Warynski K 406 A1

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#16 Nový příspěvek od warynski »

Pro pawka.Jak bude trochu času,tak to přední okno s ramem nafotím adam ho sem.Jinak koukam že se pomalu rozrustame :)

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Warynski K 406 A1

#17 Nový příspěvek od pawka »

ok moc díky, taky ještě vybírám barvu. prej ta polská se už nedělá,ale říkalo se jí jasny ořech. jenže to je u nás hnědá.
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

nabocklish
Příspěvky: 1891
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: Warynski K 406 A1

#18 Nový příspěvek od nabocklish »

čistě ze zvědavosti, jak vychází porovnání K406 a DH112?

warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#19 Nový příspěvek od warynski »

Ahoj. Mezi DH 112 a 406 je velky rozdíl DH važí skoro 12 tun a 406 8,5t potom DH je docela složita mašina tzn.elektrika,vzduch,hydraulika tahle kombinace nikdy nedělala dobrotu.Hyd.čerpadlo u DH je pohaněno kl.řemeny a pojezd je mechanicky tzn.převodovka a spojka.Elektrika,vzduch,hydraulika jsou svedeny přes středovy převaděč do podvozku řizení,brzdy,světla a blikače a ten jak se pokazí je velky problem.406 má všechno nahoře,nepotřebuje vzduch pohon pojezdu je hydromotorem brzdy kapalinove.Dolu do podvozku jde hydr. na pojezd,stabilizaci přední napravy ,řizení a brzdy to je vše.Vybiral jsem taky mezi DH a406 DH je pomalejší ,těšší,složité 406 je jednodušší ,rychlejší a asi i silnějši 8)

warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#20 Nový příspěvek od warynski »

Ahoj strojníci.Mam problem s přední napravou,začalo v ní chroupat,tak jsem sundal plechový poklop a ejhle 4 zuby vylomeny na talířovem kole.Chtěl bych vas poprosit jestli někdo nevíte o nějakem vraku warynskiho 406 nebo aspon předí napravu.Samozřejmě jsem volal p.Charvatovy,aten mi zdělil že má celou sadu talířove kolo plus hruška cena sady 10500 sdph.Nechce se mi davat tolik peněz zato.Byl bych moc vděčny za každou nabidku,předem moc děkuji :-/ :help:

warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#21 Nový příspěvek od warynski »

Posílám foto diferenciálu a předního okna

https://michalmarejka.rajce.idnes.cz/Naprava/

Lukyk
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 06, 2019 3:04 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Warynski K 406 A1

#22 Nový příspěvek od Lukyk »

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli se tento bagr vyplatí koupit ke stavbě domu. Samozřejmě rozumím, že si na veškerou práci mohu někoho najmout. Ale to teď nechci řešit.
Měl jsem půjčené pásové rypadlo 900kg, ale je to dost malé a práce jde pomalu. Uvažuji buď o nějakém minibagru tak od 2,5t až 3,5t, ale ceny jsou pro mě dost vysoké (za starší 160k a výše). Pak jsem přemýšlel o Warynskim K162, ale u toho si nejsem jistý, jestli tam není už moc věcí, které by se mohly rozbít nebo už jsou načaté.
Uvažuji tak, že K 406 je těžký otočný bagr, který může nést velkou lžíci a mohu ho využít na bagrování základů a tvoření základové desky, převážení palet a jiného materiálu, bagrování jezírka a venkovního sklepu, úpravy terénu kolem baráku, kde bude potřeba navést tuny a tuny materiálu, aby se terén srovnal.
Zajímalo by mě, jaký je váš názor na poruchovost, kolik to žere zhruba nafty, jestli to pak nějak rozumně prodám a také hlavně jestli je to schopné jezdit do kopce, respektive do mírného svahu. Díky

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Warynski K 406 A1

#23 Nový příspěvek od honzauta »

Měl jsem obojí a na stavbu baráku mně přijde lepší Ostrowek. Na něm taky není nic extra na zničení, čerpadlo poháněné od klikovky, na rozdíl od Waryňáku, který má dvojité čerpadlo, přes spojku. Dále nemá další zdroj problémů jako Waryňák - otoč a všechno od hydrauliky co tam kvůli tomu musí být, atd..

Na Waryňáky začíná být problém sehnat díly i v Polsku, v loni jsem sháněl ogniwa ( články řetězu na pásy) a koupil jsem je až u Gdaňsku :'( .

Fizz
Příspěvky: 7855
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Warynski K 406 A1

#24 Nový příspěvek od Fizz »

Libit se ti to nebude, ale doporucim ti opak, pokud na to máš, kup něco novějšího za rozumné penize, postavis barak, z hkediska opozrebeni stroje 00nic, a prodas za stejne penize, pokud mas vetsi pozemek a neplanujes pak jen lezet v houpaci siti stejnak si to nechas...

