VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Moderátor: DYK
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Pokud to pomůže k odhalení závady tak na první straně je přený popis typu motoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
HONDA GCV 190. Na sekačkách často bývá slabší HONDA GCV 160, na nových různé varianty GCVx.Navarson píše: ↑ned kvě 15, 2022 6:30 pm Popisuješ přesně závadu, jaká se mi projevovala předloni na sekačce. .... Nevím jakej je ve varině motor, páč ji nevlastním, ale na sekačce mám motor se setrvačníkem na kuželu. No a v tom kuželu je vybrání na půlkulatej střihovej klínek, na kterej se nasazuje drážkou setrvák.
Přikládám obrázky z YouTube, jak to tam vypadá.
Kužel, v něm pero, v setrvačníku je docela velká drážka. Je to podobné tomu Vašemu?
VIDEO, jak se do toho dostat: https://youtu.be/xGfxlSUr50A?t=121
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Ano, je to hodně podobné. Tuten klínek vypadá vpořádku, páč po sundání toho mého setrvačníku, byl klínek na první pohled deformovaný do strany.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Na mém stroji vypadá v pořádku, alespoň co se týče pohledu shora do drážky, když sundám ventilátor. Sundat setrvačník nemůžu, nemám tak velký stahovák a nechci použít násilí, abych ještě něco nepoškodil. Taky nemám jinou cívku, abych ji třeba zkusil vyměnit, kdyby byla nějaká poškozená. Každopádně je zajímavé, že by podobné problémy, mohlo způsobovat zapalování.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
ales_hrk
Ty fotky jsou cucnutý z toho videa a ne tvoje ?
Ty fotky jsou cucnutý z toho videa a ne tvoje ?
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
https://www.honda-engines-eu.com/files/ ... 200-en.pdf
Podle tohoto manuálu se nechá pochopit funkce karburátoru a jeho vyčistění.Začal bych tím starým,vše rozebrat,prostříknout čističem a zkontrolovat průchodnost otvorů.Je to zde dobře vykreslený.Tomu karburátoru zřejmě nefunguje přechod z volnoběhu do vysokých otáček.Vyndat pozici č 7 a č 1,vyčistit,protáhnout strunou.Pozice č 2-ta se schovává pod šroubkem dorazu klapky.Někdy se vytočí šroubek,někdy je namáčknutý plastový klobouček.Pozice č 6-tam je nutné odstranit plombu a potom znova zalepit.Není to ale nutné,nechá se to prostříknout čističem a pozorovat,zda stříká tou maličkou dírkou č 11.Je tam ještě takový zádrhel a sice přívod vzduchu do plovákové komory.Nejsem si jistý,ale mohla by to být pozice č 3,ale něco mi říká,že je tam kanálek mezi těsněním hrdla karburátoru a tím plastovým izolátorem.Již si nevzpomínám ale kdysi jsem s tím nějaký problém řešil.Všechny kanálky prostříknout,nechat chvilku působit,proštourat strunou a opět prostříknout.Nefoukat kompresorem!!!
Podle tohoto manuálu se nechá pochopit funkce karburátoru a jeho vyčistění.Začal bych tím starým,vše rozebrat,prostříknout čističem a zkontrolovat průchodnost otvorů.Je to zde dobře vykreslený.Tomu karburátoru zřejmě nefunguje přechod z volnoběhu do vysokých otáček.Vyndat pozici č 7 a č 1,vyčistit,protáhnout strunou.Pozice č 2-ta se schovává pod šroubkem dorazu klapky.Někdy se vytočí šroubek,někdy je namáčknutý plastový klobouček.Pozice č 6-tam je nutné odstranit plombu a potom znova zalepit.Není to ale nutné,nechá se to prostříknout čističem a pozorovat,zda stříká tou maličkou dírkou č 11.Je tam ještě takový zádrhel a sice přívod vzduchu do plovákové komory.Nejsem si jistý,ale mohla by to být pozice č 3,ale něco mi říká,že je tam kanálek mezi těsněním hrdla karburátoru a tím plastovým izolátorem.Již si nevzpomínám ale kdysi jsem s tím nějaký problém řešil.Všechny kanálky prostříknout,nechat chvilku působit,proštourat strunou a opět prostříknout.Nefoukat kompresorem!!!
