Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Presne takto to robím:
https://ulozto.sk/!cae4ohep0SYY/startovanie-simson-mp4
https://ulozto.sk/!cae4ohep0SYY/startovanie-simson-mp4
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Medzi unášač a napínací plech som strčil tlačnú pružinu, vypadá to že to tak bude dobré. Vlastne keby som na to prišiel skôr nemusel som celý rozobrať.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Tak hlavně, aby to vydrželo funkční.
Já jsem se v tom také nedávno vrtal, když jsem dodělával přestavbu Fotschritta na 4takt motor Brix Stratton 6.5HP. Kdyby to někoho zajímalo, mužu dát fotky.
Já jsem se v tom také nedávno vrtal, když jsem dodělával přestavbu Fotschritta na 4takt motor Brix Stratton 6.5HP. Kdyby to někoho zajímalo, mužu dát fotky.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Fotky môžeš dať určite.
Ja som niekde stratil jednu pružinu, je to vratná pružina radenia. A v tom bordeli ju asi nenájdem.
Ja som niekde stratil jednu pružinu, je to vratná pružina radenia. A v tom bordeli ju asi nenájdem.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
-
- Příspěvky: 2059
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
To mně moc zajímáHONZAD píše:Tak hlavně, aby to vydrželo funkční.
Já jsem se v tom také nedávno vrtal, když jsem dodělával přestavbu Fotschritta na 4takt motor Brix Stratton 6.5HP. Kdyby to někoho zajímalo, mužu dát fotky.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Tak tady jsou ty slibované fotky.
Výkon čtyřtaktního motoru Intek Pro 6,5 HP OHV je přenášen pomocí několika řemenic s klínovými řemeny na klikovou hřídel Forschrita na straně zapalování. Pro řazení se tudíž využívá původní převodovka. Nad simsoňáckým motorem je vyroben jakýsi rám, na kterém je useazen motor a řemenice. Ta šedá páka, která ční před motorem slouží k napnutí řemene, který se napíná až po rozběhu motoru. Tak se ulehčí při startu motoru. Ten musí prvně nabrat otáčky a až poté je schopen roztočit značnou hmotu řemenic a převodů v simsoňáckém motoru.
Koupil jsem to nedávno na inzerát v dost špatném stavu. Nedělal jsem to tedy já, pán co mi to prodával to zdědil a prý je to práce zručného kutila. Takto to vypadalo v původním stavu:
Celé jsem to poopravoval a dodělal podle svých představ. Kdybych věděl, co s tím bude práce, nikdy bych to nekoupil. Nejprve jsem musel zprovoznit motor, který se dusil a dýmil. To vyřešil servis - problém byl v ucpaném kanálku v karburátoru. Teď chytá a jede velmi slušně. Vše vyčistit, nový olej, lak a tak...
Pak byl problém v jedné z volnoběžek - protáčela se. Po rozdělání jsem zjistil, že pérko západky bylo zhnilé a tak jsem jej nahradil pérkem z propisky. Dále byla špatná ložiska osy kol, takže celá doní převodovka rozebraná a následovala výměna téměř všech ložisek v převodovce. Pak jsem se vrhnul na výrobu výfukovéhho potrubí s tím, že motor napojím na výfuk Forschrita v tělese. Tak se i stalo, ale výfuk byl zacpaný, a tak mě neminulo rozřezávání tělesa a vypalování výfuku Forschrita. Dále jsem vyrobil kapotáž na řemenice, rozebral a složil simsoňácký motor, vyměnil všechna ložiska, olej a některé další díly, protože řazení dost nefungovalo. Lakování všeho a finální skládání už byla práce radostná.
Po prvních testech mohu říct, že funkční a použitelné to je. Výkon je dostatečný, zpřevodování a rychlosti jsou dobře vyrobeny. Oproti normálnímu Forschritovi je to trochu těžší a těžiště je výše. Starty 4-taktu jsou zatím bezproblémové. Kouřivost je oproti simsoňáckému motoru minimální. Asi tak.
Výkon čtyřtaktního motoru Intek Pro 6,5 HP OHV je přenášen pomocí několika řemenic s klínovými řemeny na klikovou hřídel Forschrita na straně zapalování. Pro řazení se tudíž využívá původní převodovka. Nad simsoňáckým motorem je vyroben jakýsi rám, na kterém je useazen motor a řemenice. Ta šedá páka, která ční před motorem slouží k napnutí řemene, který se napíná až po rozběhu motoru. Tak se ulehčí při startu motoru. Ten musí prvně nabrat otáčky a až poté je schopen roztočit značnou hmotu řemenic a převodů v simsoňáckém motoru.
Koupil jsem to nedávno na inzerát v dost špatném stavu. Nedělal jsem to tedy já, pán co mi to prodával to zdědil a prý je to práce zručného kutila. Takto to vypadalo v původním stavu:
Celé jsem to poopravoval a dodělal podle svých představ. Kdybych věděl, co s tím bude práce, nikdy bych to nekoupil. Nejprve jsem musel zprovoznit motor, který se dusil a dýmil. To vyřešil servis - problém byl v ucpaném kanálku v karburátoru. Teď chytá a jede velmi slušně. Vše vyčistit, nový olej, lak a tak...
