GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#1 Nový příspěvek od other-side »

Sice není ještě úplně ten správný čas, ale jelikož jsem narazil na jeden menší "problém" a rád bych znal názor místních, jal jsem se zveřejnit můj počin.

Před dvěma roky jsem si přivezl od Kamaráda (který si ji i s jinými dalšími věcmi přivezl z USA) frézu GRAVELY LS rv 1955. Občas jsem ji použil, jinak stála venku a chátrala. Nakonec se mi ji zželelo a rozhodl jsem se jí dát nové srdce i kabát.

Aktuálně je pojízdná a do cíle mnoho nechybí, počítám že jsem tak v 65% dokončení.

Než zveřejním všechny fotky, popis prací i ceny, rád bych zde našel inspiraci pro následující "problém"

Tlakové mazání převodové skříně. Původní motor měl na klikovce čerpadlo, rozvod přes filtr do motoru a do převodovky. S instalací nového motoru jsem o tuto funkci přišel. Řeším jak dál. Dnes jsem převodovku zalil převodovým olejem (nějaký PP90 či co) abych vyzkoušel tento "pekelný stroj". Chvilku se to pralo než se olej dostal do všech koutů, ale pak to ztichlo. Oleje jsem dal víc než má být s ohledem aby se dostal co možná všude. Což mělo pravděpodobně za následek zaolejování planetovky pro pohyb vzad a stroj přestal couvat - pravděpodobně zalitá olejem něco jako gumová spojka co povoluje či brzdí planetky s věncem. Něco jsem upustil, ale už je tma a budu pokračovat zítra.

Nový motor je čínská kopie Honda GX200 s tím, že mám vypouštěcí šrouby na obou stranách, když jsem se ptal v servisu, potvrdili mi moji domněnku, že pokud vypušťák povolím, bude za běhu z něj stříkat olej, ještě jsem to nezkoušel ale chci vypošťěcí místa propojit průhlednou hadičkou abych viděl případný pohyb oleje.

V případě, že bude motor schopný takto mazat, je úkolem nastavit hladiny oleje pro motor i převodovku + přidat patici na filtr a filtr.

Jen dodám, předpokládám, že tyhle primitivní motory nemají žádné čerpadlo, a mazání se v nich děje pouze pohybem pístu.

Co vy na to pánové zdejší? :)

(zároveň s tímto se jdu ptát na emerický tractor forum)
Přílohy
28012015464m.jpg
15082013427.jpg

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#2 Nový příspěvek od DYK »

Rád bych se seznámil s tím mazacím systémem tak, jak ho popisuješ. Pak ani nemůže být v převodovce převoďák. A co to udělá, když to jede do kopce a olej se navalí "dozadu"? Zajímavé, jak píšu, chtěl bych se s tím seznámit víc.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#3 Nový příspěvek od other-side »

já jsem právě ve fázi testování, takže jsem do převodovky nalil aspoň něco

co jsem já pochopil, tak původní mazání a stroj......motor a jeho náplně je oddělená od převodovky, na klikovce motoru u nohou obsluhy je zubový čerpadlo, nasává olej přes trubičku ze "dna" převodovky kde je síto a hladina cca 2,5l oleje, z čerpadla to jde do filtru z kterého je výstup na manometr, na klikovku a zároveň to leze trochu na planetky pro dopředu/dozadu v řevodovce, a z vrchu stříká do převodovky kde to nějaký způsobem zteče dolů

kdyby nebylo k pochopení nakreslím a dodám foto

ten náklon mě taky vrtá v hlavě, ale asi to funguje když to dělali stejně desítky let, nikde jsem stupně náklonu nenašel

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#4 Nový příspěvek od DYK »

Já sice nevím, jak vypadá ten starý motor, ale jestli je olejová náplň v prostoru kliky a motor nemá vanu (zásobník oleje) pak nemáš ponětí, co se tam při chodu motoru s tím olejem děje. Olejové čerpadlo na "klikovce motoru u nohou obsluhy" si toto nebovedu představit jak jsi to myslel. Ono spousta blbejch sekačkovejch motorů má olejové čerpadlo poháněné od kliky ale pořád se nejedná o motor s tlakovým mazáním.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#5 Nový příspěvek od other-side »

jinak ano, v převodce se nemá používat převodový olej

"Hi! Important ! NEVER USE 85-90 W GEAR OIL in transmission on Gravely. This heavy oil cannot lubricate the two fiber bands (very expansive to replace) clutchs of planetary and a lot of heat destroy or burn the bands. Good 10w-30 motor oil is a good choice. In winter May be ATF oil. The Old L model Gravely as mine have all steel bands. Good Luck ! Oldmech "

citace z USA fora

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#6 Nový příspěvek od other-side »

DYK píše:Já sice nevím, jak vypadá ten starý motor, ale jestli je olejová náplň v prostoru kliky a motor nemá vanu (zásobník oleje) pak nemáš ponětí, co se tam při chodu motoru s tím olejem děje. Olejové čerpadlo na "klikovce motoru u nohou obsluhy" si toto nebovedu představit jak jsi to myslel. Ono spousta blbejch sekačkovejch motorů má olejové čerpadlo poháněné od kliky ale pořád se nejedná o motor s tlakovým mazáním.
původní motor - horizontální, z jedný strany hřídel do převodovky, z druhý strany čerpadlo

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#7 Nový příspěvek od other-side »

DYK píše:Já sice nevím, jak vypadá ten starý motor, ale jestli je olejová náplň v prostoru kliky a motor nemá vanu (zásobník oleje) pak nemáš ponětí, co se tam při chodu motoru s tím olejem děje. Olejové čerpadlo na "klikovce motoru u nohou obsluhy" si toto nebovedu představit jak jsi to myslel. Ono spousta blbejch sekačkovejch motorů má olejové čerpadlo poháněné od kliky ale pořád se nejedná o motor s tlakovým mazáním.
u originální GRAVELY L se olej leje přes víčko na převodovce, na ní je z boku kontrolní ventilek a až se převodovka naplní cca 2.5l a z kontrolního ventilku začne téct olej tak je naplněno, jak vypadá čerpadlo jsem nezjišťoval

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#8 Nový příspěvek od other-side »

Takže, tady je odpověď od zkušenějšího:

Hello Martin,

Nice to hear from you.

