WARINSKY K 162 OSTROWEK
Moderátor: Franta.cz
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Mám ho doma :-)
Jedná se o ostrůvek K-162 ale ten starší typ co má řazení u volantu.
Všem mockrát děkuji za rady a slibuji že budu potřebovat poradit daleko víc :-)
Má 2 "závady".
Tak třeba mi poradíte.
1. Nefunguje řízení.
Jak kdyby tam bylo málo oleje ( ono ho tam opravdu málo je) ale podkop a přední lžíce funguje jak má.
když se traktor nadzvedne přední lžicí, tak se kola točí, dokonce i rukou lze s nima točit, jakmile se pustí na zem, tak se zatáčet nedá.
# zítra koupím 20l oleje, tak snad to bude v pohodě, co myslíte??
2. Nejde řadit
Chová se to tak jak když nedomáčlnu úplně spojku, jde to přes zuby.
Spojka určitě neprokluzuje.
Čím by to mohlo být?
Jeden pán říkal, že je tam dvoulamelová spojka, a že se přichytly k sobě ( že to chce seštelovat). ... nevím, absolutně tomu nerozumím.
Co myslíte?
Jinak krásně zachovalý ...
Za rady děkuji
Jedná se o ostrůvek K-162 ale ten starší typ co má řazení u volantu.
Všem mockrát děkuji za rady a slibuji že budu potřebovat poradit daleko víc :-)
Má 2 "závady".
Tak třeba mi poradíte.
1. Nefunguje řízení.
Jak kdyby tam bylo málo oleje ( ono ho tam opravdu málo je) ale podkop a přední lžíce funguje jak má.
když se traktor nadzvedne přední lžicí, tak se kola točí, dokonce i rukou lze s nima točit, jakmile se pustí na zem, tak se zatáčet nedá.
# zítra koupím 20l oleje, tak snad to bude v pohodě, co myslíte??
2. Nejde řadit
Chová se to tak jak když nedomáčlnu úplně spojku, jde to přes zuby.
Spojka určitě neprokluzuje.
Čím by to mohlo být?
Jeden pán říkal, že je tam dvoulamelová spojka, a že se přichytly k sobě ( že to chce seštelovat). ... nevím, absolutně tomu nerozumím.
Co myslíte?
Jinak krásně zachovalý ...
Za rady děkuji
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Tak ať slouží.. se spojkou neporadím, to řízení bych tipoval na málo oleje, přívod pro čerpadlo řízení je mnohem výš než sání pro hydrauliku tak ho nedostatek postihne jako první... Toho oleje si možná kup víc
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Tak gratulujem ku kúpe, je to krasavec!
Tá spojka.....treba ju skontrolovať, či je správne nastavená...či pedál spojky nemá moc veľký "mŕtvy chod"
Já som mal tiež problémy zo spojkou, istotne som tu o tom písal. Lamely boli zamastené a spojka nevypínala dobre,(lamely zostávali prilepené) rýchlosti škŕkali, na mieste takmer nešlo zaradiť. Čo som sa moc divil, v zábere spojka vôbec nešmýkala...
Tá spojka.....treba ju skontrolovať, či je správne nastavená...či pedál spojky nemá moc veľký "mŕtvy chod"
Já som mal tiež problémy zo spojkou, istotne som tu o tom písal. Lamely boli zamastené a spojka nevypínala dobre,(lamely zostávali prilepené) rýchlosti škŕkali, na mieste takmer nešlo zaradiť. Čo som sa moc divil, v zábere spojka vôbec nešmýkala...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
taky musím po vyšlápnutí spojky docela dlouho čekat, než se hřídel zastaví abych zařadil bez chrčení..Ursus 73 píše:Tak gratulujem ku kúpe, je to krasavec!
Tá spojka.....treba ju skontrolovať, či je správne nastavená...či pedál spojky nemá moc veľký "mŕtvy chod"
Já som mal tiež problémy zo spojkou, istotne som tu o tom písal. Lamely boli zamastené a spojka nevypínala dobre,(lamely zostávali prilepené) rýchlosti škŕkali, na mieste takmer nešlo zaradiť. Čo som sa moc divil, v zábere spojka vôbec nešmýkala...
dá se to nějak ošetřit bez půlení ?
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ještě jedno foto
Tak řízení bylo opravdu jen nedostatkem oleje.
SUPER
Přidám se taky ... nevíte někdo jak se šteluje spojka??