Pak byl problém v jedné z volnoběžek - protáčela se. Po rozdělání jsem zjistil, že pérko západky bylo zhnilé a tak jsem jej nahradil pérkem z propisky. Dále byla špatná ložiska osy kol, takže celá doní převodovka rozebraná a následovala výměna téměř všech ložisek v převodovce. Pak jsem se vrhnul na výrobu výfukovéhho potrubí s tím, že motor napojím na výfuk Forschrita v tělese. Tak se i stalo, ale výfuk byl zacpaný, a tak mě neminulo rozřezávání tělesa a vypalování výfuku Forschrita. Dále jsem vyrobil kapotáž na řemenice, rozebral a složil simsoňácký motor, vyměnil všechna ložiska, olej a některé další díly, protože řazení dost nefungovalo. Lakování všeho a finální skládání už byla práce radostná.
Po prvních testech mohu říct, že funkční a použitelné to je. Výkon je dostatečný, zpřevodování a rychlosti jsou dobře vyrobeny. Oproti normálnímu Forschritovi je to trochu těžší a těžiště je výše. Starty 4-taktu jsou zatím bezproblémové. Kouřivost je oproti simsoňáckému motoru minimální. Asi tak.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
A to tam namiesto kľukovky máš vyrobenú hriadeľ? Lebo inak by mi to nedávalo zmysel. Zaujímavé to je, no dosť komplikované, chcelo by to nejaké detailné foto tých prevodov.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
me by zajimalo, jak se na to tvari ta simsonacka prevodovka. prenasi skoro dvojnasobny vykon nez na ktery byla konstruovana. pochybuju, ze to dlouho vydrzi.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 2059
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
A ta výška!!! To bude hrozně vratké, při provozu bez volnoběžek si to lehne jakmile to najede na sebemenší nerovnost. Chtělo by to případný dodělávaný motor dostat spíš dopředu před originální motor. Stačil by výkonově podobný jako má simson.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
na fortschrita kdyby někdo potřeboval prodávám volnoběžku, část nastavovacího tělesa,želízka do obracáku, plečky a mořná ještě něco najdu kdysi jsme ho měly doma
v sekci prodám inz. rozprodej nejen nářadí
v sekci prodám inz. rozprodej nejen nářadí
-
- Příspěvky: 1314
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Fortschritt E930/931
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Řazení pojezdu
Zdravím všechny fortschrifťáky, nedávno jsem se také stal majitelem jednoho kousku. Bohužel silně zanedbaného a brutálně napadeného domácím kutilem , takže komplet generálka. A to do posledniho šroubku. O ceně návratu k původnímu stavu ani radši nepíšu. Ale protože polovina mýho dederona byla v krabici, tak jsem teď narazil na problém - řazení pojezdu. DP a návod mám stažený, součástky jsou všechny. Ale není mi jasný ten systém řazení. Potřeboval bych vědět, jestli ta vidlička v kladce pohybuje celým trnem s řetězovým kolem, který je uložený v ložisku víka. Pokud byl někdo dal foto nebo ideálně video, budu vděčný. Díky za odpovědi a časem dám když tak fotky, teď momentálně relaxují po operaci, tak až bude líp.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jestli ta vidlička v kladce pohybuje celým trnem s řetězovým kolem
ta vidlicka pohybuje POUZE TRNEM, nikoli retezovym kolem. deje se to prostrednictvim kladky. ta je nasroubovana na trnu (spravne se to jmenuje jinak, ale nemuzu si momentalne vzpomenout) a je vymezena zajistovacim plechem do U a 2 maticema M6. ten trn zasune kulicky do vnejsiho pouzdra, na kterem je retezove kolo, tim se spoji s vnitrni hrideli, ktera je napojena na vyvod z prevodovky a freza jede
ta vidlicka pohybuje POUZE TRNEM, nikoli retezovym kolem. deje se to prostrednictvim kladky. ta je nasroubovana na trnu (spravne se to jmenuje jinak, ale nemuzu si momentalne vzpomenout) a je vymezena zajistovacim plechem do U a 2 maticema M6. ten trn zasune kulicky do vnejsiho pouzdra, na kterem je retezove kolo, tim se spoji s vnitrni hrideli, ktera je napojena na vyvod z prevodovky a freza jede
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Díky moc za odpověď, já jsem podle DP tušil, že ty kuličky musejí fungovat jako v převodovce motoru. Ale i když jsem celý ten trn prostříkal uvolňovačem šroubů tak se ten vnitřní náboj na kterém je přišroubovaná kladka ani nehne. Prostě to chodí v ložisku sem - tam kompletně celý. Tak teď už mám představu jak by to mělo fungovat. Zkusím to celý rozebrat a rozpohybovat. Díky, díky!!!
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tak vymen jeste to lozisko, tam by to melo byt tesne bez vule. ten trn muzes uvolnit opatrnym poklepanim ze strany kladky, ale obal ten vnitrek do hadru, aby se ti nevysypaly kulicky. a nejdriv se podivej, jestli tam neni seknuta ta kulicka, to by mohl byt docela problem
Ferda Mravenec, práce všeho druhu