Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Je vidět že víš o čem mluvíš. Kuličky byl fakt PROBLÉM! Ty malý ne, o těch jsem věděl, ale ty 3 co vlastně zapínají pojezd. Z těch byly jenom tři kousky neforemného okousaného železa a vůbec se jim nechtělo ven. Ale už to mám rozložený a jdu rozbíjet ložiska a hledat 7mm kuličky. Doufám že to bude fungovat, protože ta vnitřní hřídel, která je vlastně vytlačuje do řetězového kola si taky užila chudinka svoje. V každém případě ještě jednou VELKÝ DÍK!!!
- Killer Koly
- Příspěvky: 2749
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jsem rad, ze jsem ti pomohl, od toho tu jsme dej fotku te hridele. jestli myslis ten trn a ty "ryhy" na nem, to je vporadku, ty tam maji byt. a ta vnitrni hridel ma nabehy, aby tam ty kulicky dobre padaly. kulicky by mely byt ten nejslabsi clanek. jinak kulicky nemusis hledat v lozisku, daji se normalne koupit samostatne. az to tam budes davat, prilep kulicky vazelinou. sice se to nema, ale nejlepsi je na to tahava vazelina do svislaku
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Kulky jsem našel 6,3mm, tak jsem to jenom zkusil a funguje to. Ale až budu objednávat věci do motoru a další, tak vezmu i origo ty 7mm. Zažil jsem krásný pocit vítězství člověka nad hmotou in !!!
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj všem. Po dvou letech hledání sem konečně našel Ferdu ke koupi v v rozumné vzdálenosti od bydliště. Chytá na našlapnutí rukou, jsou k němu šípová kola i se závažím, rotavátor včetně držáku blatníků, ale blatníky budu muset vyrobit. Až když jsem ho doma začal lépe procházet všiml jsem si, že hřídel pohonu kol má celkem vůli, ložiska už jsou vylágrovaný.
Procházel jsem forum našel asi dvě zmínky o tom že to jde v pohodě vyměnit ale nic víc. Omlouvám sem jestli jsem to někde přehlédl. Udělal jsem si stahovák sundal ty víčka s červíky. Překvapilo mě že tam není žádný gufero, v tom víčku je jen drážka jakoby na o-kroužek. Můj dotaz je jde ta hřídel jednoduše vyklepnou a pak vyměnit ložiska nebo se musí celá ta spodní převodovka rozdelat. Moc díky za pomoc.
Procházel jsem forum našel asi dvě zmínky o tom že to jde v pohodě vyměnit ale nic víc. Omlouvám sem jestli jsem to někde přehlédl. Udělal jsem si stahovák sundal ty víčka s červíky. Překvapilo mě že tam není žádný gufero, v tom víčku je jen drážka jakoby na o-kroužek. Můj dotaz je jde ta hřídel jednoduše vyklepnou a pak vyměnit ložiska nebo se musí celá ta spodní převodovka rozdelat. Moc díky za pomoc.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2749
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
je to uz hodne davno co jsem to mel rozebrany, ale nemela by tam byt zadna zaludnost. podivej se do skrine, jde to z duvodu ozubenych kol jen k jedne strane. ta hridel tam myslim drzi segrovkama na lozisku, ale nejsem si tim jisty. gufera tam nejsou z toho duvodu, ze nejsou potreba, skrin se plni vazelinou a ne olejem. podle te hridele by to mel byt typ E930. Typ E931 ma takovou vychytavku v podobe plniciho otvoru na tuk. je to vepredu, kde je drzak na naradi (ty 2 velke srouby). kdyz to uz to je rozebrane, doporucuju tam vyvrtat diru a vyriznout zavit M12, abys to mohl lepe plnit vazelinou, jestli to uz nekdo neudelal
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ok díky za radu. Takže stejně musím sundat motor odpojit řetěz ať se kouknu do té skříně a ať do ní můžu vrtnout ten závit.
Re: Fortschritt E930/931
Nedávno jsem taky pořídil jednu frézu navíc (jen sekačku) a trošku ji zkulturňuji.
A narazil jsem na menší problém v převodovce sečení (A3310), chtěl jsem pro jistotu zkontrolovat a promazat ložiska v čepu - v pouzdru (prostě v tom co pohybuje lištou) a kromě ložiska kuličkového a jehlového, jsem nakonci narazil na gufero (spíš jen torzo gufera). Převodovka je jedna z posledních - rok výroby 1990, neřešil jste někdo výměnu nebo nemáte někdo "novější" katalog ND?
Měřením mi vyšlo 15x24, ale odhaduji tlouštku. V pouzdru je vybrání cca 4,25mm a torzo gufera cca 6mm.
A narazil jsem na menší problém v převodovce sečení (A3310), chtěl jsem pro jistotu zkontrolovat a promazat ložiska v čepu - v pouzdru (prostě v tom co pohybuje lištou) a kromě ložiska kuličkového a jehlového, jsem nakonci narazil na gufero (spíš jen torzo gufera). Převodovka je jedna z posledních - rok výroby 1990, neřešil jste někdo výměnu nebo nemáte někdo "novější" katalog ND?
Měřením mi vyšlo 15x24, ale odhaduji tlouštku. V pouzdru je vybrání cca 4,25mm a torzo gufera cca 6mm.
Re: Fortschritt E930/931
Ja som nemal nejak čas dokončiť montáž, mám roztrhnutú reťaz, z čoho tam reťaz pasuje?
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2749
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
retez je oznaceny v katalogu, kup ho v metrazi
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
To sa dá, Kde?
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
V obchodě? Zasej třeba Valčeková reťaz, snad ti to něco najde. Třeba TOTO
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Fortschritt E930/931
Tak dnes sem si potřeboval odpočinout od baráku a vrhl se na demontáž pohonu. Killer Koly díky za radu s tím otvorem na mazání jak je vidět je tam opravdu potřeba. Když už je to takhle rozloženy tak dám rovnou všechny ložiska nové a bylo by to škoda nenalakovat, takže se mám čím bavit když budu chtít zas utéct od baráku.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2749
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
uprimnou soustrast, tak tohle asi nikdy nebylo od vyroby mazany
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Jelikož mi včerejší déšť zasypal výkop na šachtu ke studni kterou sem kopal růčo tři dni, tak sem neměl na barák ani pomyšlení a vrhl sem se na ten pohon. Vyvrtán otvor pro maznici, očištěná kola i hřídele od bordelu, nový ložiska jsou na stole a celý jsem to obrousil a láknul. Dostat ty zarezlý kola ven byl celkem porod, ale WDčko nakonec zabralo.
Re: Fortschritt E930/931
Ty z toho urobíš nový stroj.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.