Vari problem s vykonem

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
ajax
Příspěvky: 22
Registrován: stř kvě 18, 2011 12:27 pm
Bydliště: Plzen

Vari problem s vykonem

#1 Nový příspěvek od ajax »

Zdravim, koupil jsem Vari frezu se zavesem a vozikem. MJ-5 r.v. 1985 s prevodovkou T-20. Mozna mam jen spatna ocekavani, ale prekvapil me velmi nizky vykon motoru. Vari ma problem rozjet se se mnou a prazdnym vozikem do mirneho kopce. Po rovine je to lepsi. Nicmene porizoval jsem ho s vidinou odvazeni hnoje od koni do poli a sute ze stavby, a nejak si nedokazu predstavit, ze bych na vozik nalozil vic nez 100 kg. Muzete nekdo poradit, co by mohlo byt spatne? Pripadne potvrdit, ze toto je normalni stav?

Diky moc
AJAX

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari problem s vykonem

#2 Nový příspěvek od chobotek »

Na asfaltu? To se musí bez problémů rozjet i na dvojku. A problém je v tom, že se motor dusí nebo, že klouže spojka? Budem postupovat postupně, ale bylo by dobré, kdy ses trochu rozepsal. Třeba kolik ten prázdný vozík váží (pokud to není originál), jestli jsi kontroloval předstih a seřízení karburátoru, jestli tě napadlo ho vyčistit, jestli není zanesený filtr...
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

ajax
Příspěvky: 22
Registrován: stř kvě 18, 2011 12:27 pm
Bydliště: Plzen

Re: Vari problem s vykonem

#3 Nový příspěvek od ajax »

Ahoj, diky za takhle rychlou reakci :-)
Tedy poporadku. Vozik je sice tovarni ale ke starsi verzi Terra (oznaceni NN-5 pokud mi slouzi hlava). Mel by mit kolem 125 kg prazdny. Na asfaltu na rovine se to se mnou prazdne rozjede bez vetsich problemu. Na dvojku uz je to problematicke i na te rovine.

Predstih ani serizeni karburatoru jsem nekontroloval, protoze nevim, jak ma byt spravne nastavene. Volnobeh i starty jsou bezproblemove. Oteviral jsem akorat spodek karburatoru a zkontroloval plovak a vyhodil nanos prachu, ktery byl na dne plovakove komory. Filtr je asi zaneseny, vymenil jsem olej a filtr budu muset vyprat. Nicmene jsem se zkusmo projel bez filtru a myslim ze na vykon to moc vliv nemelo.

Je treba rict, ze puvodni majitel nechal stroj tak rok az dva stat. Tedy predpokladam, ze je mozne aby byla zanesena tryska v karburatoru (ale pak bych ocekaval i horsi volnobeh, start a jizdu obecne).

Mel jsem pocit, ze kotouc spojky byl trochu mastny, tak jsem ho vycistil. Samotna spojka vypada na pohled sucha a ok, ale tam ja houby poznam.

Pri rozjeti po rovine a jizde na plny plyn na jednicku behem nasledneho mirneho stoupani zacne vykon klesat, az se traktor proste zastavi v puli kopce (troufnu si rict, ze stoupani ma tak 10-15 stupnu, vic ne). Pak uz jen motor i na plny plyn jen unavene vrci. Je mozne, ze se spojka protaci, ale ja nevim jak to zjistit. Azbest trochu citit je, ale ne zas tak moc. Nechci ani motor ani spojku moc trapit, tak jsem vzdycky sesednul a traktor trosku postrcil. I s vozikem nalozenym pouze po vysku sajtny cerstvou travou (nijak namackanou) nebyl ten stroj schopny to stoupani vyjet. Musel jsem mu vydatne pomoct ze zeme.

Diky za ochotu a jakoukoli radu.
AJAX

Žebrák
Příspěvky: 426
Registrován: čtv úno 05, 2009 8:07 am
Bydliště: žebrák

Re: Vari problem s vykonem

#4 Nový příspěvek od Žebrák »

Mastná spojka,tera hrabe na místě když je naložená.
Janka Radotín, Trusty Bentley JAP London, Tj-6,5-1,Tj-5, PF-62, ŽtM-107-H-2, Zetor 15, Deutz D25, Traktorbagr Predátor a další...

