Vari System
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
U těch kol to nejsou uzávěrky - jde o jednoduchou volnoběžku, vlastně je to stejný systém, jako používají zahradní sekačky. Aby jsi s vypnutým pojezdem nepřetlačoval převodovku, volnoběžky zajistí, že se točí jenom pojezdová kola a síla při tlačení není přenášená dál.
Stejný rám s totžným řešením pojezdu měla i legenda Adela.
Stejný rám s totžným řešením pojezdu měla i legenda Adela.
Re: Vari System
Tak tak, jsou to volnoběžky. Je potřeba je dobře poskládat. Když jsem posledně u BDRky čistil kola, tak mi jedna strana dala zabrat, než jsem ji poskládal správně Při otáčení kolem ve směru jízdy musí volnoběžka přeskakovat, prostě být funkční.
Olej plnim plničkou na olej, je to něco podobného jako tlakový lis na vazelínu. https://www.kovonastroje.cz/en/Auto-mot ... -Luko.html něco jako je v tom odkazu
Olej plnim plničkou na olej, je to něco podobného jako tlakový lis na vazelínu. https://www.kovonastroje.cz/en/Auto-mot ... -Luko.html něco jako je v tom odkazu
Re: Vari System
Tak to jste mě kolegové dostali.
Jak ty volnobežky tedy nastavit?
Zkouším polohy toho zařízení a je to na 2x polohy.
Jedna je, že to přeskakuje při couvani, ale dopředu zabere a je v tahu resp.v záběru.
A druhá poloha je otočit proti čepu v hřídely a to po dotažení a zajištění závlačkou venkovní matice kola je na pevno a je jako uzávěrka pro pohyb vpřed i v zad a je stále v tahu. To jde zrušit pouze povolením matice kola a pootočením volnobežky o 90° a opětovným dotažením a zajištěním venkovní matice kola.
Momentálně mám levé kolo "zamknuté" a otáčí se vpřed i vzad s hřídelí bez volnobežky a právě kolo je ta volnobe žka o 90° pootočena proti levému kolu a ta je slyšet, že cvaká a přeskakuje při pohybu vzad a do předu jde bez tahu a bez záběru.
Tak nevím jak to nastavit aby to fungovalo.
Jak ty volnobežky tedy nastavit?
Zkouším polohy toho zařízení a je to na 2x polohy.
Jedna je, že to přeskakuje při couvani, ale dopředu zabere a je v tahu resp.v záběru.
A druhá poloha je otočit proti čepu v hřídely a to po dotažení a zajištění závlačkou venkovní matice kola je na pevno a je jako uzávěrka pro pohyb vpřed i v zad a je stále v tahu. To jde zrušit pouze povolením matice kola a pootočením volnobežky o 90° a opětovným dotažením a zajištěním venkovní matice kola.
Momentálně mám levé kolo "zamknuté" a otáčí se vpřed i vzad s hřídelí bez volnobežky a právě kolo je ta volnobe žka o 90° pootočena proti levému kolu a ta je slyšet, že cvaká a přeskakuje při pohybu vzad a do předu jde bez tahu a bez záběru.
Tak nevím jak to nastavit aby to fungovalo.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Vari System
Nastavit to tak, aby když je zapnutý pojezd, dopředu obě dvě přeskakovali a dozadu s nimi nešlo hnout. To zaručí že to při zapnutému pojezdu pojede, ale půjde lehko zatáčet. Doufám že jsem to nepopletl.
Re: Vari System
Nepopletl. Pokud neběží motor musí to za cuk dozadu ztvrdnout, tlačit před sebou ano. Když pak běží motor zajistí to dopředný pohyb. Když to v provozu potlačím rychleji, než je pojezdová rychlost - klidně, mělo by to jít. Až se obsluha unaví a zpomalí, zase se to chytne "na pojezd".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Děkuji kolegové za vysvětlení.
Tam kde stroj spravuji musím dojíždět několik kilometrů tak to pak zkusím udělat jak radíte.
Tam kde stroj spravuji musím dojíždět několik kilometrů tak to pak zkusím udělat jak radíte.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Vari System
Zítra jdu poprvé mulčovač s 530-kou tak ty volnobežky zkusím nastavit jak píšete. Jen doleji olej do převodovky.
