Motor Sič (мотор сич)
Moderátor: DYK
Re: Motor Sič (мотор сич)
Škoda že neřekl co s tou spojkou. Vím, že do obložení řežou drážky aby se tam dostal olej a nelepilo se to tolik.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Sič (мотор сич)
Nechcel nič povedať.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Tak som pozeral nejaké videa kde bola ukázaná spojka. Mám pocit že na ten 9HP dizel je trocha slabá ale nemám skúsenosť s takými spojkami. Čo myslíš Dyk nebude veľmi trpieť keď ten motor má 29Nm?
Hľadal som nejaké videa kde by bolo vidno vnútro prevodovky ale bezvýsledne, ak by si o nejakom vedel nedal by si tu link?
Vďaka azbuka mi nejde tak to sa hľadá zle.
Hľadal som nejaké videa kde by bolo vidno vnútro prevodovky ale bezvýsledne, ak by si o nejakom vedel nedal by si tu link?
Vďaka azbuka mi nejde tak to sa hľadá zle.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Video vnitřku převodovky existuje a až ho zase najdu dám link. O převodovku bych se nebál. O spojce v případě s naftovým motorem jsem zde už psal. Netroufnu si říct, že nestačí, ale asi bude na hraně, ale drží a kdyby to nefungovalo, určitě by se o tom objevilo nějaké azbukové video. Zatím jsem na nic podobného nenarazil. Je to taky způsobem používání, zatěžovat až po plném sepnutí spojky apod.
No prosím tě, našel jsem zatím jenom MTZ ale troufnul bych si říci, že to je velice podobný. Tak se tím prober a třeba najedeš i něco jinýho a dalšího.
No prosím tě, našel jsem zatím jenom MTZ ale troufnul bych si říci, že to je velice podobný. Tak se tím prober a třeba najedeš i něco jinýho a dalšího.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Sič (мотор сич)
Na tie MTZ je viac videí ktoré som videl. Raz som našiel aj video zo závodu Sič kde bolo ukázané ako sa vyrábajú motobloky a tam bolo vidieť trocha z kompletacie motoblokov ale neviem ho nájsť.
Podľa mňa asi najlepšia voľba by bol 6HP dizel ale ten krútiaci moment u tohto motora je len 15Nm a to sa mi zdá byť trocha málo v porovnaní z 9HP dizlom.
Mne osobne sa celkom pozdáva aj ten Sič motor benzín, filter oleja, keď som dobre pochopil tak aj tlakové mazanie... Celkom podarený motor to asi bude. Len čo so pozeral tak je na 80 okt. benzín a neviem či by to naša 95 nedosrala.
Podľa mňa asi najlepšia voľba by bol 6HP dizel ale ten krútiaci moment u tohto motora je len 15Nm a to sa mi zdá byť trocha málo v porovnaní z 9HP dizlom.
Mne osobne sa celkom pozdáva aj ten Sič motor benzín, filter oleja, keď som dobre pochopil tak aj tlakové mazanie... Celkom podarený motor to asi bude. Len čo so pozeral tak je na 80 okt. benzín a neviem či by to naša 95 nedosrala.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Ten sičovský benziňák nebude konstrukčně vůbec špatnej. Tlakové mazání má a na řídítka vyvedenou kontrolku. Já už kolem toho taky viděl tolika videí, že kdybych je měl znova najít asi bych to nedal. Otázka silnějšího motoru je snad jen kolem rotavátoru, jinak asi ne. Těžko říct, jak by to ten sičovský motor zvládal, ale třeba jo?! Kdo ví. Ono je to i o rychlosti pojezdu. Všechny závady, nedodělky a vychytávky mají rusové nebo ukrajinci na YT.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Sič (мотор сич)
No to je rozdiel v mentalite u nás platí s nikým nič a nikomu nič. A na východ od nás opačne radi sa podelia o svoje zlepsovaky, postrehy, nápady, skúsenosti.
Anatoliyho odpoveď ohľadom voľby motora bola jednoznačná 9HP dizel. Na moju otázku ohľadne spojky len konštatoval že spojka nemá problém s prenosom kruťaku. A že s tým motorom budem robiť na voľnobehu.
A zasa je pravda že video kde by bola nejaká vážna porucha na spojke som nenašiel.
Ďalšia vec ale teraz to myslím vo všeobecnosti na dnešné jednoosaky či sa jedná o ruské, čínske, ukrajinské, naše je absencia BŔZD. Mal som brzdu na PF-ke aj TJ-čku a bola to taká istota. Predsa len spoliehať sa na jednu brzdu je riziko. Ale dnes to asi nie je v móde. A pritom EU normy produkujú také voloviny a absurdnosti ohľadom bezpečnosti a pritom taká brzda by som ja osobne povedal je taký základ bezpečnosti. Ale zrejme to bude asi logické len pre mňa
Anatoliyho odpoveď ohľadom voľby motora bola jednoznačná 9HP dizel. Na moju otázku ohľadne spojky len konštatoval že spojka nemá problém s prenosom kruťaku. A že s tým motorom budem robiť na voľnobehu.
A zasa je pravda že video kde by bola nejaká vážna porucha na spojke som nenašiel.