When replacing the old Studebaker engine (with oil pump)
for a Honda or similar: you must use between 4.5 and 5
litres of engine oil in the transmission. When you do this,
be careful with changing mower or cultivator as it will spill
out.

I think your engine is too small unless you have used gear
reduction.

Best wishes

Bruce Livingstone ( in New Zealand)

Jdu na to, uvidíme co se stane, pravděpodobně mi budou téct gufera na poloosách :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#9 Nový příspěvek od DYK »

Fakt zajímavé. Je to strojek se spoustou zajímavých řešení.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#10 Nový příspěvek od other-side »

DYK píše:Fakt zajímavé. Je to strojek se spoustou zajímavých řešení.
Já vím žes ji tu kdysi obdivoval, až se dostanu k rotary plowing natočím video, zatím jsem jen u rotary cultivatoring ale jen zkušebně.

za chvilku přidám fotky a nějaký fakta o kroutících momentech motorů pro tento stroj

to že mi nefungovala pořádně zpátečka bylo daný povolenou ovládací pákou, již je to ok

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#11 Nový příspěvek od other-side »

http://postimg.cc/gallery/2bulqt5su/

jestli jsem teda pochopil vkládání fotografií

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#12 Nový příspěvek od other-side »

točivé momenty pro představu:

6.6hp Gravely torque range.
The Gravely 6.6 hp gives 15.8 LBF cca 21Nm
Torque Honda 9 hp. =14.1 LBF
11hp=17.4 LBF 13 HP
Honda GX390= 19.5 LBF cca 26Nm
Kawasaki Fe350d 11.5 HP = 17.4 LBF
Kohler cs10 HP =14.7LBF
Kohler CS12hp=18.4 LBF
Dek diesel 10 HP F400 Gives 19.5 LBF

já osadil čínskou kopií GX200 : http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... motor.html

6,5 HP + 11Nm takže se mám na co spíš netěšit, pokud se stroj osvědčí a bude potřeba pořídit motor silnější, udělám to

na tomhle je krásně vidět downsizing :), třeba se jednou dočkáme i turba a FAP :)

Uživatelský avatar
ZELENÁČ
Příspěvky: 260
Registrován: pát črc 15, 2011 8:15 pm
Bydliště: Třebíč

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#13 Nový příspěvek od ZELENÁČ »

Memáš náhodou víc fotek z výměny toho motoru? Hlavně by mě zajímalo jak jsi vyřešil to ozubené kolo které bylo na původním motoru součástí klikové hřídele.
Asi budu na mojí gravelce motor taky nahrazovat.
Dělají to tak i amíci, tak že toho mazání bych se nebál, určitě ne co se týká spojek. Problém by mohl nastat možná na tom prvním převodu hned za motorem, protože tam to původně bylo mazané tlakem z motoru.
Pokud ti to necouve tak si myslím, že ti asi bude prokluzovat spojka, protože při výměně motoru se určitě pomlelo s řídítkama a mohl se rozhodit tlak na ovládacích pružinách. Skus trochu došponovat prožinu na ovládací páce, ta převodovka je v podstatě blbuvzdorná a nemá se na ni co rozbit.

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#14 Nový příspěvek od other-side »

ZELENÁČ píše:Memáš náhodou víc fotek z výměny toho motoru? Hlavně by mě zajímalo jak jsi vyřešil to ozubené kolo které bylo na původním motoru součástí klikové hřídele.
Asi budu na mojí gravelce motor taky nahrazovat.
Dělají to tak i amíci, tak že toho mazání bych se nebál, určitě ne co se týká spojek. Problém by mohl nastat možná na tom prvním převodu hned za motorem, protože tam to původně bylo mazané tlakem z motoru.
Pokud ti to necouve tak si myslím, že ti asi bude prokluzovat spojka, protože při výměně motoru se určitě pomlelo s řídítkama a mohl se rozhodit tlak na ovládacích pružinách. Skus trochu došponovat prožinu na ovládací páce, ta převodovka je v podstatě blbuvzdorná a nemá se na ni co rozbit.
začnu od konce - pojezd už jsem vyřešil, neutáhl jsem táhlo na čepu - prokluzovalo

fotky určitě přidám, byl to trochu porod vyrobit mezikus jak obal tak vnitřek, nevládnu strojní výrobou a vše bylo v rámci melouchů u externích lidí, kteří samozřejmě nejprve dělali komerci a pak až mě, takže to trvalo hrozně dlouho

zítra to nafotím a zveřejním, teď lakuju mezikus (přírubu) tak to zítra zase složím dohromady

osobně jsem zvědav jak se stroj osvědčí, nemám moc důvěru v tyhle experimenty podomácku :)

co se mazání převodovky týče, jak jsem psal výše, odborník z N.Zealendu řekl naplnit 4-5l oleje a fertig, prý to stačí

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#15 Nový příspěvek od other-side »

pár fotek zde:

http://postimg.cc/gallery/h63u0ufg/21286f24/

ale chystám se každým dnem udělat jednoduchý PDF kde bude návod

není to složitý, jen čas ukáže správnost tohoto řešení

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“