(popř. nemá někdo montážní příručku, nebo něco podobného?)
díky
Tak řízení bylo opravdu jen nedostatkem oleje.
SUPER
Přidám se taky ... nevíte někdo jak se šteluje spojka??
(popř. nemá někdo montážní příručku, nebo něco podobného?)
díky
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
krasavecAlienStar píše:Ještě jedno foto
Tak řízení bylo opravdu jen nedostatkem oleje.
SUPER
Přidám se taky ... nevíte někdo jak se šteluje spojka??
(popř. nemá někdo montážní příručku, nebo něco podobného?)
díky
ještě hoď nějakou fotku interiéru
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
spojka ma dve lamely,ale obe jsou pojezdove. packy se stelujou na stejnou vuly. uz ted nevim kolik,ale hlavne tam musi byt vule. jestli je vule ok a presto to zlobi,muze byt na vině dlouhe stání, nebo může z mastnoty a prachu se udělat takový to lepidlo.
zkus dat. nejlíp to je rozdelat. nejdriv mrknout na vuli okynkem vlevo a pak zkusit rozhybat. nevim jestli by pomohl odmastovac? kdyz uz se to rozhejbe tak tomu dat jizdou zabrat a nechavat prokluzovat,aby se rez ošoupala. to jsou takový šolichačky, co se nerozdělá se nespraví na 100pro.
k tomu oleji, vprvní řade bych kouknul na filtr hydrauliky + řízeni jestli ho má. pak měnit olej je drahy,ale dobry(podle sebe posud co chceš). jinak dolít a musí to jít. kdyz oleje je a není(asi tvuj pripad ted) tak musis orstou tocit treba 8x dokola aby se kola aspon hnuly. jinak hrdlem posvit a uvidis na trubky v nadrži. ikdyž tam je přepaška,já ji mám utrhlou,tak je vidět
zkus dat. nejlíp to je rozdelat. nejdriv mrknout na vuli okynkem vlevo a pak zkusit rozhybat. nevim jestli by pomohl odmastovac? kdyz uz se to rozhejbe tak tomu dat jizdou zabrat a nechavat prokluzovat,aby se rez ošoupala. to jsou takový šolichačky, co se nerozdělá se nespraví na 100pro.
k tomu oleji, vprvní řade bych kouknul na filtr hydrauliky + řízeni jestli ho má. pak měnit olej je drahy,ale dobry(podle sebe posud co chceš). jinak dolít a musí to jít. kdyz oleje je a není(asi tvuj pripad ted) tak musis orstou tocit treba 8x dokola aby se kola aspon hnuly. jinak hrdlem posvit a uvidis na trubky v nadrži. ikdyž tam je přepaška,já ji mám utrhlou,tak je vidět
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Řízení je už OK, bylo to opravdu olejem.
Určitě musím na jaře kouknout na veškeré filtry a pak začnu řešit tu spojku.
Teď se vrhnu v první řadě na úniky oleje - otoč podkopu.
Bohužel původní majitel (šroťák) byl kutil a rád svařoval. viz obrázek.
Chtěl bych přetěsnit otoč a asi i vyřešit velkou vůli v otoči.
Půjde vůbec otoč rozebrat?
v obrázku svár (1) je prasklý a díly od sebe půjdou ( při bagrování se díly mezi sebou lehce hýbou a tak je asi původní majitel svařil)
v obrázku sváry (2) a (3) jsou svařené dost :-(
Budu to muset ubrousit, nebo to nevadí?
Díky
Určitě musím na jaře kouknout na veškeré filtry a pak začnu řešit tu spojku.
Teď se vrhnu v první řadě na úniky oleje - otoč podkopu.
Bohužel původní majitel (šroťák) byl kutil a rád svařoval. viz obrázek.
Chtěl bych přetěsnit otoč a asi i vyřešit velkou vůli v otoči.
Půjde vůbec otoč rozebrat?
v obrázku svár (1) je prasklý a díly od sebe půjdou ( při bagrování se díly mezi sebou lehce hýbou a tak je asi původní majitel svařil)
v obrázku sváry (2) a (3) jsou svařené dost :-(
Budu to muset ubrousit, nebo to nevadí?
Díky
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ahoj....tak s tou vôľou otoču neviem ale ja by som na tvojom mieste najprv ten otoč pretesnil. Písal som o tom na str.:5 tohto vlákna, sú tam aj obrázky, len občas treba hľadať. A tie zvary tam má skoro každý Ostrowek, v tých miestach sa to zvyklo povoliť...Tie skrutky čo sú tam by mali byť kalené, pevnostné a riadne dotiahnuté
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
neřešil jste někdo závěs na vlečku? vzduchojem by tam taky vlezl když už tam je ten kompresor
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Přeji hezký den.
