Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
A opravdu vydrží déle? Nějaké zkušenosti? Mně jde o to, aby to nějaký čas vydrželo. Třeba aspoň 10 let. Nebo to chci po 2T moc a jsem zhýčkaný ze 4T? V Agrozetu to silikonové dvoubřité stojí 27Kč, takže to je zanedbatelná částka. Nebo použít gufera z Vitonu? Co tam dáváte vy a jak dlouho to vydrží?
Na ložiska se ptám proto, že v návodu k JM4-003 v rozpadu dílů jsou ložiska obyčejná. V katalogu ND na stránkách Jikovu je ložisko spodní s vůlí C3. A teď babo raď jak to má být?!
Edit: Nechci tím říct, že by se u 4T měnili gufera po 10 letech. U Tecumsehu vydrželi celou dobu co jsme motor měli, u Hondy to samý. Všude čtu jak jsou ty starý 2T lepší jak nový 4T, tak chci abych na ten opravovaný Jikov taky nemusel roky sahat.
Na ložiska se ptám proto, že v návodu k JM4-003 v rozpadu dílů jsou ložiska obyčejná. V katalogu ND na stránkách Jikovu je ložisko spodní s vůlí C3. A teď babo raď jak to má být?!
Edit: Nechci tím říct, že by se u 4T měnili gufera po 10 letech. U Tecumsehu vydrželi celou dobu co jsme motor měli, u Hondy to samý. Všude čtu jak jsou ty starý 2T lepší jak nový 4T, tak chci abych na ten opravovaný Jikov taky nemusel roky sahat.
Re: Vari System
Ty silikonove gufera se na kliku rozhodne nehodi,silikon neni odolny proti oteru a neni odílny benzinu,za chvilku bude po nich,jestli to chces udelat poradne,tak dej vitonova(fpm) gufera.
Re: Vari System
A nebude lepší FKM?
Re: Vari System
Dotaz.
MOTOR honda GCV 190. při jízdě na rovince jde krásně, jak začne být kopeček, tak motor začne jakoby vynechávat a střílet sem tam do výfuku. Nevíte čím by to mohlo být? Byl jsem osloven jestli bych se na to nepodíval ale nevím, po čem jít. Začalo to prý dělat až teď na podzim. A ještě to dělá jenom 2ka v tahu.
MOTOR honda GCV 190. při jízdě na rovince jde krásně, jak začne být kopeček, tak motor začne jakoby vynechávat a střílet sem tam do výfuku. Nevíte čím by to mohlo být? Byl jsem osloven jestli bych se na to nepodíval ale nevím, po čem jít. Začalo to prý dělat až teď na podzim. A ještě to dělá jenom 2ka v tahu.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
Re: Vari System
Převodovka s tím asi nebude mít nic společného, pořád to bude příprava a dávka paliva. Zvedne-li se zátěž regulátor "přidá" a zde může být problém. Přitom bez zátěže na "plný plyn" může běžet bez problémů. Stejně tak s nízkou zátěží do nějaké meze. Svíčka? Filtr? Věci, kde se předpokládá bezvadný stav.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Svíčka je pěkná a filtr vzduchový je nový.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
Re: Vari System
Tak karbec. Už to dělám tak, že přehodím za bezvadný a uvidí se. Je to nejrychlejší diagnostika. Pokud to nepomůže jde se dál a když jo, ve starém se hledá, kde se to poondilo. Může to být i dopravou paliva. Nedostatečný přítok při zvýšeném odběru. A nedělá to jen s malým množstvím paliva v nádrži? Pak stačí polohovat motor víc na hlavu a je problém. Nebo při orbě pravé kolo v brázdě. U orby motor zdechne dřív, než vyjede všechno palivo. Pak si ještě můžeš dát cvičně ventily. Je to težký po netu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Jasne, koupit novej karbe a pak hledat zavadu, klasika. Nebo rovnou koupit celou varinu nejlip v nejakym konkretnim obchodu vid?
Re: Vari System
No vieš nie každý má doma jeden jediný motor. Vela ludí ma jeden na pojazdovú prevodovku, druhý na rotavator, a potom sa pritrafí nejaký lacný do foroty. Mne sa takto doma stretnú občas aj tri celé traktory.
Re: Vari System
Caute, natrafil som ma taketo porovnanie kultivatoru valcoveho a motyckoveho.
https://youtu.be/X2hUKlhJFDw
Na nete som nasiel ze sa da kupit valcovy na KF (je to potom pouzitelne aj na robi 55?)
