Motor Honda GSV, GCV

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
horachlap
Příspěvky: 16
Registrován: ned pro 02, 2012 11:44 am
Bydliště: Brněnsko

Re: Motor Honda GSV, GCV

#16 Nový příspěvek od horachlap »

Dyku, ještě se vrátím k životnosti motorů, vlastně k mé první otázce. Odkázal jsi mě na vlákno Agzat s motorom 190GCV. To jsem prostudoval a dozvěděl se následující od Lesyho:

"Jo, ještě k té životnosti, "dvojnásobná" je trošku "odvážné" tvrzení. Bezesporu díky ocelové vložce (litinová není ani omylem, jedině, že by o tom výrobce nevěděl a lhal nám na školeních) je delší, ale nijak extra. Běžně měním motory na opravdu používaných frézách po cca 5-6 letech, u míň používaných po cca 8-10 letech a GSV vydrží o 1-2 roky déle. Generálkovat se je moc neoplatí při současných cenách dílů. Jinou kapitolou jsou motory GX, které opravdu mají hodně slušnou výdrž ale taky cenu.
Slušné byly taky motory GD, ale s těma se v Čechách potkáte sporadicky a už se nedělají."

V následujícím příspěvku Lesyho názor potvrzuješ v poslední větě:
"Nemají dnešní motory GXV už taky jen jedno ložislo? Já bych v těch futrech u GC nehledal zásadní problém a spíš bych se zaměřil na jenich kvalitu. Jsou-li aspoň trochu kvalita včetně obrobení a to i k tomu přiléhajících dílů, jsou-li dostatečně a kvalitně mazány. vydrží. O GO nemá cenu psát, to udělal Lesa..."

Nemám v úmyslu polemizovat, jen jsem se ptal. Uznávám, že poloprofimotor bude určitě lepší a stojí za to připlatit. S tím souhlasím. Věřím, že to myslíš upřimně a chceš poradit. A za to děkuji.

Tome, Packarde, moc děkuji za vaše názory určitě jsou užitečný. Skutečně jsem limitovaný místem v garáži do které dám právě celou jednotku a vlek ten se mi vleze do zahrady. Víc ani ťuk. Frézu TJ 6,5 ještě zvážím, do jara je času dost a třeba se něc objeví v inzerci.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Motor Honda GSV, GCV

#17 Nový příspěvek od Tom »

Tjčka teď v inzerci bývají, a s válníkem bývají za nějakých 15 tisíc, což je cena víc než solidní za opravdového dříče.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#18 Nový příspěvek od czechboss »

horachlap píše:Dyku, ještě se vrátím k životnosti motorů, vlastně k mé první otázce. Odkázal jsi mě na vlákno Agzat s motorom 190GCV. To jsem prostudoval a dozvěděl se následující od Lesyho:

"Jo, ještě k té životnosti, "dvojnásobná" je trošku "odvážné" tvrzení. Bezesporu díky ocelové vložce (litinová není ani omylem, jedině, že by o tom výrobce nevěděl a lhal nám na školeních) je delší, ale nijak extra. Běžně měním motory na opravdu používaných frézách po cca 5-6 letech, u míň používaných po cca 8-10 letech a GSV vydrží o 1-2 roky déle. Generálkovat se je moc neoplatí při současných cenách dílů. Jinou kapitolou jsou motory GX, které opravdu mají hodně slušnou výdrž ale taky cenu.
Slušné byly taky motory GD, ale s těma se v Čechách potkáte sporadicky a už se nedělají."

V následujícím příspěvku Lesyho názor potvrzuješ v poslední větě:
"Nemají dnešní motory GXV už taky jen jedno ložislo? Já bych v těch futrech u GC nehledal zásadní problém a spíš bych se zaměřil na jenich kvalitu. Jsou-li aspoň trochu kvalita včetně obrobení a to i k tomu přiléhajících dílů, jsou-li dostatečně a kvalitně mazány. vydrží. O GO nemá cenu psát, to udělal Lesa..."

Nemám v úmyslu polemizovat, jen jsem se ptal. Uznávám, že poloprofimotor bude určitě lepší a stojí za to připlatit. S tím souhlasím. Věřím, že to myslíš upřimně a chceš poradit. A za to děkuji.