Po kratší době bych měl pár otázek.
Řekl jsem si že se vrhnu na opravu podkopu - otoče - jak vůle, tak i přetěsnění.
Obr.1)
Povolil jsem přední šrouby, a odendal hadice.
Lze v pohodě vyndat celý vršek? Mě to nešlo, je to dost těžký, tak musím někomu říct.
Obr.2)
Na vršku je něco jako ložisko (označení 1). Je vidět že je to vyběhané jako blázen.
Lze toto "ložisko" nahradit? Asi by se musel sehnat i druhý díl ( označení 2 ).
Nebo se na to mám vykašlat? Což se mi moc nechce...
Díky za rady
Po kratší době bych měl pár otázek.
Řekl jsem si že se vrhnu na opravu podkopu - otoče - jak vůle, tak i přetěsnění.
Obr.1)
Povolil jsem přední šrouby, a odendal hadice.
Lze v pohodě vyndat celý vršek? Mě to nešlo, je to dost těžký, tak musím někomu říct.
Obr.2)
Na vršku je něco jako ložisko (označení 1). Je vidět že je to vyběhané jako blázen.
Lze toto "ložisko" nahradit? Asi by se musel sehnat i druhý díl ( označení 2 ).
Nebo se na to mám vykašlat? Což se mi moc nechce...
Díky za rady
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
to:alien
včera jsem to kuchal, pročti vlákno je tady návod na demontáž otoče aj s fotkama. Já jsem si uložil jen radu." OTOČ:
Vytočíš horní šrouby na víčku, víčko odděláš, odjistíš pojistku na matici, povolíš matici a tu vytočíš, odpojíš obě hadice na pístnici, povolíš 4 ks. šroubů ze spodní části otoče a pístnici i s kolem vytáhneš nahoru. Před demontáží si označ důlčíkem na kole a hřebeni polohu zubu vůči hřebenu, po demontáži si na kole označ zub proti tomu, co máš označený, ten budeš dávat do označení na hřebenu. Když si to neoznačíš, budeš mít problém při montáži, abys trefil střed hřebenu, když to dáš mimo, bude ti to na jedné straně narážet do dorazu a na druhou to nedotočíš. Montáž provedeš v obráceném sledu."
včera jsem to kuchal, pročti vlákno je tady návod na demontáž otoče aj s fotkama. Já jsem si uložil jen radu." OTOČ:
Vytočíš horní šrouby na víčku, víčko odděláš, odjistíš pojistku na matici, povolíš matici a tu vytočíš, odpojíš obě hadice na pístnici, povolíš 4 ks. šroubů ze spodní části otoče a pístnici i s kolem vytáhneš nahoru. Před demontáží si označ důlčíkem na kole a hřebeni polohu zubu vůči hřebenu, po demontáži si na kole označ zub proti tomu, co máš označený, ten budeš dávat do označení na hřebenu. Když si to neoznačíš, budeš mít problém při montáži, abys trefil střed hřebenu, když to dáš mimo, bude ti to na jedné straně narážet do dorazu a na druhou to nedotočíš. Montáž provedeš v obráceném sledu."
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Tak už to mám, jen jsem povolil ty 4 šrouby , sehnal jsem pomoc a ve dvou jsme to vytáhli nahoru.
To má určitě víc jak 50 kg :-)
Chtěl jsem se zeptat, zda bývá největší vůle na hřebenu, nebo i jinde .. viz obrázek.
Díl "1" oproti podkopu . Nevím co je všechno v dílu "2" ale určitě i tam něco bude?
(abych se nedivil, že repasuji horní díl, a ta velká vůle bude ještě někde jinde)
Nevíte někdo jaké jsou tam ložiska? jejich označení?
To má určitě víc jak 50 kg :-)
Chtěl jsem se zeptat, zda bývá největší vůle na hřebenu, nebo i jinde .. viz obrázek.
Díl "1" oproti podkopu . Nevím co je všechno v dílu "2" ale určitě i tam něco bude?
(abych se nedivil, že repasuji horní díl, a ta velká vůle bude ještě někde jinde)
Nevíte někdo jaké jsou tam ložiska? jejich označení?
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Opravdu nikdo nevíte :-(