Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3721 Nový příspěvek od DYK »

No a tak neriskneš to? Stejně na to nic nemáš pro další demontáž. Jen vyměň gufera pod zapalováním a spojkou.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3722 Nový příspěvek od Rozzik »

Zdravím,
máme doma Vari od roku 1993. Převodovku máme ještě DSK317, měli jsme motor 2T a asi před 5 lety jsme ho v ekodotaci vyměnily za XP-200. Jen takový postřeh k té XP-200. Páka mrtvého muže to bylo peklo, tak jsem to letos předělal na takový vypínač a při sázení brambor jsem letos poprvé vůbec nenadával. Ale ta druhá páčka na plyn taky nic moc to u toho 2T bylo krásně ovladatelné jedním palcem. Tohle musí člověk držet za tu červenou bambuli a už se nedrží rukojetí. Palcem to až na plno dám jen s vypětím a vykloubením palce... Ale to jen tak... přežít se to dá...
Máme k Vari rotavátor AKY 357, pak radličkový kypřič AKY 356, vozík ANV 350, pluh obracák APH 352, provzdušňovač PP-60. Doma dělané hrobkovací radličky a držák... (děláno podle originálu v roce 1993). Se vším maximální spokojenost a to máme u nás docela náročnou půdu. Samá opuka... Měkký kámen, ale zato velké množství. Takže za těch 27 to už nadělalo docela dost práce a třeba ten rotavátor má pořád původní břity bez jediného broušení!!!
Celou dobu jsme sázeli brambory pomocí té štělovací kostky na orání, ale letos jsem k tomu dokoupil nosič hrobkovacích radlic. Ten se sice nadá štelovat a je na pevno, ale právě proto že jsou radličky napevno by sázení brambor mělo být pohodlnější... Tak uvidíme příště... koupil jsem ho až po sázení :-/ :pistol: Možná k tomu dodělám nějakou pasivní plečku.

Ale teď k mému menšímu problému. Prohlížel jsme tohle vlákno, ale všech 248 stránek se fakt nedá... :pistol:
Před dvěma lety jsem vyměnil olej (PP90H) v té převodovce DSK317 a po cca roce mi začal vytékat kolem řadicí páky a teď už i kolem poloos (rozteč kol máme 60cm) jak přímo u převodovky, tak až u kol a kape mi to po závaží až na gumy... Asi by mohli být za těch 27 let v tahu všechna gufera. Tak přemýšlím že bych tomu udělal nějakou generálku. Co jsem tady lehce pročítal tak se obávám nějakého zpětného naštelování toho šnekového soukolí...
Mám se toho nějak obávat nebo to zručný člověk zmákne. Mám od sebe 3km vzdálený servis Vari, tak jestli se stím mám doma lopotit nebo to tam odvést? Nechtěl bych ji ale měnit za tu novější DSK, je na ní sice taky nějaká dotace ale i tak jsou to docela prachy co za to chtěj...
Kdybych se do toho pustil... máte nějaký postup odkud začít rozebírat. Mám k tomu tu původní knížku, kdy je vidět rozklad i s dílama, ale bohužel bez nějakého postupu rozebírání... Poradíte někdo. Zkusím ještě zavolat do toho servisu kolik by mohla stát ta generálka...

Moc díky Čus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3723 Nový příspěvek od DYK »

Je možné, že za všechny úniky můžou jen "O" kroužky. U řazení určitě a dole to fakt gufera být nemusí. "O" kroužky u poloos jdou vyměnit s olejovou náplní, u řazení ne. Musí jít dolů vršek převodovky.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Fanvil
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 03, 2020 9:52 am
Bydliště: Hustopeče

Re: Vari System

#3724 Nový příspěvek od Fanvil »

Okolo řadičky bude "o" kroužek - budete muset rozhodit minimálně horní část převodovky.

Pokud tečou boky dělá se rovnou gufero, "o " kroužek a plsť. Výrýpnout gufero a dát nové je chvilička a stojí to pár korun.

Vymezení vůle na šněku je jednoduché - "seřizuje" se pomocí distančních podložek, které se dávají pod kuželíkové ložisko.

Osobně bych to asi řešil tak, rozhodil bych vrch podíval se na opotřebení zubů a pokud to bude slušné přeložiskoval by se vrch + komplet přetěsnit. Na šneku ani na šnekovém kole se ložiska neoopotřebovájí, ty by se jen zkontrolovali.

Určitě bych šel cestou opravy než výměny za čínskou převodovku.

U toho xp200 je vtipné, že ho nový stojí cca 4000 kč :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3725 Nový příspěvek od DYK »

To by mě zajímalo, co ti na tom motoru přijde vtipný. A ložiska na šnekovém kole a šnekové hřídeli se ložiska "neopotřebovávají"? No já nevím. To jsem vyndal z DSK 317


Obrázek Obrázek
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1168
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3726 Nový příspěvek od Lišák1 »

Tomu se nediv, když se podíváš, kde je to ložisko umístěné, tak se spíš divím, že tolik vydrží. Veškerý bordel padá dolů a hezky do ložiska.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4190
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3727 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Nevíte čím už by to mohlo být na druhém motoru Terra mě začal protejkat benzín z nádrže přez karburátor do válce a pak do výfuku. Tak jsem dal nový jehlový ventylek do karburátoru a když už jsem tam byl tak jsem koupil nový kohoutek na benzin celej. Vše vyměnil, ale benzín zase po odstavení vyteče z nádrže do výfuku.... :vztek: Tak já už nevim, jestli ty nové věci stojí za hovno a nebo dělám něco špatně. Přeci když by netěsnil kohout (je novej ale) tak by to měl udržet ventylek v karbecu :)
Neměl jste už někdo takový problém?
Na druhým motoru je to v pohodě může zůstat plná nádrž a nic nikam nevyteče.

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20221
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Vari System

#3728 Nový příspěvek od vitex »

DYK píše:To by mě zajímalo, co ti na tom motoru přijde vtipný. A ložiska na šnekovém kole a šnekové hřídeli se ložiska "neopotřebovávají"? No já nevím. To jsem vyndal z DSK 317


Obrázek Obrázek
Jéé,tak pěkný ložisko jsem už dlouho neviděl. :smich:

bigj66
Příspěvky: 185
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: Vari System

#3729 Nový příspěvek od bigj66 »

Je to tak " ty nové věci stojí za hovno " :shock:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3730 Nový příspěvek od DYK »

Já jen že není dobré uklidňovat majitele, že to či ono se "neopotřebovává", nebo že motor od zongshen prodávaný sólo jako servisní motor je totéž, co je použito jako pohonná jednostka Vari. Kdo kde bere jistotu, že tento motor má třeba vložku válce? Pak je třeba připočítat vše to, co chybí, aby se z toho stala pohonná jednota. Rázem jsou 4 tisíce v prachu. Takže ono to není zase jen tak a je to.
Lišáku, já se nedivím, jen teda razím názor, že když už jsem v převodovce, rozeberu ji celou a kontroluji vše a taky vyměním, jen tak se můžu dostat do stádia, že se k převodovce nebudu muset nějakou dobu vracet Vyměním jak ložiska tak "O" kroužky. Ale souhlasím, že ložiska na šnekovém kole v drtivé většině jsou OK.
Vitexu doneslbych ti ještě jedno, ale tam se po vydělání vysypali válečky z klece jak bylo hezký, takže nebude komplet. Ale ten zbytek, jako munice vnoučkovi do praku by šlo, ne? Kuličky nemám.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20221
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Vari System

#3731 Nový příspěvek od vitex »

To by bylo bezva,jenže bábinka před náma schovala ten prak.

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1168
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3732 Nový příspěvek od Lišák1 »

Já jen reagoval na odbornou odpověď, že spodek se nesere, ten se nemusí rozdělávat.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3733 Nový příspěvek od DYK »

Já ti lišáku rozumím
Michale, no asi něco, cos koupil zase netěsní, ne? Když zavřeš kohout a těsní ventilek v plovákové komoře nemůže nikam nic natýct. Když víš, že jsi zavřel kohoutek paliva a přesto máš výfuk plný paliva, pak netěsní zase ani jedno. Ventilek by měl udržet otevřený kohoutek. Kde je chyba z netu nezjistím, to musíš ty sám.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4190
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3734 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

No právě....jen mě udivilo že obě věci nové a stejně to nepomohlo :chytry: Takže jsem měl zrovna pech. Podívám se doma myslím že tu nějaké starší kohouty byli, tak v něm vyměním gumičku a zkusím tam dát jinej jesi se něco zlepší....

To mě sere s těma dílama to je všude jak u Zetora taky něco stojí za hovno a něco jim vyjde a je to cajk. Kurvy kdyby šlo aspoň připlatit a koupit si klidně dražší díl který by fungoval...... :obchod:

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 459
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Vari System

#3735 Nový příspěvek od Honza_2 »

Zdravím kolegové. Potřebuji poradit od někoho kdo máte zkušenost s Mulčovačem F-530 s jením předním kolem od Vari.
Nemám fotku toho mého mulčovače tak jsem na webu https://www.itest.cz/ našel jiný obrázek pro názornost o který model se jedná.

Obrázek


Jak jsem v minulosti psal koupil jsem ho na inzerát kousek od Českých Budějovic s nefunkčním pojezdem.
Pojezd mulčovače jsem definoval po rozebrání převodovky zničeným ozubeným kolem, které mělo smetené zuby od šneku.
S tím jsem to kupoval a následně objednal u Vari potřebné díly a to jsem si opravil.
Nalil novým olejem a ještě na podzim 2019 poprvé se stojem mulčoval a vše proběhlo bez problému, stroj jsem vyčistil a uskladnil na zimu.
Přes zimní odstávku (stroj je uskladněn v garáži s ustálenou teplotou kde teplota i v zimě neklesne pod +5 v jiném městě a přes zimu jsem tam nebyl) se mi objevil problém ,který jsem definoval i podle fleku oleje na podlaze garáže.

- Zalehl jsem pod stroj odkud to sákne a podle toho kde samotná převodovka byla silně orošená od sáknoucího oleje.
- Záměrně jsem to neutíral, vyfotil,následně otřel a nechal to co to provede.
- Po cca.5x dnech jsem tam zajel a převodovky je opět orošená od oleje ve směru jízdy vpravo u hřídele co ovládá posuvnou tyč pro řazení pohonu.

Měl jsem za to, že jsem dal špatně nové simeringy na hnací hřídel u kol z obou stran ale z nich olej nesákne.
Kapka se vždy vytvoří pod touto tyčkou. Na fotce zvýrazněno šipkou.
Jak tento nedostatek vyřešit, opravit aby olej neunikal.?? Není tam žádné pouzdro.


Nemáte někdo tzv.řez převodovkou od výrobce kde se dají sehnat čísla dílu pro objednání??Třeba by se tam dal v plánech najít nějaký detail co mi unikl když jsem to měl rozložené.

ObrázekObrázek

Fotky jsem zmenšil na možné minimum,ale menší mi to nepustí na úložiště, protože jsou noc malinkaté.
Po pár dnech to mohu z tohoto příspěvku fotky odmáznout.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“