PF M6

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
JindraGS
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 29, 2022 4:54 pm
Bydliště: Velký Týnec

PF M6

#1 Nový příspěvek od JindraGS »

Ahoj všem.Tak kliku už mám motor po dlouhém přemlouvání chytil,ale jeho běh je dost nestabilní takže moje otázky zní:
1.Kde si necháváte spolehlivě dělat výbrus případně kde se dá koupit píst a kroužky na výbrus.
2.Kde ,nebo z čeho vyrábíte těsnění mezi blok a válec a válec a hlavu zajímá mě také tloušťka materiálu.
3.kde repasujete čerpadlo a trysku včetně nastavení.
Stroj dost dlouho stál.Není schopen chytit bez vajglu ani ohřátý.Předsuvník v čerpadle chodí tak cca1-2 mm.Doslova tam vigle :wink:
4. Kde scháníte palivový filtr F1 A2N ,nebo čím to spolehlivě nahradit.(nemám tam samozřejmě nic).
Děkuji za konstruktivní odpověď.
Zapoměl jsem uvést to nejdůležitější je to motor 1D80 r.v.1962.
Určitě budu mít ještě spoustu otázek tak mě prosím berte s rezervou.Dík JindraGS.

chobotek
Příspěvky: 10558
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: PF M6

#2 Nový příspěvek od chobotek »

Nestabilní chod je daný vůli na regulátoru, to je to jak píšeš, že se vigle. Těsnení pod válec je papírové, pod hlavou hliníkové. Čerpadla jsem nechával repasovat v Jihlavě, je to tak 10let a už tehdy se cukali, že nemají díly. Výbrusy dávám Padalíkovi do Šardic, trysky zkouším sám. A když zajdeš do Komárova za Pavlem Skopalíkem, asi ti taky poradí ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: PF M6

#3 Nový příspěvek od thovt »

Nemusí mě to taky dělalo.
Může váznout tryska i připečený kroužky dělají problémy, regulátor se lepí starým olejem, co je venku uplácané vším možným.
Motor je původní měnil jsem palivový filtr PJ1 a trysku , těsnění pod hlavou a motorový olej.
Trochu mi teče olej budu měnit gufero.
Natočím klikou nebo popruhem bez doutnáku.
Každou otáčku musí vrznout vstřik není to čtyřtakt

Borivoj2006
Příspěvky: 845
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: PF M6

#4 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Pánové, měl bych k M6 jeden víceméně teoretický dotaz. Jelikož mám M6 bez origo motoru jako součást jednoho projektu na kterém už nějaký pátek dělám, napadlo mě jedno divoké řešení, které by mi docela bodlo a možná vyřešilo jeden prostorový problém. A sice, že by motor byl vzadu a celou M6 by poháněl prostřednictvím vývodové hřídele (přepnuté na motorovou závislost), samosebou s vhodnými sníženými otáčkami přes větší řemenici. Je mi jasné, že je to krkolomné řešení, kdy by vlastně nízkootáčkový vývod zpětně přes vnitřní převod roztáčel do rychla vstupní hřídel. Vstupní hřídel je pochopitelně zachycena v přídavném ložisku. Nemám k dispozici hodně detailní výkres celé převodovky ale ten, který mám, nemá v té cestě evidentně žádné šikmé ozubení, které by při opačném zatížení mělo snahu vytlačit nějaké ložisko. Napadá vás co by mohlo při tom odejít? Dík za každý názor. ( i že je to naprostá hovadina :shock: )
Dík, Bořivoj

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: PF M6

#5 Nový příspěvek od thovt »

Motorová závislost u výstupní hřídele má otáčky 908 ot/min při 2200ot/min motoru .

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: PF M6

#6 Nový příspěvek od Borin »

Co tě vede vede k myšlence to pohánět vyvoďákem? Pokud chceš mít motor jinde, než převodovku, k čemu máš asi nějaký důvod, tak udělej spojku, jako jsem to dělal já na nakladač z m6 za pomoci příruby motoru Slavia, kterou někde seženeš na inzerci a setrváku a spojky z 1203... Pak už můžeš dát jakýkoliv motor

viewtopic.php?f=22&t=96250&start=90

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: PF M6

#7 Nový příspěvek od thovt »

Nebo tam naroubovat
https://www.enhlava.cz/Motor-HG-200-L-s ... P-d430.htm
Nevím jaké jsou plany k čemu to má být.

