oprava Čimovho TJ 6,5

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#31 Nový příspěvek od thovt »

Borin: právě silon byl vybrán kvůli svým vlastnostem to je pružnost. Mám ještě Tj původní stále je pružný tím eliminuje vybrace.
teflon není pružný vymačkává se je spíš pro kluzná ložiska a těsnění.
černý plast otěrovzdorný je uplně jíná vlastnost než je potřeba.

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#32 Nový příspěvek od čimo »

Borin píše:Začíná to vypadat super, akorát pokud je to obyč silon, tak to půjde brzo do háje...použil bych buď teflon, nebo otěrové plasty (černý, zelený žlutý)
Povodny matros na riadidlach je silon (o tom sme tu uz viedli diskusiu) a plnil antivibracny efekt. Aj doposial by bol OK (r.v. 1968), menil som ho len preto, ze bol dopraskany ale stale drzal. Ak vydrzi aj tento novy tolko tak nemam co riesit. ;-)
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#33 Nový příspěvek od čimo »

magnos píše:Pekná práca. Kde na to beries čas? :-)
Ved toto, toho casu az tak vela nemam. Vselijak po prichode z prace ale hlavne cez vikendy a co je podstatne, ze cas sa krati lebo ide "zahradna" sezona a stroj musi pracovat... :obchod:
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

mastnacek
Příspěvky: 7103
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#34 Nový příspěvek od mastnacek »

Delas to paradne, uz aby to vrkalo :)

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#35 Nový příspěvek od čimo »

Tak, a je to v prde... Vcera som konecne dokoncil stahovak na zotrvacnik, tak sa mi ho s nim podarilo stiahnut hladko. No a potom prisla facka. Zistoval som otacanim kluky ako je na tom lozisko a puzdro na ojnici. Pri kratkom otacani kluky tam- spät sa ozyvalo jemne tukanie. Myslim, ze je to jasna predzvest odchodu klzneho loziska ci puzdra piestneho capu do dochodku.
A teraz budem jasnovidec! ...vybrus valca, klukovky, novy piest a kruzky. Napada vas este nieco co by bolo vhodne vymenit?

Chcel by som aj dekarbonizovat motor aby som mohol pouzivat olej M6AD. Ma niekto navod cim a ako to najlepsie urobit? Dik
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#36 Nový příspěvek od Atlan »

Motor za 4takt :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

mastnacek
Příspěvky: 7103
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#37 Nový příspěvek od mastnacek »

čimo: zrovna vcera jsem cet neco o cisteni motoru ale u zetoru, ze prej treba zrovna na klice kde jsou komurky se "vetsinou" zadnej karbon neusazuje ze tam olej proudi vetsi rychlosti, vetsina sajrajtu je vana, saci kos. Nevim ale jak u tohodle dvoutaktu.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#38 Nový příspěvek od thovt »

čimo: klikovou hřídel bych nechal být je na soudkových ložiskách, nechal bych udělat výbrus válce, nový píst, kroužky,nové ojniční pouzdro a pístní čep.
Dekarbonizaci mužeš udělat vysoce aditivovaným olejem(TRYSK M6ADS II PLUS) , motor otočíš 180°, kliková skříň má vypouštecí šroub na přebytečný olej tam naliješ teplý olej 60°C.
Necháš několik dní rozpouštět, olej vyliješ nechaš odstát bordel, odleješ čistý znovu ohřeješ , nechaš pár dní působit,dělaš do té doby až je motor čistý.
Nebo rozebrat celý motor vymít rozpouštědlem na karbonové usady.


mastnacek: u dvoutaktu je mazaní dávkové u čtyrtaktu je tlakové.

mastnacek
Příspěvky: 7103
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#39 Nový příspěvek od mastnacek »

thovt: takze nebezpeci usad v klice je u dvoutaktu vyssi, tak?

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#40 Nový příspěvek od čimo »

Dik za rady, mam v tom trochu hokej. :) Ak tomu spravne rozumiem sudkove loziska su na ulozeni klukovky. A co ojnicne lozisko na kluke, to netreba menit? Alebo aj to je sudkove? Ojnicne puzdro vymenim aj bez demontaze kluky?
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#41 Nový příspěvek od Borin »

thovt píše:Borin: právě silon byl vybrán kvůli svým vlastnostem to je pružnost. Mám ještě Tj původní stále je pružný tím eliminuje vybrace.
teflon není pružný vymačkává se je spíš pro kluzná ložiska a těsnění.
černý plast otěrovzdorný je uplně jíná vlastnost než je potřeba.

Asi máš pravdu ;-)

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#42 Nový příspěvek od čimo »

Zhodil som valec a teraz mi je uz jasne kde su ake loziska (sorry za bludy co som pisal o klznom lozisku, vychadzal som zo skusenosti s inými motormi). Takze kluku nechavam tak ako je a valec sup na vybrus.

Okrem ineho, telefonoval som s jednym panom, ktory ma bohate skusenosti s motormi 1D80 a dozvedel som sa, ze medzi ojnicou a piestnym capom nieje puzdro.
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#43 Nový příspěvek od čimo »

A takto som riesil motor:

Obrázek

Obrázek

Ked som odkrytoval motor tak som nasiel 30-rocne prekvapenie...

Obrázek

Obrázek

Piest ma uz evidentne dost:

Obrázek
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#44 Nový příspěvek od čimo »

Ahojte, po kratkej odmlke som spät. Riesil som kopu veci ako bolo otryskanie dielov motora az po nakup novych dielov. Vzhladom na to, ze na vsetko bolo treba isty cas cakat (na niektore ukony a suciastky este stale cakam) tak som toho na motore moc neurobil. Ale nejake nove foto mam, takze pridavam...

Takto vyzeraju diely motora po otryskani:

Obrázek

Obrázek
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: oprava Čimovho TJ 6,5

#45 Nový příspěvek od čimo »

Piestny cap uz ma tiez cosi odzite. Mozno to na foto nieje ay tak viditelne lebo opotrebenie capu na istých miestach robi iba dve stotiny mm. Zasvetenci týchto motorov mi povedali, ze to je zanedbatelne ale napriek tomu som sa rozhodol pre novy piestny cap. 5 - 6 Euro ma nezabije a nove je nove.

Obrázek
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“