Vari vs. Agzat
Moderátor: DYK
Vari vs. Agzat
Ahojte, po nějakém brouzdání po webu a koukání na videa se mi výběr smrsknul na Vari nebo Agzat. Na Agzatu se mi velice líbí nosič nářadí NNT2, to jsem u Vari neviděl. Ale zase už z fotek a videí působí příslušenství u Vari daleko bytelněji. Co samotné převodovky? Má Vari diferenciál, jako mají vyšší řady Agzat?
Mohl bych poprosit o nějaké shrnutí výhod a nevýhod těchto strojů? Zpracování, kvalita, obsluha... Díky
Mohl bych poprosit o nějaké shrnutí výhod a nevýhod těchto strojů? Zpracování, kvalita, obsluha... Díky
Re: Vari vs. Agzat
Ahoj
spíš napiš na co chceš co od toho očekáváš.
Oba mají stejný počátek, mají drobné inovace.
Vari Nosič nářadí AV- 3
Když to chceš porovnat tak příslušenství něco je lepší od agzatu něco od Vari.
Podívej se i na Hecht 7100 má sice horší příslušenství. Motor nezastavíš v seřízených minimálních otáčkách. Má dobrou spojku mech. páčka. Neklouzne jako u vari agzatu.
Nemá dif. když ho nářadím přidržíš chvíli až začnou táhnou obě kola, nemusíš hýbat žádnou páčkou nebo zamykat kola .
Musíš počítat že to chce trochu lidského sádla.
spíš napiš na co chceš co od toho očekáváš.
Oba mají stejný počátek, mají drobné inovace.
Vari Nosič nářadí AV- 3
Když to chceš porovnat tak příslušenství něco je lepší od agzatu něco od Vari.
Podívej se i na Hecht 7100 má sice horší příslušenství. Motor nezastavíš v seřízených minimálních otáčkách. Má dobrou spojku mech. páčka. Neklouzne jako u vari agzatu.
Nemá dif. když ho nářadím přidržíš chvíli až začnou táhnou obě kola, nemusíš hýbat žádnou páčkou nebo zamykat kola .
Musíš počítat že to chce trochu lidského sádla.
Re: Vari vs. Agzat
Takové ty základní práce na zahradě, orba, rotavátor, sázení a vyorání brambor. Možná někdy sekačka a vlečka, ale ani jedno teď neplánuji.
Já našel perfektní stroj pro moje potřeby. Dakr FD5. Naložím to za auto a bez práce by to zvládlo vše potřebné a určitě lépe. Ale cenově už je to moc vysoko(minimálně 2x cena Vari systému) Raději se držet při zemi s Vari nebo Agzat. Co se týká Hecht, nevím no, Vari po mě určitě někdo zdědí, prodávají se kusy staré desítky let a pořád na to seženeš díly, stejnou důvěru v Hecht asi nemám.
Já našel perfektní stroj pro moje potřeby. Dakr FD5. Naložím to za auto a bez práce by to zvládlo vše potřebné a určitě lépe. Ale cenově už je to moc vysoko(minimálně 2x cena Vari systému) Raději se držet při zemi s Vari nebo Agzat. Co se týká Hecht, nevím no, Vari po mě určitě někdo zdědí, prodávají se kusy staré desítky let a pořád na to seženeš díly, stejnou důvěru v Hecht asi nemám.
Re: Vari vs. Agzat
Súčasnú Varinu nikto po tebe nezdedí, ak kúpiš 20 ročnú tak tú možno ano.Vari po mě určitě někdo zdědí, prodávají se kusy staré desítky let a pořád na to seženeš díly,
Re: Vari vs. Agzat
Rotterdam: Vari používá čínské motory , pluhové ostří už není co bývalo, víc nevím , občas něco prosákne.
Když chceš orat tak si pořiď rovnou orební návleky. Pluh je to o tom jak si ho naladíš , snadné to určitě není,když získáš znalosti pak ano.
Když chceš orat tak si pořiď rovnou orební návleky. Pluh je to o tom jak si ho naladíš , snadné to určitě není,když získáš znalosti pak ano.
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari vs. Agzat
To je absolutně nerelevantní odpověď. Pokud tady uvádíš, že Vari používá čínské motory, pak je to jeden jediný, ZongShen XP-200A, který je ve spešl specifikaci s vložkou a ložiskem a jen tak mimochodem je to absolutní pecka, kterou si pořídilo spousta lidí, ať je to v nových strojích nebo jako náhradu za starý dvoutakt k velkým převodovkám DSK-317/T-20. Pokud to vezmi tvým pohledem, pak RATO a Yamaha u Agzatu jsou taky z Číny a nic moc dobrýho jsem na ně neslyšel. Uživatelsky je Agzat na stejný úrovni jako Vari a můžeš mi tvrdit cokoliv. A pokud si někdo koupí Hechta, tak prosím, ale ať tady neřve až se mu to rozsype.
A k příslušenství - pluhy APH a APJ jsou kované a nevím o tom, že by byl s nimi problém. Hodně se nové pluhy na orbu kupují buď s novým strojem anebo ve chvíli, kdy zjistíš, že už je vytlučený starý nastavovací těleso a pluh už má taky něco za sebou. Orební návleky jsou možná dobrý na velice těžkou půdu, ale na běžný udržovaný zemi, kterou najdeš na pravidelně obdělávaným políčku, ty návleky nejsou potřeba. Základ je sundat barvu z odhrnovacích desek a stroj správně nastavit. Pak to jde skoro samo.