Borivoj2006
Příspěvky: 845
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: PF M6

#8 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

No tak už se snad dokopu udělat tomu mému výtvoru extra vlákno, už vloni jsem to slíbil Jeníčkovi z Krakonošova, když tu byl.
Borine, Tvůj nakladač znám, určitě jsem se tam inspiroval - i jsem Ti na vlákno psal můj obdiv (to už je více než rok). Já v podstatě dokončuji projekt, který vznikl po ověření mojich potřeb na předchozích samohybech a ze zdravotních indispozic. Hlavně pro manipulaci se dřevem a práce okolo domu. Takže výsledkem je traktůrek postavený na bázi M6 (a M6 má všechno-převodovku, uzávěrku i reverz) Místo původního motoru je tam napasovaná příruba s ložiskem a na ní sériový elektromotor 24 V z bulhara VZV. Na pojezdy okolo domu, okolo štípačky a v dílně bohatě dostačuje, nesmrdí a nehlučí. NiCd louhové baterie jsou na přední nápravě a dělají slušnou protiváhu. Vzadu je naklápěcí hydraulika s rychloupínatelnou věží VZV (z ručně vedeného vozíku Belet). Nosnost je omezena v podstatě protiváhou baterek a konstrukce na cca 250kg, což mi stačí. Pod hlavním elektromotorem je menší elektromotor s čerpadlem. A ještě zbylo místo pro 10 koňový motor Tecumceh HM100 (bez nádrže, ta musí být jinde) - pro použití na zahradě a v okolí. Sedačka s volantem tvoří otočný celek, takže celé pracoviště je možno otočit a potom je to taková malá desta ( protože krční páteř není OK). Řízení je pochopitelně hydraulikou. Akorát pedály jsou zdvojené. Celé je to dost kompaktní.
A tím se dostávám k jádru toho mého původního dotazu. Z předchozí stavby mi zbyl krásný dvouválec Lombardiny LGV (je to benzín - 16 kW). Do konstrukce bych jej pro stavební výšku nedostal, před přední nápravu bych to nechtěl prodlužovat kvůli manipulovatelnosti, navíc ten Tecumseh 10 hp co v tom je, celkem stačí. Ale v loňském roce okolo nás postavila obec dlouhý chodník a jedná se o možnost, že bych to v zimě na smlouvu udržoval. A tam by se ten dvouválec, umístěný místo odnímací věže VZV svým výkonem určitě hodil. A v lese také. Vyloženě jako modulová přídavná pohonná jednotka s otáčkami do těch 900. Docela mě potěšil Thovt, když přímo neodepsal, že je to hovadina ale upřesnil parametry otáček. Tož tak...

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: PF M6

#9 Nový příspěvek od Borin »

Dej nějaké fotky, nějak si to nedovedu představit ;-) Jinak přidal jsem k nakladači nějaké fotky, zase jsem na tom začal dělat a už to začíná vypadat, že by to snad na jaře mohlo jezdit (pokud se nic nevysere) :)

Borivoj2006
Příspěvky: 845
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: PF M6

#10 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

No asi už uzrála doba k napsání příspěvku s fotkama. Nebudu to ale zasírat tady traktorech sériové výroby ale dám to do stavby traktorů. V průběhu stavby mám něco nafoceno, teď už to dost pokročilo ale jedna z nejtěžších věcí je ( pro mě) uklidit okolo ten bodel, aby bylo něco vidět :-/ Tady alepoň fotka holotraktoru z loňského roku :)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Borivoj2006
Příspěvky: 845
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: PF M6

#11 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Prosba (nejspíš) na Thovta - nevíš rozměr těch velkých gufer v portálech co to těsní proti náboji brzdového bubnu? Po naplnění dost prosakuje.
Dík Bořivoj

Borivoj2006
Příspěvky: 845
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: PF M6

#12 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Tak jsem sundal brzdové bubny a změřil gufera. Jsou tam o rozměru 100/80/13. O-kroužek na ose kola pod přišroubovanými půlměsíci je 50x5. Objednal na Gufero.cz. Gufero jsem vzal v provedení s přídavným stíracím předním břitem, aby do toho nepadal bordel, o-kroužky tam mají i 50x5,3 (jdou tam, možná by šly i 50x5,5). Vyměněno, zatím OK, uvidím co bude dělat za delší dobu.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“