VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
sekalsemmalo
Příspěvky: 4211
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#16 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

no,píšou válcová díra na spojce,ne kužel.třeba vypadne po povolení šroubu vahou.....pak se koukne na horní pružinku a když bude cajk,tak půjde dál....u dvoutaktu se dá odstrojit celej ten hliníkovej hrnek,kdyby mělo dojít k nákýmu páčení,nevím jak je to tady...on tam ten závit nemá,chobotku,teda,jestli mě nešálí zrak...
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#17 Nový příspěvek od chobotek »

Skoro bych řekl, že šálí. Sice je to focené shora, ale vsadil bych se, že závit vypadá jako na obrázku tady:
https://www.zahradales.cz/product/spojk ... _2-mm/1508
Jsou tam vidět jak tři bodové svary, tak prohoblovaná drážka pro pero i hřbety závitů. Nakonec, on se snad tazatel vyjádří - doufám, že první k tomu, jak se to vlastně chová se zařazeným neutrálem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

sekalsemmalo
Příspěvky: 4211
Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Bydliště: cyklostezka

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#18 Nový příspěvek od sekalsemmalo »

a taky se vyjádři k tomu,jestli dokážeš řadit,nebo počítáš zuby. a pak to může bejt ta spojka.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí

JardaCNC
Příspěvky: 2349
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#19 Nový příspěvek od JardaCNC »

Když přidávám plyn, jak se trochu zvýší otáčky, začne se dusit, cukat, chcípat. Zkusím startovat na plný plyn, dusí se ihned.

Už podle tohoto bych řekl že je problém v motoru. But má ucpaný sací filtr a nebo výfuk.
Na malé otáčky jede , ale jakmile přidá něco chybí - množství vzduchu - filtr a nebo nemá kam jít - výfuk.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#20 Nový příspěvek od DYK »

Asi tady máme motor s jarní nemocí, co myslíte? Karburátor ven!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#21 Nový příspěvek od Proximák »

Nejsem odborník od Brna, ale chobotek má pravdu, spojka má v sobě závit a stahuje se oním stahovák. Hlavně ať nikdo nesundává u čtyřtaktu přírubu, nebo když ji chce sundat, musí ji mít čím vystředit. Tady to není jako u 2T.
Že je nový karbec je věc pěkná, ovšem to nemusí znamenat že je bezvadný, obzvlášť jeslti to je druhovýroba. Minimálně kontrola by neuškodila. No a ty ventily měly být seřízené už dávno, však to je taky běžná předepsaná údržba, stejně jako filtr a svíčka.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#22 Nový příspěvek od DYK »

No a já zase pořádně nevím, co se chce, oč jde a co se vlastně stalo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

ales_hrk
Příspěvky: 14
Registrován: čtv kvě 12, 2022 8:45 am
Bydliště: 50000

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#23 Nový příspěvek od ales_hrk »

Díky všem za odpovědi.

Stahovák spojky jsem našel: https://shop.vari.cz/stahovak-odstrediv ... dukt-7458/
Zjevně se vyšroubuje šroub, který to drží, našroubuje se stahovák a točením šroubu stahováku se pomalu vysune. Stahovák nemám, ale jestli budu muset, nějak si poradím. Přírubu bych nesundával, vím, že se musí speciálním přípravkem vystředit. Spojku jsem chtěl prověřovat ze zoufalství, protože už nevím, co jiného.

Původně jsem se ptal na demontáž spojky, pak jsem se snažil vysvětlit proč to chci udělat, dostali jsme se k motoru.
  • Motor s jarní nemocí: ne, po zimě úplně v pořádku, projevilo se až asi po 10 hodinách letošního provozu.
  • Nový karburátor nemusí být dobrý: původní vyčistím (ultrazvuk) a dám zpět, s novým jsem chtěl prokázat, jestli to je nebo není karburátorem
  • Ucpaný sací filtr: ne, dělá to i bez filtru a filtr je zcela nový, čistý
  • Ucpaný výfuk: to mě nenapadlo, na co bych se měl podívat?
  • Svíčka: vyměnil jsem, když se problém začal objevovat, nepomohlo, s novou dělá totéž co se starou (originál NGK BPR6ES)
  • Řazení: řadit můžu, motor dobře drží volnoběh, spojka se v nízkých otáčkách nezachytává
Jak se chová se zařazeným neutrálem:
  • studený na sytič: startuje těžce na několikeré zatáhnutí, nechce se rozběhnout, kašle (občas i střílí), po chvíli se z něj silně zakouří a rozběhne se
  • teplý start s plným plynem: v podstatě totéž, jen kašlání netrvá tak dlouho, někdy ani teplý nechce chytit bez sytiče, někdy ale chytne ihned
  • teplý start do volnoběhu: chytá ochotně, téměř vždy na první zatáhnutí
  • přidávání plynu: většinou jde plynule přidat, jde za plynem, jestliže přidám velmi rychle, asi v polovině případů chcípne
Ještě přikládám fotky svíček: ta vlevo tam byla od začátku roku, vpravo cca 5 hodin provozu. Vidím, že jsou černé, ale nevím, jestli z toho jde něco vyvozovat. Svíčka na jaře vypadala úplně normálně.
Obrázek