Nechal jsem se inspirovat kolegou Proximák a jeho příspěvkem a udělal jsem menší update a koupil jsem za 37,- kč stříkačku a olej jak jste mi doporučovali v minulých příspěvcích tak v v Agrico Tynište nad Orlicí za 89,- Kč/1.litr.
Nechal jsem se inspirovat kolegou Proximák a jeho příspěvkem a udělal jsem menší update a koupil jsem za 37,- kč stříkačku a olej jak jste mi doporučovali v minulých příspěvcích tak v v Agrico Tynište nad Orlicí za 89,- Kč/1.litr.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Vari System
Tak hlásím olej doplněn do převodovky pomocí injekční stříkačky. Volnoběžky nastaveny dle instrukcí kolegy Proximák a skutečně to tak funguje suprově. Z mírného kopce se mulčovač rozjede svojí váhou trochu rychleji a dole zabere pohon stroje. Do kopečka to zabírá sam stroj a nebo se může tlačit.
Rychlost Vari Mulčovače je rychlost chůze. Zezačátku jsem byl překvapen jak jede rychle, ale da se na to zvyknout a hlavně, když vjedete do husté mokré trávy tak sám spomalí. Boční náklon 45°stupňů bez zamčeného předního kola stroj docela hravě zvládl sám. Musí se nechat aby byl ve stálém tahu pohon kol a mírně ho točit proti vrstevnici kopce.
Spotřeba paliva benzínu - nádržka na cca.48.min.neustálého sekání s plným výkonem motoru.
Rychlost Vari Mulčovače je rychlost chůze. Zezačátku jsem byl překvapen jak jede rychle, ale da se na to zvyknout a hlavně, když vjedete do husté mokré trávy tak sám spomalí. Boční náklon 45°stupňů bez zamčeného předního kola stroj docela hravě zvládl sám. Musí se nechat aby byl ve stálém tahu pohon kol a mírně ho točit proti vrstevnici kopce.
Spotřeba paliva benzínu - nádržka na cca.48.min.neustálého sekání s plným výkonem motoru.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv čer 20, 2019 5:29 pm
- Bydliště: trencin
Re: Vari System
zdravím potrebujem radu od znalcov vari hladam na bazosi vnutorne zavazie a neviem ci bude pasovat aj starsie tera a podobne agzatacke zavazie. Dakujem uz vopred za radu
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv čer 20, 2019 5:29 pm
- Bydliště: trencin
Re: Vari System
zdravím potrebujem radu od znalcov vari hladam na bazosi vnutorne zavazie na global a neviem ci bude pasovat aj starsie tera a podobne agzatacke zavazie. Dakujem uz vopred za radu
Re: Vari System
Tak koukám že na slovensku mají jiné ceny než u nás https://e-shop.agromotoservis.sk/pohonn ... rtakt-.htm 439.00 € Cena s DPH za Xp 200
Re: Vari System
Toto už objevil jar.ka a 13. dubna letošního roku to sem psal. Nevšiml jsem si, že se strhla nějaká přezhraniční prodejní horečka a že letos nebudou XP v "akci" jsem varoval včas.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Kdyby někoho zajímala odpověď na otázku přepravy do čech a dobírku
Dobrý deň,
Cena prepravy do CZ 42,- eur
Ľubomír Slabý
Dobrý deň,
Cena prepravy do CZ 42,- eur
Ľubomír Slabý
Re: Vari System
Měl bych dotaz na uživatele a hlavně servisáky dvoutaktu. Ač zapřísáhlý čtyřtakťák, pustil jsem se do opravy 2T motoru. Jaká použít ložiska a gufera na kliku? Označení je mi jasný, to je v dílenský příručce. Jde mi o to, jakou značku ložisek a se zvětšenou vůlí C3 nebo ne? A co gufera? Materiál NBR nebo něco lepšího? A dvoubřitá GP, nebo ne?
Chci aby to vydrželo, aby mi to za pár let bylo omláceno o hlavu. Díky moc
Chci aby to vydrželo, aby mi to za pár let bylo omláceno o hlavu. Díky moc
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
zkus gufera červené dvoubřité. jsou ale trochu dražší
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander