Nastavenie predzápalu

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Nastavenie predzápalu

#1 Nový příspěvek od richmond »

Chcem sa spýtať ďaľšiu otázku, ako sa dá nastaviť správne predzápal na varine aby sa správne spalovalo palivo, aby iskra neskákala "neskoro" čiže motor nestihne spáliť benzín a olej, všimol som si že z výfuku mi tečie olej, asi nespálený...... alebo si myslím zle?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Nastavenie predzápalu

#2 Nový příspěvek od DYK »

A máš motor s kontaktním zapalováním? Jaký máš vlastně motor? Že ti "teče" olej z výfuku nutně neznamená, že máš špatný předstih. Pro kontrolu přerušovače kontaktního zapalování potřebuješ ze speciálního nářadí jen dvě věci. "Klíč" na přidržení servačníku při povolování matky, to se ale dá nouzově jinak (dle toho co dům dá) přitahující setrvačník na kužel a stahovák servačníku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Re: Nastavenie predzápalu

#3 Nový příspěvek od richmond »

DYK píše:A máš motor s kontaktním zapalováním? Jaký máš vlastně motor? Že ti "teče" olej z výfuku nutně neznamená, že máš špatný předstih. Pro kontrolu přerušovače kontaktního zapalování potřebuješ ze speciálního nářadí jen dvě věci. "Klíč" na přidržení servačníku při povolování matky, to se ale dá nouzově jinak (dle toho co dům dá) přitahující setrvačník na kužel a stahovák servačníku.
Takže 1, zapalovanie nemá žiadne kladívko a mám výstup na svetlo a celé je to uchytené na 3 skrutkách a je možnosť natáčania nosnej dosky čim sa dá čiastočne riadiť časovanie sviečky,

2, dnes som zodvihol motor a z výfuku mi vitiekla asi polovica nádrže benzínu i napriek uzatvorenému hlavnému ventilu na benzín a aj napriek skontrolovanému ihlovému ventilu v karburátore. Tak som dnes riešil ich tesnosť.... ihlový ventil v karb. som vymenil a hlavný ventil potrebuje okrem tesniacich podložiek aj teflónovú pásku aby palivo nepresakovalo poprizávite mimo hlavného ventila priamo do karburátora. vyčistil som komoru piestu ale aj kľukovú skryňu tak som zvedavý.......

3, aj tak by ma zaujímal ten predzápal....

Ďakujem

Uživatelský avatar
slavik74
Příspěvky: 280
Registrován: pon led 12, 2009 6:29 pm
Bydliště: Prievidza

Re: Nastavenie predzápalu

#4 Nový příspěvek od slavik74 »

Už sa to pýtal kolega predomnou, o aky motor vlastne ide? 2-takt? 4-takt? Ak zapalovanie nema mechanický prerušovač ( kladivko) ide zrejme o elektronický typ zapalovania, ale moc pochybujem že by zapalovanie malo na svedomí problem ktorý si opísal. Pootočením zapalovacej dosky sa dá čiastočne znížiť-zvýšit predzápal, nie časovanie sviečky. V smere točenia motora zmenšiš, v protismere zvyšiš hodnotu predzápalu. Zameraj sa skôr na ten ventil na nadržke, pripadne skontroluj výšku hladiny benzinu v plavakovej komore... Ak je vysoká, može sa to prechlastavať.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Nastavenie predzápalu

#5 Nový příspěvek od DYK »

Vážení, po zkušenostech s jiného vlákna s Johny 1490, který se oháněl textem své knižky k jeho stroji nebudu poskytovat žádné technické informace pokud neuvidím o co konkrétně jde. Debata byla o DSK317 a pak ještě o olejích do benzínu, kde Johny hájil: "No tak mi povedz preco teda v knížke mam napísané že PP 80 alebo 90 nic o hypoidnom som tam nevidel.." aby se včera nakonec zjistilo, že má stroj Diamont PA-80, což je uplně něco jiného, než to o čem se debatilo. Na moje požadavky, aby ukázal knížku ze které recituje nereagoval a cítil se dotčen, když se s ním nesouhlasilo. Tak takthle teda ne, pánové :vztek:
Moje poslední informace aniž bych věděl oč se vlatně jedná je pro richmonda
Předstih je 3.5 mm před HÚ a zase, vím hovno na jaký motor.
A teď se může zase ozvat někdo, kdo má v nějaké technické literatuře jiný údaj a můžeme se dohadovat aniž nebudem vědět o čem.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
slavik74
Příspěvky: 280
Registrován: pon led 12, 2009 6:29 pm
Bydliště: Prievidza

Re: Nastavenie predzápalu

#6 Nový příspěvek od slavik74 »

No DYK nemaš pravdu !!! Podla mojej knížky je na V3S predvstrik 13" :vztek: Ale nie, máš pravdu v tom čo si napísal, z mojej strany len taky pokus o vtip :friends: P.S.: A neber si všetko tak k srdcu, niekedy sa možeš snažiť ako chceš, ak ten druhý si nechce dať poradiť, tak to proste nejde.

homolka69
Příspěvky: 95
Registrován: úte říj 28, 2008 8:49 pm
Bydliště: Načešice

Re: Nastavenie predzápalu

#7 Nový příspěvek od homolka69 »

Pro richmonda:Ten benzín ve výfuku je samozřejmě od špatně těsnícího jehlového ventilu.Pokud by ti nepomohla jeho výměna,vyměň ještě ten malý fíbrový kroužek,který těsní čelo ventilu.Hlavní ventil těsnit i nemusí,už jsem zažil Teru,která ho neměla a nebyl s tím žádný problém.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavenie predzápalu