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari problem s vykonem

#5 Nový příspěvek od chobotek »

15° není zrovna málo. Zkus si představit malý experiment. Zařadíš jedničku a zvedneš otáčky motoru až se rozjede, tj. až spojka úplně sepne. Když teď budeš otáčky motoru dále zvyšovat, bude se úměrně tomu zvyšovat i rychlost. Teď přijde kopec. Pokud spojka funguje, jak má, budou otáčky motoru klesat až dosáhnou úrovně, při kterých začne vypínat spojka, souprava se zastaví a spojka bude prokluzovat. Pokud před zastavením k výraznému poklesu otáček nedošlo, je závada ve spojce. Jinak má motor nedostatečný výkon. Motor MJ-5 by měl mít 5k při 5400ot/min a na dvojku se lze rozjet pohodlně i do mírného kopce. K tomu se připojoval návěs N 3,5, hmotnost 120kg, nosnost 350kg.

Jestli motor nijak nemlátí, bude problém patrně jen v jeho zanesení a seřízení. Pro začátek bych sejmul karburátor a výfuk. Karburátor zcela vyčisti a vyfoukej stlačeným vzduchem, zkontroluj rovinnost dosedací plochy. Zjisti, zda-li není výfukový kanál zanesený karbonem, totéž výfuk. Možná by neškodilo sejmout hlavu válce, když už pro nic jiného, tak aspoň kvůli pohledu na jeho stěny. To Ti řekne, co má motor za sebou - rýhy, zub v horní úvrati, barevné změny povrchu... No a pak přijde na řadu seřízení předstihu (tuším 3mm, odtrh 0,3mm). Občas se stane, že je střižené pero magneta, pak se to celké rozhasí a nejde seřídit, ale to nebude Tvůj případ. No a pak tu máme gufera a přisávání falešného vzduchu vůbec. Tak hurá do toho, to se dá za odpoledne zvládnout.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Vari problem s vykonem

#6 Nový příspěvek od chobotek »

Žebrák má pravdu, Terra je lehká a hrabe skoro furt (proto jsem taky vytáhnul těžší motorobot). Zkus třeba na jedničku opřít závěs proti zdi.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

ajax
Příspěvky: 22
Registrován: stř kvě 18, 2011 12:27 pm
Bydliště: Plzen

Re: Vari problem s vykonem

#7 Nový příspěvek od ajax »

Tak jsem to jeste prozkousel, a ten stroj ma co delat aby se do toho kopecka rozjel i sam prazdny beze me. Tam bude neco hodne spatne. Kdyz ho opru o zed, tak rozhodne nehrabne. Ani na zpatecku nehrabe. No nic, asi to pujde cele na GO. Dam vedet, co mi rekli v servisu.

Dik vsem zatim
AJAX

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari problem s vykonem

#8 Nový příspěvek od DYK »

Sundej motor, mrkni do bubínku spojky a mrkni na motor zespoda na dvě čelisti-lamely spojky. Je tam někde patrná mastnota? Rozvíjím žebrákovu myšlenku. Jestli je vše suché už tu spojku netrap, on ti ji asi servis tejně vymění.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

ajax
Příspěvky: 22
Registrován: stř kvě 18, 2011 12:27 pm
Bydliště: Plzen

Re: Vari problem s vykonem

#9 Nový příspěvek od ajax »

Ne, vypada to ze lamely jsou suche a vnitrek bubinku taky. Trocha mastnoty je jen na vnejsim okraji spojky na strane motoru, ale to predpokladam nema vliv. Predchozi majitel rikal, ze nechaval v servisu delat vybrus pred cca 2 roky. Buhvi ovsem, co s tim provadel od te doby. Posledni rok a neco ten stroj stal v garazi.

