Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Možná si to četl ,ale já to nemůžu vědět. Je to chvíle , to to sem vkládám
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ ... wrapheader
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/ ... wrapheader
Re: Fortschritt E930/931
Na 90% su to gufera na klukovke, mal som uz davnejse problem s rovnakymi priznakmi.
Re: Fortschritt E930/931
Díky, Modráčku. Zkusím ještě tu základovou desku zapalování. Když tak o tom přemýšlím, tak je to dost pravděpodobné.
Udělám to ještě dříve, než výměnu gufer na klice - je to méně práce
Udělám to ještě dříve, než výměnu gufer na klice - je to méně práce
Re: Fortschritt E930/931
Deska zapalování/stator je mezi guferem a rotorem. Pod řidítky je modul/tyristor. Na rotor potřebuješ speciální stahovák.
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj všem dobrým lidem.
Tak už mi motor chytá na první brnk a běží krásně, jde živě za plynem, vše je po motorické stránce úplně super.
Samozřejmě, že mi to spravil opravář Simsonů od Rokycan. K tomu se dobrovolně přiznávám. A co všechno to způsobovalo?
1. Odtrh na svíčce jsem měl klasicky, 0,7mm, ale Simson prý potřebuje 0,4mm. Je to prý pro 6V zapalování lepší.
2. Nová indukční cívka (ta velká 6 až 12V), kterou jsem koupil origo na Simsona, je prý nevhodná a patří tam ta menší-asi poloviční velikost.
3. Nová fajfka, koupená na Simsona, měla obrovský odpor, takže byla vyměněna za starou, původní.
4. Proražená zapalovací cívka na statoru + uvolněný snímač, takže jsem zvolil celý nový stator.
5. Porušený tyristor, který byl vyměněn za starší, ale funkční.
6. Omezovač otáček byl byl nefunkční a prý tam ani moc není třeba, pokud mám s motorem soucit, takže byl demontován. Nový je dost drahý.
Všechny nové i staré demontované díly mi opravář vrátil. Je to velmi slušný člověk. V servisu Simsonů nechtěli s Fortíkem mít nic společného, z důvodu špatného přístupu.
- A jinak, pozor na benzin E10. Za čtvrt roku mi pořádně naleptal těsnící gumu pod víčkem nádrže. Je lepší koupit dražší 98 oktanový, který má max. do 5% řepkového bioetanolu, nebo kupovat benzin 95 na čerpačkách EuroOil, kde se občas povede, že je bez bioetanolu (řekne vám to obsluha, podle dodáku).
Všem vám přeju hezké předjaří, milujme svoji zem a půdu, která nám nabízí vše, co k životu potřebujeme.
Tak už mi motor chytá na první brnk a běží krásně, jde živě za plynem, vše je po motorické stránce úplně super.
Samozřejmě, že mi to spravil opravář Simsonů od Rokycan. K tomu se dobrovolně přiznávám. A co všechno to způsobovalo?
1. Odtrh na svíčce jsem měl klasicky, 0,7mm, ale Simson prý potřebuje 0,4mm. Je to prý pro 6V zapalování lepší.
2. Nová indukční cívka (ta velká 6 až 12V), kterou jsem koupil origo na Simsona, je prý nevhodná a patří tam ta menší-asi poloviční velikost.
3. Nová fajfka, koupená na Simsona, měla obrovský odpor, takže byla vyměněna za starou, původní.
4. Proražená zapalovací cívka na statoru + uvolněný snímač, takže jsem zvolil celý nový stator.
5. Porušený tyristor, který byl vyměněn za starší, ale funkční.
6. Omezovač otáček byl byl nefunkční a prý tam ani moc není třeba, pokud mám s motorem soucit, takže byl demontován. Nový je dost drahý.
Všechny nové i staré demontované díly mi opravář vrátil. Je to velmi slušný člověk. V servisu Simsonů nechtěli s Fortíkem mít nic společného, z důvodu špatného přístupu.
- A jinak, pozor na benzin E10. Za čtvrt roku mi pořádně naleptal těsnící gumu pod víčkem nádrže. Je lepší koupit dražší 98 oktanový, který má max. do 5% řepkového bioetanolu, nebo kupovat benzin 95 na čerpačkách EuroOil, kde se občas povede, že je bez bioetanolu (řekne vám to obsluha, podle dodáku).
Všem vám přeju hezké předjaří, milujme svoji zem a půdu, která nám nabízí vše, co k životu potřebujeme.
Re: Fortschritt E930/931
Nejlepší dávat Vervu 100. Má v sobě ETBE a ne klasický biolíh. Na podzim nechám normálně v nádrži a klidně i v karbecu. Na jaře normálně nakopnu.
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím Svinarov. Tak na odtrh na sviečke ma vôbec nenapadlo reagovať, lebo som si bol istý, že taký podľa návodu máš. Vždy musí byť podľa manuálu 0,4 mm. Ale toľko odídených súčiastok? To mi normálne nejde do hlavy. Ale všetko sa môže nakopiť. A ten benzín? Moja skúsenosť, E10 nikdy viac!!! Mal si vidieť karburátor na mojom Ferdovi,keď som ho po kúpe otvoril. Všetko zelené, na tryskách namiesto otvorov zelené hrče, ktoré upchali trysky. Od vtedy ja dávam u nás jedine od Slovnaftu BA 100 EVO plus E5, samozrejme s M2T 1:50. Benzín som nechal v nádrži aj na zimu, taktiež ho nechávam v karburátotu. A mám taký dojem, že kde som sa pri čistení karbíku nedostal, benzín E5 to čistí sám. Takže, gufera ti nemenili?
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Svinarov: divim se, ze se to povedlo s takovym poskozenim vubec nastartovat. s tim odstranenim omezovace je to trosku slozitejsi. predpokladam, ze ten opravar jen propojil ty modre draty. technicky to neni uplne dobre, soucasti omezovace je termistor, ktery pusobi i jako klasicky odpor, jak mela treba stara skodovka. je to spocitane k te civce.
vycisteni karburatoru od toho zeleneho svinstva se da udelat cistym koncentrovanym lihem. vsechny soucasne benziny naleptavaji hlavne tesneni u plovbakove komory, je dobre jich mit par v zasobe. jestli si chces hrat, muzes ho vystrihnout z tenkeho olejuvzdorneho plastu, treba z lahvi od oleje.
uplne nejdulezitejsi je idealne po kazde jizde vycistit tu odkalovaci nadobku pod nadrzi a mit dobry palivovy filtr, idealne ten s prepazkou
vycisteni karburatoru od toho zeleneho svinstva se da udelat cistym koncentrovanym lihem. vsechny soucasne benziny naleptavaji hlavne tesneni u plovbakove komory, je dobre jich mit par v zasobe. jestli si chces hrat, muzes ho vystrihnout z tenkeho olejuvzdorneho plastu, treba z lahvi od oleje.
uplne nejdulezitejsi je idealne po kazde jizde vycistit tu odkalovaci nadobku pod nadrzi a mit dobry palivovy filtr, idealne ten s prepazkou
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Killer Kolly, neviem, či si zaregistroval, ale na karburátory predávajú aj tesnenia plavákovej komory z klingeritu, neviem či ty, alebo hoci kto iný má s týmto tesnením na karburátor skúsenosti (či dobré, alebo aj zlé). Podeľte sa kto viete s ostatnými o skúsenosť s týmto typom. Ďakujem
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
vlado333 : jestli mas odkaz na tesnení z opravdoveho klingeritu, tak ho sem dej. napriklad tohle
https://www.extremebike.cz/Tesneni-plov ... -d3948.htm
opravdu neni klingerit. vydrzi sice o neco vic nez guma, ale rozpadne se na takove drobky a ucpe karburator. to uz je lepsi korek. ten nabobtna a drzi, ale kazda demontaz znamena nove tesneni, pri rozebrani se rozpadne.
nejlepsi zkusenost mam s kuzi nebo s tim tesnicim penovym materialem, co je pod vickem plastovych lahvi na olej.
https://www.extremebike.cz/Tesneni-plov ... -d3948.htm
opravdu neni klingerit. vydrzi sice o neco vic nez guma, ale rozpadne se na takove drobky a ucpe karburator. to uz je lepsi korek. ten nabobtna a drzi, ale kazda demontaz znamena nove tesneni, pri rozebrani se rozpadne.
nejlepsi zkusenost mam s kuzi nebo s tim tesnicim penovym materialem, co je pod vickem plastovych lahvi na olej.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Áno, ja som myslel klingerit, akurát som myslel ten biely, ale čert ako diabol. On sa skutočne rozpadne na také vlásočnice, to si pamätám. Koža ma skutočne nenapadla, ale ona by sa teoreticky z benzínom nemala "pohádať". Pozri na túto stránku, posuň si to nižšie, na tesnenia, lebo dávam stránku na diely karburátoru. https://www.sim-ba.sk/simson/diely-karburatora.php
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj, Všem.
Myslím, že spoustu kamarádů potěším, protože jsem našel důležité odkazy.
1. Uživatelská příručka na E-930: navod_fortschritt_e930.pdf (simsonmuzeum.cz)
2. Vše o motorech Simson a souvisejících datech: https://simsonmuzeum.cz/navody-a-manualy/
Tak, ať vám všem, tyhle dokumenty poslouží.
Myslím, že spoustu kamarádů potěším, protože jsem našel důležité odkazy.
1. Uživatelská příručka na E-930: navod_fortschritt_e930.pdf (simsonmuzeum.cz)
2. Vše o motorech Simson a souvisejících datech: https://simsonmuzeum.cz/navody-a-manualy/
Tak, ať vám všem, tyhle dokumenty poslouží.
Re: Fortschritt E930/931
Svinarov, máš manuály k Ferdovi? Ak nie,môžem Ti ich poslať cez email. Je to na Ferdu 930/931.50 a karburátory.
Re: Fortschritt E930/931
Chalani, prikladám citovanie z manuálu ku karborátoru 16N3-4.: 1. Karburátor s těsněním nasadit na svorníky na válci a utáhnout.
2.
! Pozor na správnou pozici těsnění sání na přírubě sání Koniec citovania.
Chalani, prosím Vás, je reč o tom papierovom tesnení pod karburátorom?, Resp. to tesnenie, ktoré sa nasádza na sanie válca z jednej aj druhej strany tej tepelnej izolácie medzi karburátorom a válcom? V tom tesnení neni žiaden výrez, zárez, alebo čo je to len papierové, elispovité tesnenie, s dvomi dierami na 6-ku šrob a v strede je 16 diera, kade prúdi vzduch (zmes) z karburátoru do válca. Alebo mi niečo uniká?
Ďakujem.
2.
! Pozor na správnou pozici těsnění sání na přírubě sání Koniec citovania.
Chalani, prosím Vás, je reč o tom papierovom tesnení pod karburátorom?, Resp. to tesnenie, ktoré sa nasádza na sanie válca z jednej aj druhej strany tej tepelnej izolácie medzi karburátorom a válcom? V tom tesnení neni žiaden výrez, zárez, alebo čo je to len papierové, elispovité tesnenie, s dvomi dierami na 6-ku šrob a v strede je 16 diera, kade prúdi vzduch (zmes) z karburátoru do válca. Alebo mi niečo uniká?
Ďakujem.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ono to vlastne neni tesneni, ale tepelna izolace a hlavne neni z papiru. pokud ho mas papirove, je to spatne, melo by byt z termoplastu, gumotextilu nebo ze sklolaminatu (ted si presne nevzpomenu, jak se ten material jmenuje, ale je to podobne tomu na plosne spoje). ta veta je trochu nesikovne prelozena z nemeckeho manualu a ma spis upozornovat na pozici te izolace. drive se tam davaly 2 vlozky, na valci byla tepelne izolacni a na ni (smerem ke karburatoru) tesnici. dnes je to obvykle jeden kus a ten by mel mit na jedne strane male zapusteni toho 16mm otvoru. to by melo smerovat ke karburatoru
Ferda Mravenec, práce všeho druhu