#8 Nový příspěvek od kenybz »

ten ventil je dobre gdyz tam je a gdyz tesni za zimu muze byt nadrz aj prazdna...zalezi na konstrukci karburatoru a na jeho odvzdusneni tama se benzin docela odparuje...jinak pokud ti to po oprave jehlaku a pri zavrenem ventilu bude tect furt do vyfuku rad si z tohoto vecneho benzino-pramene napustim kanystr /delam si srandu/
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Re: Nastavenie predzápalu

#9 Nový příspěvek od richmond »

1, otázka o aký motor ide???? mno je to 2T keďže lejem olej do paliva
2, Typ 14308 som našiel na štítku vyrazené pobľa návodu som kuk 1438
3, zapalovanie je asi elektronické..... nemám kladivko asi Ducati
4, ako merať 3,5 mm od hornej úvrate??? šublerou cez sviečku????
5, ako kontrolujete výšku hladiny benzínu v plavákovej komore???? vymenil som ihlák aj hlavný ventil, už pracuje OK len ta výška hladiny???
Naposledy upravil(a) richmond dne čtv lis 19, 2009 9:42 pm, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
slavik74
Příspěvky: 280
Registrován: pon led 12, 2009 6:29 pm
Bydliště: Prievidza

Re: Nastavenie predzápalu

#10 Nový příspěvek od slavik74 »

1. spravne
2. ? hm...
3. určite elektronika
4. dá sa aj tak

richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Re: Nastavenie predzápalu

#11 Nový příspěvek od richmond »

4, ako merať 3,5 mm od hornej úvrate??? šublerou cez sviečku????
5, ako kontrolujete výšku hladiny benzínu v plavákovej komore???? vymenil som ihlák aj hlavný ventil, už pracuje OK len ta výška hladiny???

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Nastavenie predzápalu

#12 Nový příspěvek od petr j »

richmond píše:Chcem sa spýtať ďaľšiu otázku, ako sa dá nastaviť správne predzápal na varine aby sa správne spalovalo palivo, aby iskra neskákala "neskoro" čiže motor nestihne spáliť benzín a olej, všimol som si že z výfuku mi tečie olej, asi nespálený...... alebo si myslím zle?
tak použij pořádnej olej, né MT2, motorák, převoďák, hydrauliku a já nevím, co tam do toho leješ a nic ti z vejfuku nepoteče. řeší se tu pořád to samé. ty oleje prostě bezezbytku neschoří, vždyť je to technologie přes 50 let stará, takže mazej koupit některej z olejů do motorovejch pil a nic ti z vejfuku kapat nebude. jestli budeš jen hrabat do předstihu, nejen že ten olej z vejfuku pujde pořád stejně, ale navíc ti to ani nepoběží

richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Re: Nastavenie predzápalu

#13 Nový příspěvek od richmond »

petr j píše:
richmond píše:Chcem sa spýtať ďaľšiu otázku, ako sa dá nastaviť správne predzápal na varine aby sa správne spalovalo palivo, aby iskra neskákala "neskoro" čiže motor nestihne spáliť benzín a olej, všimol som si že z výfuku mi tečie olej, asi nespálený...... alebo si myslím zle?
tak použij pořádnej olej, né MT2, motorák, převoďák, hydrauliku a já nevím, co tam do toho leješ a nic ti z vejfuku nepoteče. řeší se tu pořád to samé. ty oleje prostě bezezbytku neschoří, vždyť je to technologie přes 50 let stará, takže mazej koupit některej z olejů do motorovejch pil a nic ti z vejfuku kapat nebude. jestli budeš jen hrabat do předstihu, nejen že ten olej z vejfuku pujde pořád stejně, ale navíc ti to ani nepoběží
ci


1, olej do toho lejem kvalitný to sa neboj, myslím že Castrol je dostačujúci
2, pytam sa lebo som kúpil staršiu haraburdu a nemám návody a ani skúsenosti s jednoválcami
3, zatiaľ tu každý povedal svoju špekuláciu ale nikto poriadne nepovie to čo sa pýtam, napr.... nájdeš to v tej a tej príručke alebo je to hodnota.... každý sa len domnieva
4, neopravujem motor 1x a možno to je aj cítiť z otázok čo sa pýtam
5, nie olej tiekol z výfuku ale palivo lebo dedo čo mi to predal mal nah.....o hlavný ventil a celá nádrž vošla do klukovej skryne
6, ja sa slušne pýtam tak sa nerozčuluj.....

homolka69
Příspěvky: 95
Registrován: úte říj 28, 2008 8:49 pm
Bydliště: Načešice

Re: Nastavenie predzápalu

#14 Nový příspěvek od homolka69 »

Takže benzín ve výfuku máš vyřešený,tu hladinu bych neřešil,příčina byla zjevně jinde.Navíc hladina v karburátoru se nenastavuje každou chvíli,chci tím říct,že pokud budeš mít 100% fungující ventil v karburátoru,výškou hladiny bych se nezatěžoval.
Potom mi není jasné,proč chceš pořád seřizovat předstih u bezdotykového zapalování.Tedy pokud jsi ho nevyndal.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Nastavenie predzápalu

#15 Nový příspěvek od DYK »

Já už budu jen vkládat. Jen bych dodal věnujte pozornost výrobcem popsané používání jednotlivých motorů.
Přílohy
mig [800x600].jpg
mig1 [800x600].jpg
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“