Vari - rada začátečníkovi

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari - rada začátečníkovi

#31 Nový příspěvek od DYK »

Rotavátor AKY měl ale pět tyček pro změny šíře záběru a dva páry krajových disků - krojidel. Tak nezapomeň posbírat všechno. Na stránkých v návodech k AKY je to sepsaný co všechno bylo pospolu.
Tekoucí přípojka z nádrže? Když se k tomu budeš chovat jak kurva k dětsku, nevydrží nic, ani vletované přípojky plechové nádrže, kde to teda mezi náma teče nejčastěji, protože koroze. Celý letování je kuhovnu, vždycky to někde roní a těm lepším jako bonus bouchne nádrž při pokusu o tvrdé pájení. A v ten moment, až se z toho vykřešou, montují plastovou nádrž. Tam je ale zase problém, že když je třeba vyměnit tvdou a tím pádem třeba prasklou hadičku, která tyto nežádoucí vlastnosti získá časem, palivem a svojí materiálovou kvalitou, nejde hadička stáhnout z přípojky na nádrži, nebo teda jde ale většinou s sebou veme i tu přípojku, nebo ji alespoň "mechanik" při snaze otočit s hadičkou a tedy ji alespoň"odlepit" načne a pak to tama teče. Starý tvrdý kurvy jedině uříznout - ucviknout pod přípojkou a zbytech podél opratrně naříznout a svléci. Já jsem zde teda poporučoval montovat sítkový filtr paliva proti šipce toku paliva, protože jen tak se dá nouzově vyčistit, jenže jsem si neuvědomil, že až k potřebě čistění dojde jsou hadičky tvrdý, filtr nejde z hadičky ven. To je potom nejlepší to natáhnout celý znovu i s novejma fitrama. A já za kvalitu hadiček fakt nemůžu. Na druhé straně se nemusí na konce dávat žádný sponky. Průměrově dobře zvolená hadička těsní sama od sebe a pak až tak, že nejde sundat.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Vojtěch
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 26, 2016 8:30 am
Bydliště: Frýdek-Mistek

Re: Vari - rada začátečníkovi

#32 Nový příspěvek od Vojtěch »

Olej M2t není dobrý.Dej tam radši Husqvarnu ,Mogul TSF,Stihl.Ale jestli motor fungoval delší dobu na M2t tak Sundej hlavu motoru a očisti nahromaděný karbon zároveň zkontroluješ stav válce a radši výměn těsnění. 8)

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#33 Nový příspěvek od xshreck »

Motor jede ted na castrol, pak koupim druhy olej jakozto vye uvedene. Ono to moc asi ani nejelo. No aspon jsem dosel na to, proc chcipa. Pricpavala se direcka ve vicku :vysmech:

Mam dotaz na rotavator AKY, dival jsem se na skladani nozu a moc mi to nevyvychazi dle jejich obrazku. Mam noze uplne rozdelat a dat do spravneho tvaru "z"? Mam vzdy na hvezdici protilehle noze otocene stejnym smerem, v

Marek25
Příspěvky: 144
Registrován: úte led 21, 2014 10:30 am
Bydliště: Levice

Re: Vari - rada začátečníkovi

#34 Nový příspěvek od Marek25 »

Chcem sa spytat davate vsteky zavazia na Vari, napr na kolesa.Oral som s tym sice zatial len minuly rok, len neviem ci mam to nechat tak ako je alebo na skusku dat dole na kolesach .Mam inak vsetky zavazia,33kg 4x5kg vnutorne a vonkajsie kolies dik

P.S to ma len tak napadlo, ci by sa manipulacia trosku nezlachcila

Jarda Malich
Příspěvky: 236
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari - rada začátečníkovi

#35 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Žádný závaží bych nesundával. Čím větší váhu máš, tím víc síly dostaneš z převodovky na zem.

