VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4211
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
no,píšou válcová díra na spojce,ne kužel.třeba vypadne po povolení šroubu vahou.....pak se koukne na horní pružinku a když bude cajk,tak půjde dál....u dvoutaktu se dá odstrojit celej ten hliníkovej hrnek,kdyby mělo dojít k nákýmu páčení,nevím jak je to tady...on tam ten závit nemá,chobotku,teda,jestli mě nešálí zrak...
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Skoro bych řekl, že šálí. Sice je to focené shora, ale vsadil bych se, že závit vypadá jako na obrázku tady:
https://www.zahradales.cz/product/spojk ... _2-mm/1508
Jsou tam vidět jak tři bodové svary, tak prohoblovaná drážka pro pero i hřbety závitů. Nakonec, on se snad tazatel vyjádří - doufám, že první k tomu, jak se to vlastně chová se zařazeným neutrálem.
https://www.zahradales.cz/product/spojk ... _2-mm/1508
Jsou tam vidět jak tři bodové svary, tak prohoblovaná drážka pro pero i hřbety závitů. Nakonec, on se snad tazatel vyjádří - doufám, že první k tomu, jak se to vlastně chová se zařazeným neutrálem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
-
- Příspěvky: 4211
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
a taky se vyjádři k tomu,jestli dokážeš řadit,nebo počítáš zuby. a pak to může bejt ta spojka.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Když přidávám plyn, jak se trochu zvýší otáčky, začne se dusit, cukat, chcípat. Zkusím startovat na plný plyn, dusí se ihned.
Už podle tohoto bych řekl že je problém v motoru. But má ucpaný sací filtr a nebo výfuk.
Na malé otáčky jede , ale jakmile přidá něco chybí - množství vzduchu - filtr a nebo nemá kam jít - výfuk.
Už podle tohoto bych řekl že je problém v motoru. But má ucpaný sací filtr a nebo výfuk.
Na malé otáčky jede , ale jakmile přidá něco chybí - množství vzduchu - filtr a nebo nemá kam jít - výfuk.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Asi tady máme motor s jarní nemocí, co myslíte? Karburátor ven!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Nejsem odborník od Brna, ale chobotek má pravdu, spojka má v sobě závit a stahuje se oním stahovák. Hlavně ať nikdo nesundává u čtyřtaktu přírubu, nebo když ji chce sundat, musí ji mít čím vystředit. Tady to není jako u 2T.
Že je nový karbec je věc pěkná, ovšem to nemusí znamenat že je bezvadný, obzvlášť jeslti to je druhovýroba. Minimálně kontrola by neuškodila. No a ty ventily měly být seřízené už dávno, však to je taky běžná předepsaná údržba, stejně jako filtr a svíčka.
Že je nový karbec je věc pěkná, ovšem to nemusí znamenat že je bezvadný, obzvlášť jeslti to je druhovýroba. Minimálně kontrola by neuškodila. No a ty ventily měly být seřízené už dávno, však to je taky běžná předepsaná údržba, stejně jako filtr a svíčka.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
No a já zase pořádně nevím, co se chce, oč jde a co se vlastně stalo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Díky všem za odpovědi.
Stahovák spojky jsem našel: https://shop.vari.cz/stahovak-odstrediv ... dukt-7458/
Zjevně se vyšroubuje šroub, který to drží, našroubuje se stahovák a točením šroubu stahováku se pomalu vysune. Stahovák nemám, ale jestli budu muset, nějak si poradím. Přírubu bych nesundával, vím, že se musí speciálním přípravkem vystředit. Spojku jsem chtěl prověřovat ze zoufalství, protože už nevím, co jiného.
Původně jsem se ptal na demontáž spojky, pak jsem se snažil vysvětlit proč to chci udělat, dostali jsme se k motoru.
Stahovák spojky jsem našel: https://shop.vari.cz/stahovak-odstrediv ... dukt-7458/
Zjevně se vyšroubuje šroub, který to drží, našroubuje se stahovák a točením šroubu stahováku se pomalu vysune. Stahovák nemám, ale jestli budu muset, nějak si poradím. Přírubu bych nesundával, vím, že se musí speciálním přípravkem vystředit. Spojku jsem chtěl prověřovat ze zoufalství, protože už nevím, co jiného.
Původně jsem se ptal na demontáž spojky, pak jsem se snažil vysvětlit proč to chci udělat, dostali jsme se k motoru.
- Motor s jarní nemocí: ne, po zimě úplně v pořádku, projevilo se až asi po 10 hodinách letošního provozu.
- Nový karburátor nemusí být dobrý: původní vyčistím (ultrazvuk) a dám zpět, s novým jsem chtěl prokázat, jestli to je nebo není karburátorem
- Ucpaný sací filtr: ne, dělá to i bez filtru a filtr je zcela nový, čistý
- Ucpaný výfuk: to mě nenapadlo, na co bych se měl podívat?
