Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Myslíš asi také niečo ako pertinax, fíber, bakelit, alebo podobne. Ja mám k hlave (potrubie hlavy) tesnenie papierové, potom tá tepelná podložka (origo z motopredajne) zase papierové tesnenie a karburátor. Ja som sa zľakol, že v tom tesnení sú nejaké kanáliky a podobne, ale asi to bude fakt len stratené v zlom preklade z nemčiny. Zatiaľ ďakujem, babrem sa stále s voľnobehom...
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Ja mám k hlave (potrubie hlavy) tesnenie papierové,
POD HLAVU ZADNE TESNENI NEPATRI!!!!! a uz vubec ne papirove!! to, o cem jsem psal, je mezi VALCEM a KARBURATOREM. a je to tepelne izolacni vlozka, ne tesneni. a jinak dik za pripomenuti, material je pertinax
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Vďaka za radu, zo strany od hlavy, resp. z válca dám tesnenie preč, dám rovno tú podložku, tesnenie a karburátor.
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj, Vlado333. Určitě bych byl rád, kdybys mi ty manuály poslal na mail: vlk.l@seznam.cz
Předem ti děkuji. A všiml jsem si, že jsi z Nováků. Tam jsem v roce1978, když jsem byl na vojně, pomáhal při stavbě elektrárny.
Ted´sháním ještě na Ferdu origo DDR čerpadlo na vodu.
Re: Fortschritt E930/931
Svinarov, zdravím ťa, áno bývam v meste Nováky, bolo tu vojsko (kasárne) VOP tzv Dolina, mali sme tu aj VŠK Duklu futbalistov a elektráreň ENO, ale teraz ju rušia, lebo zavreli uhoľnú baňu, a elektrika nám ide z atómky... Tie manuály ti dnes pošlem, resp. syn ti to pošle, mám ich tu od kolegov, tiež "Ferdovcov". Ba, spomínaš si ešte na naše krčmy?
Re: Fortschritt E930/931
Chalani, nakoniec asi ma predsa len čaká výmena toho pravého semeringu pod dynamom a a chcem sa Vás ešte raz spýtať, či ho vymením na Ferdovi aj bez toho, aby som zhodil ten hliníkový dekel v ktorom je vetrák a ozubené kolo reťaze do spodnej prevodovky, alebo ALU dekel musí ísť dolu?. Stále nemôžem doštelovať ten voľnobeh, buď sú obrátky vysoké, alebo nízke a nakoniec zakape. Díky moc
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
melo by to jit i bez toho, ma to ale jeden hacek. zustane ti tam deska zapalovani na kratkem kabelu a bude to trochu prekazet. ten hlinikovy kryt aspon povol na sroubech, trochu povytahni, aby sel vytahnout ten kabel od zapalovani. potom muzes tu desku stahnout a dostanes se ke guferu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Presne na to som o.i. myslel, teda tú dosku zapaľovania. Čiže tie zadné dva šroby (asi sú imbusové cca povoliť, dať dole remenicu a ešte nejaké drobné šrobiky, poodtiahnuť ALU kryt od motoru, tým uvolniť ten hrubý čierny zväzok káblov čo ide spod nádrže do zapaľovania, toto dolu povytiahnuť s doskou a dostať mimo celého otvoru dynama a semeringu vôbec. Vieš, do poslednej chvíle som sa tomuto vyhýbal, vymýšlal som si všetko možné, len nie tento semering a to kvôli tomu prístupu k semeringu. Ale spravím a dúfam, že bude pokoj.Ozaj, oba karburátory, teda aj starý 16N1-11 a aj nový 16N3-4 robia chod motoru takmer rovnaký, takže už mi ostáva len ten semering. Neviem, či som spomínal, ale ten nový 16n3-4 mal z výroby ten zvislý(zmesový) šrobik pod blomou (upchávkou) na krku sania od dorazu iba 1 otáčku a majú byť ak sa nemýlim 2-2,5 otáčky.
Re: Fortschritt E930/931
Sice ti to gufero chlapi radili vyměnit už dávno, no ale aspoň máš i celý zbytek Ferdy v pořádku
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Fortschritt E930/931
Fikejz, máš pravdu, že radili mi to, ale musím sa priznať, že som sa bál,resp. sa aj obávam tejto papračky, ale len kvôli tomu ALU deklu, aby mi nespadla reťaz... Ale ostatné ide ako má.
Re: Fortschritt E930/931
Inu cesta k poznání a zkušenostem nebývá krátká a snadná. Tak nechť se ti i dál daří
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Fortschritt E930/931
Vďaka moc a dám vedieť.
Re: Fortschritt E930/931
Nazdar borci. Chcem sa opýtať, či už niekto z Vás menil tie gumové prechodky z motora do prevodovky a hlavne ako si s tým poradil. Hlavne som zvedavý, či je ten vrchný plech priskrutkovaný k spodku toho pravého dekla motora.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jj, je to prisroubovane, jsou tam dokonce 2 srouby. demontaz je trochu komplikovana, doporucuju ocko s racnou. v tovarne to delali tak, ze na spodni prevodovku dali nejdriv tu pravou stranu s retezem a vypinanim pojezdu. ten plech tam pak jednoduse prisroubovali. teprve potom se pripojil motor a pak teleso tlumice vyfuku s riditky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ďakujem. Dnes mi dorazili tie prechodové gumy- Dodávateľ to má označené ako kryt reťaze. Jeden pár tých krytov, jedna papierová filtračná vložka vzduchu plus doprava ma vyšli na 100€. Dosť veľa v porovnaní s tým, že som predvčerom kúpil e930-ku s rotavátorom, kolesami a pluhom po generálke za 250.-Killer Koly píše: ↑úte bře 12, 2024 8:43 pm jj, je to prisroubovane, jsou tam dokonce 2 srouby. demontaz je trochu komplikovana, doporucuju ocko s racnou. v tovarne to delali tak, ze na spodni prevodovku dali nejdriv tu pravou stranu s retezem a vypinanim pojezdu. ten plech tam pak jednoduse prisroubovali. teprve potom se pripojil motor a pak teleso tlumice vyfuku s riditky