bydliště: Ilava
Re: UNC 045 Detvan
Pojazd KO neslo ani pohnut najskor sa zacolo zle otacat a potom konec uplne.V servise mi povedali ze tam musia dat nahradu zo saueru.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned říj 04, 2020 4:30 pm
- Bydliště: Ilava
Re: UNC 045 Detvan
Motor nechce startovat asi pada nafta podavacie cerpadlo je zrejme v cudu no skoda hovorit.
Re: UNC 045 Detvan
Bobík zatím dělá co má (poklep na dřevo), tak nemám potřebu se v něm vrtat. Nicméně jsem porovnal rám dveří, které nešly zavírat a které jsem vysadil už na jaře.
Při nasazeném pdkopu je stejně musím vysazovat, páč rozvaděč ovládání hydro se sklápí až do kabiny...ovšem při práci s ostatním nářadím, můžou být klidně nasazené.
Vyndal jsem tedy sklo, rám porovnal jak to šlo, opravil západku a kliku, aby se mohl bobík zamknout. Rám dostal klubový bílý lak, klika klubovou kovářskou čerň...
Sklo jsem polepil zatmavovací fólií a sehnal nový nezpuchřelý těsnící profil...
Nasadit sklo do rámu byla trochu honička, ale za pomocí lycny vložené do drážky profilu a postupném převléknutím gumy přes plech rámu jejím vytahováním, se nakonec zadařilo...
A už na mě nebude foukat...
Časem...snad se k tomu dostanu...bude bílá celá bouda a zatmavené všechny skla. Snad to trochu zabrání tomu děsnýmu vedru, když v létě pere slunce
Při nasazeném pdkopu je stejně musím vysazovat, páč rozvaděč ovládání hydro se sklápí až do kabiny...ovšem při práci s ostatním nářadím, můžou být klidně nasazené.
Vyndal jsem tedy sklo, rám porovnal jak to šlo, opravil západku a kliku, aby se mohl bobík zamknout. Rám dostal klubový bílý lak, klika klubovou kovářskou čerň...
Sklo jsem polepil zatmavovací fólií a sehnal nový nezpuchřelý těsnící profil...
Nasadit sklo do rámu byla trochu honička, ale za pomocí lycny vložené do drážky profilu a postupném převléknutím gumy přes plech rámu jejím vytahováním, se nakonec zadařilo...
A už na mě nebude foukat...
Časem...snad se k tomu dostanu...bude bílá celá bouda a zatmavené všechny skla. Snad to trochu zabrání tomu děsnýmu vedru, když v létě pere slunce
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: UNC 045 Detvan
Tak s dverma už si mě předběhl....
Já je mám pořád opřený v dílně.
Já je mám pořád opřený v dílně.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: UNC 045 Detvan
Copa dveře...ale jaks obhajoval ty brzdy, tak si měl opět pravdu. Jak je jen malej svah, tak bobek hned ujíždí...a nedej bánbů vypnout motor...to se rozjede a ani se už nedá řídit. Ještě že se mi to stalo, než jsem stačil vylézt z boudy a stihnul jsem znova nastartovat, jinak
Jak jsem už ukazoval, strhly se v dříku pístu brzdiče drážky pro sajgrovku, co tahá za přitlačný kotoč brzdových lamel. Vytočil jsem tedy nový píst (2x) a sehnal i nové těsnící kroužky...
Jenže při kompletaci brzdiče nastalo dilema, a to osazení talířových pružin. V každém brzdiči jsou dvě, ale nevím jejich vzájemnou polohu. Z rozkladu v katalogu je to namalovaný dost neurčitě...a stejné řazení v reálu...
Na přítlačáku lamel je usazení, které pasuje na vnitřní průměr pružiny...
...jenže druhá pružina patří jako ta první (do ní), nebo obráceně (jako létající talíř)
Tak teď babo raď
Jinak ovládací páku brzd v kabině už jsem stejně zrušil, tak není ani čím ovládat mechanický ventil tlaku do brzdičů...nahradím ho elektricky ovládaným na přepínač na džojstiku.
starý ventil nový ventil plus kostka
Asi se taky rovnou podívám na stranové převodovky...není to žádná věda, v podstatě jen ložiska a těsnění...pokud jsou zubatý kola a náboje v pořádku
Rozpěrný kroužky se dají vystružit nové a zbytek je jen bižuterie ze železářství.
Jak jsem už ukazoval, strhly se v dříku pístu brzdiče drážky pro sajgrovku, co tahá za přitlačný kotoč brzdových lamel. Vytočil jsem tedy nový píst (2x) a sehnal i nové těsnící kroužky...
Jenže při kompletaci brzdiče nastalo dilema, a to osazení talířových pružin. V každém brzdiči jsou dvě, ale nevím jejich vzájemnou polohu. Z rozkladu v katalogu je to namalovaný dost neurčitě...a stejné řazení v reálu...
Na přítlačáku lamel je usazení, které pasuje na vnitřní průměr pružiny...