A k příslušenství - pluhy APH a APJ jsou kované a nevím o tom, že by byl s nimi problém. Hodně se nové pluhy na orbu kupují buď s novým strojem anebo ve chvíli, kdy zjistíš, že už je vytlučený starý nastavovací těleso a pluh už má taky něco za sebou. Orební návleky jsou možná dobrý na velice těžkou půdu, ale na běžný udržovaný zemi, kterou najdeš na pravidelně obdělávaným políčku, ty návleky nejsou potřeba. Základ je sundat barvu z odhrnovacích desek a stroj správně nastavit. Pak to jde skoro samo.
Re: Vari vs. Agzat
Jardo a tu je problém - napríklad mne sa to nepodarilo za 30 rokov od Variny až po Zetorastroj správně nastavit.
Re: Vari vs. Agzat
Jardo: Pro tebe pecka ale, je to pouze starší licence , ložiska a litinovou vložku měl i pionýr i jikov motory. Z ekonomických důvodu začaly dělat motory bez valivých ložisek a litinových vložek nahradil Nicasil a další deriváty. Číňan vyrobí kvalitu když si zaplatíš.
Vysypat se může čínan i vari oba doporučují syntetický převodový olej hypoidní, je to o tom co si tam naleje za šunt uživatel.
Stím kovaním APH a APJ to bych těl viděl , mám odhrnovací desku Ringhoffer to je etalon kovaní pilník se jen klouzne a nic.
Kované nejsou ani nožová krojidla, pilníkem obnovíš ostří, zkoušel jsem i zakalit ocel není kalitelná.
Vysypat se může čínan i vari oba doporučují syntetický převodový olej hypoidní, je to o tom co si tam naleje za šunt uživatel.
Stím kovaním APH a APJ to bych těl viděl , mám odhrnovací desku Ringhoffer to je etalon kovaní pilník se jen klouzne a nic.
Kované nejsou ani nožová krojidla, pilníkem obnovíš ostří, zkoušel jsem i zakalit ocel není kalitelná.
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari vs. Agzat
Thovte, nevím o jaké licenci jsi tu psal. Bohužel je to docela zažitá mylná domněnka, že všechny asijské motory jsou kopie nebo licence, což se nezakládá vůbec na pravdě. Zrovna XP-200 je výsledkem vlastního vývoje firmy ZongShen Motor. A je to taky podstatný rozdíl, koupit motor volně z prodejní sítě nebo nabrandovaný Vari. U prodejců jsou to často nejlevnější verze motoru, distribuce je mnohokrát z PL a záruka je minimálně diskutabilní. Naproti tomu máš u Vari jistotu velmi dobrého motoru, klidně využitelného pro častý a náročný provoz. Pozor, co někteří rádoby prodejci napovídají, jsou to hodně omyly a domněnky. To upravení (jakýsi povrchový vytvrzení) válce je rozhodně nejlepší v Hondách, kde i běžný a pro leckoho obyčejný GCV 160 dokázal natočit 2000 mth....thovt píše: ↑čtv říj 14, 2021 10:08 pm Jardo: Pro tebe pecka ale, je to pouze starší licence , ložiska a litinovou vložku měl i pionýr i jikov motory. Z ekonomických důvodu začaly dělat motory bez valivých ložisek a litinových vložek nahradil Nicasil a další deriváty. Číňan vyrobí kvalitu když si zaplatíš.
Vysypat se může čínan i vari oba doporučují syntetický převodový olej hypoidní, je to o tom co si tam naleje za šunt uživatel.
Stím kovaním APH a APJ to bych těl viděl , mám odhrnovací desku Ringhoffer to je etalon kovaní pilník se jen klouzne a nic.
Kované nejsou ani nožová krojidla, pilníkem obnovíš ostří, zkoušel jsem i zakalit ocel není kalitelná.
Re: Vari vs. Agzat
Jarda Malich : Nevědomost sladká tak vím co vím, co kam pasuje. Licence pochází s ostrova díly nelžou.
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari vs. Agzat
Thovte, to je jednoduše nesmysl. Uvádíš tady spoustu lidí v omyl. Je mi jasný kam míříš, ale já Tě z toho omylu vyvedu. Honda Motor Manufacturing licence nikomu nikdy nedala a XP-200 nemá základní díly záměnné s tímto motorem )viz geometrické rozměry motorů (vrtání x zdvih - Honda 68x45, XP-200 70x51). To, že se na různé motory používají záměnné venkovní díly (karburátor, tlumič výfuku) je normální praxe, kterou dělají všichni. Pokud by se jednalo o kopii, pak by byly díly záměnné zcela a v plném rozsahu, což nelze tvrdit.
Re: Vari vs. Agzat
Bacha toto je stejnej materiál jako smejkal!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari vs. Agzat
Pouzival jsem zdedenou Vari a pri vyoravani brambor jsem chytil za kamen a skoncil - po rozebrani - snekove kolo si odplivlo 5 zubu.
Od te doby pouzivam Agzat ve stejnem (kamenitem) terenu a zatim drzi.
Od te doby pouzivam Agzat ve stejnem (kamenitem) terenu a zatim drzi.
Re: Vari vs. Agzat
Chlapci - doma fungujem s dvojkolákom z roku 1958 - má diferák , uzávierku, a celkom odpojenie diferáku, má predný vývod a vlastné brzdy redukcie sú samozrejmosť.
Opakujem rok výroby 1958 a výbavou je ďaleko pred súčasnými dvojkolákmi - najdite si na nete AEBI 53M.
Opakujem rok výroby 1958 a výbavou je ďaleko pred súčasnými dvojkolákmi - najdite si na nete AEBI 53M.
Re: Vari vs. Agzat
Nakonec jsem skončil u BCS. Chtělo by to větší kola a delší řidítka, ale jinak dobrý stroj. Jako každá fréza, je to spíš na roviny, v kopci se člověk nadře.