Tome, Packarde, moc děkuji za vaše názory určitě jsou užitečný. Skutečně jsem limitovaný místem v garáži do které dám právě celou jednotku a vlek ten se mi vleze do zahrady. Víc ani ťuk. Frézu TJ 6,5 ještě zvážím, do jara je času dost a třeba se něc objeví v inzerci.

Ahoj, já jsem si pořídil VARInu ze stejnýho důvodu jako ji chceš pořizovat ty. Potřeboval jsem jezdit na do lesa pro dřevo a garáž mám taky malou. Hodně lidí na fóru naše traktory tě bude od tohoto skutku odrazovat, a tvrdit že s vari se do lesa nedá jezdit a pod. Já už jsem se svou sestavou navozil dřeva dost v zimně s VARI vyhrnuji sníh, dokonce jsem si koupil na bazoši oboustraný pluh na orbu a udělal jsem si na zahradě malý políčko :) je to maly nenáročný stroj na údržbu, který hodně pomůže. Co se týče motoru tak mám GCV160 stejný motor mám na sekačce akorát je to 130 obsah. Sekačku mám už 5 let a za týden v sezóně nalítá 4h a motor jede stále jako hodiny. VARI vlastním už od května roku 2010 od té doby byla mnohokrát vlese a na sněhu a je to dobrý pomocník. Motor je ve stále v dobré kondici a jak říkám VARI neustále využívám v každém ročním období. Jinak životnost motoru bude záviset hlavně na tobě jak se kněmu budeš chovat. Pravidelná výměna oleje (kvalitní olej), čištění karburátoru štelování ventilů atd. Vždy jednou za rok měním olej a seřizuji ventily. Karburátor čistím několikrát do roka. Můj stroj je k vidění zde http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=39043. Pro jízdu v lese potřebuješ stroj zatížit cca 50kg železem aby to nehrabalo a pak můžeš vyrazit 8). Kdyby jsi ještě něco potřeboval vědět, tak se klidně ozvi určitě poradím.
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9520
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Honda GSV, GCV

#19 Nový příspěvek od Atlan »

By ma zaujimalo to stelovanie ventilov,,,ja som to rozobral a poskladal kedze to stelovat nepotrebovalo.... Tak ze ci ked to tak casto rozoberas ci sa to oplati a aj nastavujes.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#20 Nový příspěvek od czechboss »

Atlan píše:By ma zaujimalo to stelovanie ventilov,,,ja som to rozobral a poskladal kedze to stelovat nepotrebovalo.... Tak ze ci ked to tak casto rozoberas ci sa to oplati a aj nastavujes.
Ventily jsem šteloval letos na podzim, jelikož se pod víkem hlavy ozíval mírně cvakavý zvuk, který z počátku slyšet nebyl. Tak jsem to rozdělal a vůle byla větší než v servisním manuálu (teď z hlavy nevím manuál mám doma). Když jsem to rozdělal tak jsem docela koukal, že vačka pro zdvihání zdvihátek je součástí rozvodového kola a je z plastu, proto doporučuji ventily jednou ročně skontrolovat, jelikož plastová vačka se zákonitě musí více opotřebovávat, nežli zakalená kovová vačka :( .

Obrázek

Nevím z čeho je vačka u GSV nebo GXV, ale u GCV je plastová :'( .
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9520
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Honda GSV, GCV

#21 Nový příspěvek od Atlan »

Srandista ty si myslis ze zelezna bude kalena ked to plastova vydrzi staci tam obycajna zelezna, nekalena.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#22 Nový příspěvek od czechboss »

Atlan píše:Srandista ty si myslis ze zelezna bude kalena ked to plastova vydrzi staci tam obycajna zelezna, nekalena.
já nejsem na žvejkačky zvyklý. Většinou se hřídele vyráběj z patřičného materiálu a zakalujou se, aby něco vydržely to snad každej strojař dobře ví a blbec taky. Zkus horachlapovi napsat něco užitečnýho, aby se z tohoto tématu nestala snůžka blábolů.
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
Jozka
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 14, 2007 10:10 pm
Bydliště: ValMez okolí

Re: Motor Honda GSV, GCV

#23 Nový příspěvek od Jozka »

Je možnost na těchto Honda motorech zapojit světlo? Mají nějaký vývod el, proudu navíc?

