Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Je to drahé, až prehnane drahé. Niekto to skúšal aj prerobiť tie gumy zo Simsona zo sania, ale neviem ako to dopadlo. Na Agrond cz tie gumy stoja asi 1400 Kč. Filter vzduchu pasuje zo Simsona cca za 2,50 - 4 €.
Re: Fortschritt E930/931
Ty gumy stojí 1400 bez daně. 1727kč stojí z DPH. To je potom velmi přehnaně drahé. Až se to dozvědí Číňané tak bude stát jedna stovku a ještě vám to pošlou do zásilkovny zadarmo.
Re: Fortschritt E930/931
To máte pravdu. AgroND je hrozně drahý obchod. Mám s ním také neblahé zkušenosti.
Loni jsem si u nich objednal dva volnoběhy (levý a pravý - na tažnou hřídel - ke kolům): https://www.agrond.cz/Volnobeh-008-13-4 ... -d6172.htm
Smířil jsem se s nehorázně vysokou cenou = 1.224,- kč s DPH, za jeden volnoběh. Ale, jaké bylo moje překvapení, když jsem rozbalil balík a vyndal staré, odřené a použité kusy. Hned jsem kontaktoval obchodního zástupce a on mi řekl, že se některé ND už od rozpadu NDR nevyrábějí a tudíž prodávají m.j. i díly, již použité, které jim zbyly z dob, kdy ještě prováděli servis a opravy. na můj dotaz, proč tuto skutečnost neuvádějí u konkrétních dílů, které nejsou nové, mi rozumně neodpověděl.
Dále jsem se tohoto pracovníka ptal, že mám v úmyslu koupit krycí plech ke karburátoru, který mají skladem:
https://www.agrond.cz/Vnejsi-kryt-006-0 ... -d6082.htm zda je nový, ale odpověděl mi, že je rovněž již použitý a mírně odřený.
Zrovna tak, ty strašné ceny za lanka a vůbec - udělal jsem si o nich svůj záporný úsudek.
Nakonec jsem koupil ještě jednoho nepojízdného Ferdu, na ND, za pár korun a mám vystaráno.
Loni jsem si u nich objednal dva volnoběhy (levý a pravý - na tažnou hřídel - ke kolům): https://www.agrond.cz/Volnobeh-008-13-4 ... -d6172.htm
Smířil jsem se s nehorázně vysokou cenou = 1.224,- kč s DPH, za jeden volnoběh. Ale, jaké bylo moje překvapení, když jsem rozbalil balík a vyndal staré, odřené a použité kusy. Hned jsem kontaktoval obchodního zástupce a on mi řekl, že se některé ND už od rozpadu NDR nevyrábějí a tudíž prodávají m.j. i díly, již použité, které jim zbyly z dob, kdy ještě prováděli servis a opravy. na můj dotaz, proč tuto skutečnost neuvádějí u konkrétních dílů, které nejsou nové, mi rozumně neodpověděl.
Dále jsem se tohoto pracovníka ptal, že mám v úmyslu koupit krycí plech ke karburátoru, který mají skladem:
https://www.agrond.cz/Vnejsi-kryt-006-0 ... -d6082.htm zda je nový, ale odpověděl mi, že je rovněž již použitý a mírně odřený.
Zrovna tak, ty strašné ceny za lanka a vůbec - udělal jsem si o nich svůj záporný úsudek.
Nakonec jsem koupil ještě jednoho nepojízdného Ferdu, na ND, za pár korun a mám vystaráno.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
nebude. techto stroju je tak malo, ze se to nevyplati. dokud jsem to servisoval, jezdil jsem pro nd do nemecka, mel jsem tam nekolik mist, kde jsem sehnal vsechno. uz vic jak dva roky nefunguje ani jeden kramek, vubec se jim to nevyplatilo. jsou jen univerzalni dily na simsony.
