Veteranista! píše:Zítra se jedu podívat na jednu 930.50.
Nikdy jsem tenhle na vlastní oči neviděl, anio nevím, že by ho tady v okolí někdo měl.
Na co jsi dát pozor, co obhlédnout?
Měla by tam být zpátečka nebo ne?
Jak je to s příslušenstvím?Moc se toho neobjevuje, lze nějak, řekněme snadno dát závěs třeba z Vari a využívat jeho příslušenství?
Sekačka a ostatní aktivní příslušenství je hnáno klíňákem z řemenice vedle motoru, je tak?
Zkusím projít postupně tohle téma ještě, tak možná se ještě nějaké otázky objeví.
]
zpatecka je zbytecna, kdyz netahas vozik. na tehle ti chybi zavazi dopredu a filtr sani. klinovy remen nepohani sekacku, ale kuzelovy prevod. na ten se teprve montuje listova sekacka nebo snehova freza. primo klinakem je pohanenan vretenova sekacka nebo cerpadlo.
nejbolavejsi misto je asi prevod retezem na hlavni prevodovku. jsou tam kulicky, dost casto jsou vymackane, ale daji se vymenit. absolutne nesehnatelnym dilem jsou gumove krytky na ten retez. problemove byva i napojeni riditek. radialni a axialni vule nevadi, tangencialni znaci problem.
problemy byvaji i v pojezdove prevodovce. typ 930 tam totiz obvykle nemel mazaci sroub, takze tam asi nikdo nedaval mazivo. do tehle skrine se plni po demontazi motoru, takze je to trochu slozitejsi. pozor, patri tam mazaci tuk, ne olej!!
obcas byva nacate i spojkove lanko nebo zaneseny ventilator, pripadne prorezly tlumic vyfuku (to je neopravitelne, ale moc to nevadi). podivej se i na volnobezky, mely by dvojite cvakat, neco jako dvojklik mysi. naradi se da sehnat na netu nebo prizpusobit. zavady na tomhle stroji nebyvaji smrtelne, vetsina tech dilu se da sehnat na simsona. jestli se o to budes starat, tak ti hodne dlouho poslouzi