A da sa taketo valcove zohnat aj na Vari? Hladam hladam a neviem najst. Alebo to jedine vyrobit? Ja priestor a vybavu na vyrobu akosi nemam.
https://youtu.be/X2hUKlhJFDw
Na nete som nasiel ze sa da kupit valcovy na KF (je to potom pouzitelne aj na robi 55?)
A da sa taketo valcove zohnat aj na Vari? Hladam hladam a neviem najst. Alebo to jedine vyrobit? Ja priestor a vybavu na vyrobu akosi nemam.
Re: Vari System
Ahojte ,
dostal sa mi do ruk Vari system 198x pravdepodobne, ide o - podla uvodu tejto temy
Pohonna jednotka - DMJ-315 r.v. 1987 -
Chcel som ho rozrobit, hlavny problem bol ze nesiel pretocit ...- nastartovat.
Piest bol zaseknuty alebo skor zalepeny niecim mazlavym prip este akoby zapeceny olejom neviem ci uz z filtra alebo bolo vela oleja v plaive, netusim.
Tak som postupne rozoberal s tym ze pravdepodobne pojde na vybrus a novy piest...
Traktor sa dlho nepouzival a nebola tam ziadna udrzba.
Tak som rozoberal cistil diely a tak . Nakoniec pri rozoberani odstredivej spojky ked som sa snazil odskrutkovat skrutku ktora drzi elektriku na opacnej strane tak sa mi chtiac nechtiac podarilo piest pretocit vo valci , uvolnil sa - predtym som tam nastriekal este mazaci sprej. resp. taky co by mal uvolnit aj usadeninity a tak lebo som si nebol isty ci to je komplet zadrete a zasprajcovane alebo len poriadne prilepene .
Takze nakoniec valec sa podarilo dat dole. Avsak neviem ako rozrobit ostatok ked dam dole odstredivu spojku a rozdelit dve polky motora kde je klukovy hriadel ...
Ci tam nieje potreba nejaky stahovak alebo pod. V navode som nasiel iba montazne skupiny toto som v nich nenasiel.
Vedel by niekto prosim poradit ?
Dakujem
dostal sa mi do ruk Vari system 198x pravdepodobne, ide o - podla uvodu tejto temy
Pohonna jednotka - DMJ-315 r.v. 1987 -
Chcel som ho rozrobit, hlavny problem bol ze nesiel pretocit ...- nastartovat.
Piest bol zaseknuty alebo skor zalepeny niecim mazlavym prip este akoby zapeceny olejom neviem ci uz z filtra alebo bolo vela oleja v plaive, netusim.
Tak som postupne rozoberal s tym ze pravdepodobne pojde na vybrus a novy piest...
Traktor sa dlho nepouzival a nebola tam ziadna udrzba.
Tak som rozoberal cistil diely a tak . Nakoniec pri rozoberani odstredivej spojky ked som sa snazil odskrutkovat skrutku ktora drzi elektriku na opacnej strane tak sa mi chtiac nechtiac podarilo piest pretocit vo valci , uvolnil sa - predtym som tam nastriekal este mazaci sprej. resp. taky co by mal uvolnit aj usadeninity a tak lebo som si nebol isty ci to je komplet zadrete a zasprajcovane alebo len poriadne prilepene .
Takze nakoniec valec sa podarilo dat dole. Avsak neviem ako rozrobit ostatok ked dam dole odstredivu spojku a rozdelit dve polky motora kde je klukovy hriadel ...
Ci tam nieje potreba nejaky stahovak alebo pod. V navode som nasiel iba montazne skupiny toto som v nich nenasiel.
Vedel by niekto prosim poradit ?
Dakujem
Re: Vari System
Servisní příručka k motorům Jikov použitých ve Vari: http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... _JIKOV.pdf tam najdeš vše.
Přeji ať se dílo podaří
Přeji ať se dílo podaří
Re: Vari System
Dakujem ,
mozem sa este spytat co za stahovak pouzivate resp. pokial ste to robili tak ste pouzili vy ?
Ja som nasiel na jednom e-obchode z kadial by som chcel brat diely stahovak pre dany motor resp. skrinu ale na tych obrazkoch vypada vacsi ten stahovak alebo potrebujem este nieco k tomu ? Takze to bude k niecomu inemu ....