pobliz neustadtu byla tovarnicka, ktera ty dily vyrabela, hlavne kovove specialni dily na zt 300 a kombajny. uz hodne dlouho je taky zavrena
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Chlapi, kam sme to dopracovali!!! Inak som si nevšimol, resp. nezapamätal, že Agrond všetko udáva bez DPH, to je pravda. Keď som si i nich objednal pneu, skoro sa mi obrátili pri faktúre panenky. Inak čína by pomohla, ale na počet kusov čo zostali v prevádzke sa im to neoplatí. Inak na slovensku jeden shop dopredáva lanká za smiešne sumy, ak niekto potrebuje, pozriem a dám sem odkaz. Inak dobre si urobil že si kúpil jednoho na ND. Múdro. Ja som neskôr na nete našiel pneu zo SK aj po 23 euro/kus, ale už som mal doma tie z agrond. Inak voľnobežky dosť ponúkajú aj na Bazoši, tam treba brať.
Re: Fortschritt E930/931
No ten čo som kúpil za tých 250.- nie je na ND. Ten prvý totiž nie je môj, len ho pre známeho opravujem. Ten čo som kúpil bude môj. Vlastne som ho dostal zadarmo, lebo je tesne po oprave. Piest je úplne čistý. Vidieť na ňom aj číslo vrtania. Tých 250 museli stáť diely na opravu.vlado333 píše: ↑ned bře 17, 2024 8:08 pm Chlapi, kam sme to dopracovali!!! Inak som si nevšimol, resp. nezapamätal, že Agrond všetko udáva bez DPH, to je pravda. Keď som si i nich objednal pneu, skoro sa mi obrátili pri faktúre panenky. Inak čína by pomohla, ale na počet kusov čo zostali v prevádzke sa im to neoplatí. Inak na slovensku jeden shop dopredáva lanká za smiešne sumy, ak niekto potrebuje, pozriem a dám sem odkaz. Inak dobre si urobil že si kúpil jednoho na ND. Múdro. Ja som neskôr na nete našiel pneu zo SK aj po 23 euro/kus, ale už som mal doma tie z agrond. Inak voľnobežky dosť ponúkajú aj na Bazoši, tam treba brať.
Re: Fortschritt E930/931
Rozumiem, ale bolo by dobré mať jedného do "foroty" na diely. Keď ti mám pravdu povedať, ja by som to nevydržal, a spojazdnil by som aj to "forotového". Dáš ho s pluhmi na korbu, druhým sa(ho) dovezieš na záhradu, políčko, zídeš z korby rovno na brázdu... To sa mi celkom pozdáva. Aby som nezabudol, v tomto fóru (Naše traktory) som niekde čítal, že predaj náhradných dielov pp v ČR skúpil nejaký nemec a ten pýta za ne nekresťanské peniaze. Len to nie som si istý, či sa jednalo o centrálny sklad v nemecku, alebo v ČR. Ale ja myslím, že to mal byť ten český sklad. Ale ako som spomenul, voľnobežky bývajú v ponuke na bazoši a treba ich brať. Nesmieme zabudnúť, že je rozdiel pravá a ľavá. Ja som na Youtube pozeral jednoho mládenca z ČR, ako niekde u rodiny v pajte (stodole) našiel Ferdu, spojazdnil ho a ako dlho rozjímal nad voľnobežkami, že načo to je! Otáčal ich hore dole, doprava, do ľava, stretol sa s tým prvýkrát. Dlho, ale ozaj dlho mu trvalo, kým pochopil, že sa asi môže jednať o napodobeninu (náhradu) diferenciálu. Ale akú mal radosť, keď mu Ferda asi po 10 rokoch naskočil a on za ním chodil po záhrade aj bez nádrže a na hadičke mal nastoknutú veľkú injekčnú striekačku z benzínom.
Re: Fortschritt E930/931
Caute pekne sviatky.