AJAX

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari problem s vykonem

#10 Nový příspěvek od DYK »

Takže spojka se dá vyloučit? Asi jo. Motor jen "brčí" v nízkých otáčkách a ani neprotočí kola. Hm, to fakt asi vemá výkon. A teď proč. Lhal původní majitel? Není jen přicpanej karbonem výfuk? Nebo výfukový kanál? Kdo ví čím mazal, kdo ví jestli ten výfuk někdo někdy řešil a kdo ví... Já bych to do servisu ZATÍM nedával. Škoda peněz, jenže je fakt, že já zase platím za něco, co druhý považuje za vyhazování peněz. Výfuk dolů, válec dolů a mělo by být jasno. Případně sundat jeden kroužek a vložit do válce na "pracovní" plochu a změřit díru v rámku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

stanislav.b
Příspěvky: 24
Registrován: úte kvě 03, 2011 6:37 pm
Bydliště: Spišská Nová Ves

Re: Vari problem s vykonem

#11 Nový příspěvek od stanislav.b »

T 20 je slabá prevodovka! Ja som kúpil starú teru s T20 musel som ju otočiť a jazdiť na spiatočku aby som vôbec niečo utiahol.Potom som si kúpil DSK 317 a všetko je OK.Na jednotke potiahnem 1 kubík zemi a to ešte vlečka má cca 350kg + já 85kg + foter 85kg. Skús ju otočiť na spiatočku a keď ani tak nepotiahne, tak máš niečo s motorom.

ajax
Příspěvky: 22
Registrován: stř kvě 18, 2011 12:27 pm
Bydliště: Plzen

Re: Vari problem s vykonem

#12 Nový příspěvek od ajax »

Na zpatecku tahne o neco lepe, ale ani tak me do kopce skoro nevytahne.

AJAX

stanislav.b
Příspěvky: 24
Registrován: úte kvě 03, 2011 6:37 pm
Bydliště: Spišská Nová Ves

Re: Vari problem s vykonem

#13 Nový příspěvek od stanislav.b »

Tak musíš zistiť, či ti preklzáva spojka alebo je zodrana prevodovka,alebo skúsiť nahodiť iný motor do tej prevodovky ako sa bude správať.

rendos
Příspěvky: 42
Registrován: ned dub 03, 2011 8:55 pm
Bydliště: vidlákov

Re: Vari problem s vykonem

#14 Nový příspěvek od rendos »

:)
Naposledy upravil(a) rendos dne sob čer 18, 2011 9:13 pm, celkem upraveno 1 x.

kowoo
Příspěvky: 46
Registrován: ned pro 19, 2010 8:42 pm

Re: Vari problem s vykonem

#15 Nový příspěvek od kowoo »

chobotek píše:15° není zrovna málo. Zkus si představit malý experiment. Zařadíš jedničku a zvedneš otáčky motoru až se rozjede, tj. až spojka úplně sepne. Když teď budeš otáčky motoru dále zvyšovat, bude se úměrně tomu zvyšovat i rychlost. Teď přijde kopec. Pokud spojka funguje, jak má, budou otáčky motoru klesat až dosáhnou úrovně, při kterých začne vypínat spojka, souprava se zastaví a spojka bude prokluzovat. Pokud před zastavením k výraznému poklesu otáček nedošlo, je závada ve spojce. Jinak má motor nedostatečný výkon. Motor MJ-5 by měl mít 5k při 5400ot/min a na dvojku se lze rozjet pohodlně i do mírného kopce. K tomu se připojoval návěs N 3,5, hmotnost 120kg, nosnost 350kg.

Jestli motor nijak nemlátí, bude problém patrně jen v jeho zanesení a seřízení. Pro začátek bych sejmul karburátor a výfuk. Karburátor zcela vyčisti a vyfoukej stlačeným vzduchem, zkontroluj rovinnost dosedací plochy. Zjisti, zda-li není výfukový kanál zanesený karbonem, totéž výfuk. Možná by neškodilo sejmout hlavu válce, když už pro nic jiného, tak aspoň kvůli pohledu na jeho stěny. To Ti řekne, co má motor za sebou - rýhy, zub v horní úvrati, barevné změny povrchu... No a pak přijde na řadu seřízení předstihu (tuším 3mm, odtrh 0,3mm). Občas se stane, že je střižené pero magneta, pak se to celké rozhasí a nejde seřídit, ale to nebude Tvůj případ. No a pak tu máme gufera a přisávání falešného vzduchu vůbec. Tak hurá do toho, to se dá za odpoledne zvládnout.
ahoj.. ako zistim ci mi neprisava falosny vzduch cez gufera?ako zistim ze mam zle gufera? dakujem

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“