Dakr

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#121 Nový příspěvek od DYK »

NO já do FD3 nevidím, ale mám vlastní zkušenost s Vari Raptor. Proč o tom píšu? Má stejný princit pojezdu, ale tyto poznatky s ním teda nemám. Rychlost pojezdu koriguju jen podle hmoty. Z logiky, když zvolím minimální pojezd - na rovině - pak je problém na nájezdech na vlek, už to nechce jet, ale jen trošku drbnu a jede. Navíc má páčku brzdy s aretací tak nikdy nikam nezdrhne. Toto není reklama na Vari, já jen že se ti to chová nějak divně. Nebylo by vůbec od věci, kdyby se po odmlce vyjádřil i někdo se jménem Dančák. To by byla ta nejrelevatnější pomoc a odpověď. O zájmu o zákazníka, vysvětlení, případné nabídce - návrhu řešení nemluvě. A nebo se s tebou budou bavit až po zahájení reklamačního procesu. Ale třeba tomu nic není, kdo ví?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#122 Nový příspěvek od Tomas6 »

Řešit jestli dakr nebo vari je asi jedno.Ty hydrostaty, motory a spoustu jiných věcí kupujou od stejných výrobců, takže jestli je něco z výroby šmejd, může se to projevit jak u jednoho tak druhého.
Jde o to jestli ten hydrostat se má chovat alespoň přibližně jako mechanická převodovka, či mechanický variátor, nebo prostě je u toho normální určitá změna rychlosti v závislosti na členitosti a různé svažitosti pozemku. Samozřejmě při konstantní poloze páky pojezdu.
Asi není problém jít do reklamace, nicméně by bylo zbytečné se do něčeho pouštět s tím že to chování je normální a jen já nevím jak se to má doopravdy chovat.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

fikejz
Příspěvky: 6108
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Dakr

#123 Nový příspěvek od fikejz »

Asi takhle: když jedu s destou do kopce tak čím větší kopec tím víc plynu aby jela. Takže určitá změna rychlosti pojezdu při konstantních otáčkách motoru a změně zátěže je jistá (olej není řetěz, nebo jiný mechanický převod a trochu mění pod tlakem objem), ale nemělo by to být o mnoho. Soused má DAKRa s hydropojezdem a jezdí se zaaretovanou pákou pojezdu - pojezd reguluje jen pomocí ovládání hydrauliky (nenarostla mu třetí ruka, aby to mohl držet páku pojezdu a zároveň ovládat páku regulace hydra).
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Dakr

#124 Nový příspěvek od thovt »

Vari má odstředivou spojku , dokáže přenášet malé kroutící momenty. Jednoduché
Dakr hydro, dokáže přenášet velké kroutící momenty, aretace pák jež další věc. Složité větší péče, výměna oleje.

Sekaní na rovině Vari
Sekání ve stoupání Dakr
Jednoduše jsem to shrnul

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Dakr

#125 Nový příspěvek od ITS »

Fikejz - prosím zpět do školy a dostudovat nestlačitelnost kapalin.
Dále prosím nesrovnávat hydrodynamický pojezd s hydrostatickým.

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#126 Nový příspěvek od Tomas6 »

Já mám zaaretovanou páku pohonu nářadí. Tj levou ruku mám volnou a tou reguluju rychlost pojezdu. Pravou držím páku zapnutí pojezdu a ovládám uzávěrku. Takže víceméně je to asi normální. Jako nemít zaaretovanou páku pohonu nářadí, tak se s tím dělat nedá. Ale to mi nepřímo říkal už prodejce. Šlo mi hlavně o to jestli je normální pořád korigovat rychlost jízdy, zvlášť když je hodně členitý a kopcovitý pozemek.
Jinak musím říct že jsem zatím spokojený. Možná bych měl menší výhrady k tomu malému mulčovači, má kolečka bokem, takže jezdí po neposečeném a trávu nechává spíš na řádku, ale vysoké a husté trávy se nebojí. Uvažuju že časem pořídím ještě ten širší mulčovač. Ten úzký je zas dobrý, když dělám ohradu pro ovce. Objedu to a za chvíli můžu ťukat tyčky. Tak než jsem to oběhl s křoviňákem, už jsem byl nadělaný.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Dakr

#127 Nový příspěvek od ITS »

Vážení kolegové, byl jsem kolegou fikejzem požádán, abych rozvedl svoji poznámku.

Ačkoliv se to zde probíralo mrtěkrát, tak to zopakuji:
Hydrodynamický pojezd je řešen "olejovou turbínou", kde poháněcí kolo uvede do rotace olejovou náplň a její dynamické účinky roztáčejí kolo hnané. Takže dochází ke skluzu v otáčkách vlivem změn zatížení. Tento skluz se chová jako převodovka, takže v určitém rozsahu otáček se při jejich poklesu zvyšuje kroutící moment.
Dakr má ale hydrostat, který se má chovat skoro jako převodovka. Čerpadlo vytlačí přesnou dávku oleje a hydromotor se o tuto přesnou dávku pootočí. Jediný skluz, který může nastat je ten, který vznikne průsakem oleje v pístech čerpadla a motoru. To by ale nemělo být tak moc, jak popisuje Tomas6.