S tymto nemam moc skusenosti ale chcel by som to vyskusat. Vedeli by ste niekto poradit prosim blizsie ? Vdaka
edit: Teda ak si to netreba vyrobit ... z nejakych kusov zeleza alebo tak a pridanim skrutky ... pripadne neviem ako by to slo je to celkom speecificke naradie. - pravdepodobne bude treba tie dva stahovaky na ten motor.
mozem sa este spytat co za stahovak pouzivate resp. pokial ste to robili tak ste pouzili vy ?
Ja som nasiel na jednom e-obchode z kadial by som chcel brat diely stahovak pre dany motor resp. skrinu ale na tych obrazkoch vypada vacsi ten stahovak alebo potrebujem este nieco k tomu ? Takze to bude k niecomu inemu ....
S tymto nemam moc skusenosti ale chcel by som to vyskusat. Vedeli by ste niekto poradit prosim blizsie ? Vdaka
edit: Teda ak si to netreba vyrobit ... z nejakych kusov zeleza alebo tak a pridanim skrutky ... pripadne neviem ako by to slo je to celkom speecificke naradie. - pravdepodobne bude treba tie dva stahovaky na ten motor.
Re: Vari System
Je možný, že půlky se ti rozpadlou sami. Ale je třeba rozdělávat klikovou skříň? Jak chodí klika? Třeba to někdo odstavil zadřený, jak je na tom válec píst? Pokud neukážeš cos našel za stahovák těžko někdo řekne jestli jo nebo ne. Budeš potřebovat i stahovák setrvačníku!! Ten asi nejvíc ze všech. Jinak pak už klasickým stahovákem unašeč spojky, aby jsi vyměnil gufero za spojkou. Při spětné montáži spodní příruby je třeba ji centrovat vůči klikové hřídeli.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Dakujem,
no neviem ako sem idu nahrat obrazky tak musim poskusat.
Klukova hriadel aj kluka sa toci OK . Bez akejkolvek vole, Traktor by nemal mat vela nachodeneho.
Co sa obavam , bolo dost zaneseny piest tak som ho cistil a nieco stieklo aj dole do skrine tak ci to nevadi ... ked uz to mam rozobrate tak som to chcel pozriet.
Zlozil som spatne na ne-ostry test valec na miesto a dal spat hlavu a jemne dotiahol ... ide pekne rukou hybat cast kde je namontovana spojka (unasac alebo ako sa to presne nazyva ) a piest sa hybe hore dole bez nejakych vol , tlak nemam ako zmerat . Po opatovnom zlozeni by to mohlo fungovat aj bez rozobratia skrine. Len sa obavam ci cistic pripadne ine necistoty neurobia problem kedze nieco sa dostalo aj do skrine .
Cize valec cisty bez skrabancov , piest ... bol dost zaspineny, kruzky ciste bez zasvinenia , na pieste oranzovy az cierny povlak , na vrchnej strane piesta cierny hruby povlak.
Po opatovnom zlozeni neuplnom ( iba hlava piest a a valec ) sa piest toci lahko ale tesni podla zvuku ked to je zlozene , odfuk cez otvor sviecku a akoby nasatie z bokov , tlak nezmerany....
no neviem ako sem idu nahrat obrazky tak musim poskusat.
Klukova hriadel aj kluka sa toci OK . Bez akejkolvek vole, Traktor by nemal mat vela nachodeneho.
Co sa obavam , bolo dost zaneseny piest tak som ho cistil a nieco stieklo aj dole do skrine tak ci to nevadi ... ked uz to mam rozobrate tak som to chcel pozriet.
Zlozil som spatne na ne-ostry test valec na miesto a dal spat hlavu a jemne dotiahol ... ide pekne rukou hybat cast kde je namontovana spojka (unasac alebo ako sa to presne nazyva ) a piest sa hybe hore dole bez nejakych vol , tlak nemam ako zmerat . Po opatovnom zlozeni by to mohlo fungovat aj bez rozobratia skrine. Len sa obavam ci cistic pripadne ine necistoty neurobia problem kedze nieco sa dostalo aj do skrine .
Cize valec cisty bez skrabancov , piest ... bol dost zaspineny, kruzky ciste bez zasvinenia , na pieste oranzovy az cierny povlak , na vrchnej strane piesta cierny hruby povlak.
Po opatovnom zlozeni neuplnom ( iba hlava piest a a valec ) sa piest toci lahko ale tesni podla zvuku ked to je zlozene , odfuk cez otvor sviecku a akoby nasatie z bokov , tlak nezmerany....