Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4801
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Vari System

#3962 Nový příspěvek od imaginaro »

Omlouvám se za mírnej offtopic, ale je to podobný problém - 4takt nemaká jak má.
Před pár lety js m si koupil desku viz odkaz https://vibracni-desky.heureka.cz/zippe ... HYQAvD_BwE a po naběhání asi 2motohodin jsem ju uskladnil a doteď stála. Teď jsem potřeboval malej pohon, tak jsem ju vytáhl a nechtěla naskočit. Všechno jsem už prošel, karbec nejmíň 10x sundal a všechno profoukal i kompresorem, výsledek po dvou hodinách je že i zahřátej motor nechce jet bez sytiča a nechce jít do otáček - když malinko přidâm, tak začne tarokovat a když ještě drobet přidâm tak hled chcípne. V zâruce už není. Máte ještě prosím nějakej typ na co mrknout? Všechno na karbcu kam jsem se dostal jsem rozšrouboval a vyčistil. Díky moc.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari System

#3963 Nový příspěvek od chobotek »

Michal(zetor): jehlový ventil nad plovákovou komorou málokdy těsní spolehlivě, to je snad vlastnost :) A palivový kohout má taky svoje špecifiká. Zatím se mi nikdy neosvědčilo ho měnit za nový, bylo to buď stejné nebo horší. Ale po repasi drží všechny (tři) 8)
Při další cestě do Německa chci koupit, co dával Gutbrod, čistě pro srovnání.
Pavel má na hadičce jakýsi univerzál, něco takového: https://www.motowelt.cz/palivove-kohout ... ohout.html
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Pavel
Příspěvky: 8278
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Vari System

#3964 Nový příspěvek od Pavel »

jo je to tenhle kohoutek a nakarburaci je dane ocko s natrubkem chobotek to umne videl jak to mam udelane
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4196
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3965 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Jo jasný no prostě je tam vloženej jinej kohoutek co zavírá (těsní) Asi to budu muset taky takhle udělat ;-) A co jsi myslel tím opravené origo kohoutky? Prětěsnění mě je jasný, ale ty děláš něco i s kuželem? Jako třeba přeleštit,přelapovat nebo tak něco? Že bych to kdyžtak mohl zkusit než ho vyhodím :)

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari System

#3966 Nový příspěvek od chobotek »

Nacpu tam lapovací pastu a zabrousím ho. Když to máš pak venku můžeš to přezkoušet tlakovým vzduchem. Kde nesyčí vzduch, benzín nepoteče.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3967 Nový příspěvek od fekamp »

Dobrý večer,
omlouvám se, ale neměl jsem vůbec čas. Ano zdá se, že to někdy teče kolem řazení, někdy kolem uzávěrky řazení pro orbu, někdy kolem toho třetího šroubu, který nevím k čemu je. Někdy to vypadá, že to to teče kolem šroubů, které drží dohromady horní a spodní část převodovky. No a na konec to někdy prolíná kolem čepu poloosy. Pořád utírám a nevím kudy to teče.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4196
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3968 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Jo s lapovací pastou chápu 8) Ale jak uděláš těleso v tělese když tam je závit a šroubuje se to, nemůžeš s tím točit sem a tam? :)

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari System

#3969 Nový příspěvek od chobotek »

Na to je taková finta - kalený trn a protikus. Nejsem si jistý, jestli se ti vyplatí to vyrábět, ale pohledem do mapy jsem zjistil, že jezdím skoro okolo tebe. Možnosti jsou dvě, vyměníme kohouty a já si pak ten tvůj opravím nebo ti ten přípravek půjčím.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4196
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3970 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Aha já si říkal že v tom bude nějaký fígl :smich: Hele jak se ti chce se stím zabývat. Nechci tě nějak zatěžovat ;-) Já jsem byl dnes v mototechně a koupil kohoutek jako má Pavel a předělal jsem to na něj. TAk uvidíme. Zase si říkám že ten originál tam vypadá lépe, no ale když to bude fungovat s tímhle tak to asi oželím 8) :smich:

Pavel
Příspěvky: 8278
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Vari System

#3971 Nový příspěvek od Pavel »

mne to na tohle provizorni reseni fakci jen az bude cas tak to musym dodelat

dvk
Příspěvky: 1689
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3972 Nový příspěvek od dvk »

Ahoj vespolek, po delší odmlce přidávám pár fotek z překroužkování motoru Honda GXV 160 naší Vari. Motor skončil na ponku, protože minulou sezónu začal ve výkonu dost kouřit a samozřejmě žral olej. Vložka válce byla OK, v háji byly kroužky (nadlimitní vůle v zámcích). Původně jsem objednal i nové vodítka, protože jsem myslel, že motor žere olej přes vodítko sacího ventilu. Ventily i vodítka byly ale po proměření OK, takže jsem jen motor překroužkoval. Výsledek teď po několika měsících ježdění je perfektní, olej neubývá a nějak výrazně se nečerní, samozřejmě motor přestal kouřit, + bych řekl, že mu trochu narostl výkon (citelné hlavně při mulčování Tajfunem, možná ale souvisí s výfukem). Ve snaze trochu snížit hluk výfuku jsem svařil trochu větší tlumič výfuku, motor teď příjemně "basuje", ale od hluku to pomohlo jen částečně. Asi by to chtělo ještě více zatlumit, otázka je co pak výkon, proto už jsem se do dalších experimentů nepouštěl a jezdím tak.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4801
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Vari System

#3973 Nový příspěvek od imaginaro »

Než založím novy vlákno, protože si myslím že je to zbytečny, zkusím to sem ještě jednou dát:

Omlouvám se za mírnej offtopic, ale je to podobný problém - 4takt nemaká jak má.
Před pár lety js m si koupil desku viz odkaz https://vibracni-desky.heureka.cz/zippe ... HYQAvD_BwE a po naběhání asi 2motohodin jsem ju uskladnil a doteď stála. Teď jsem potřeboval malej pohon, tak jsem ju vytáhl a nechtěla naskočit. Všechno jsem už prošel, karbec nejmíň 10x sundal a všechno profoukal i kompresorem, výsledek po dvou hodinách je že i zahřátej motor nechce jet bez sytiča a nechce jít do otáček - když malinko přidâm, tak začne tarokovat a když ještě drobet přidâm tak hled chcípne. V zâruce už není. Máte ještě prosím nějakej typ na co mrknout? Všechno na karbcu kam jsem se dostal jsem rozšrouboval a vyčistil. Díky moc.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4196
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3974 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Tak a problém s unikáním benzinu z nádrže do válce je vyřešen 8) Teď to funguje jak má. Po několika dnech přijdu lehce trhnu a motor jde. Předtím to šlo těžko startovat a chytla až za dobu a hulila, protože byl ve valci nateklej benzín a proto šla tak těžko startovat.
Sice to takhle není origo,ale na "funkci" to nemá vliv.... :vysmech:


Obrázek
Obrázek
Obrázek

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari System

#3975 Nový příspěvek od chobotek »

Tak napřed klasické "před" a "po" fotky:
Obrázek Obrázek
No a teď otázka: na ty luční kleče patří bezpečnostní vypínač. Máte ho tam někdo? Originál je bez aretace a netvrdím, že by to s ním nešlo nastartovat, ale když má člověk držet levou rukou rukojeť a pravou startovat kroutí se jak paragraf. Možnosti jsou:
  • vykašlat se na to
  • vypínač s aretací
  • vypínač trhací (jako na sněžných skútrech ap.)
Geniální řešení vítána :)

Jinak přesnost výroby těch klečí je tragická, bez podložek ani rána. Asi páteční kus:
Obrázek

A nakonec jeden demontovaný díl - to jak se tu občas někdo ptá, k čemu je ten drát, co "se nikam nezapojuje". Tady zapojený byl: světla vpředu a na vleku.
Obrázek
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“