JardaCNC
Příspěvky: 2349
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#24 Nový příspěvek od JardaCNC »

Ucpaný výfuk: to mě nenapadlo, na co bych se měl podívat?

Při chodu motoru a přivřeni " palcem " asi to bude teplé :tyty:
Bys měl pozorovat jednotlivé "výdechy" mělo by to " kopat".
Pokud bude jen "stálý - nekopavy proud" zplodin - zasrany výfuk. Dá se to vyzkoušet jen povolením matek a odsunutím cca 5 mm výfuku od hlavy. Pak to to pravda bude trochu hlučnější a nedoporučuji to dělat dlouho. Možnost roztavení okolních plastů.
Jinak oprava - demontáž - zkouška vyklepani nějakého většího kusu karbonu (karbon je nespálený olej co se přidává do 2t motoru) tady to může být nespálena bio složka nebo ubývají olej.
Následné vypálení - nastriknuti benzínu do výfuku a nejlépe s horkovzdušnou pistolí podpoření hoření.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#25 Nový příspěvek od DYK »

Tak co? Za tu dobu co vo tom zde kecáme, to mohlo být už najítý ta závada, ne? Předně bych se na spojku vysral, tak jak jsem to ani neslyšel, natož viděl, si troufnu říci, že tou to nebude. Kde je chyba když je nový karbec - to už je na osobní prohlídku, z monitoru ani nic. Byla řeč o pravidelné údržbě - no do pravidelné údržby patří kontrola případné seřízení ventilových vůlí, no. Pak taky máme fitr paliva a tak, no. Svíčky taky - to nic nečekej že budou cihlový a karbonem ucpaný výfuk? Na čtyřtaktní Hondě? Leda zanesenej lapač jisker, pokud tam je, ale taky bych to na to neviděl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#26 Nový příspěvek od Atlan »

Lenze tie ventili to mozu robit na 99% este by yo mohol robit zpalovaci modul.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

JardaCNC
Příspěvky: 2349
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#27 Nový příspěvek od JardaCNC »

karbonem ucpaný výfuk? Na čtyřtaktní Hondě?

Vím že se to stalo otci na škodě 120 a já s tím měl taky problém na olcitu. Taky to byli čtyřtaktní motory.

ales_hrk
Příspěvky: 14
Registrován: čtv kvě 12, 2022 8:45 am
Bydliště: 50000

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna / ale spíš něco v motoru

#28 Nový příspěvek od ales_hrk »

Díky.

O víkendu se podívám na ventily a pokusím se vyhodnotit, jestli není posunutý setrvačník, že by to zapalovalo jindy než má.
Dám vědět, jak to dopadlo.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#29 Nový příspěvek od Slávek55 »

Lepší,nežli se koukat na ventily je změřit kompresi.Jak u studeného,tak teplého motoru.Karburátoru bych nevěřil ani novému ani starému.Chce to vědět,jak celý rozebrat včetně vzdušníku a čističem karburátorů vše prostříknout a zkontrolovat průchodnost.Začal bych starým karburátorem.Vždy nepomůže ultrazvuk,čistič a znalost funkce karburátoru jsou lepší.Ale musím upozornit na těsnění příruby karburátoru a správnou montáž včetně izolační podložky.Tam bývá problém.Doprava benzínu do karburátoru-tam nestačí se pouze dívat do hadičky.Hadičku je nutné stáhnout z karburátoru a do skleničky nechat vytékat alespoň dvě deci a pozorovat zda natéká dost rychle.Totéž platí i pro průtok přez zavírací jehlu palivové komory.Spěchám na chalupu,tak stručně.

JardaCNC
Příspěvky: 2349
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna

#30 Nový příspěvek od JardaCNC »

Tak dnes jsem byl u tchána 87 let. Má taky asi takovou Hondu na traktorku. Sekl s diskovou sekačkou a došel mu benzín.
Už ji nenastartoval. Lil tam celou dobu benzín s olejem.
Zalepená svíčka a výfuk jakby smed. Ještě mi říkal že dával raději olejů víc aby se to nezadrelo.
Jsou různí lidé :vztek:

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“