Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
serpenton
Příspěvky: 1353
Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3736 Nový příspěvek od serpenton »

Motor Vari XP200 je už nějaký čas na trhu. Kdo jej máte a jaké jsou s ním zkušenosti ?
A stejné mě zajímá i pro motor Honda GCV160 ...
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3737 Nový příspěvek od Proximák »

Chceš porovnání Vari XP-200 vs. Honda GCV160?
Za mě jedině XP. Leda by jsi byl s prominutím úchyl na Hondu.
XPčko už mám nějaký pátek a spokojenost maximální. Za ty prachy je to silný, spolehlivý motor. Kvalita také velice dobrá. S GCV160 si nezaslouží porovnávat, XP je lepší. Spíš bych ho porovnával s Hondou GSV190. XP od Vari má vložku válce, ložiska na klice. Dá se u něj jednoduše namontovat dvojitý filtr vzduchu, tak jak to mají Hondy GSV190. Cena dílů na XP taky dobrá. Karbec byl za několik stovek, u Hondy originál přes tisícovku. Vari už zastavělo skoro 50 tisíc xpéček
Uvazuješ o něm se spojkou 120mm k Agátě?

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3738 Nový příspěvek od Proximák »

Honza_2: na https://shop.vari.cz/nahradni-dily/mulc ... rie-14605/ si najdi svůj mulčovač a rozpad dílů. Teď nevím, jakou přesně F-530 máš. Osobně jsem se s tímhle problémem ještě nesetkal.

Uživatelský avatar
serpenton
Příspěvky: 1353
Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3739 Nový příspěvek od serpenton »

To Proximák: přesně tak - koukám po možnostech 4T motorů a Vari nabízí tyto dva co jsem napsal.
Agzat samotný nabízí Yamahu, Kawasaki a nějakou čínu. Pokud už bych měl kupovat komplet jednotku s řidítkama, tak raději bych měl ta od Vari - není to podmínka ale od Agzat mám už dvoje :-)
A taky českých prodejců je už pomálu - na Agzat. Nicméně jeden mě ještě zjišťuje možnost Hondy GSV 190 ( co to je ? Proč nejde napsat číslo ? ) a na SK se ta honda dá i koupit za 700eur.
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3740 Nový příspěvek od Proximák »

A jaká já přesná specifikace té Hondy? Vím že Agzat používal motory s dlouhou hřídelí a snad i lehkým setrvačníkem. Takový motor je pro pohonnou jednotku nevhodný, ale stojí míň. Taky si pohlídej otáčky. Viděl jsem 4T Agzat co točil snad jen 3200ot./min. a to je málo.
Vari dělá se 120mm spojkou jen XP-200 a Hondu GSV190. Taky má spojku vlastní ko strukce a s keramickým obložením.

davidof
Příspěvky: 353
Registrován: stř led 13, 2010 9:37 pm
Bydliště: Přerov

Re: Vari System

#3741 Nový příspěvek od davidof »

Kdy někdo chtěl do VARI naftovej motor s el. startérem obsah 306ccm za 13000 tak se dá sehnat na www.agromotor.hu nebo naište do google TERRA VARI-MJ5 T 20 GUTBROD DIESEL MOTOR ještě nabízí motory aji s přírubama do TK 1 aji 2 válec véčko pak MOTORY DO mf70 nafta aji benzin a ruzný hzdro agregáty atd..Jak se otevřou hranice tak kámoš co jezdí často do madar tak si ze zvědavosti jeden koupí. Kdyžtak sem hodte fotky mě stávkuje PC

bigj66
Příspěvky: 186
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: Vari System

#3742 Nový příspěvek od bigj66 »

koukám na to a tohle je taky dost zajímavé :)
https://szerszampiac.hu/mezogazdasag_ke ... sere-szett
a ten disel https://youtu.be/7EtZ7F9KqjM

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3743 Nový příspěvek od Proximák »

Ten diesel se tady už probíral na straně 196.
Na těch stránkách jsem sadu s dieselem pro Vari nenašel. Jen s Hondou GCV190, jak jsem dal kolega a pak nějaká Čína 200ccm.
Mně ta sada moc nenadchla. Není tam informace co to je přesně za motor, jaký má setrvačník atd. Hřídel má dlouhou jako týden před výplatou, tak aby to nebyl sekačkový. Na kolik otáček je nastavený? A ta spojka? Však ta je z dvoutaktu, ta ten výkon motoru stejně nepřenese :D a uchycení příruby na převodovku šrouby, já myslel že jsme už v roce 2020. Kdo ví co dává za spojku pod ten diesel, jestli tu samou co pro tu Hondu, tak je to oničem. Vyhozený peníze, protože není jak přenést výkon.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3744 Nový příspěvek od DYK »

Su klidný, nadšení většinou opadá s pořizovací cenu :smich:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
deniels
Příspěvky: 2047
Registrován: sob pro 10, 2011 12:22 pm
Bydliště: OSTRAVA

Re: Vari System

#3745 Nový příspěvek od deniels »

deniels píše:Dotaz.

MOTOR honda GCV 190. při jízdě na rovince jde krásně, jak začne být kopeček, tak motor začne jakoby vynechávat a střílet sem tam do výfuku. Nevíte čím by to mohlo být? Byl jsem osloven jestli bych se na to nepodíval ale nevím, po čem jít. Začalo to prý dělat až teď na podzim. A ještě to dělá jenom 2ka v tahu.
Jelikož majitel na podzim říkal že to prodá, tak jsem se o to nezajímal, ale neprodal a chce to opravit.. ptam se znova jestli někdo neví, co by to mohlo být.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent

vladask
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 11, 2020 8:12 am
Bydliště: Kladno

Re: Vari System

#3746 Nový příspěvek od vladask »

Ahoj, chtěl bych požádat zkušenější o radu ohledně výměny gufera hnacího hřídele (přední vývod pro příslušenství) na DSK316. Teče mi přes něj olej z převodovky a nenašel jsem nikde v rozborech zda je pod "přední přírubou" nějaké těsnění, popřípadě za budu potřebovat kromě gufera ještě nějaké další těsnění nebo spotřebák. Dále bych rád věděl zda stačí jen sundat přední přírubu nebo se musí jít cestou kompletní rozborky - vyndat také přední hnací hřídel. Děkuji za rady

mraveneček
Příspěvky: 1314
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#3747 Nový příspěvek od mraveneček »

vyndat tu drážkovou hřídel není tak jednoduché. Stačí sundat ve předu tu přírubu. :)
Ta příruba je na sucho. :)
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1169
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3748 Nový příspěvek od Lišák1 »

Neměl bys rychlejší, kdybys povolil ty čtyři šrouby na té přírubě a byl bys hned chytřejší.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

vladask
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 11, 2020 8:12 am
Bydliště: Kladno

Re: Vari System

#3749 Nový příspěvek od vladask »

Mravenečku díky za info, gufero je úspěšně vyměněné 8)

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 459
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Vari System

#3750 Nový příspěvek od Honza_2 »

Proximák píše:Honza_2: na https://shop.vari.cz/nahradni-dily/mulc ... rie-14605/ si najdi svůj mulčovač a rozpad dílů. Teď nevím, jakou přesně F-530 máš. Osobně jsem se s tímhle problémem ještě nesetkal.
Děkuji za informaci. Koukal jsem na odkaz a našel jsem tam převodovku mulčovace.
V Týništi mi řekla paní, že tam patří nějaká podložka pod tu tlačnou pružinu. Tak jsem to nechal u Vari objednat.
Tak uvidím co mi přijde k nim do obchodu.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“