Obecne se divaj hlavně jak jsou na tom hydromotory a hydrogeneratory, pisty opravis za par korun narozdil od posranyho pojezdu, kolem baraku a prace na něm ti stačí i neco malého, za me optimum 1,8 -2,5t. No pak neco co bude "pod tím" jezdit....

Takhle to mam ja, a funguje to paradne.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Lukyk
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 06, 2019 3:04 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Warynski K 406 A1

#25 Nový příspěvek od Lukyk »

Díky za příspěvky. Já jsem uvažoval přesně, jak říkáš, něco menšího a pak něco, co pod tím bude jezdit. Je to malý, skladný a okolo baráku asi dobrý. Jenže limit jsou peníze. Přeci jenom Waryňák stojí dvakrát míň a ještě mi převeze palety materiálu. U bagříku 1,8-2,5t si nejsem jistý, jestli bych se nepřevrátil:D Nebo se mýlím? Ostrowek je sice o něco dražší, ale dá se. Taky jsem o něm uvažoval. Je fakt, že by mi tam udělal úplně všechno. Já na tom nikdy neseděl, tak nevím, co očekávat oproti pásovému otočnému rypadlu. Bojím se jediného a to, že můžu koupit stroj v dezolátu, protože nevím přesně, na co se dívat krom toho, že to zatáčí, brzdí, řadí a neteče z toho olej, což je podmínka. Takže Waryňák větší risk, než Ostrowek nebo pásové rypadlo?:D

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Warynski K 406 A1

#26 Nový příspěvek od honzauta »

Ostrowek je obyčejný traktor s hydraulickým čerpadlem poháněným od řemenice na klikovce, pár rozvaděčů, pístnic, hřebenová otoč na podkopu, nic co by de nedalo doma levně opravit.


Waryňák jedno jestli kolový 406 či pásový 408 je již komplikovaný stroj s dvojitým čerpadlem REXROTH, pojezdovými hydromotory, nekonečnou otočí se vším nutným na převod hydrauliky do podvozku, atd..
Je pravda, že se dá koupit za pár korun, obzvlášt v Polsku, ale s opravami se člověk napotí.

Momentálně mám 408 bláťák s pásy 80 cm a jen nasadit pás je pěkná fuška.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Warynski K 406 A1

#27 Nový příspěvek od pawka »

warynski píše:Posílám foto diferenciálu a předního okna

https://michalmarejka.rajce.idnes.cz/Naprava/
díky za fotky , škoda že jsi jich neudelal víc ,aspoň panty. ale i tak mi to dalo představu. oni vlastne zasunou hrany do žlabku a tak tam co zateče zase steče dolu a ne dovnitř, dobry řešení. cely to asi udelali ELKA profilu.
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#28 Nový příspěvek od warynski »

Ahoj.Zkusím jich udělat více,ale jak píšeš je to z vinglu a panty jsou jen kolíčky nahoře na každe straně.Ja mam :) rám okna v pohodě,ale sklo mam praskly asi to budu řešit plexisklem ještě uvidím :)

kawarin
Příspěvky: 1
Registrován: pon kvě 06, 2019 10:47 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Warynski K 406 A1

#29 Nový příspěvek od kawarin »

Ahoj, tak jsem si s velkou radostí přečetl celé tohle téma a chci se pochlubit ,že jsem si v říjnu 2018 také pořídil tento kolový bagr. Zatím jsem tedy neměl moc čas ho uvézt do provozu ,ale do stodoly dojel sám po ose a kromě brzd asi vše funguje. Vyrobený je 1987 a má asi 3600 motohodin. Čtyři roky stál v jedné plechové boudě a všechen hydro. olej z něj vykapal. A to je má první otázka, máte-li někdo zkušenost, jestli je možné použít do hydrauliky olej z nových strojů JCB, které mají hydraulickopřevodový olej a ten je trochu hustší než hydraulický olej. Vím z doslechu, že při použití v HONu vše fungovalo, kromě pojezdu. Prý pro to, že HON má papírový filtr na sání čerpadla. Ptám se pro to, že mám toho oleje 200 litrů a chci ho tam dát. A další dotaz je, že při tažení tohoto bagru za nákladním autem se ozývalo pravidelné praskání z diferenciálu? Jo a mám k němu knížku, kde jsou řezy jednotlivých zařízení a rád jí sem nafotím. Jen někdo výše psal ,že má info o náplních a to bych chtěl sehnat.

warynski
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 09, 2018 5:55 pm
Bydliště: litoměřice

Re: Warynski K 406 A1

#30 Nový příspěvek od warynski »

Pro kawarin.ahoj ten olej z JCB s klidnou hlavou používej, protože JCB má zubové čerpadla tak jako Warinsky.To praskání v nápravě jsou podle mne vylámané zuby na talířovem kole jako v mém případě.Takže nejlepší bude sundat plechový dekl ,a podívat se co se tam stalo.Skusim nafotit olejové náplně a dám to sem

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“