...jenže druhá pružina patří jako ta první (do ní), nebo obráceně (jako létající talíř)
Tak teď babo raď
Jinak ovládací páku brzd v kabině už jsem stejně zrušil, tak není ani čím ovládat mechanický ventil tlaku do brzdičů...nahradím ho elektricky ovládaným na přepínač na džojstiku.
starý ventil nový ventil plus kostka
Asi se taky rovnou podívám na stranové převodovky...není to žádná věda, v podstatě jen ložiska a těsnění...pokud jsou zubatý kola a náboje v pořádku
Rozpěrný kroužky se dají vystružit nové a zbytek je jen bižuterie ze železářství.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
Brzdiče jsou zkompletovaný a vyzkoušený...sice jen tlakem z flašky céóčka...ale pružiny uvolňují lamely kolem 18bar. Ovládací tlak mám seřízenej na 27bar, tak musí po namontování a připojení bezpečně odbrzdit.
Akorát jsem chtěl s osazením brzdičů udělat i boční převodovky...když už musím sundat hydromotory pojezdů...ale neměl jsem čas objednat nový ložiska a těsnění nábojů kol a převodů...tak jsem bobka zazimoval...
...pokračování bude až na jaře, co se bobka týká, jdu se zimně uspat
Akorát jsem chtěl s osazením brzdičů udělat i boční převodovky...když už musím sundat hydromotory pojezdů...ale neměl jsem čas objednat nový ložiska a těsnění nábojů kol a převodů...tak jsem bobka zazimoval...
...pokračování bude až na jaře, co se bobka týká, jdu se zimně uspat
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
Ne,ne...ještě jsem letos ani neodplachtoval...čekám až dvůr nebude baznadějný bahniště.
Jen bych chtěl odkázat na moc pěknou repasi UNC, skrytou ve vlákně o mt8 tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=720
Jen bych chtěl odkázat na moc pěknou repasi UNC, skrytou ve vlákně o mt8 tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=720
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Killer Koly
- Příspěvky: 2749
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: UNC 045 Detvan
jinak dobra prace , ale ani tohle na moc dlouho nevydrzi. to ulozeni je namahano predevsim torzne, takze ten jekl je vicemene ukrouceny. trochu vic by pomohlo, kdyby to zesileni bylo trojuhelnikove a bylo to PRES ty jekly (drzak vylozniku a ten nosnik) a tvorilo uzavrenou skrin. jeste lepe je to na dva nosniky dale od sebe.Navarson píše: ↑stř srp 05, 2020 10:53 pm Nechtělo se mi vyrábět nový nosník otoče podkopu ze silnějšího materiálu, tak jsem trhlinu probrousil a zavařil, a přidal oplátování z celkem cca 30kg 8mm plechu.
Ještě jsem to natřel štětkou, aby to hned nerezavělo a zítra ten podkop znovu zkompletuji.
Hádám, že po tomhle opanceřování už dá uchycení otoče už pokoj
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: UNC 045 Detvan
Proběhlo odzimování, tj. připojení ošetřené baterie, doplnění trochy motorového oleje, doplnění cca 2 litříků do hydrauliky na prostředek olejoznaku. Čerstvě napršenou dešťovku jsem ohřál v hrnci na sporáku, přelil do chladiče, sepnul zapalování, cvaklo relátko žhavení a zabzučela palivová pumpa, kterou jsem nainstaloval namísto původní membránové a....trojhrnek naskočil na první stisknutí starttlačítka...i na loňskou naftu, jako prd.
Šlem ze směsi oleje a prachu usazený na agregátech strojku, který jsem na podzim schválně nechal, jako konzervační látku, jsem poctivě omyl wapkou
poctivě vymyl voštiny olejového i vodního chladiče
a omyl konzervační bláto z povrchu
Teď mi čekají namontovat zrepasovaný brzdiče, jakmile přijdou objednaný ložiska a gufera bočních převodovek, abych to nemusel dělat nadvakrát. Taky potřebuju udělat nějaký úpravy na podkopu, co se projevilo používáním, ukážu až se do toho pustím.
Taky jsem zprovoznil prskoleta, neb zítra v hasičárně narážíme první letošní soudek, tak abych nemusel chodit na pivko na kole, zas takovej sportovec nejsem.
Šlem ze směsi oleje a prachu usazený na agregátech strojku, který jsem na podzim schválně nechal, jako konzervační látku, jsem poctivě omyl wapkou
poctivě vymyl voštiny olejového i vodního chladiče
a omyl konzervační bláto z povrchu
Teď mi čekají namontovat zrepasovaný brzdiče, jakmile přijdou objednaný ložiska a gufera bočních převodovek, abych to nemusel dělat nadvakrát. Taky potřebuju udělat nějaký úpravy na podkopu, co se projevilo používáním, ukážu až se do toho pustím.
Taky jsem zprovoznil prskoleta, neb zítra v hasičárně narážíme první letošní soudek, tak abych nemusel chodit na pivko na kole, zas takovej sportovec nejsem.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný