Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
fors
Příspěvky: 1
Registrován: čtv úno 23, 2023 6:21 pm
Bydliště: Kladno

Re: Fortschritt E930/931

#3166 Nový příspěvek od fors »

ahoj neví někdo ,jak a čím naradit drahy kryt na řetěz k freze forschritt 93050?

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 228
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3167 Nový příspěvek od deyva »

Myslim, ze to tu bylo nekolik desitek stranek zpatky...

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3168 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Tak sa mi to podarilo poskladat a sfunkcnit.
Vdaka Deyva za video.
Narazil som na zopar problemov. Na veku olejovej skrine je pravdepodobne strhnuty zavit na diere od vyfuku a rovnako tak je strhnuty zavit na prirube gufera vyvodu na hnacie retazove kolo. Ten 1. musel uz niekto nacat pred mnou, dotahoval som to momentovym klucom a ten druhy zavit je moja chyba. Pouzil som momentovy kluc s nastavenim pre utahovanie karterov 7Nm, len tam je zavit 5 mm co som si uvedomil az potom. Zatial nic netecie.
Dalsia vec je ze sa mi nepodarilo dost dobre uvolnit stresy na loziskach. Dalo sa to tocit rukou ale nebolo to uplne volne ako by malo byt.
Je mozne ze o rok to rozoberem znovu a vymenim aj komplet loziska. Poucenie pre mna s nahrievanim karterov je, ze ich budem musiet nahriat na vyssiu teplotu. Robil som to v rure v kuchyni a kym som to preniesol do garaze tak to asi trohcu vychladlo. Neslo to uplne zavriet iba rukami. Musel som doklepavat kladivom cez drevenny spalik. Z toho pravdepodobne vznikli tie vacsie stresy na loziskach.
Dalsia vec co som roboil bolo nastavenie plavaku z karburatora. Bolo to trochu rozhasene, ale nasiel som v servisnom manuali zo mototrky ako to spravit a rovnako tak som nasiel aj video k tomu.
Dalej ma trochu prekvapilo nove spojkove lanko. Ja ho mam original vedene popod nadrz a vonkajskom cez kryt motora z prednej strany vchadza do hlinikoveho usmernovaca chladiaceho vzduchu pre valec, prichadza k ramenu spojky. Lanko co som kupil je o nieco kratsie, ale kupoval som ho na tento stroj nie na motorku. Nedalo sa pouzit, tak som premazal silikonovym olejom to stare a pouzil ho znovu. Ked som pozrel do navodu na pouzitie vyzera ze z tych vyobrazeni, tak to lanko mohlo byt asi aj inak privedene. Ako to mate na vasich strojoch?
Na prekvapenie sa mi to podarilo nastartovat pomerne rychlo. Na 1. kopnuti raz odpalilo ale potom nic. Tak som dal sviecku von. Kontakty spojil olej ktory bol vo valci este od montaze. Po vycisteni este 1x to iste, a po dalsom vycisteni sa to rozbehlo.
Obrázek
Obrázek

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#3169 Nový příspěvek od malotraktor »

Prošlo mi rukama několik těchto strojků a vím, že spojkové lanko bylo vedené dvěma způsoby.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#3170 Nový příspěvek od Killer Koly »

kratsi spojkove lanko je na typ 930. pouzit se da i na 931, jen je potreba udelat zarazku na paku spojky, jestli tam uz neni. neni to nic sloziteho, staci maly kousek silnejsiho plechu s prorezem na lanko a zasunout do paky spojky. za paku pak netaha lanko, ale vlastne tlaci do ni pancerove vedeni (bowden). lanko pochopitelne nevede zepredu, ale zezadu. konec je zahaknuty ve vybrani v karteru. myslim, ze je shodne s lankem na skutr SR 50 nebo Schwalbe
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3171 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Dakujem obom za info.

Ked prdne to povodne lanko skusim pouzit tak ako popisal Killer Koly.

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3172 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Caute
Este som mal problem, ze na studeno som to vzdy bez problemov nastartoval aj bez sytica a isiel aj na volnobeh. Po zahriati motor pod plynom isiel, ale na volnobeh uz nesiel vzdy skapal, ale nastartovat isiel pomocou pridania plynu. Hral som sa s nastaveniami karburatora a nic nepomahalo. Jedina zmena, ktora bola oproti povodnej montazi karburatora je, ze som zamenil povodne asi fibrove take hrubsie tesnenie medzi karburatorom a valcom motora za 2 ks takych tensich, ktore boli z rovnakeho materialu ako tesnenie na karter. Nakoniec som dal naspat to povodne tesnenie.
Karburator som nastavil podla navodu pre BVF16 N3-4, aj ked moj je oznaceny BVF 16N3-6.
Nastavil som to teda takto:
1. bovden na sytici a bovden na hlavnom supatku musi mat 2mm volny chod
2. ihla na hlavnom supatku na 4. zarez od hora
3. skrutka bohatosti zmesy pre volnobeh po uplnom zatoceni nasledne vytocit 2,5 - 3 otacky
4. skrutka množstva vzduchu pre volnobeh po uplnom zatoceni nasledne vytocit 3 otacky, pripadne na zahriatom motore doladit otacky kedy vytacanim by sa mali otacky zdvihat a ked sa dosiahnu najvyssie tak o 1/4 otacky pritiahnut spat.

Momentalne vyzera ze volnobeh ako tak ide, ale ked z otacok uvolnim plyn, zvycajne skape, ale po nastartovani sa trosku malo pohram s plynom, a potom uz na volnobeh ide.
Skusal som dalej sa hrat so skrutkou pre mnozstvo paliva pre volnobeh. Podla navodu po jej zatiahnuti by mal motor spravne skapat, ale nestalo sa. Alebo aspon nie hned. Hodnu chvilu este bezal na volnobeh a vlastne skapal potom co som pridal plyn a ubral. Tusite ci by mohol byt este s niecim problem? Zajtra este skusim tu nastavovaciu skrutku vybrat a pozriet.