- Svíčka: vyměnil jsem, když se problém začal objevovat, nepomohlo, s novou dělá totéž co se starou (originál NGK BPR6ES)
- Řazení: řadit můžu, motor dobře drží volnoběh, spojka se v nízkých otáčkách nezachytává
- studený na sytič: startuje těžce na několikeré zatáhnutí, nechce se rozběhnout, kašle (občas i střílí), po chvíli se z něj silně zakouří a rozběhne se
- teplý start s plným plynem: v podstatě totéž, jen kašlání netrvá tak dlouho, někdy ani teplý nechce chytit bez sytiče, někdy ale chytne ihned
- teplý start do volnoběhu: chytá ochotně, téměř vždy na první zatáhnutí
- přidávání plynu: většinou jde plynule přidat, jde za plynem, jestliže přidám velmi rychle, asi v polovině případů chcípne
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Ucpaný výfuk: to mě nenapadlo, na co bych se měl podívat?
Při chodu motoru a přivřeni " palcem " asi to bude teplé
Bys měl pozorovat jednotlivé "výdechy" mělo by to " kopat".
Pokud bude jen "stálý - nekopavy proud" zplodin - zasrany výfuk. Dá se to vyzkoušet jen povolením matek a odsunutím cca 5 mm výfuku od hlavy. Pak to to pravda bude trochu hlučnější a nedoporučuji to dělat dlouho. Možnost roztavení okolních plastů.
Jinak oprava - demontáž - zkouška vyklepani nějakého většího kusu karbonu (karbon je nespálený olej co se přidává do 2t motoru) tady to může být nespálena bio složka nebo ubývají olej.
Následné vypálení - nastriknuti benzínu do výfuku a nejlépe s horkovzdušnou pistolí podpoření hoření.
Při chodu motoru a přivřeni " palcem " asi to bude teplé
Bys měl pozorovat jednotlivé "výdechy" mělo by to " kopat".
Pokud bude jen "stálý - nekopavy proud" zplodin - zasrany výfuk. Dá se to vyzkoušet jen povolením matek a odsunutím cca 5 mm výfuku od hlavy. Pak to to pravda bude trochu hlučnější a nedoporučuji to dělat dlouho. Možnost roztavení okolních plastů.
Jinak oprava - demontáž - zkouška vyklepani nějakého většího kusu karbonu (karbon je nespálený olej co se přidává do 2t motoru) tady to může být nespálena bio složka nebo ubývají olej.
Následné vypálení - nastriknuti benzínu do výfuku a nejlépe s horkovzdušnou pistolí podpoření hoření.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Tak co? Za tu dobu co vo tom zde kecáme, to mohlo být už najítý ta závada, ne? Předně bych se na spojku vysral, tak jak jsem to ani neslyšel, natož viděl, si troufnu říci, že tou to nebude. Kde je chyba když je nový karbec - to už je na osobní prohlídku, z monitoru ani nic. Byla řeč o pravidelné údržbě - no do pravidelné údržby patří kontrola případné seřízení ventilových vůlí, no. Pak taky máme fitr paliva a tak, no. Svíčky taky - to nic nečekej že budou cihlový a karbonem ucpaný výfuk? Na čtyřtaktní Hondě? Leda zanesenej lapač jisker, pokud tam je, ale taky bych to na to neviděl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Lenze tie ventili to mozu robit na 99% este by yo mohol robit zpalovaci modul.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
karbonem ucpaný výfuk? Na čtyřtaktní Hondě?
Vím že se to stalo otci na škodě 120 a já s tím měl taky problém na olcitu. Taky to byli čtyřtaktní motory.
Vím že se to stalo otci na škodě 120 a já s tím měl taky problém na olcitu. Taky to byli čtyřtaktní motory.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna / ale spíš něco v motoru
Díky.
O víkendu se podívám na ventily a pokusím se vyhodnotit, jestli není posunutý setrvačník, že by to zapalovalo jindy než má.
Dám vědět, jak to dopadlo.
O víkendu se podívám na ventily a pokusím se vyhodnotit, jestli není posunutý setrvačník, že by to zapalovalo jindy než má.
Dám vědět, jak to dopadlo.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Lepší,nežli se koukat na ventily je změřit kompresi.Jak u studeného,tak teplého motoru.Karburátoru bych nevěřil ani novému ani starému.Chce to vědět,jak celý rozebrat včetně vzdušníku a čističem karburátorů vše prostříknout a zkontrolovat průchodnost.Začal bych starým karburátorem.Vždy nepomůže ultrazvuk,čistič a znalost funkce karburátoru jsou lepší.Ale musím upozornit na těsnění příruby karburátoru a správnou montáž včetně izolační podložky.Tam bývá problém.Doprava benzínu do karburátoru-tam nestačí se pouze dívat do hadičky.Hadičku je nutné stáhnout z karburátoru a do skleničky nechat vytékat alespoň dvě deci a pozorovat zda natéká dost rychle.Totéž platí i pro průtok přez zavírací jehlu palivové komory.Spěchám na chalupu,tak stručně.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Tak dnes jsem byl u tchána 87 let. Má taky asi takovou Hondu na traktorku. Sekl s diskovou sekačkou a došel mu benzín.
Už ji nenastartoval. Lil tam celou dobu benzín s olejem.
Zalepená svíčka a výfuk jakby smed. Ještě mi říkal že dával raději olejů víc aby se to nezadrelo.
Jsou různí lidé
Už ji nenastartoval. Lil tam celou dobu benzín s olejem.
Zalepená svíčka a výfuk jakby smed. Ještě mi říkal že dával raději olejů víc aby se to nezadrelo.
Jsou různí lidé