Pokud bude chtít kolega fikejz vědět také něco o nestlačitelnosti kapalin, pak si to musí dostudovat sám. Virologii zvládá na 110%, tak tu fyziku doladí taktéž. 8)

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#128 Nový příspěvek od Tomas6 »

Hydrostatický a hydrodynamický pohon nás učili už v prvním ročníku na učňáku. Nicméně nevím nakolik normální může být ten průsak konkrétně tady u toho stroje. Ta hydrostatická převodovka v něm namontovaná je stejná jak u většiny zahradních traktůrků. Nemá tu někdo dakra s hydrostatem z okolí?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Dakr

#129 Nový příspěvek od chobotek »

ITS: jeden se chová jako převodovka a druhý skoro jako převodovka... Možná to ještě trochu učeš, než sem vletí někdo z jiného vlákna a napíše ti, že to máš z očkování :D :friends:
Navrhoval bych třeba: hydrostatický pojezd se chová jako převodovka se stálým převodovým poměrem, který je určený nastavením geometrie čerpadla a hydromotoru (přičemž se nevylučuje, že jedna z částí má pevnou geometrii).
Hydrodynamický pojezd se potom v určitém rozsahu provozních hodnot (skluzu) chová jako násobič momentu (řekněme jako variátor).
Omlouvám se, za vidlácké zjednodušování.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Dakr

#130 Nový příspěvek od oco13 »

Diky Chobotku :friends: treba to písať tak aby to pochopili aj....... :-/ čo som vlastne ja??? - vyštudovaný energetik, 25 rokov meranie a nastavovanie okien a dverí a teraz už 10tym rokom nastavovanie robotov v automotive. :typek: :-/ Kam sa dá takáto kombinácia zaradiť? ja o sebe tvrdím že som vidlák.

fikejz
Příspěvky: 6108
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Dakr

#131 Nový příspěvek od fikejz »

ITS, děkuji za objasnění proč se olej (nestlačitelná kapalina) navenek chová v hydropohonu jako by stlačitelný byl. A zároveň se omlouvám, za tón jímž jsem tě o "vysvětlení" žádal. Chobotkovi pak patří dík za doupřesnění.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#132 Nový příspěvek od DYK »

Tomášu, já to zkrátím, myslím si, že to normální není. Moc se mi to nezdá. Dneska jsem zase vyjel s mulčovačem s hydrostatickou převodovkou. Vzpomněl jsem si, no jelo to "nastaveně", jen když bylo moc hmoty poklesly otáčky a tím i rychost pojezdu. Takové ty klasické zákonitosti. Jinak jel jako vždy. Já problémy s převodovkama TUFF TORQ v konfiguraci Vari problémy nemám.
OCO je zařazením úderník!! Jako koníčka má zjišťování limitů všeho, co veme do ruky nebo na co sedne a má motor. :D
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#133 Nový příspěvek od Tomas6 »

Já to zitra zkusím natočit na mobil a hodím to sem ať posoudíte. Zítra mne čeká celé dopoledne mulčování hodně členitého pozemku,tak bude možnost.
Je možné že ta převodovka může být vadná. Někdy je potřeba hledat problém i v novém dílu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Tomas6
Příspěvky: 5385
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#134 Nový příspěvek od Tomas6 »

https://youtu.be/2aB_3kaGBT8
https://youtu.be/DJ1LlV_za_w
Jsou to taková videa všelijaká, ale snad je to z toho zřejmé jak ta převodovka zpomaluje a zrychluje. Ani jednou jsem nezasáhl do rychlosti pojezdu. Na videu to není moc poznat, ale jezdil jsem do kopce a z kopce.
Edit: do pojezdu jsem zasáhl na druhém videu v čase 0:30, to jak se stroj úplně zastavil a dál už nechtěl.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#135 Nový příspěvek od DYK »

NO ty vole, to néééé!! Je něco někde špatně!! K tomu by se mohl a měl p. Dančák vyjádřit.
Je známo, že jsem více Varák, ale odhlétněme od toho. Vari má jednoúčelový mulčovat F 700 Hydro s hydrostatickým pojezdem. I výkonově bude nejblíž tomuto. Videí, i amatérských s ním je celkem dost ale nikde se takto nechová. Ani ten menší Raptor i když má slabší motor, menší záběr, je lehčí, ale pohon stejný. Řekl bych ti - "přijeď si to vyzkoušet", ale je mi jasný, co napíšeš.
Co ty PET protizávaží? :smich:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“