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#36 Nový příspěvek od xshreck »

Zdravím po nějaké době :jazyk:

O víkendu jsem oral a stále mi docházel benzín. Nevím, jak už poskládat vedení palivových hadic ...
neustále mám problémy s origo ventilem pro přívod paliva, takže jsem do trasy dal po doporučení opraváře Vari uzavírací plastový ventil. Po krátké době začal pokaždé originální mosazný protékat ven.

Na přívodech od nádrže jsem měl filtry 2T paliva, poté svádím hadice do T kusu. Z T kusu pokračuji do plastového uzavvírače paliva, za kterým jsem pokračoval do T kusu a k origo ventilu.
Při plném plynu na max výkon mi docházel po chvilce benzín a musel jsem doplnit karburátor (zastavit a trošku hadice popohnat)...

Teď jsem dal hadice co nejkratší cestou ve spádu do T kusu, ze kterého pokračuji do přídavného ventilu. Z něho do filtru a za filtrem rozdvojuji do originálního přívodu pro dvě hadice. Toto řešení budu teď zkoušet.

Nemáte nějaké nápady, jak vyřešit přívod paliva (jestli raději nedávat dva přídavné ventily na každý přívod), případně co s originálním ventilem, který měním přii občasném použití 2x do roka?


Při údržbě nábojů kol (sundání, vyčištění a nacpání vazelíny A00, kterou mám na 2T naviják) mi vyjela krytka z gufera převodovky (olej byl teplý). Tak jsem rovnou vyměnil guferka, kroužky.
U dlouhé poloosy jsem si však všíml, že šestihran v těle není napevno ale dost se hýba. Uhnout však nemá kam. Vadí to něčemu?

PS: pokud ořete velmi dlouho neobdělávanou půdu v kopci, taky se kurnik tak nadřete? :help:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari - rada začátečníkovi

#37 Nový příspěvek od DYK »

V originálních vedeních paliva dvoutaktního motoru nevidím problém a mělo by to fungovat bez problémů, pokud není někde něco špatně. Pokud vše funguje jak má, dotíká palivo u dvojtaktů bez problémů. Co s ventilem? Rozdělat, vyměnit "O" kroužek a jede se dál. NETEČE!!! Ano, při popisované orbě to není jen tak. Chybí adheze, no. Pokud to jde, je lepší to orat po vrstevnici a klopit nahoru, nebo jezdit jen dolů. Před tím (orbou) se to pokusit pokopat ropinatými noži rotavátoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#38 Nový příspěvek od xshreck »

jak se dá těleso rozdělat? To je zalisované ne?
http://www.sekacka.cz/fotky12171/fotos/ ... ohoutu.jpg

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari - rada začátečníkovi

#39 Nový příspěvek od DYK »

V jedné ruce podržíš klíčem za ten šestihran, druhou rukou otevřeš ventil na doraz, pak vezmeš třeba kombinačky a za drážkování budeš pokračovat v otevírání až do úplněho otevření a v ten moment uvidíš "O" kroužek.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#40 Nový příspěvek od xshreck »

Tak to je "super" - tvrdili mi v servise, kde jsem kupoval druhý, že se musí měnit celý = po půl roce od koupi jsem doletěl, že znovu teče.... jinak bych si poměnil kroužky hned.
Měl jsem za to, že je ventil složený a pak se zalisuje (v návaznosti na tvrzení výše...). Takže to přepojím hadičky zase tak, jak byly přímo na vývody a nechám jen origo ventil. Ktoužky možná koupím lepší pokud jsou k sehnání - NBR se možná nelíbí benzín s olejem.
Díky

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#41 Nový příspěvek od xshreck »

Vedeni paliva dnes predelano dle rady vyse - naprimo do ventilu. Benzin ted tece perfektne.

O to vic me nastvalo, ze mi motor po chvili vzdycky zdechne - na volnobeh mi jela pekne. Nechal jsem ji bezet, at se zahreje. Mezitim jsem zapojil pluh a sjel k orbe. Po vymene oleje, odmasteni spojky a promazani jede zase o poznani lepe. Neco jsem pohledal i k orbe - takze otacky stacily na c1 (pretim jsem jel na max).
Ale po cca 15 metrech se notor chova, jako by dosel benzin. Zacne kuckat a zdechne. Pote musim chvili cekat na schladnuti. Po uplynuti minutky uz jde nastartovat pekne.