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Motor Honda GSV, GCV

#24 Nový příspěvek od pawka »

ta vacka je věčná a nova je levná,ale jsou tam horsi veci! hridele KH a jejich uložení! zbytek moc netrpí
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#25 Nový příspěvek od czechboss »

Jozka píše:Je možnost na těchto Honda motorech zapojit světlo? Mají nějaký vývod el, proudu navíc?
Bohužel ne je zde cívka pouze pro zapalování na cívku.
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
horachlap
Příspěvky: 16
Registrován: ned pro 02, 2012 11:44 am
Bydliště: Brněnsko

Re: Motor Honda GSV, GCV

#26 Nový příspěvek od horachlap »

To czechboss: ahoj, moc děkuji za Tvoje postřehy k Teře a jejímu použítí. Já jsem nakonec koupil převodovku Agzat s diferenciálem a abych neztratil na rychlosti, pořídil jsem 2T Jikov. Popravdě jsem se nechtěl moc pouštět do Hondy, třeba i kvůli nutnosti zvýšené údržbě a již diskutované životnosti a možnostech celkové generálky 4T motoru.
Jikov posazený na převodovce Agzat

Uživatelský avatar
Jozka
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 14, 2007 10:10 pm
Bydliště: ValMez okolí

Re: Motor Honda GSV, GCV

#27 Nový příspěvek od Jozka »

Škoda, na starém Agzatovém 2T motoru světlo mám a někdy se hodilo.
czechboss píše:
Jozka píše:Je možnost na těchto Honda motorech zapojit světlo? Mají nějaký vývod el, proudu navíc?
Bohužel ne je zde cívka pouze pro zapalování na cívku.

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#28 Nový příspěvek od czechboss »

horachlap píše:To czechboss: ahoj, moc děkuji za Tvoje postřehy k Teře a jejímu použítí. Já jsem nakonec koupil převodovku Agzat s diferenciálem a abych neztratil na rychlosti, pořídil jsem 2T Jikov. Popravdě jsem se nechtěl moc pouštět do Hondy, třeba i kvůli nutnosti zvýšené údržbě a již diskutované životnosti a možnostech celkové generálky 4T motoru.
To že jsi koupil agzat tak jsi udělal jedině dobře, já jsem dříve něvěděl, že nějakej agzat existuje, ale když jsem zjistil jeho kvality oproti VARI tak bych taky zvolil agzat, převodovka je mnohem mnohem kvalitnější 8) , žádná bronzová kola apod. Ale do dvoutaktu motoru bych nešel, mě vadí, že se musí míchat olej do benzínu a pak že ten smrádek od výfuku je o něco větší :) ale to už je na každým co mu více vyhovuje. Ale ten agzat ti závidím :shock:
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
czechboss
Příspěvky: 353
Registrován: úte led 31, 2012 12:20 pm
Bydliště: Lichkov

Re: Motor Honda GSV, GCV

#29 Nový příspěvek od czechboss »

Jozka píše:Škoda, na starém Agzatovém 2T motoru světlo mám a někdy se hodilo.
czechboss píše:
Jozka píše:Je možnost na těchto Honda motorech zapojit světlo? Mají nějaký vývod el, proudu navíc?
Bohužel ne je zde cívka pouze pro zapalování na cívku.
Jo mě taky vadí že tam nemohu připojit nějaké světlo, vzimě když vyhrnuji sníh a je brzo tma tak by se hodilo. Ale na příští rok planuji světla alespoň na baterku :-/
Kdo maže ten jede

Uživatelský avatar
ZELENÁČ
Příspěvky: 260
Registrován: pát črc 15, 2011 8:15 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Motor Honda GSV, GCV

#30 Nový příspěvek od ZELENÁČ »

Chlapi mám takovej problém s motorem HONDA 160GCV.
Je to sousedova sekačka adéla, sem tam si ju od něho půjčuju a teď už ju víc spravuju než sekám.
Asi před pěti lety to dovezl poprvé, zůstal pootevřený sací ventil. Rozhýbal jsem ho, promazal, odstranil karbon, poskládal a motor šlapal jak hodinky. Ale asi za měsíc to dovezl znovu a úplně to samé, když přijel po třetí tak jsem na radu značkového servisu vyhodil gufero které bylo pouze na sacím ventilu, protože prej se ventil asi hůř maže.
Motor chodil bez problému asi čtyři roky a letos už to rozdělávám po druhé, ventil se zadírá už i bez toho gufera.
Nesetkal jste se s tím někdo, nemáte tušení co se tam může drbat?


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“