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3173 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Zda sa ze som vyriesil problem s volnobehom.
Nedalo mi to, dnes som dal dolu karburator a opat som vybral vsetky trisky a prefukal ho kompresorom aj ked sa zdalo vsetko OK. Kedze som to robil cez den tak som si popozeral aj kanalik privodu vzduchu pre volnobeh. On ten kanalik ide z komory supatka pre sitic. Zda sa ze cely problem som popisal v 1. vete predchadzajuceho prispevku. Tak som si lepsie pozrel gumicku na supatku sitica, ktoru som menil. Bol na okraji jemny akoby prelis ako na plastovych modeloch lietadiel byva. Opracoval som tu hranu gumicky na jemnom smirgli. Karburator som poskladal, nastavil opat ako som pisal vyssie a volnobeh sa podarilo nastavit a zacalo naozaj platit, ze po zaskrutkovani regulacnej skrutky bohatosti zmesi pre volnobeh sa motor zastavi. Cely problem bol teda zle doliehajuce tesnenie sitica na supatku.
Dnes som s tym aj trochu robil a objavil sa problem s tecucim olejom z priruby prevodovky celneho prevodu. K motoru som to priskrutkoval na sucho. tesnite to niecim? Pred tym to netieklo. Ma zmysel dat na plochu tej plechovej priruby vazelinu a tak to priskrutkovat k motoru? Cim to tesnite?

Obrázek

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#3174 Nový příspěvek od Killer Koly »

problem je prave v tom oleji. do pojezdove prevodovky patri vazelina! dalsi otazka je, odkud ten olej tece. tohle muze byt unik oleje z hlavni prevodovky u motoru. zkontroluj, jestli to netece kolem primarniho retezoveho kolecka
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 228
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3175 Nový příspěvek od deyva »

Jojo deda toho myho Ferdu taky tenkrat koupil a chcal ze spodni prevodovky olej, pac predchozi majitel asi nevedel, ze tam ma byt vazelina. Davam tam vazelinu a cajk. Ono to teda po zahrati jak mam spatny ty gumky mezi spodni prevodkou a motorem taky vypada, ze je to olej, ale sakne z toho rozpustena vazelina.

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3176 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Nie som si uplne isty, ale v manuali sa pise do celneho prevodu olej PP7, ale nepisu mnozstvo. Je ale fakt ze PP7 uz nie velmi sa da zohnat.
V prevodovke celneho prevodu bolo trochu husteho oleja ked som dal dolu motor cca 1 dcl. Ale ten som z toho vylial a dal tam 3-4 dcl PP80.
Samotny celny prevod som nerozoberal. Myslite ze ked natriem tu dosku na strane co prilieha k motoru vazelinou ze to moze pomoct?
Vazelina v celnom prevode tu retaz podla mna nemoze realne dostatocne mazat.
Pripadny unik oleja z prevodovky budem kontrolovat na kontrolnom otvore na prevodovke. Realne by tam mohol byt problem. Je tam strhnuty zavit na jednej skrutke, ale uz mam pripraveny opravny zavit, len teraz moc casu uz na opravy nebude. Snad sa tam bude dat ten opravny zavit namontovat.

Vedra
Příspěvky: 1368
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#3177 Nový příspěvek od Vedra »

Vazelína správné konzistence namaže řetěz bez problému, tuším že jsem po komplet vymytí dal PZO-P. Možná jsem ji trochu říznul převoďákem. Tu desku jsem přilepil motorovým silikonem, origo tam byl taky nějaký tmel (byly tam zbytky). Je to dost žonglérská práce to sestavit, konce řetězu jsem si přivázal drátem k ocelovému rámu stolu který jsem postavil nad převodovku aby nepadaly zpátky případně nerozmatlávaly silikon.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#3178 Nový příspěvek od Killer Koly »

zrejme spatne ctes manual. ten olej je do prevodovky motoru a v manualu je cca 0,4 l. Do pojezdove prevodovky se skutecne dava tuk (bod 13, strana 49 manualu). namazani toho plechu vazelinou proti prolinani oleje je nesmysl.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Orešanec2
Příspěvky: 105
Registrován: stř říj 30, 2013 7:57 pm
Bydliště: Trnava

Re: Fortschritt E930/931

#3179 Nový příspěvek od Orešanec2 »

Je to naozaj ako pise Killer Kolly, podla manual tam ma ist vazelina. Dakujem za upozornenie.
Olej som z prevodovky vylial, retaz som nastriekal sprejovou vazelinou na retaze. Plus cez ten vylievaci otvor na celnom prevode som nastriekal tu vazelinu pri pretacani kolesami aj na prevody. Nemal som to rozobrane okrem nevyhnutnych veci, aby som sa dostal k retazi. Dufam, ze v nutri v celnom prevode nieje ziadna prepazka a dostala sa ta vazelina aj na ozubene kola. Pocas sezony tam obcas tej vazeliny este streknem ak mi potvrdite, ze tam nic v ceste nestoji a ma to zmysel. Po sezone to asi rozoberem teda nakompletku a premazem.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 228
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3180 Nový příspěvek od deyva »

No já teda vazelínu nestříkám... To tam asi nebude dost. Já vždycky do dekalamitky naberu nějakou vazelínu a pak tu hubici celou vložím do otvoru pro zátku pojezdové převodovky a pumpuju, dokud to neleze kolem...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“