Viete niekto poradit cim nahradit stop vypinac na riaditkach? Pri prevoze na privese sa mi rozlamal. Da sa to nahradit prepinacom svetiel? https://www.agrond.cz/Prepinac-svetel-8 ... -d6158.htm
Viete niekto poradit cim nahradit stop vypinac na riaditkach? Pri prevoze na privese sa mi rozlamal. Da sa to nahradit prepinacom svetiel? https://www.agrond.cz/Prepinac-svetel-8 ... -d6158.htm
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím ťa, aj tebe pekné sviatky. Tu niekde v tejto téme to už mne niekto písal, že je to to isté tlačítko, resp. vypínač, Simson=Ferdo na ľavej strane. Simsona nemám, teda neviem koľko polôh má ten vypínač, neviem ani ako sa prepínajú na Simsone OFF/tlmené/diaľkové svetlá, teda asi 3 polohový, ale nehovorím naisto. Na Ferda by stačilo OFF/ON. Ja mám tiež taký, potentovaný vypínač, že ho chcem kúpiť a vymeniť. Na nete stojí od 5€ až po 20 €, teda treba popozerať.
Re: Fortschritt E930/931
Vdaka za info
Re: Fortschritt E930/931
Vypínač, resp. prepínač svetiel na Simson - vypínač zapaľovania Ferda https://www.motozolzso.sk/simson/riadidla-2 o.i., off/on spínač zap. na Ferda 5,40€!!! Dobre hovorím?
Re: Fortschritt E930/931
Dnes som vymenil ten pravý semering, zajtra ho vyskúšam či to pomohlo. Inak bol tam modrý semering, bol ešte mäkký, nevyzeral byť zlý, ale jeden nevie. Modrý semering bol dobrý? Čo si o tom myslíte? Niekto tu varoval, aby sme nedávali červený, ale zelený, alebo hnedý, v najhoršom čierny. Dík.
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím chalani, tak semering je nový aj ten v pravo, ale menil som aj sviečku, lebo NGK B6... nie asi tá najlepšia tepelná hodnota, našiel som, že by tam mala ísť NGK B8... alebo až NGK B9... Briska mi odišla, mal som tam akú mali vtedy v autotechne Brisk NR 14C. Ale ako si pamätám, tie "R" boli veľmi poruchové aj socíku. Ten odpor rád odchádzal aj vtedy. Dal som tam rezervnú čo som kúpil neskôr, N 14C a tá zatiaľ šlape, ale nebola v záťaži, ale len tak po dvore a bez vozíku. Tá 6-ka NGK asi vplyvom zohriatia motora nepálila najlepšie, tak uvidím, čo urobí tá Brisk. Čo sa týka tých semeringov, tak ten vyhodený modrý bol zjavne aj obojstranný, lebo mal taký kónus (mini manžetku) aj z vonkajšej strany, ale bez strunky. Strunka bola len zvnútra od ložiska a tá manžetka bola od dynama. Ale vyhľadal som aj mnou už menený semering od ozubeného koliečka, a ten (vyhodený) bol len jednostranný, teda bola tam možnosť prisávať si olej z prevodovky. S kamošom sme o tom debatovali, a ten mi potvrdil, že ten "rukávik" na simeringu plní dve úlohy a to ako prachovka, tak aj zábrana na prisávanie čistého (bez benzínu) vzduchu spod dynama. Tam sa pod piestom okolo klukovice totiž striedajú tlak a podtlak. Ten podtlak je síce menší, ale je. A pri tom podtlaku si môže motor prisať v ľavo PP80 + vzduch a v pravo samotný vzduch. Keď som pozeral ponuku z Motokrámok, tak tam mi vyskočil zelený semering zn. HUBER, ale ten je len jednostranný. Teraz musím ako pako zhodiť spojkový dekel, aby som zistil, aký som tam nahodil. Objednával som totiž na dvakrát z rôznych motoshopov. Budem si musieť všetko fotiť a archivovať. Nemajte mi za zlé, že tu takto všetko opisujem, ale nechcem, aby sa odrbkal aj niekto druhý. Človek sa učí do smrti.
Vďaka za reakcie a postrehy.
Vďaka za reakcie a postrehy.
-
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
ZdravímŤa Malotraktor. Čo si mal konkrétne na mysli? Ďakujem.