Zkusim zitra vymenit svicku. Ale bude tam asi neco vic- udelat radeji repas motoru? Tzn pistni krouzky, pretesnit gufera a rovnou prehodit loziska?

Nedelalo se to urcite min 4 roky co ji mam. A predtim pochybuji, ze se tam neco delalo... obcas mam problem i s volnobehem, nekdy vyletely otacky motoru - v servise rikal, ze to mozna pres gufirka obcas saje vzduch.

Pokud bych delal vetsi opravu, tak jsem se dival pres karburatovy otvor na valec - ma na sobe skrabance. Pri pomalem tahani za startovaci lanko je slyset zevnitr syceni. Byva to normalni?

Na pude mam pripadne druhy motor s dekompresni hlavou, mohl bych to pripadne cele prehazet.

Fanvil
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 03, 2020 9:52 am
Bydliště: Hustopeče

Re: Vari - rada začátečníkovi

#42 Nový příspěvek od Fanvil »

Špatný volnoběh, lítání do otáček = saje ti to falešný vzduch = Gufera a dle stavu výbrus.
Vetšinou je omačkaná klika pod ložiskama a to vede k velmi výraznému zkrácení životnosti gufer.

Btw při GO motoru děláme repas klikové hřídele - kde jse na čepy nanese vrstvička tvrdochromu a ta je mnohem odolnější. Pokud to chceš zachránit levně tak dej výbrus a gufera. výbrus 900kč s novým pístem a kroužkama. Materiál do 1500 Kč. Vydrží ti to fungovat třeba 2 roky (vždy záleží jak moc stím člověk pracuje- někdo to vytáhne jednou za rok)

Pokud chceš zjisti rychle stav pístu/válce sundej výfuk a podívej se tam. Od sací strany toho moc nepoznáš.

Dekompresní ventil půjde předělat, doporučil bych případně dát mechanický.

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#43 Nový příspěvek od xshreck »

Motor mam rozebrany, valec i pist jsou podrapane u saceho i vyfukoveho ventilu. Zkousel jsem merit kompresi - kolik ma mit ok motor? Mam jen velky rozdah na tdi a vypada to na 7,5 baru tlak. Jinak je ve valci videt puvodni honovani.

Stroj mi prijde jsem zacal pouzivat vic az ja, vybrus nebyl delany. Mam koupene druhe gufera a veskera tesneni, vcera jsem kupoval stahovak na magneto. Do vikendu to snad zprovoznim.

Jen nevim jak pujde rozpulit klikovka :))

Fanvil
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 03, 2020 9:52 am
Bydliště: Hustopeče

Re: Vari - rada začátečníkovi

#44 Nový příspěvek od Fanvil »

neumím si představit co pro tebe znamená podrápané :) na měření komprese se vykašli.

Spíš se podívej jestli nemáš schodek na válci od kroužků...případně dej kroužek do válce a podívej se / změř jakou máš vůli v zámku.

Ložiska budeš měnit zbytečně nic jim nebude. Kliková skřín chodí rozdělat vcelku pěkně. Stává se často i to že ti to vypadne - vari trpí na omačkání "kártrů".

xshreck
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 07, 2016 10:16 pm
Bydliště: uherské hradiště

Re: Vari - rada začátečníkovi

#45 Nový příspěvek od xshreck »

Ve smeru choddu pistu jsou na valci i pistu skrabance, jakoby do sani neco vletelo a pak to vyletelo vyfukem zase ven. A pritom se to asi chvili mlelo mezi tema dvouma soucastkama.(prach)
Mirny schodek ve valci v jednom miste opravdu je prstem citelny.
Jsem ted mimo, zkusim to vyfotit jak k tomu dojdu

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“