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Strunu předpokládám myslíš plastovou... Proč nedoporučuješ profouknout vzduchem?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Protože se v některých případech může stát, že to tam ten bordel jen zatemuješ tak, že už to ven nejde ani omylem. No a kdo fouká do karburátoru motorové pily, lehce se stane, že jej učiní zcela nefunkčním a na vyhození, protože z něj vystřelí ventilky a ty se fakt blbě hledají. Já teda nepoužívám struny, ale jako by zmenšený štětky na lahve. Když mám na té hlavě tu lupu ve štětinávh pak vidím, co jsem vytáhl a jestli něco.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
To sice může, ovšem předpokládáme normální ruce, nebo už ne? Mnohem horší zkušenost mám s prošťouranými karburátory. Někde tu psal bourač, že trysky se prošťourávají normálně - ty na svařovací soupravě Myslíš zmenšený štetky na lahve jako třeba ty na čištění mezi zubama?
Na tom polořezu to nevypadá, že by šlo něco nevratně ucpat a přechodové stavy řeší obr. s číslem 11. Tak uvidíme až napíše majitel.
Na tom polořezu to nevypadá, že by šlo něco nevratně ucpat a přechodové stavy řeší obr. s číslem 11. Tak uvidíme až napíše majitel.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Dyk to již stručně vysvětlil.Velký tlak vzduchu dokáže natlačit nečistoty do zůženého či zahnutého prostoru.Za druhé,karburátory mívají pomocné kanálky a prostory,které jsou zaslepené.Ty slouží tomu,aby bylo možno vytvořit otvor-kanálek tam,kde to přímo nejde.A ty záslepky či kuličky dokáže vzduch vytlačit.Vzduch se používá k ofouknutí karburátoru a vysušení čističe,ale musí mít malý tlak.Něco jako u zubaře.
A ke strunám.Platí zásada,že do trysek se drátem nešťourá.Takže pokud znáš dobře konstrukci karburátoru a v případě té Hondy,kde jsou otvory snad 3 mm,tak běžně používám i struny např z kytary.Teď mne budete kamenovat,ale zatím jsem neudělal problém.
A ke strunám.Platí zásada,že do trysek se drátem nešťourá.Takže pokud znáš dobře konstrukci karburátoru a v případě té Hondy,kde jsou otvory snad 3 mm,tak běžně používám i struny např z kytary.Teď mne budete kamenovat,ale zatím jsem neudělal problém.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
* @kbulda: Fotky setrvačníku: ano, ty jsou jen z toho videa (jak píšu), aby bylo vidět jak to tam vypadá. U mého stroje tahle závada není tak pravděpodobná jako třeba u travní sekačky. K té deformaci nebo střihnutí klínku dochází, když plně roztočený nůž na něco zarazí a zastaví se. Setrvačník setrvačně pokračuje dál a je to.
* @Slávek55: Čištění karburátoru: byl loni čištěný a na začátku letošní sezóny všechno fungovalo bezvadně (není to problém po zimě). Právě proto jsem zkusil vyměnit celý karburátor. Abych viděl jestli to je tím, nebo ne. Protože problém přetrval úplně beze změny, řekl bych, že karburátor to nedělá.
* @chobotek: čím protáhnout kanálky karburátoru: do tohoto konkrétního jsem zatím nikdy "mechanicky" nezasahoval. V minulosti, když "houpal" ve volnoběhu, stačilo prostříknout volnoběžnou trysku sprejem na karburátory. Jinak jsem dříve u staré Hondy GCV 160 párkrát úspěšně použil mosazný drátek (protože je měkčí, než ocelový a nepoškrábe). Teď mám obyčejnou malou ultrazvukovou čističku.
Další vývoj je tento: motor už je u doktora, který slíbil, že se na to podívá dřív než na podzim. Doufám v nejlepší a dám vědět jak to dopadlo.
