oprava Čimovho TJ 6,5
Moderátor: DYK
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Borin: právě silon byl vybrán kvůli svým vlastnostem to je pružnost. Mám ještě Tj původní stále je pružný tím eliminuje vybrace.
teflon není pružný vymačkává se je spíš pro kluzná ložiska a těsnění.
černý plast otěrovzdorný je uplně jíná vlastnost než je potřeba.
teflon není pružný vymačkává se je spíš pro kluzná ložiska a těsnění.
černý plast otěrovzdorný je uplně jíná vlastnost než je potřeba.
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Povodny matros na riadidlach je silon (o tom sme tu uz viedli diskusiu) a plnil antivibracny efekt. Aj doposial by bol OK (r.v. 1968), menil som ho len preto, ze bol dopraskany ale stale drzal. Ak vydrzi aj tento novy tolko tak nemam co riesit.Borin píše:Začíná to vypadat super, akorát pokud je to obyč silon, tak to půjde brzo do háje...použil bych buď teflon, nebo otěrové plasty (černý, zelený žlutý)
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Ved toto, toho casu az tak vela nemam. Vselijak po prichode z prace ale hlavne cez vikendy a co je podstatne, ze cas sa krati lebo ide "zahradna" sezona a stroj musi pracovat...magnos píše:Pekná práca. Kde na to beries čas? :-)
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Delas to paradne, uz aby to vrkalo
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Tak, a je to v prde... Vcera som konecne dokoncil stahovak na zotrvacnik, tak sa mi ho s nim podarilo stiahnut hladko. No a potom prisla facka. Zistoval som otacanim kluky ako je na tom lozisko a puzdro na ojnici. Pri kratkom otacani kluky tam- spät sa ozyvalo jemne tukanie. Myslim, ze je to jasna predzvest odchodu klzneho loziska ci puzdra piestneho capu do dochodku.
A teraz budem jasnovidec! ...vybrus valca, klukovky, novy piest a kruzky. Napada vas este nieco co by bolo vhodne vymenit?
Chcel by som aj dekarbonizovat motor aby som mohol pouzivat olej M6AD. Ma niekto navod cim a ako to najlepsie urobit? Dik
A teraz budem jasnovidec! ...vybrus valca, klukovky, novy piest a kruzky. Napada vas este nieco co by bolo vhodne vymenit?
Chcel by som aj dekarbonizovat motor aby som mohol pouzivat olej M6AD. Ma niekto navod cim a ako to najlepsie urobit? Dik
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Motor za 4takt
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
čimo: zrovna vcera jsem cet neco o cisteni motoru ale u zetoru, ze prej treba zrovna na klice kde jsou komurky se "vetsinou" zadnej karbon neusazuje ze tam olej proudi vetsi rychlosti, vetsina sajrajtu je vana, saci kos. Nevim ale jak u tohodle dvoutaktu.
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
čimo: klikovou hřídel bych nechal být je na soudkových ložiskách, nechal bych udělat výbrus válce, nový píst, kroužky,nové ojniční pouzdro a pístní čep.
Dekarbonizaci mužeš udělat vysoce aditivovaným olejem(TRYSK M6ADS II PLUS) , motor otočíš 180°, kliková skříň má vypouštecí šroub na přebytečný olej tam naliješ teplý olej 60°C.
Necháš několik dní rozpouštět, olej vyliješ nechaš odstát bordel, odleješ čistý znovu ohřeješ , nechaš pár dní působit,dělaš do té doby až je motor čistý.
Nebo rozebrat celý motor vymít rozpouštědlem na karbonové usady.
mastnacek: u dvoutaktu je mazaní dávkové u čtyrtaktu je tlakové.
Dekarbonizaci mužeš udělat vysoce aditivovaným olejem(TRYSK M6ADS II PLUS) , motor otočíš 180°, kliková skříň má vypouštecí šroub na přebytečný olej tam naliješ teplý olej 60°C.
Necháš několik dní rozpouštět, olej vyliješ nechaš odstát bordel, odleješ čistý znovu ohřeješ , nechaš pár dní působit,dělaš do té doby až je motor čistý.
Nebo rozebrat celý motor vymít rozpouštědlem na karbonové usady.
mastnacek: u dvoutaktu je mazaní dávkové u čtyrtaktu je tlakové.
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
thovt: takze nebezpeci usad v klice je u dvoutaktu vyssi, tak?
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Dik za rady, mam v tom trochu hokej. Ak tomu spravne rozumiem sudkove loziska su na ulozeni klukovky. A co ojnicne lozisko na kluke, to netreba menit? Alebo aj to je sudkove? Ojnicne puzdro vymenim aj bez demontaze kluky?
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
thovt píše:Borin: právě silon byl vybrán kvůli svým vlastnostem to je pružnost. Mám ještě Tj původní stále je pružný tím eliminuje vybrace.
teflon není pružný vymačkává se je spíš pro kluzná ložiska a těsnění.
černý plast otěrovzdorný je uplně jíná vlastnost než je potřeba.
Asi máš pravdu
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Zhodil som valec a teraz mi je uz jasne kde su ake loziska (sorry za bludy co som pisal o klznom lozisku, vychadzal som zo skusenosti s inými motormi). Takze kluku nechavam tak ako je a valec sup na vybrus.
Okrem ineho, telefonoval som s jednym panom, ktory ma bohate skusenosti s motormi 1D80 a dozvedel som sa, ze medzi ojnicou a piestnym capom nieje puzdro.
Okrem ineho, telefonoval som s jednym panom, ktory ma bohate skusenosti s motormi 1D80 a dozvedel som sa, ze medzi ojnicou a piestnym capom nieje puzdro.
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
A takto som riesil motor:
Ked som odkrytoval motor tak som nasiel 30-rocne prekvapenie...
Piest ma uz evidentne dost:
Ked som odkrytoval motor tak som nasiel 30-rocne prekvapenie...
Piest ma uz evidentne dost:
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Ahojte, po kratkej odmlke som spät. Riesil som kopu veci ako bolo otryskanie dielov motora az po nakup novych dielov. Vzhladom na to, ze na vsetko bolo treba isty cas cakat (na niektore ukony a suciastky este stale cakam) tak som toho na motore moc neurobil. Ale nejake nove foto mam, takze pridavam...
Takto vyzeraju diely motora po otryskani:
Takto vyzeraju diely motora po otryskani:
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D
Re: oprava Čimovho TJ 6,5
Piestny cap uz ma tiez cosi odzite. Mozno to na foto nieje ay tak viditelne lebo opotrebenie capu na istých miestach robi iba dve stotiny mm. Zasvetenci týchto motorov mi povedali, ze to je zanedbatelne ale napriek tomu som sa rozhodol pre novy piestny cap. 5 - 6 Euro ma nezabije a nove je nove.
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D