Ďalšia vec ale teraz to myslím vo všeobecnosti na dnešné jednoosaky či sa jedná o ruské, čínske, ukrajinské, naše je absencia BŔZD. Mal som brzdu na PF-ke aj TJ-čku a bola to taká istota. Predsa len spoliehať sa na jednu brzdu je riziko. Ale dnes to asi nie je v móde. A pritom EU normy produkujú také voloviny a absurdnosti ohľadom bezpečnosti a pritom taká brzda by som ja osobne povedal je taký základ bezpečnosti. Ale zrejme to bude asi logické len pre mňa
Re: Motor Sič (мотор сич)
pekne video kde vidno ako sa otacaju klece pri pouziti vyvodoveho hriadela v polohe do predu
https://youtu.be/TWoi49_FtL0
https://youtu.be/TWoi49_FtL0
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned říj 16, 2016 3:36 pm
- Bydliště: uherske hradiste
Re: Motor Sič (мотор сич)
Zdravím, při vození dřeva z lesa jsem na svůj motoblok sič narouboval 15ky kola z domadělu v domění, že to bude lepsí při přejíždění kořenů, v blátě. Dopadlo to jinak. Vyšší těžiště, zahrabávaly se víc, v blátě nic moc. Jedině vyšší rychlost na silnici. Na nerovnostech to skáče jak koza. Originál pneu 6,5x12 jsou lepší v blátě, líp z nich vypadává bláto. Při návštěvě belarus traktor v Klíčanech u pana Astapoviče jsem si prohlídnul motoblok belarus 09 se vším příslušenstvím. Vše je skladem, náhradní díly žádný problém, i vyřízení dokladů na silnici. Všimnul jsem si, že startují motor s rozeplou spojkou, vyzkoušel jsem to doma na svém motobloku sič, a problém se slepenou spojkou není. snad to někomu pomůže (neměnil bych motoblok sič).
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Sič (мотор сич)
Do lesa su najlepsie retaze, akurat musia byt upravene na sipove pneu.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Alebo nejaké orebné návleky. Alebo železné kolesá.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Ďalšie zaujímavé riešenie problému zlepenych lamiel spojky
https://youtu.be/n5o_1w9W0-k
https://youtu.be/n5o_1w9W0-k
Re: Motor Sič (мотор сич)
Nahlad do utrob ukrajinskeho motora
https://www.youtube.com/watch?v=RryNTvmdklM
https://www.youtube.com/watch?v=RryNTvmdklM
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Sič (мотор сич)
To by ma zaujimalo ako sa da takto zbrusit kluka. To nieje vobec kalena alebo co?
Ked pozriem na cinske motory, co maju ojnicu pomali z hlinika mazanie rozstrekom a behaju.
Toto ma mazanie tlakom a figa z toho.
Inak konstruktersky skvost, tlakove mazanie a ventili typu SV vakt uchvatne. Este by ma zaujimal kompresny pomer ked uz si dali namahu z mazanim... Ale zabit to takymi ventilmi..... Nechapem.
Ked pozriem na cinske motory, co maju ojnicu pomali z hlinika mazanie rozstrekom a behaju.
Toto ma mazanie tlakom a figa z toho.
Inak konstruktersky skvost, tlakove mazanie a ventili typu SV vakt uchvatne. Este by ma zaujimal kompresny pomer ked uz si dali namahu z mazanim... Ale zabit to takymi ventilmi..... Nechapem.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Motor Sič (мотор сич)
Mě teda sv rozvod toho motoru zas tak nepochopitelný nepřipadá.
Strojek asi nevyrábějí pro závody, ale jako pomocníka pro zahrádkáře nebo drobného rolníka - záhumenkáře a pro tohle použití bude podle mě mít motor vzhledem k váze stroje, velikosti kol atd. výkonu dostatek. Takže menší kompresní poměr je pro něj naopak výhoda - snadnější ruční startování, nenáročnost na palivo a ( teoreticky) delší životnost klikového mechanismu.
Navíc SV rozvod je výrobně jednoduchý, minimum dílů takže vyšší spolehlivost ( co tam není se nemůže porouchat), nižší výrobní ( a možná i pořizovací) cena, nevyžaduje žádnou údržbu - hlídání intervalů, seřizování ani preventivní výměny dílů ( řemen či řetěz). A pokud u sv rozvodu už k nějaké poruše dojde ( vačková hřídel, zadře nebo praskne ventil či pružina), tak se motor aspoň nepotká, ventily jsou schované v kapse, pro rolníka samá plus.
Jedinou nevýhodou která mě napadá je teoretická vyšší spotřeba, jenže tu údajně stejně nejvíc ovlivní řidič, takže tak.
Strojek asi nevyrábějí pro závody, ale jako pomocníka pro zahrádkáře nebo drobného rolníka - záhumenkáře a pro tohle použití bude podle mě mít motor vzhledem k váze stroje, velikosti kol atd. výkonu dostatek. Takže menší kompresní poměr je pro něj naopak výhoda - snadnější ruční startování, nenáročnost na palivo a ( teoreticky) delší životnost klikového mechanismu.
Navíc SV rozvod je výrobně jednoduchý, minimum dílů takže vyšší spolehlivost ( co tam není se nemůže porouchat), nižší výrobní ( a možná i pořizovací) cena, nevyžaduje žádnou údržbu - hlídání intervalů, seřizování ani preventivní výměny dílů ( řemen či řetěz). A pokud u sv rozvodu už k nějaké poruše dojde ( vačková hřídel, zadře nebo praskne ventil či pružina), tak se motor aspoň nepotká, ventily jsou schované v kapse, pro rolníka samá plus.
Jedinou nevýhodou která mě napadá je teoretická vyšší spotřeba, jenže tu údajně stejně nejvíc ovlivní řidič, takže tak.