* @Slávek55: Čištění karburátoru: byl loni čištěný a na začátku letošní sezóny všechno fungovalo bezvadně (není to problém po zimě). Právě proto jsem zkusil vyměnit celý karburátor. Abych viděl jestli to je tím, nebo ne. Protože problém přetrval úplně beze změny, řekl bych, že karburátor to nedělá.
* @chobotek: čím protáhnout kanálky karburátoru: do tohoto konkrétního jsem zatím nikdy "mechanicky" nezasahoval. V minulosti, když "houpal" ve volnoběhu, stačilo prostříknout volnoběžnou trysku sprejem na karburátory. Jinak jsem dříve u staré Hondy GCV 160 párkrát úspěšně použil mosazný drátek (protože je měkčí, než ocelový a nepoškrábe). Teď mám obyčejnou malou ultrazvukovou čističku.
Další vývoj je tento: motor už je u doktora, který slíbil, že se na to podívá dřív než na podzim. Doufám v nejlepší a dám vědět jak to dopadlo.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Tak opraveno.
Bylo to zapalování.
Zkušený servisman, který to spravoval, byl zpočátku názoru, že je to jasný karburátor. Originální karburátor vyčistil, namontoval zpět, pak prošel celou cestu, jako já (svíčka, palivo, regulátor, ventily + prohlídka všeho v hlavě). Zdálo se mu to lepší, ale samotný problém nezmizel. Potom na moje přemlouvání jako poslední krok před rozpůlením motoru zkusil vyměnit cívku z jiného stroje a bylo to. Objednal novou, motor táhne jako dřív.
Říkal, že za 20 let neviděl, aby se chyba zapalování takto projevovala. Jestli se příště s něčím takovým setkám, vloupám se sousedovi v noci do kůlny a půjčím si z jeho sekačky cívku na vyzkoušení.
Tohle byl dobrý typ:
Bylo to zapalování.
Zkušený servisman, který to spravoval, byl zpočátku názoru, že je to jasný karburátor. Originální karburátor vyčistil, namontoval zpět, pak prošel celou cestu, jako já (svíčka, palivo, regulátor, ventily + prohlídka všeho v hlavě). Zdálo se mu to lepší, ale samotný problém nezmizel. Potom na moje přemlouvání jako poslední krok před rozpůlením motoru zkusil vyměnit cívku z jiného stroje a bylo to. Objednal novou, motor táhne jako dřív.
Říkal, že za 20 let neviděl, aby se chyba zapalování takto projevovala. Jestli se příště s něčím takovým setkám, vloupám se sousedovi v noci do kůlny a půjčím si z jeho sekačky cívku na vyzkoušení.
Tohle byl dobrý typ:
Tohle vlastně taky. I když při mém způsobu využití je příčina nepravděpodobná, projevy jsou podobné.duchodce píše: ↑ned kvě 15, 2022 1:22 pm No a co takhle zapalování... až kamarádovi servisákovi jsem uvěřil že něco podobného může dělat zapalování, typicky chudá směs ,po prudkém přidání téměř chcípala, pomalu se ale rozeběhla ....Problém je, že tyhle "špeky" se zapalováním se mohou nashromáždit ,těžko se odhalují, jedině způsob "výměnkář" ....
Díky moc za rady. Jsem rád, že můžu vyjet na pole a do sena.Navarson píše: ↑ned kvě 15, 2022 6:30 pm Popisuješ přesně závadu, jaká se mi projevovala předloni na sekačce. Startovat se sitičem bez problému, sotva posunu páku plynu do otáček, sekačka začala kuckat, až chcípla. ...motor se setrvačníkem na kuželu.... i to malý pootočení stačilo na to, aby změna předstihu začala dělat takovou rotiku.... než sem na to přišel, projevovalo se to vlhkou svíčkou vždycky po vyšroubování. Proto jsem si myslel že buď bohatá směs nebo vadná cívka, ale nakonec taková blbost.
Re: VARI odstředivá spojka / demontáž, výměna
Tak hlavně ať vrčí...
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný